YILMAZ DİKBAŞ’IN “ AVRUPA BİRLİĞİ, İLKEL TÜRKLERE UYGARLIK ÖĞRETİYOR ! ” ADLI ÇALIŞMASINI SUNUYORUM. İYİ OKUMALAR DİLEĞİYLE..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT
Advertisements

Arıcılığın Tarihi Arıcılığa ait ilk bulgular yıl öncesine dayanır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hep Birlikte İdris BASMAZ
KÜTÜPHANE HAFTASINA HOŞGELDİNİZ
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü. Bu yolculuğun tek amacı vardı; insanların ne kadar fakir olabileceklerini.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Okyanus sahilerine giden bir yazar, sabaha karşı sahilde dans eder gibi hareketler yapan birini görür. Biraz yaklaştığında bu kişinin sahile vuran deniz.
Global yayın şirketinin Global propagandası:. İşgal Edilmiş Kıbrıs Cumhuriyeti’nin İşgal Edilmiş Bölgesi!
“ Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir,
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
HAYVANLARI KORUMA GÜNÜ
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
YENİŞARBADEMLİ. - - İlçenin tarihi M.Ö.4000 yıllarına kadar varmaktadır. - Tarih boyunca birçok uygarlığa sahne olmuştur yılında Bizanslılardan.
Badminton Federasyonu Örnek Sponsorluk Teklifi Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ADIM ADIM TÜRKİYE.
Danimarka.
SES ÇIKARTACAK KİMSE KALMADIĞINDA
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Squash Federasyonu Sponsorluk Teklifi Squash Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
HAVZA İLE İLGİLİ HEDEFLENEN ÇALIŞMA (YANSI 13) HAVZA TEŞKİLATLANMASI YOLUYLA YENİDEN YAPILANMA 1.1. HAVZA TEŞKİLATI 2.2. HAVZA YÖNETİM HUKUKU 3.3. HAVZA.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Sivil toplum kuruluşları
Gençlerin kapasitelerini geliştirmek ve genç liderler yetiştirmek, Gençler arasında ortaklıklar geliştirmek, Balkanlar, Kafkasya, Orta Doğu, Batı Asya.
Ülkemizin Doğal Kaynakları
YARIM KALAN BİR MUCİZENİN UNUTULMAYACAK ÖYKÜSÜ
AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE ARASINDAKİ SİVİL TOPLUM DİYALOĞUNUN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE ARASINDAKİ SİVİL TOPLUM DİYALOĞUNUN GELİŞTİRİLMESİ.
‘’YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ARALIK 2013 Halit ERTUĞRUL.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
TEKALİF-İ MİLLİYE EMİRLERİ
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
AÇLIK SORUNU Elif AVCI.
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Arıcılığın Yeri ve Önemi
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ
Kurumumuz Cumhuriyet mahallesi Yıldız Sokak adresinde yer almaktadır. Adını ; Cumhuriyetimizin kurucusu büyük önder Mustafa Kemal Atatürk ün verdiği; sessiz.
Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
ÜLKEMİZDE NÜFUS ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
TÜRKİYE’NİN TURİSTİK DEĞERİ
ATATÜRK’Ü ANLAMAK. ATATÜRK’Ü ANLAMAK.
Bizler bugüne kadar, Kurtuluş Savası denince aklımıza hiç
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
BİZİM GÖZÜMÜZLE İSTANBUL
Hülya Uçar İngilizce Öğretmenliği 1-B Normal Öğretim
Arıcılığın Yeri ve Önemi
Toplum İçin Çalışanlar
AHİLİK KÜLTÜRÜ HAFTASI ( EKİM)
ANADOLU KAPLANLARI. Anadolu Kaplanları 1980'li yıllardan günümüze Türkiye ekonomisindeki ve sanayi üretimindeki payları dikkat çekici ölçüde ve hızda.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
Hep Birlikte Ünitesi.
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
Logo nedir? ARDA KIRTASİYE. Logo ticaretin başladığı yıllardan beri ürünleri, kuruluşları ya da hizmetleri birbirinden ayırt etmeyi sağlayan bir ya da.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

YILMAZ DİKBAŞ’IN “ AVRUPA BİRLİĞİ, İLKEL TÜRKLERE UYGARLIK ÖĞRETİYOR ! ” ADLI ÇALIŞMASINI SUNUYORUM. İYİ OKUMALAR DİLEĞİYLE..

Ulusalcı Türk aydınları, ABD ve Batı Avrupa ülkelerini, haklı gerekçelerle, ‘Emperyalist’ yani ‘Yayılmacı-Sömürgeci’ olarak nitelerler. Bu ülkeler yüzyıllar boyunca askeri ve ekonomik güçlerini kullanarak, kendi sınırları dışına taşıp; Asya, Afrika ve Güney Amerika’ya yayılmışlar, buraların yeraltı ve yer üstü zenginliklerini ele geçirerek, bu topraklar üzerinde yaşayan insanları boğaz tokluğuna, çoğu zaman da yarı aç, yarı tok çalıştırıp köle gibi kullanmışlardır. Peki, ABD ve Batı Avrupa’nın kendi aydınları da kendi ülkelerine hangi gözle bakmaktadırlar? Onlar da kendi ülkelerini sömürgeci olarak mı görüyorlar? Sömürgeci bir ülkenin aydını olmaktan dolayı utanç duyuyorlar mı? Yüzyıllar boyunca milyonlarca insanı sömürmüş olmaktan dolayı özür diliyorlar mı? Bu soruların çok açık ve net yanıtını, 20 Eylül 1988 tarihinde, dönemin İngiltere Başbakanı Margaret Thatcher, Belçika’nın Bruges kentinde yapmış olduğu konuşmada vermişti. O konuşma, diğer yönleriyle de gerçekten tarihi bir konuşmaydı. O güne kadar AB’den yana olan Margaret Thatcher, o konuşmayla tavrını değiştirdiğini tüm Avrupa’ya ilân etmişti. İşte, o tarihi konuşmada Margaret Thatcher’in sömürgecilik hakkında söyledikleri:

“ Avrupalılar dünyanın büyük bir bölümünü keşfetmişler ve evet, hiç özür dilemeden söylüyorum, sömürgeleştirmişlerdir. Böylece üstün bir yetenek, beceri ve cesaret göstererek gittikleri yerleri uygarlaştırmışlardır.” Bu sözlerden çıkarmamız gereken ders şudur: Emperyalistler, hiçbir zaman ‘biz gittik Afrika’yı, Asya’yı sömürdük, oranın halklarını köle gibi kullandık, haksızlık yaptık ve şimdi özür diliyoruz’, demezler! Ya ne derler? ‘Biz, sömürgeleştirdiğimiz yerlere uygarlık götürdük!’, derler. Burada anahtar sözcük, ‘uygarlık’, yani ‘medeniyet’tir.

ABD ve Avrupa, Emperyalist geleneğini 21. yüzyılda da acımasızca sürdürmektedir. Avrupa’nın desteği ile Irak’ı işgal eden, en az 100 bin Iraklıyı öldüren ABD, ‘Biz, Irak’a demokrasi götürdük’ demektedir. Son elli yılda geliştirilmiş olan bir diğer Emperyalist proje de, Avrupa Birliği’dir. Türkiye’ye dönük uygulamasında, AB’nin amacı Türkiye’yi bölüp parçalamak ve Türk milletini köleleştirmektir. Elbette yine bunu böyle açıkça söylememekte, ‘Biz, Türkiye’ye uygarlık götürüyoruz!’ demektedirler. İşte, Avrupa Birliği verdiği hibelerle, Türklere uygarlığı adım adım şöyle öğretmektedir:  Siirt’in Eruh ilçesinde yaşayan köylülere, ağaç aşılamasını ve budamasını öğretmişlerdir. Bunu yaparken, ‘Eruh Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’na yaklaşık 85 bin Avro hibe etmişlerdir.  Kayserililere, fidan üretimi eğitimi vermişlerdir. Bunun için yaklaşık 54 bin Avro hibe etmişlerdir.  Kastamonululara, ağaç oyma ve el örgü eğitimi vermişlerdir. Bunun için, ‘Kastamonu Yöresel El Sanatları Kültür ve Turizm Derneği’ne yaklaşık 191 bin Avro hibe etmişlerdir.  İzmirlilere, hayvan yetiştirme eğitimi vermişlerdir. Bunun için ‘İzmir Ziraat Odası’na yaklaşık 131 bin Avro vermişlerdir.  Muğlalılara, arıcılığı öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Muğla İli Arı Yetiştiriciliği Birliği’ne yaklaşık 157 bin Avro hibe etmişlerdir.

 Kırıkhanlılara, balık tutmasını öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Kırıkhan İlçesi Köylere Hizmet Götürme Birliği’ne yaklaşık 68 bin Avro hibe etmişlerdir.  Çorumlulara, peynir, yağ ve kaymak üretiminin nasıl yapılacağının eğitimini vermişlerdir. Bunun için, ‘Çorum Sungurlu Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü’ne yaklaşık 145 bin Avro hibe etmişlerdir.  Artvinlilere, arıcılık ve bal üretimini öğretmişlerdir. Bunun için, TEMA, ‘Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı’na yaklaşık 104 bin Avro hibe etmişlerdir.  Kayserililere, kafes balıkçılığını öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Kayseri Genç Sanayici ve İşadamları Derneği’ne yaklaşık 13 bin Avro hibe etmişlerdir.  Şirvanlılara, halı dokumasını öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Şirvan Köylere Hizmet Götürme Birliği’ ne yaklaşık 158 bin Avro hibe etmişlerdir.  Ispartalılara, kilim dokumasını öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Isparta Ticaret ve Sanayi Odası’na yaklaşık 158 bin Avro hibe etmişlerdir.  Ceyhanlılara, çorap örmesini öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Ceyhan Ticaret Odası’na yaklaşık 67 bin Avro hibe etmişlerdir.  Gazianteplilere, kilim dokumasını öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Gaziantep Sanayi Odası’na yaklaşık 126 bin Avro hibe etmişlerdir.

 İzmirlilere, ayakkabı üretimini öğretmişlerdir. Bunun için, ‘İzmir Ayakkabıcılar Odası’na yaklaşık 72 bin Avro hibe etmişlerdir.  Niğdelilere, kilim dokumasını öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Niğde Mahalli İdareler Halıcılık ve El Sanatları Geliştirme ve Yayma Birliği’ne yaklaşık 65 bin Avro hibe etmişlerdir.  Antalyalılara, oto tamirciliği öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Antalya Esnaf ve Sanatkârlar Odası Birliği’ne yaklaşık 103 bin Avro hibe etmişlerdir.  Trabzonlulara, ayakkabı üretmesini öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Trabzon Sanayici ve İşadamları Derneği’ne yaklaşık 184 bin Avro hibe etmişlerdir.  Türklere, ağır vasıta sürücülüğünü öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu’na yaklaşık 98 bin Avro hibe edilmiştir.  Mersinlilere, bambudan mobilya üretmesini öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Mersin Ticaret ve Sanayi Odası’na yaklaşık 64 bin Avro hibe edilmiştir.  Vanlılara, insanların nasıl ürediklerini ve cinsel sağlığın ne olduğunu öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Tıp Araştırmalar Derneği’ne yaklaşık 138 bin Avro hibe etmişlerdir.  Türklere, sakat ve yaşlılara nasıl bakılacağını öğretmişlerdir. Bunun için, ‘Milli Eğitim Sağlık Eğitimi Vakfı’na yaklaşık 146 bin Avro hibe edilmiştir.

•Türk gençlerine, cinsel sağlık eğitimi vermişlerdir. Bunun için, ‘Türkiye Aile Planlaması Vakfı’na yaklaşık 248 bin Avro hibe etmişlerdir. •1,500 Türk kadınına, pazarlamacılık dersi vermişlerdir. Bunun için, TESK, ‘Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu’na yaklaşık 1 milyon 40 bin Avro hibe etmişlerdir. •Türk işçilerine, insan haklarına saygılı olmayı öğretmişlerdir. Bunun için DİSK’e, 550 bin Avro hibe etmişlerdir. Avrupa Birliği’nden hibe alan vakıflar, işçi ve işveren sendikaları, meslek odaları, sanayi ve ticaret odaları, dernekler ve belediyeler; AB’nin ilkel Türklere uygarlık öğretmesinde görev alan, birer Truva Atı’ dır. Türk halkı bu gerçeği, her geçen gün biraz daha anlamakta ve AB yanlısı kurum, kuruluş ve kişilere karşı kararlı bir savaşıma hazırlanmaktadır.

Yılmaz Dikbaş, Y.Müh. Araştırmacı-Yazar , Antalya Tel: 0242– Belgegeçer: 0242– Cep: E-Posta: Web Sitesi: (Daha önceki yazılarımı okumak için lütfen sitemi ziyaret ediniz.)