ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ETKİLİ TELEFON İLETİŞİMİ
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
Görgü kuralları nelerdir?...
İLK ALO SEVGİLİYE.
SUNUM.
Cep Telefonlarının Yaydığı Radyasyon ve Sağlık Riskleri
Bir toplumda var olan, uyulması gereken saygı ve incelik kurallarıdır
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
Arama motorları; internette aradığımız bir bilgiye ulaşmayı kolaylaştıran ve internetteki bilgileri mümkün olduğunca indeksleyen web sayfalarıdır. Günümüzde.
Cep telefonunla yapabileceklerin (aklına gelmez!)
PowerPoint Slayt Hazırlama
İletişim «ETkİlİ SÖZEL İLETİŞİM KURMAK» Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
Tavşanın yarış hikayesi
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENME.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
DAYANIŞMA.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Öz et.
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
Etkili İletişime Giriş
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
GÖRGÜ KURALLARI Bir toplumda var olan, uyulmasıgereken saygı ve incelik kurallarıdır.
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
1.soru Aşağıdaki cümlelerin soru anlamı zamirle sağlanmıştır ?
HOŞGELDİNİZ.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
SINAV STRATEJİLERİ VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
MDBS 116 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
2. Nezaket.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
MİSAFİRLİKTENEZAKET ve GÖRGÜ KURALLARI
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DOĞRU İLETİŞİM
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Nesneler tam anlamıyla hizalanmıyorsa,
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
MESLEKİ AHLAK KURALLARI
Programın Karşılaştırılması Sunusu
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Sunum transkripti:

ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ AYŞE TEZER

Telefon kullanımı günlük iletişimimizde önemli bir yer tutmaktadır. Telefon kullanımı ile ilgili kurallara dikkat edilmesi etkili bir iletişimde hepimize kolaylık sağlayacaktır. Telefonlara yanıt verirken dikkat edilmesi gereken noktaları biliyor olmamız yaptığımız anlamına gelmez.

Özellikle çok yoğun ve stresli iş ortamlarında kuralların hepsi unutulur ve telefonu açan kişi o anki koşullarına göre yanıt verir. Alo, Efendim ve hatta bazen hiçbir tanıma sığmayan bir ses olabilir….

Biz aslında bütün bunları biliyoruz, ama hiçbirini uygulamıyoruz diyorsak kendimize ufuk açmaya yarayacak kademe kademe uyacağımız bilgileri anlatmaya çalışacağım.

Telefonumuzu yalnız bırakmamak: Telefonumuzun başından ayrılmamız gerektiğinde ya yerimize bakabilecek birine rica etmemiz ya da mobil telefon imkanını kullanmamız gerekir.

Telefonla arama öncesinde…..: Konuşma yapmadan önce,kimin, niçin, hangi konuda aranacağı, neler söyleneceği veya sorulacağı, gerekli sayıları, isimleri, telefon numaraları gibi ayrıntıları içeren küçük bir plan yapılmalıdır. Telefon konuşması sırasında arkada gürültü olmamasına dikkat edilmelidir.

Hızlı cevap vermek: Telefonumuzun uzun süre çalmasına izin vermemeliyiz. Hem etrafı rahatsız etmemek adına hem de çok önemli bir telefonun cevapsız kalabilme olasılığını ortadan kaldırmak adına, Aranan biz isek en çok iki sinyalden sonra cevap vermemiz, arayan biz isek dört sinyalden sonra cevap alamıyorsak kapatmamız gerekir.

Kendimizi Tanıtmak Gereksiz soru ve cevaplara, yanlış hitaplara mahal vermemek adına telefonu açar açmaz kendimizi tanıtmalıyız, günaydın, iyi günler v.b. gibi nazik bir selam sözcüğü ile konuşmaya başlamalıyız.

Aradığımız kişiye müsait misiniz sorusunu sormalıyız, Arayan biz isek aradığımız numaranın doğru olup olmadığını ve kiminle konuştuğumuzu anlamak için uygun sorular sormalıyız.

Sesi iyi kullanmak: Sesin nazik, samimi ve içten olması, Anlaşılır ve normal hızda konuşulması, Vurgulamaya dikkat edilmesi gerekir.

Not almak: Aranan biz isek; arayan kişi ismini söyler söylemez not almak gerekir.Aksi durumda konuşma sırasında ismini unutup tekrar sormak zorunda kalabiliriz. İletilmesi gereken tarih, isim, telefon numarası ve benzeri bilgilerde muhakkak not alınmalıdır.Araya girecek zaman içerisinde yanlış hatırlamalar olabilir.

Arayanı Dinlemek: Arayan kişiyi dikkatlice dinleyip, ne istediğini anlayıp kendisine kimin yardımcı olabileceğini açıklayıp doğru yere aktarmalıyız.

Sabır ve Nezaket göstermek: Nezaket her zaman olumlu yönde etkileyicidir. Aranan biz değilsek bile arayana gerekli nezaketi göstermeyi ihmal etmemeli ve telefonu doğru kişiye aktarmalıyız. Kısa yetersiz ve kaba cevap vermemeliyiz. Haklı iken haksız duruma düşmemek adına sabır gösterip sonra pişman olacağımız sözler sarf etmemeliyiz.

Duygusal Yansıtmayı önlemek: Telefon görüşmesinden önceki olası negatif bir durumdan dolayı yaşadığımız gerginliği karşıdaki kişiye yansıtmamalıyız. Bu gibi duruma mahal vermeme adına telefonu açmadan önce gülümsemeliyiz.

Telefonda gülümsemek: Gülümseme sesimize yansır. Konuşmaya olumlu bir hava katar, kavga etmek için arayanın bile tavrı değişebilir.

Telefon kapatırken: Arayan taraf uygun bir zaman içerisinde konuşup kibarca veda etmelidir.

TEMEL KURALLAR SESİMİZ Sakin Olumlu Hoş ve cana yakın Konuya hakim Mekanik olmayan bir ses tonu ve şiddeti ile konuşmaya özen göstermeliyiz.

YAKLAŞIMLARIMIZ Yardıma ve çözüm getirmeye hazır Ne çok ağır ne çok aceleci olmayan Dürüst ve hataları kabullenen Zorlanmadan duyulabilecek tonda Gereksiz savunma duvarı oluşturmayan bir yaklaşım içinde olmalıyız

Beş Yasak İfade Bilmiyorum Bu mümkün değil Yapmak zorundasınız Bir saniye bekleyin Hayır

Öneriler Araştırıp öğreneceğim Yapabileceklerimiz bunlardır Hatta kalmanızı rica edebilir miyim Cümleye hayır demeden başlayın Hayır denilmesi gerektiğinde ikna edici kısa bir açıklama yapılmalıdır.

KAYNAK Terrence E Deal.Çeviri.Özgür Emir.Kurum İçi Halkla İlişkiler, Medi Cat Kitapları. 2000