MODÜL YAŞ GRUBU İÇİN TRAFİK EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK VE TRAFİK.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN Zekiye AŞGIN
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
TRAFİK HAFTASI.
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
BİSİKLET KULLANMA KURALLARI
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
Hazırlayan: Nazmi Nizamoğlu
TRAFİKTEYİM.
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
TRAFİKTE SORUMLULUK.
Taşıt Nedir? İnsanı veya eşyayı bir yerden bir yere taşıyan motorlu ve motorsuz araçlara denir.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
ÇOCUKLARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
2.SINIF OKUL HEYECANIM < 2. BÖLÜM >.
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
KALDIRIMI OLMAYAN YOLLARIN SOL KENARINDAN YÜRÜYÜNÜZ.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
TRAFİK.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
Şahin ALP Yol Kullanıcıları Eğitimcisi Şahin ALP Yol Kullanıcıları Eğitimcisi 17 YAŞ GRUBU İÇİN TRAFİK EĞİTİMİ T.C. EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri.
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİ.
GEREKSİZ YERE YAVAŞ SÜRME VE YAVAŞLAMA YASAĞI
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Sunum transkripti:

MODÜL 3 12-17 YAŞ GRUBU İÇİN TRAFİK EĞİTİMİ T.C. EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri Başkanlığı

Bölüm 1: Trafik Kurallarına Uyma Bilinci

Dünyadaki İlk Trafik Kazası! - 1899 yılında İngiltere’de oldu. - Buharlı araba kontrolden çıkıp duvara çarptı! - Sürücü araçtan düşerek hayatını kaybetti!

İlk Trafik Işığı 1919 yılında, artmaya başlayan trafik kazalarını azaltmak için Amerika’da kullanılmaya başlandı. İçinde ateş yanıyordu! Sadece kırmız ve yeşil ışıklar vardı.

Türkiye’de İlk Trafik Kuralları İlk trafik kurallarımız (1913): Otomobiller kent içinde 10 kilometreyi geçemeyeceklerdir! Dar ve kalabalık yerlerde bu hız at arabalarıyla eşit olacaktır! Kent dışında otomobillerin hızı saatte 30 kilometreyi geçemeyeceklerdir!

Her trafik kuralı, bilimsel araştırmalar ve tecrübeler sonucu ortaya çıkmıştır!

Trafik Kuralları Olmasa Ne Olur? (KK) 1 Kaza 2 Karmaşa

Peki kazalar ve karmaşa neden hala devam ediyor? Trafik kuralları koymak tek başına çözüm değildir. İnsanlar trafik kurallarına yeterli düzeyde uymuyorlar. Kazaları ve karmaşayı tamamen bitirmek imkansızdır fakat azaltabiliriz.

Türkiye’de Trafik Kazaları Günde 3500 trafik kazası oluyor! (2011) %10’u ölümlü veya yaralanmalı kaza! Günde ortalama 10 kişi ölüyor ve 660 kişi yaralanıyor!

Avrupa ve Türkiye’de Ölümlü Kazalar

Türkiye’de Trafik Kazalarının Sebepleri

Her Şeyin Bir Sebebi Var! Sürücü belgesiz trafiğe çıkma Trafik ışık ve levhalarına uymama Alkollü araç kullanma Takip mesafesine uymama Şerit değiştirme kurallarına uymama Emniyet kemeri kullanmama SONUÇ 3835 ölü 240 000 yaralı (2011)

Ceza ödememek için değil! Trafik Kurallarına, Kendimizin ve Sevdiklerimizin Güvenliği İçin Uymalıyız!

Yanımızda polis, anne babamız veya öğretmenimizin olup olmaması farketmez, kendiliğimizden kurallara uymalıyız!

Kurallara Uymayan Birini Görürsek? SUÇ DUYURUSU YAPABİLİRİZ Suç Duyurusu: Suç İşleyen kişiyi veya suç sayılan bir olayı yetkili makamlara bildirmek.

İhbar ve Suç Duyurusu Nasıl Yapılır? 155’i arayın veya, İlinizin Emniyet Müdürlüğü web sitesindeki şikayet formunu doldurun Olay hakkında detaylı bilgi verin, Şikayetiniz değerlendirilecek ve kimliğiniz gizli tutulacaktır.

Bölüm 2: Güvenli Yaya Davranışları

Trafik Kazalarında Yayaların Rolü Trafik kazalarının %9’u yaya hatası sonucu oluyor. (2011) Yılda 1 230 000 kaza olduğuna göre bu büyük bir oran! Trafik kuralları sadece araç sürücüleri için değildir!

Sadece Sürücü Kurallarını Bilmek Yetmez! Örneğin babamız: Arabasını sürerken sürücü Park edip arabadan inince yaya Bir arkadaşının arabasına binince yolcu olur. Biz : Okul servisinde yolcu, Servisten inince yaya oluruz. Sürücü belgesi aldıktan sonra sürücü olacağız! Bu Yüzden, Trafik Kurallarının Tamamını Bilmeli ve Uygulamalıyız!

Güvenli Karşıdan Karşıya Geçiş Yerleri Yaya Geçidi Trafik Polisinin Bulunduğu Yer Okul Geçidi Üst Geçit Alt Geçit Trafik Işığı

Yaya Geçidine Yaklaşıldığını Gösteren Levha Yaya Geçidi Levhası

Yaya Geçidinden Güvenli Geçiş Bulunduğumuz yere uzak da olsa yaya geçitlerini kullanmalıyız. Yaya geçidinden geçmek tamamen güvende olduğumuz anlamına gelmez! Araç trafiğine dikkat ederek geçmeliyiz.

Kavşaklardan Güvenli Geçiş

Kavşaklardan Güvenli Geçiş

Geçişin çok zor olduğu işlek caddelerde ve bölünmüş yollarda bulunur. Üst ve Alt Geçitler Geçişin çok zor olduğu işlek caddelerde ve bölünmüş yollarda bulunur.

Trafik Işığından Geçiş Yayalar için kırmızı ve yeşil ışık yanar. Trafik ışığında geçiş düğmesi varsa mutlaka kullanın. Yayalara uzun süredir yeşil yanıyorsa yola inmeyin, bekleyin, bir sonraki yeşilde geçersiniz. Kaldırımda, yola iki adım mesafede bekleyin. Trafik polisi varsa ona uyun.

Siz de bir Okul Geçidi Görevlisi Olabilirsiniz! Okul Geçidinden Geçiş Okul giriş ve çıkış saatlerinde okul geçit görevlisinin idaresinde karşıdan karşıya geçilir. Siz de bir Okul Geçidi Görevlisi Olabilirsiniz!

Güvenli Geçiş Yerleri Bulunmadığında? Geçmeden önce araç trafiğinin iki yönünü de kontrol edin. Görünür olun. Karşıya güvenli olarak geçeceğinizden emin değilseniz geçmeye kalkışmayın, sabırlı olun. Koşmadan fakat hızlı adımlarla karşıya geçin!

Güvenli Geçiş Yerleri Bulunmadığında? Hangi sebeple olursa olsun, kesinlikle kontrol etmeden yola fırlamayın! Park etmiş arabaların arasından karşıdan karşıya geçmek tehlikelidir. Yoldan gelen araç sizi görmeyebilir. Siz de yoldan geçen araçları fark edemeyebilirsiniz. Sürücülerle göz teması kurun!

Kaldırım Bulunmayan Yollarda Yürüme Kaldırım bulunmayan yollarda, yolun solundan, karşıdan gelen arabaların tarafından yürümeliyiz. Böylece hem biz arabaları, hem de sürücüler bizi kolaylıkla görür. Kaldırımsız yolun sağ tarafından yürümek tehlikelidir. Neden?

Kaldırım Bulunmayan Yollarda Yürüme Araba geliş yönüne göre ters yönde ve olabildiğince yoldan uzak yürünür

Kaldırımda Yürüme Kaldırımda yoldan olabildiğince uzak tarafta yürümeliyiz. Neden? Kaza olabilir! Araçlar kaldırıma girebilir!

Kaldırımda Yürüme Kuralları oyun oynanmaz, şakalaşılmaz, çöp atılmaz, sürücülerin dikkatini çekecek şeyler yapılmaz, diğer yayaların yürümesini zorlaştırıcı hareketler yapılmaz.

Karanlıkta Görünürlük Karanlıkta trafikte görünür olmak önemlidir. Bunun için özellikle sonbahar ve kış aylarında açık renkli paltolar ve çantalar kullanmalıyız. Okul çantası alırken, anne babanızla üzerinde bol miktarda yansıtıcı olanları tercih edin.

Yayalara Da Ceza Kesiliyor!

Bölüm 3: Okul Servisinde ve Toplu Taşıma Araçlarında Güvenli Yolculuk

Okul Servisine Biniş Evden zamanında çıkın. Servisi kaçırıyorum telaşıyla yanlış davranışlarda bulunabilirsiniz! Servisinizi yolda beklemeyin. Kaldırımda bekleyin ve yola en az 2 adım mesafede durun. Araç tam olarak durmadan binmeye çalışmayın! Sabırlı ve dikkatli olun. Servis sürücüsü inip binmelerde acele ettiriyorsa anne-babanıza bildirin ve şoförden şikayetçi olun!

Okul Servisinde Yolculuk Çantanızı çıkarın, hemen boş bir koltuğa oturun, emniyet kemerinizi takın. Neden? Ayakta kesinlikle yolculuk etmeyin! Neden? Servis şoförünün dikkatini dağıtacak hareketlerden kaçının: yüksek sesle konuşma, bağırma, şakalaşma, kavga etme, servis içinde yürüme, şoförle konuşma. Neden? Camdan dışarıya elinizi, kolunuzu, başınızı çıkarmayın! Neden?

Okul Servisinden İniş Emniyet kemerinizi çözün. Çantanızı tekrar sırtınıza takın. (İnerken iki eliniz de boş olsun!) Servis aracı tam olarak durmadan, şoför kapıyı açmış olsa bile, kesinlikle inmeyin! İnmek için acele etmeyin. Acele olarak inmek isteyen arkadaşlarınızı uyarın ya da yol verin insinler. Tutunarak ve dikkatli adımlarla araçtan inin.

Okul Servisinden İniş İndikten sonra karşıya geçmeniz gerekiyorsa: Önce servisin hareket etmesini bekleyin, Kesinlikle servisin önünden ya da arkasından geçmeye çalışmayın. Şoför sizi görmeyebilir! İndikten sonra araçtan en az 10 adım uzağa yürüyün sonra karşıya geçin. Daha önce görmüş olduğumuz karşıdan karşıya geçme kurallarını unutmayalım!

Toplu Taşıma Araçlarına Biniş Aracı durakta ve yola en az 2 adım mesafede bekleyin. Araca binerken elleriniz boş olmalıdır! Araç tamamen durmadan binmeyin. Binerken saygılı olun: engellilere, küçük çocuklara, yaşlılara ve bayanlara öncelik verin.

Toplu Taşıma Araçlarında Yolculuk Araçta oturacak yer varsa mutlaka oturun! Yoksa mutlaka uygun tutma yerlerinden tutunarak yolculuk yapın. Ayakta yolculuk yaparken, her an en az bir eliniz tutunuyor olsun! Yaşlılara ve bayanlara yer verin. Sert frenlerde kendilerini sizin kadar koruyamayabilirler! Camdan elinizi kolunuzu, başınızı kesinlikle çıkarmayın. Aracın içerisini kirletmeyin, koltuklara zarar vermeyin! Yüksek sesle müzik dinlemeyin! Yüksek sesle konuşmayın! TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI HEPİMİZİN ORTAK MALIDIR! DİĞER YOLCULARI RAHATSIZ ETMEYİN!

Toplu Taşıma Araçlarından İniş İneceğiniz durağa gelmeden önce aracın iniş kapısına yaklaşın. İneceğiniz yeri şoföre söyleyin, ya da varsa iniş düğmesine basın. 3. Aracın tam olarak durduğundan emin olun. 4. Tutunarak ve acele etmeden inin. 5. Karşıya geçecekseniz kesinlikle aracın önünden geçmeyin. Aracın arkasından geçin ya da hareket edip uzaklaşmasını bekleyin.

Bölüm 4: Emniyet Kemeri Kullanmanın Önemi

2011’de Hayatını Kaybeden Sürücüler 2 kattan fazla artış! Sadece 5 saniyelerini alacak bir şeyi yapsalar şimdi hayatta olabilirlerdi! Bir çoğunun eşi, çocukları, anne ve babaları vardı. Sorumsuz davranma hakkımız yok! Bundan sonraki istatistiklerde de siz ya da sevdikleriniz yer alabilirsiniz!

Emniyet Kemeri Nasıl Hayat Kurtarır? Araçtayken vücudumuz da araçla aynı hızla gider. Araç ani fren yaptığı zaman durabilir, peki ya vücudumuzu ne durduracak?

"Kısa mesafede emniyet kemeri kullanmasam da olur!" Bahaneler! "Kısa mesafede emniyet kemeri kullanmasam da olur!" GERÇEK Ölümlü kazalarının % 80'i evinize 30-35 km uzaklıkta ve 55-60 km/h hızın altında gerçekleşiyor!

“Ben iyi sürücüyüm/babam iyi sürücüdür, kaza yapmayız!" Bahaneler! “Ben iyi sürücüyüm/babam iyi sürücüdür, kaza yapmayız!" Ya kötü bir sürücü size çarparsa!

"Emniyet kemeri rahatsız ediyor..." Bahaneler! "Emniyet kemeri rahatsız ediyor..." Sakatlanmanın vereceği rahatsızlığı bir düşünün!

"Emniyet kemerine gerek yok, hava yastığım var..." Bahaneler! "Emniyet kemerine gerek yok, hava yastığım var..." Ya yandan biri çarparsa?

Bahaneler! "Emniyet kemeri benim problemim, ister takarım ister takmam, başkalarını ilgilendirmez..." Sevenlerinizi de ilgilendirmez mi gerçekten?? Hayatınız değerlidir bunu unutmayın !

Arka Koltukta Da Emniyet Kemeri Takılır! Arkada da otursanız, kaza anında: Öne fırlayıp ön camdan çıkabilirsiniz! Çok şiddetli bir şekilde ön koltuğa çarpabilirsiniz! Ön koltukta oturana çarpabilir ve ona zarar verebilirsiniz. Arka koltukta emniyet kemeri kullanmak ölüm ve yaralanmaları %66 oranında azaltıyor!

Emniyet Kemeri Takmamanın Cezası 2012 yılı itibarıyla 72 TL ceza ödersiniz. Fakat basit bir önlemi ihmal etme sonucunda yaralanmak veya sakat kalmak çok kolay kabul edilmez öyle değil mi!

Önde Oturabilir Misiniz? Önde oturabilmek için: 10 yaşından büyük ve 150 cm’den uzun olmalısınız. 150 cm’den kısaysanız 10 yaşından büyük olsanız bile önde oturmanız yasaktır!

Bölüm 5: Güvenli Bisiklet Kullanımı

11 yaşından büyükler bisikletle trafiğe çıkabilir. Tabi gerekli güvenlik önlemlerini alma şartıyla!

Kanunlarımızda Bisiklet Kullanımı Bisikleti karayolunda sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir. Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder. Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez. Karayolunda ikiden fazla bisiklet yan yana sürülmez. İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur. Bisiklette yük ve eşya taşınamaz.

Koruyucu Donanımlar - Kask Mutlaka kullanılması gerekir! Kazalarda kafa, boyun ve yüzün yan taraflarını korur.

Koruyucu Donanımlar - Eldiven Düşme anında ellerin yaralanmasını önler. Uzun sürüşlerde elin aşınmasını ve uyuşmasını engeller.

Koruyucu Donanımlar – Kafa Lambası Kaskın üzerine monte edilir. Pille çalışır. Gece bisiklet sürüşlerinde olmazsa olmazdır! Hem yolu aydınlatır hem de görünürlüğü arttırır.

Bisiklet Yansıtıcıları (Reflektör) Karanlıkta sürücülere ve yayalara görünebilmeniz için gereklidir. Bisikletinizde bulunmuyorsa mutlaka taktırın. Ne kadar çok yansıtıcı taktırırsanız o kadar iyidir.

Karanlıkta Bisiklet Kullanacaksanız Açık renkli elbiseler giyin. Kıyafetinizin üzerine veya sırt çantanıza yansıtıcılı çıkartmalar yapıştırın. Sürücülerin bisikletlileri fark etmeleri zor olabilmektedir. Trafikte görünür olmak sizin görevinizdir.

Bisiklet Sürerken Trafikte Dikkat Edilecekler Trafikte olabildiğince yavaş gidin. Yollar yarış alanı değildir! Yolun her zaman en sağ tarafından gidin. Kaldırıma ve park etmiş arabalara çok yaklaşmayın. Trafiğin ters yönünde sürmeyin. Yol durumunu kontrol edin ve hızınızı ona göre ayarlayın. Bozuk yol, çukur, dikine mazgal vs. dengenizi bozabilir.

Bisiklet Sürerken Trafikte Dikkat Edilecekler Park etmiş arabaların yanından geçerken dikkatli olun.Birisi aniden kapısını açabilir! Araçları çok yakından takip etmeyin. Fren mesafesi bırakın. Ellerinizi her an duracakmış gibi frenlere yakın ya da frenlerin üzerinde tutun. Asla başka araca tutunarak sürmeyin!

Bisiklet Sürerken Trafikte Dikkat Edilecekler Kavşaklarda mutlaka durun ve yolu kontrol edin. Yoğun trafik varsa ve trafik ışığı yoksa bisikletten inin ve bisiklet elinizde karşıya geçin. Riske girmeyin. Bisikletinizi her zaman “arabalar beni görmüyor” ön kabulü ile sürün. Araçların sizi görmesi için her tedbiri alın. Kaldırımda bisiklet sürülmez. Yayalara saygılı olun.

Bisiklet Bakımı Bisikletinizi sık sık temizleyin. Fren pabuçlarını aşındıkça değiştirin. Bisiklet zincirlerini temizleyin, sonra yağlayın. Tekerler yalpalıyorsa mutlaka jantı değiştirin. Lastiklerin havalarını kontrol edin. İnmişse şişirin. Patlak ise tamir ettirin ya da yenisini alın.

Bölüm 6: Trafik ve Çevre

Trafik ve Çevremiz Trafikte bir yerden bir yere çabucak gitmenin bir bedeli vardır. Bu bedeli genelde doğamız öder: Hava kirlenir Yol yapımları doğaya zarar verir Gürültü kirliliği olur Yayalar çevreyi kirletir Bu problemlerin dönüşü yine bizleredir. Trafiğin çevremize verdiği zararları tamamen önlemek imkansızdır fakat bilinçli davranırsak zararı büyük ölçüde azaltabiliriz.

Trafiğin Hava Kirliliğine Etkisi Bakım yapılmamış araçların fazla yakıt yakması, Temiz olmayan yakıt kullanılması, Trafik yoğunluğunu, Aşırı hızlı gitme, Araç dışına gereksiz aksesuarlar takma, Lastik havalarının uygun seviyede olmaması, Gereksiz yere (zevk için) taşıt kullanma havayı kirletir. Hava kirliliği öksürük, astım, bronşit, akciğer kanseri gibi hastalıklara sebep olabilir.

Hava Kirliliğini Azaltabiliriz Kısa mesafelere yürüyerek ya da bisikletle gidelim Uzun mesafeler için toplu taşıma araçlarını tercih edelim

Gürültü Kirliliği – Ruhsal Sorunlar Gürültü insanın uyku düzenini ve sinirlerini bozarak kazalara sebep olur, İş verimini azaltır, endişe, tedirginlik, stres  yaratarak kalıcı psikolojik rahatsızlıklara neden olur.

Gürültü Kirliliği – Bedensel Sorunlar İşitme zayıflığı ve kaybına, algılama ve ani karar verebilme  yeteneğinin azalmasına, Kan ve kalp dolaşımının değişmesine, Migren, ülser, gastrojen  ağrılarının artmasına sebep olur.

Gürültü Kirliliğini Azaltmak İçin Gereksiz yere korna çalanları, Araçta yüksek sesle müzik dinleyenleri, Gösteriş için fren, patinaj yapıp gürültü çıkaranları, Hız limitine uymayanları UYARABİLİRİZ!

Özel Araç Yerine Toplu Taşıma Aracını Tercih Etmenin Nedenleri Hava kirliliği Gürültü kirliliği Trafik yoğunluğu Yakıt tüketimi AZALIR !

Elektrikli Arabalar Akaryakıt yerine şarj edilebilir pil ile çalışır. Çevreyi kirletmez. Sessizdir. Akaryakıta göre çok daha hesaplıdır. 2020 yılında her 10 arabadan biri elektrikli olacak!

Bölüm 7: Sürücü Belgesi (Ehliyet)

Sürücü Belgesiz Araç Kullanmak Sürücü belgesi (ehliyet) almadan motorlu araç kullanmak yasaktır. Ehliyetsiz araç kullanmanın cezası: 1. seferde 319 TL ve 1-2 ay hapis 2. seferde 319 TL ve 2-3 ay hapis En ağır ceza: birini öldürmek / sakat bırakmak Anne – babanız da verdiğiniz zararlardan sorumlu tutulur. Zarar vermeseniz bile yakalandığınızda 2320TL ceza uygulanır ve adrese gönderilir. Bir anlık heves uğruna hayatınız boyunca pişman olacağınız hatalar yapmayın!

Sürücü Belgesi Sınıfları ve Kullanabildiği Araçlar A1          Motorlu Bisiklet                                  A2          Motosiklet - Motorlu bisiklet              B            Otomobil – Kamyonet - Minibüs + F   C            Kamyon + B + F                                    D            Çekici + C + B + F                                   E             Otobüs-Kamyon + B + F                       F             Lastik Tekerlekli Traktör (LTT)          H            Hasta ve Sakat araçları                    G            İş Makineleri                                   

Sürücü Belgesi Alma Şartları (B Sınıfı İçin) 18 yaşında olmak. İlköğretim (8 yıl) mezunu olmak Hükümlü olmamak Sağlık kontrolünden geçmek Göz Kulak, burun, boğaz İç hastalıkları ve ortopedi Ruh ve sinir hastalıkları

Sürücü Belgesi Nasıl Alınır? 1) Sürücü Kursuna Başvur 2) Kursa Devam Et (4-5 hafta) Teorik Uygulamalı 3) Teorik Ehliyet Sınavına Gir Trafik ve Çevre Bilgisi Motor ve Sürüş Teknikleri İlk yardım 4) Uygulamalı Ehliyet Sınavına Gir

Sürücü Belgesi Nasıl Alınır? Teorik sınavda her bir dersten en az 70 almak. Sınavlarda başarılı olunduğu takdirde Sürücü Kursu adınıza bir sertifika düzenliyor. Bu sertifika ile il/ilçe Emniyet Müdürlüğüne gidip ehliyetinizi kendiniz çıkartmanız gerekmektedir.

EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri Başkanlığı T.C. EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri Başkanlığı Sundu