Sosyal Beceri Eğitimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam kalitesini korumak Alkol hakkında faydalı bilgiler
Advertisements

KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
Tıklayınız lütfen Tüm çağların tüm büyük adamlarının en büyük müşterek sırları, bilinç altları ile iletişim kurabilmeleri ve bu güçlerini kullanabilmeleri.
Duygularımızı Nasıl Kontrol Edebiliriz?
 Konu ve ders eksiklerinizi tamamlayın  Özellikle bilgi ve ezber gerektiren konuları sık sık tekrar edin  Deneme sınavları yaparak SBS sınav havasını.
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ÖFKE SARE MAVİ REHBER ÖĞRETMEN.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
PEER SUPPORT TEAM.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
İLETİŞİM.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
ÖFKE KONTROL EDİLEBİLİR BİR DUYGUDUR
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
2. Nezaket.
ACIBADEM TÜRK TELEKOM ORTAOKULU
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
KİŞİSEL HİJYEN EĞİTİMİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Sınav Kaygınızı Azaltın
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Duygularımızı Nasıl Kontrol Edebiliriz (Öfkeyle Başetme)
Mahremiyet.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
STRES YÖNETİMİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

Sosyal Beceri Eğitimi

ÜNİTE KOMPONENTLERİ GİRİŞ/YÖNERGE MODEL OLMA PROVA GERİ BİLDİRİM BİLİŞSEL PLANLAMA AKTARMA/GENELLEME

BİLİŞSEL PLANLAMA FORMÜLÜ DUR.... Sakin olun PLAN YAP.... Problemi tanımla Seçenekler önerin Sonuçlarını düşünün Bir seçim yapın Sosyal beceriler hakkında düşün HAREKETE GEÇ.... Planı İşlet ÖYLEYSE ŞİMDİ.... ? Plan nasıl işledi?

DUR Sakin olmak ve kontrollü davranmak (self- kontrol) için DUR anlamına gelir. “Kontrollü davranmak” ne anlama geldiğini biliyor musunuz?

Senden nefret ediyorum Eğer sakin olmak ve kontrollü davranmak için durmazsanız, birçok şey olabilir! Kontrolden çıkmak iyi bir şey değildir. Utanabilir veya başınız belaya girebilir. Kontrolü kaybederseniz buna benzer bir şeyler söyleme olasılığınız var ..... Kontrolünü kaybeden insanlar başka ne gibi şeyler yapabilir? Senden nefret ediyorum

Siz de “DUR ! Sakin ol !” u düşünün. Sakin olmak için ilk yaptığım şey kendi kendime DUR ve düşün derim.... Sakin ol!. Bu, beni çılgınca bir şeyler yapmaktan alıkoymakta yardımcı olur. Siz de “DUR ! Sakin ol !” u düşünün.

Anne-babam sakin olmak için nasıl derin nefes alacağımı öğretti Anne-babam sakin olmak için nasıl derin nefes alacağımı öğretti. Gerçekten işe yarıyor. Burnumdan derin nefes alıyor ve ağzımdan yavaş yavaş veriyorum. Sanki baloncuk yaparken veya sıcak bir çorbaya üfler gibi yapıyorum. Derin nefes alma tüm vücudumu gevşetiyor.

Kızgın olduğumda, elimi ağzımın üzerine koyarım, kötü şeyler söylemekten beni alı koyar. İşe yarıyor. Sakin kalmamı sağlıyor.

Bazen öğretmen hemen bana yardım etmezse kızgınlık hissederim Bazen öğretmen hemen bana yardım etmezse kızgınlık hissederim. Sakin kalmak için, derin nefes alır içimden 10’a kadar sayarım. 10’a ulaştığımda sakinleşir ve sıramın gelmesini beklerim. Siz de deneyin. 10 1...2...3...4...5...6...7...8...9...

Bazen sinirlerim bozulduğunda, DUR derim ve ortamdan biraz uzaklaşırım Bazen sinirlerim bozulduğunda, DUR derim ve ortamdan biraz uzaklaşırım. Kontrolü kaybedeceğimi hissettiğimde, “kötü bir şeyler söylememek için ayrılmam gerektiğini söylerim” Sakinleşinceye kadar ortamdan uzaklaşırım.

Kızgınlık hissetmeye başladığımda komik ve aptalca şeyler düşünürüm Kızgınlık hissetmeye başladığımda komik ve aptalca şeyler düşünürüm. Bu beni güldürür ve gevşetir.

Bir problem olduğunda kontrollü davranabilmeniz için şunları yapabilirsiniz: Kendinize DUR ve sakin ol söyleyin. Derin nefes alın ve vücudunuzu gevşetin. Elinizi ağzınızın üzerine koyun. 10’a kadar zihninizden sayın. Sakinleşinceye kadar ortamdan uzaklaşın. Komik şeyler düşünün. Durmak ve sakin kalmak için, başka işe yarayacak şeyler üretebilirsiniz.

Probleminizi çözmek için plan yapmak anlamına gelir Plan yaptığını zaman, siz; Probleminizin ne olduğuna tam olarak karar verin Seçenekleri aklınızdan geçirin (beyin fırtınası) Her bir seçeneğin olabilecek sonuçları üzerine düşünün. Problemi çözmenize yardımcı olabilecek en iyi seçeneği belirleyin. Kullanmak için gerekli olan sosyal becerileri düşünün. Bu sembol Plan için kullanır. Bize problem olduğunda, farklı yönlere gidebileceğimiz yani farklı seçenekler olduğuna işaret eder.

Ali, teneffüse çıkmadan önce, yanlışlarını düzeltmen gerekecek. 1

Ali, bu duruma kızdı fakat hemen DUR ve sakin kal’ı hatırladı. Sakin Ol.. 10’a kadar sayacağım... 2

Ali bir plan yapmasını biliyordu. Sakin olmak için DUR kullandım. Şimdi plan yapmam gerekir. 3

İlk olarak, Ali problemin ne olduğuna karar verdi. Problemim ne? Kağıttaki yanlışları düzeltmek istemiyorum, fakat teneffüse de çıkmak istiyorum. 4

İkinci olarak, bazı seçeneklere karar verdi. Seçeneklerim nelerdir? ) Yerimde oturur fakat düzeltme yapmam. ) Kağıdı yırtıp atabilirim. ) Hemen düzeltebilirim. ) Bu akşam evde düzeltmeyi öğretmenden isteyebilirim. 5

Üçüncü olarak, her bir seçeneğin olası sonuçlarını düşündü. 1. Oturur ve yapmazsam.. O zaman başım belaya girecek 2. Kağıdı yırtarsam.. Baştan başlamak zorunda kalacağım. 3. Yanlışı düzeltirsem.. O zaman biraz teneffüs yapabilirim. 4. Evde yapmayı istesem.. Öğretmen kabul edebilir fakat evde çalışmak zorunda kalacağım 6

Dördüncü olarak, en iyi seçeneğe karar verdi. Şimdi kağıdı düzelteceğim. O zaman bu akşam yapma kaygım olmayacak. Biraz boş zamanım olacak. 7

Sonuncu olarak, kullanacağı sosyal beceriyi düşündü. Çalışırken surat asmayacağım. Uygun yüz ifadesini kullanacağım. 8

Karar verdiğimiz şeyi yapmamız anlamına gelir. İŞLET Karar verdiğimiz şeyi yapmamız anlamına gelir. Planlarımızı yapma aşamasıdır. Zor olacağını düşünüyorsanız, “yapabilirim!” söylemelisiniz.

Gelecek sefer farklı ne yapabilirim? SORGULA “planım nasıl işliyor?” sorusunun kendimize sorulmasıdır. Planın iyi işleyip işlemediğinin kendimize sorulmasıdır. Eğer iyi işlemişse kendinizi takdir edin. ? SONUÇTA Plan iyi işledi Takdir edin Plan işlemedi Gelecek sefer farklı ne yapabilirim?

SES TONU Sesimizin tarzını gösterir ki, duygularımızı yansıtır. Sesimin tonu nasıl? Bu ses tonu başımı belaya sokar mı? Hangi ses tonu? Böbürlenen Alaycı Patronca Enerjetik Saygılı Despotça Sızlanan...

Duygularınızın yüzüne yansıyışıdır. YÜZ İFADESİ Duygularınızın yüzüne yansıyışıdır. Kaba, somurtkan, burnu havada gibi yüz ifadeleri başınızı belaya sokabilir.

Diğer sosyal beceriler: Postür Kişisel mesafe Hijen Vücut Dili Nezaket ifadeleri (3 sihirli kelime) Dinleme temelleri Konuşma Konuyu devam ettirme ve değiştirme Araya girme Doğru zaman ve yer Resmi veya doğal oluş ana başlıkları mevcut.

ARAYA GİRME (INTERRUPTING) Araya Girmede G.A.G planı uygulanır. G=Get the person’s attention=kişinin dikkatini çekin A=Apologize for interrupting=araya girdiğiniz için özür dileyin G=Give the reason for interrupting=araya girme nedeninizi söyleyin.

Kapıyı çalarak kişinin dikkatini çekin. Evet, Girin G Kapıyı çalarak kişinin dikkatini çekin. A İyi günler, öğretmenim, araya girdiğim için özür dilerim. Araya girdiğiniz için özür dileyin. Merhaba, Ali, senin için ne yapabilirim? G Yarın ki ödevi öğrenmek istiyorum Araya girme nedenini söyleyin.

Sabrınız İçin Teşekkürler....