1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Türkiye Bologna Rehberlerinin Katkılarıyla
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİ AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ (EUA) ve HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EKİM, 2006.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
DİCLE ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALARI” TANITIM SUNUSU, DİYARBAKIR
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
BOLOGNA UZMANLARI V. DÖNEM ULUSAL TAKIMI PROJESİ BOLOGNA SÜRECİ: DEĞER ÜRETMEYE ODAKLI YÜKSEKÖĞRETİM YAKLAŞIMI Prof. Dr. Metin Toprak Prof. Dr. Metin Toprak.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na • Finansal Organizasyonu için Ulusal Ajans’a • Ofis destekleri için YÖK Uluslararası İlişkiler Birimi’ne teşekkür ederiz. BOLOGNA UZMANLARI 5. DÖNEM ULUSAL TAKIMI PROJESİ YERİNDE ZİYARETLER: NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 1 Ekim 2009, NEVŞEHİR

(2010 yılına kadar) bilgi temelli bir Avrupa ekonomisi için: • öğrenci, öğretim elemanı ve idari kadro hareketliliği yüksek, • ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, • ulusötesi eğitim boyutlarını dikkate alan, • eğitim ve araştırma etkinliklerini birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş ve • tüm süreci iç ve dış paydaş katılımı ile sürekli denetleyen ve izleyen Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı oluşturmak Yükseköğretim reformu

3 BOLOGNA SÜRECİ Tarihçe •Bologna Deklarasyonu, 1999 (29 ülke) •Prag Bildirgesi, 2001 (32 ülke, Türkiye’nin katılımı) •Berlin Bildirgesi, 2003 •Bergen Bildirgesi, 2005 •Londra Bildirgesi, 2007 (46 ülke) •Leuven, 2009

4 1. Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 2/3 aşamalı yükseköğretim sistemi (Lisans, Master ve Doktora) 2. Ortak bir kredi sistemi (ECTS-AKTS) 3. Öğrenci/Öğretim üyesi Hareketliliği 4. Kalite güvencesi konusunda işbirliği 5. Yükseköğrenimde Avrupa boyutu 6. Yaşam boyu öğrenim 7. Öğrencilerin süreçlere katılımı 8. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA)’nın çekiciliğinin arttırılması 9. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması 10. Bu çalışmaların 2010 yılına kadar tamamlanması ve EHEA ‘nın oluşturulması BOLOGNA DEKLARASYONU ÇALIŞMA KONULARI

55 BOLOGNA SÜRECİ NASIL İŞLEMEKTEDİR? • Uluslararası Düzey • Bakanlar Konferansı (iki yılda bir kez toplanır) • Bologna İzleme Grubu (BFUG) • BFUG Yürütme Kurulu • BFUG Çalışma Grupları • Bologna Durum Değerlendirmesi (Stocktaking) Çalışma Grubu • Bologna Yeterlilikler Çerçeveleri Çalışma Grubu • Sosyal Boyut Çalışma Grubu, vb. • Bologna Seminerleri • Ulusal Düzey: YÖK, Ulusal Ajans ve Bologna Uzmanları Türkiye Ulusal Takımı Dönem • Kurumsal Düzey: Yükseköğretim Kurumları

6 PROJENİN TEMEL YAKLAŞIMI - Yükseköğretim kurumları, - Öğrencileri, - Akademik personeli, - Sivil toplum kuruluşları, - Meslek odaları, - Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere ilgili kamu kurum ve kuruluşların ilgili süreçlere aktif katılımını sağlamaya yönelik olacaktır. BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ

7 1. Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 2/3 aşamalı yükseköğretim sistemi (Lisans, Master ve Doktora) 2. Ortak bir kredi sistemi (ECTS-AKTS) 3. Öğrenci/Öğretim üyesi Hareketliliği 4. Kalite güvencesi konusunda işbirliği 5. Yükseköğrenimde Avrupa boyutu 6. Yaşam boyu öğrenim 7. Öğrencilerin süreçlere katılımı 8. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA)’nın çekiciliğinin arttırılması 9. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması 10. Bu çalışmaların 2010 yılına kadar tamamlanması ve EHEA ‘nın oluşturulması BOLOGNA DEKLARASYONU ÇALIŞMA KONULARI

8 Yeterlilikler Çerçevesi Kalite Güvencesi Eğitim Planı Tasarlama Öğrenme Çıktıları Öğrenci iş yükü Tanınma Öğrenme çıktıları Öğrenci iş yükü Derecelerin karşılaştırılabilirliği (I, II, III) Öğrenim dönemleri Ortak dereceler APEL Transfer ve Biriktirme için AKTS(ECTS) Özet olarak Bologna Süreci

9 •YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLERİ •AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) VE AKADEMİK TANINMA •YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ •ÖĞRENCİLER VE SOSYAL BOYUT PROJE KAPSAMINDA YER ALAN KONULAR

10 BOLOGNA SÜRECİ VE ÖĞRENCİLER •SOSYAL BOYUT •ÖĞRENCİ KATILIMI •HAREKETLİLİK •EUROSTUDENT III PROJESİ

11 BOLOGNA SÜRECİ: SOSYAL BOYUT Bologna Bildirisi (1999)Değinilmiyor Prag Bildirisi (2001) • İlk defa “Sosyal Boyut” kavramı kullanılması (ESIB) • Kamu sorumluluğu • Öğrenci katılımı Berlin Bildirisi (2003) • Sistematik vurgu var • Eşitsizliklerin giderilmesi • Sosyal Bütünleşme Bergen Bildirisi (2005) • Sürecin temel öğelerindendir • Hükümetlerin sorumluluğu Londra Bildirisi (2007) • Eşit fırsata dayalı katılım • Ulusal Strateji ve Politika raporları

12 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT NEDEN? 1)Tüm bireylerin kişisel gelişimleri, sürdürülebilir istihdam ve aktif vatandaşlık için yüksek öğrenim olanaklarından yararlanabilmesi. 2) Yüksek öğrenimde kaliteyi artırarak toplumlarımızın sosyal,kültürel ve ekonomik gelişiminin güçlendirilmesi. 3) Avrupa Yüksek Öğrenim Alanının kalite ve çekiciliğini artırmak

13 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT Yüksek Öğrenim kamu hizmeti ve kamu sorumluluğudur; iyi işleyen, yeterli kaynağa sahip kamu sistemleri ile gerçekleştirilebilir. İki Temel Boyut: 1)Yüksek Öğrenime erişimde fırsat eşitliğinin sağlanması 2) Öğrenim süresinin başarıyla tamamlanması için gerekli fiziki koşulların ve danışmanlık hizmetlerinin sağlanması

14 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT DERS DIŞI FAALİYETLER DERS DIŞI FAALİYETLER Üniversiteler sadece meslek kazandıran kurumlar değildir!! •Kişisel ve sosyal becerilerin geliştirilmesi •Sosyal sorumluluk sahibi vatandaşlar yetişmesi •Üniversite sonrası yaşama hazırlık

15 SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ •22 ülkenin katıldığı bir proje •Türkiye dönemine dahil •Yükseköğretimdeki öğrencilerin sosyal ve ekonomik durumlarının belirlenmesi •Hedef: 1. Ulusal durum, şartlarla ilgili veri 2. Ülkelerarası karşılaştırmalı veri •Türkiye’de öğrenciye uygulandı. • •Yeni dönemi de başladı - Anket

16 SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ •Bazı sonuçlar:Yaş Ort.21, ankete katılanlardan:% 47 kadın,%53 Erkek •Anketi cevaplayan:en fazla ;Ankara %19 ve istanbul:%14.8 •Barınma: Yalnız/ arkadaş+yurt:%66 •Konaklama koşullarından memnuniyet:%61.7 memnun, %4.3 hiç memnun değil •Toplam ort. Aylık gelir:420YTL.(kredi alan:%91) •%88 bir işte çalışmıyor •Ders Yükü:%26 memnun, %42 kabul edilebilir, %8.9 hiç hoşnut değil •Dil becerisi :en fazla bilinen dil İngilizce •Geçmişte eğitim amaçlı yurt dışına çıkma:%3.3 (502 öğrenci), çıkmayan %96.7 •Eğitim amaçlı yurt dışına çıkma planı:%45 kesinlikle planlıyor •Geçmişte çıkmama nedenleri: %46 Yabancı dilim yetersiz •Derslerim tanınmayacak endişesi:yok %52 •Değişim programlarına erişim:etkili %27.8,orta düzeyde etkili %23.5 •Arkadaş/aileden uzak kalma:az etkili %28.3,etkisiz %29.6 •Sosyal yardımdan ayrı kalma:etkisiz %47.4 •Daha fazla mali yük getirmesi:Çok etkili %39.5,etkili %28.6 •Kişisel isteksizlik:etkisiz %55.5

SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT PROJESİ Öğrenci gelirinin kaynağı (%) Data source: EUROSTUDENT 2005 – National Profiles

18 BOLOGNA SÜRECİ: ÖĞRENCİ KATILIMI •Karar süreçlerinde (Kurumsal- Ulusal- Avrupa) öğrencilerin “eşit paydaş” “eşit paydaş” olarak yer alması •Şeffaflık ve katılımcı demokrasi •Üniversiteye aidiyet ve sorumluluk bilinci •Türkiye: Ulusal Öğrenci Konseyi (2005) •Avrupa: ESU (European Students Union) (1982)

TEŞEKKÜR EDERİM Prof. Dr. Selda Önderoğlu ( Ana Menü