Etkili PowerPoint Sunusu Nasıl Hazırlanır?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİLERİNE ERİŞİM
Advertisements

ELEKTRONİK KAYNAKLAR İÇİN KATALOG TARAMASI
Harcama Yönetim Sistemi (HYS)
DİKKAT! BAŞLANGIÇ ANİMASYONLARININ DAHA RAHAT İZLENEBİLMESİ VE MENÜLER ARASI GEÇİŞLERİN DAHA SORUNSUZ GERÇEKLEŞEBİLMESİ İÇİN BİLGİSAYARINIZDA MİCROSOFT.
, İngilizce “electronic mail” yani elektronik posta kelimelerinden türetilmiştir. , adından da anlaşıldığı gibi elektronik yolla ve internet.
Emzirmenin Yararları Prof. Dr. Mustafa Bakır Marmara Universitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
Laparoskopik parsiyel nefrektomi Ne kadar kolay? Ne kadar zor?
Müfredat Eşleştirme Yardım Sunusu Isparta Ders Bilgileri menüsünden Müfredat Eşleştir sekmesini tıklayınız. Bölüm bilgisini seçiniz.Sınıf ve dönem.
Mustafa S Ö ZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek.
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
Yaz Okulu Eşdeğer Ders Tanımlama
Elektronİk Kamu AlImlarI Platformu
POWERPOİNT BERİL ŞENDOĞAN.
10 ÖNEMLİ TRAFİK İŞARETİ VE ANLAMLARI
KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ GÜNDÜZ 2-A
5 Dakikalık Sesli Sunum Kaydı
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Toplamı 10 yapan sayıya tıklayınız.
KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ GÜNDÜZ 2-A
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
UMMAHAN YILMAZ Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
İMANIN VE İSLAM’IN ŞARTLARI
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
Aysis Yönetim Finansal Bilgiler Ekranı Güncel Duyurular ve Mesaj Ekranı.
Çalışma soruları 3. hafta
NANO MALZEMELER Ramazan YILMAZ Sakarya Üniversitesi,
Y Y D Resmi Gör Sesi dinlemek için tıklayın. 1.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ AÇIK ERİŞİM KULLANMA KILAVUZU.
2013 YILI TUNCELİ ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ BİRİMİNİN YIL SONU FAALİYET RAPORU 2013 YILI TUNCELİ ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ.
ATATÜRK MATEMATİK KİTABI GEOMETRİ KİTAP İNCELEMESİ.
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
SİMYADAN KİMYAYA Halil KÖSEOĞLU

kullanımı Hazırlayan: Doç. Dr.Mustafa Akdağ
Proje Başlığı Malgun Gothic 12 Punto Yazı Karakteri İle Verilmeli
 23 Temmuz-7 Ağustos 1919 ERZURUM KONGRESİ Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
10 Kasım Atatürk’ü Anma Töreni Prof. Dr. Tülay Alim BARAN
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
KONTROL SİSTEMLERİ DERSİ LABORATUVARI PROJE SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ETKİNLİK PROGRAMI 24 Kasım 2014 Saat: 17:00 Kokteyl 18:00
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
ATATÜRK’ÜN HAYATI EMİN EGEMEN GENÇGÖNÜL.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GEBZE’NİN ESKİ VE YENİ HALLERİ MENÜYE GEÇMEK İÇİN TIKLAYINIZ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TBMM. ATATÜRK VE MECLİS ATATÜRK MECLİS KONUŞMASI.
T.C OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 1 DERS ADI: KONU: Hazırlayan Dersin Sorumlusu:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Etkili PowerPoint Sunusu Nasıl Hazırlanır? Mustafa SÖZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek için tıklayınız

Etkili PowerPoint Sunusu Hazırlama Büyük Ardışık Sade (basit) Tutarlı Açık Özet Detaylar için kelimeleri Geri gitmek için <-- Çıkmak için Esc ‘i tıklayın

Büyük Olsun

Büyük Olsun (Metin) Bu Arial 44 Bu Arial 36 Bu Arial 32 Bu Arial 24

Büyük Olsun (Metin) Bu Arial 44 Bu Arial 36 Bu Arial 32 Çok Küçük

Büyük Olsun (Nasıl Bileceğiz?) 2 metre uzaktan bakın 2 m

Sade Olsun

Sade Olsun (Metin) Çok fazla renk Çok Fazla Yazı tipi ve stili 6 x 7 idealdir Her sayfada 6’dan fazla satır olmaması idealdir Her satırda da 7‘den fazla kelime olmaması idealdir

Çok uzun ! Sade Olsun (Metin) Bilimsel Araştırma: Karşılaşılan bir güçlüğün giderilmesi için bilimsel yöntemin uygulanması ya da planlı ve sistemli olarak verilerin toplanması, çözümlenişi (analiz), yorumlanarak sonucun raporlaştırılması ile problemlere güvenilir çözümler arama sürecidir (Karasar). Çok uzun !

Daha anlaşılır Sade Olsun (Metin) Araştırma Sistematik inceleme Veri toplama ve analiz etme Sonuçlara göre yargılara varma ve bulguları kullanılabilir hale getirme Daha anlaşılır

2002 yılında Antalya’ya gelen turist sayılarının ilçelere göre dağılımı Yabancı Yerli Toplam Merkez 323,525 302,395 625,920 Alanya 1,082,805 96,243 1,179,048 Kaş 3,014 3,575 6,589 Kemer 1,001,731 247,388 1,249,119 Manavgat 427,804 31,804 459,608 Serik 686,927 142,054 828,981 Side 508,999 32,811 541,810 Kalkan 16,019 8,331 24,350 Çok detaylı !

2002 yılında Antalya’ya gelen turist sayılarının ilçelere göre dağılımı (X 1000) Yabancı Yerli Toplam Merkez 323 302 625 Alanya 1 96 1,179 Kaş 3 6 Kemer 1,001 247 1,249 Manavgat 427 31 459 Serik 686 142 828 Side 508 32 541 Kalkan 16 8 24 Daha sade

2002 yılında Antalya’ya gelen turist sayılarının ilçelere göre dağılımı Çok Karışık !

2002 yılında Antalya’ya gelen turist sayılarının ilçelere göre dağılımı Daha Sade

Sade Olsun (Resim) Resimler her zaman içeriği yansıtmayabilir Resimler dinleyicilerin kafasını karıştırabilir Resimler her zaman içeriği yansıtmayabilir

Sade Olsun (Ses) Ses efektleri de kafa karıştırabilir Ses efektlerini sadece gerekli olduğunda kullanın

Sade Olsun (Geçişler) Bu geçiş sunuyu canlandıracağına, dinleyiciyi rahatsız eder İçeriden belirme Elmas Kutu İyilerinden bazılarıdır.

Sade Olsun (Animasyon) Kafa karıştırıcı !

Sade Olsun (Animasyon) Sade & amaca yönelik

Açık Olsun

Açık Olsun (Büyük/Küçük Harfler) HEP BÜYÜK HARF OLURSA OKUMASI ZOR OLUR Büyük ve küçük harfler birlikte kullanılırsa okuması kolay olur

Açık Olsun (Yazı Tipleri-Font) Sanserif Z Serif Z Sade Karışık

Açık Olsun (Yazı Tipleri-Font) Serif fontlar ekranda zor okunur (32 punto) Sanserif fontlar daha kolay okunur (32 punto) İtalik yazıların ekranda okunması zordur Normal ya da kalın fontlar daha kolay okunur Altı çizili yazılar bağlantı (link) olduğunu ima edebilir Bunun yerine, vurgu için yazı rengini değiştirin

Açık Olsun (Sayılar) Sıralamalarda rakamları kullanın Örnek: Bir fili buzdolabına nasıl yerleştirirsiniz? 1. Buzdolabının kapısını açın 2. Fili içeriye yerleştirin 3. Kapıyı kapatın

Açık Olsun (Sayılar) Bir zürafayı aynı buzdolabına nasıl yerleştirirsiniz? Buzdolabının kapısını açın Fili dışarı çıkartın Zürafayı içeriye yerleştirin Kapıyı kapatın

Açık Olsun (Noktalar) Eğer: Öncelik Ardışıklık Hiyerarşi, ….. yoksa listelerde noktaları kullanın.

Açık Olsun (Renkler) Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renkler veya açık zemin üzerinde koyu renkler Zemin rengi mat (soluk) yazı rengi parlak (canlı) olsun. Birbiriyle uyumlu renkleri kullanın

Açık Olsun (Zıtlık) Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın parlak soluk

Bu koyu zeminde açık renk Açık Olsun (Zıtlık) Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu koyu zeminde açık renk

Bu açık zeminde koyu renk Açık Olsun (Zıtlık) Zıt renkleri Kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu açık zeminde koyu renk

Açık Olsun (Uyumlu renk) Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu renkler birbirlerini tamamlamıyor

Açık Olsun (Uyumlu renk) Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu renkler birbirlerini tamamlıyor

Açık Olsun (Boyut) Boyut önemi vurgular

Açık Olsun (Boyut) Boyut önemi vurgular

Açık Olsun (İlgi merkezi) İlgi merkezi dikkati çeker

Açık Olsun (İlgi merkezi) İlgi merkezi dikkati çeker

Ardışıklı

Öğretim Araçları Türleri Buluş Yoluyla Öğrenme Bireysel Oluşturmacı araçlar Sosyal Oluşturmacı Araçlar Bir seferde gösterim için çok fazla! Bilgi Edinim Araçları Programlı Öğretim Öğretim Yaklaşımı Bireysel Öğretici araçlar Sosyal İletişimci araçlar Düz Anlatım Bireysel İkili Grup İlişkilerdeki artış

Öğretim Araçları Türleri Buluş Yoluyla Öğrenme Bireysel Oluşturmacı araçlar Sosyal Oluşturmacı Araçlar Ardışıklı & hedefe yönlendirici Programlı Öğretim Bilgi Edinim Araçları Öğretim Yaklaşımı Bireysel Öğretici araçlar Sosyal İletişimci araçlar Düz Anlatım Bireysel İkili Grup İlişkilerdeki artış

Tutarlı Olun

Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil!

Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Buradaki işaret dikkat çeker

Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılıklar dikkati dağıtır!

Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılık önemi vurgular 

Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Kafa karıştıran farklılıklar

Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılık dikkat çeker

Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bunlar dikkati dağıtır

Özet Olarak Büyük Sade (Basit) Açık (Anlaşılır) Ardışıklı Tutarlı

Son Sözler Amaç iletişimdir. İletişimi desteklemek için yazı, Zor kavramları basitleştirmek için resim, Karmaşık ilişkileri aydınlatmak için animasyon, Dikkati çekmek için renk, Ses ise sadece gerektiğinde kullanılmalıdır.

The End! Sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim.