Adım Adım Kurumsallaşma
Kurumsallaşma Kurumsallaşma; bir işletmenin, faaliyetlerini kişilerin varlığına bağımlı olmadan sürdürebilmesini ve geliştirebilmesini sağlayan bir yapı oluşturmasıdır. Firmanın patron, yönetici, vb. kişilerden ve onların “kendi becerilerine bağlı icra yöntemlerinden” bağımsız hale gelmesi ve sürekliliğinin sağlanmasıdır. İnsanın olmaması değil, kritik personel olmadığında aksama yaşanmadan işlemlerin devam edebilmesi anlamına gelir.
Kurumsal ’a Farklı Bir Bakış Mevcut Yaklaşımlar; genellikle Kurumsallaşma konusunda üst yönetimden başlayarak kurum stratejilerini belirleyerek aşağı kademelere doğru kurumsal sistemin prosedürler aracılığıyla yaygınlaştırılması şeklindedir. Daha kuralcı ve bürokratik bir yaklaşımı ortaya çıkartmakta Firmanın büyümesini sağlayan esnek yapısına zarar vermekte Kurumsal ’da; İş ve işlemler, operasyonel seviyeden başlanarak adım adım üst seviyeye doğru düzenlenir. Sonuçların bir an önce görülmesi Alt seviye çalışan ve idarecilerin değişimleri daha çabuk benimseyerek uygulamalarını sağlaması Sistemin, küçük bloklar halinde sağlam temeller oluşturarak gerçekleştirilmesi
Kurumsal ’ın Basamakları 7. Kurumsal Yönetim 6. Süreç Tanımları ve Prosedürler 5. Kontrat Yönetimi 4. Doküman Yönetimi 3. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. Malzeme ve Tedarik Yönetimi 1. Kaydi Muhasebe
Süreçler ve Prosedürler Kaydi Muhasebe Malzeme Tedarik Sabit Kıymetler Kurumsal İnsan Kaynakları Kurumsal Kimlik Belge Yönetimi Kontrat Yönetimi Süreçler ve Prosedürler
Destek Süreçleri ve Entegrasyonlar Rekabet Danışmanlığı Müşteri İlişkileri Yönetimi ISO Süreç Danışmanlığı Kurumsal Kimlik Bilişim Danışmanlığı Bilişim Otomasyon Sistemi Hukuki Müşavirlik Pazarlama ve Satış Sistemi Mali Müşavirlik Mal ve Hizmet Üretim Sistemi
Muhasebe İş Süreci Çıktılar ( Mali Tablolar) Raporlar (Gelir Tablosu, Bilanço, vb) Süreç : Kaydetme (Yevmiye Defteri) Sınıflandırma (Defteri Kebir) Özetleme (Mizan) Girdiler (Muhasebe Belgeleri) Fatura , Sevk İrsaliyesi , Gider Pusulası, Vb.
Kurumsal ile Muhasebe Stratejilere uygun işletme yönetimi Stratejilerin sonuçlarını değerlendirme olanağı İşletme kaynaklarının verimli ve etkin kullanımı İşletme fabrikaları arasında malzeme, işçilik, makine – teçhizat , bilgi gibi üretim ve dağıtım kaynaklarının ortaklaşa ve verimli kullanımının sağlanması Müşteri, dağıtım merkezi, üretim ve tedarikçi arasında yakın işbirliği ve bilgi iletişim ortamının sağlanması Tek bir noktadan gerekli bilgilere ulaşma imkanı elde edilir.
Kurumsallaşma Aşamaları Kaydi Muhasebe Malzeme ve Tedarik Yönetimi Kasalar Bankalar Banka Kredileri Demirbaşlar Muhasebeleştirme Cari Hesap Ağacı Raporlama -Analiz ve Yorum Malzeme Yönetimi Çerçeve Sözleşme Satın alma Talebi Teklif Satın alma Siparişi Malzeme Hareketleri Stok Yönetimi Ambar Yönetimi Fatura Kontrol Satıcı Değerlendirme
Örnek Akış: Şantiye Malzeme Alımı İş Akışı Şantiye Malzeme Talepleri Satın alma Talep Değerlendirme – Sipariş Onay Malzeme Sevkiyat - İrsaliyeleme Banka Hesap Mutabakatı Cari Hesap Mutabakatı Faturalama Raporlama
Yönetici Konsolu Örnek Ekranı Nervürlü Demir Çimento Yer Karosu Saten Tavan Boyası Saten Duvar Boyası Laminat Parke inceltici Çelik Kapı Pencere Pervazı İspanyolet
Teşekkür Ederiz