NEDİM Asıl adı Ahmed'dir. İstanbul'da doğmuştur. İyi bir öğrenim görmüş; Arapça, Farsça öğrenmiştir. Nevşehirli Dâmâd İbrahim Paşa'nın özel kütüphanesinin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Asıl adı Ahmet olan Nedim’in 1681 yılında doğmuş
Advertisements

RUBAİ.
ETKİLEDİK, ETKİLENDİK AMA NASIL?
AŞIK EDEBİYATI NAZIM ŞEKİLLERİ (KOŞMA). OZANLARIMIZ.
İSLAMİYETİN KABULÜNDEN SONRAKİ TÜRK EDEBİYATI
ŞİİRDE YAPI Her edebi yapıtta bir "iç yapı " bir de "dış yapı" söz konusudur.Toplumların gelişim sürecinde sanata bakış açılarına göre, bunlardan bire.
İstanbul'da 1526'da doğmuştur. Fâtih Camii müezzinlerinden
ARUZ ÖLÇÜSÜ.
1.CÜMLELERDE YAKIN ANLAMLILIK CÜMLELER ARASINDAKİ ANLAM İLİŞKİLERİ
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
1.
**** LALE DEVR İ****. BA Ş LANGIÇ OLAYLARI BA Ş LANGIÇ OLAYLARI Osmanlı tarihinde yılları arasındaki Mesrutiyetten sonraki döneme Lale Devri.
Sezai Karakoç 1950’lerden itibaren dahil olduğu Türk şiir dünyasında kendine mahsus bir şiir dili ve problematiği kurabilmiş, Türk şiirinde sadece kendisi.
Sanatsız kalan bir ulusun hayat damarlarından biri kopmuş demektir.
GARİP AKIMI (I. YENİ).
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı
Hayatın Anlamı üzerine
7.SINIF SOSYAL BİLGİLER TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK 3. ÜNİTESİ
ŞİİRDE AHENK.
Aruz Vezni Ben Arap edebiyatından geldim. Divan şiiri örneklerinde hep bana rastlarsınız.Türklerin çok kullandığı bir vezinim. Ben Arap edebiyatından geldim.
DİVAN EDEBİYATI NAZIM ŞEKİLLERİ
IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞINDA GEL...
Mitat Zorlu 1 Bu varlıklar kelebek, kurbağa, horoz, horoz ve penguen şeklinde dizilmişler. Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 04 Mayıs 2009 Pazartesi Matematik.
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
SADABAD Osmanlılar döneminde, İstanbul'un imar, eğlence, sefahat ve zevk devrine adını veren saray ve semt.
Nedim’in Hayatı.
CAHİT SITKI TARANCI DESEM Kİ ... Desem ki... İnan bana sevgilim inan,
HOCA DEHHANİ GAZEL-XIII. YÜZYIL SAYFA:
BESNİ ANADOLU İMAM HATİP VE İMAM HATİP LİSESİ TURK DİLİ VE EDEBİYAT DERSİ ÖĞRETMENİN ADI SOYADI:AHMET KURT HAZIRLAYANLAR; SEYDİ EMRE MEHMET SEVİNDİ.
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
GAZEL DİVAN EDEBİYATI.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
İslami Dönemde İlk Dil ve Edebiyat Ürünleri
18. YY OSMANLI DEVLETİ’NDEKİ YENİLİK HAREKETLERİ
RUBAİ Fars edebiyatından alınmış nazım biçimidir.
Hazırlayan Leyla DENİZ. Dilde biri nazım diğeri nesir olmak üzere iki anlatım biçimi vardır. Nazım, ölçülü ve uyaklı anlatım biçimidir. Manzume: Ölçü.

Divan Edebiyatı Nazım Biçimleri
ŞARKI Divan şiirine Türklerin kazandır- dığı bir nazım şeklidir. Divan şiirinde bestelenmeye uy- gun ölçü kalıpları ile yazılan ve çoğunlukla 4 dizelik.
Servet-İ fünun edebİyatI
Erbaa | 2009 DİVAN EDEBİYATI NAZIM BİÇİMLERİ Erbaa | 2009.
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
OSMANLI İMPARATORLUĞU GERİLEME DÖNEMİ ISLAHATLARI
AÖF 2016 Vize Eski Türk Edebiyatı 1 Soruları
LALE DEVRİ
D İ VAN-I H İ KMET EDEBıYAT PROJE ÖDEVI. DIVAN- ı HIKMET NEDIR ? K ı SACA TAN ı YAL ı M -> Ahmed Yesevi’nin söyledigi “hikmet” adlı siirleri bir araya.
Oğuz Han Cerit 9-B / 150 Konu : Yunus Emre Araştırması.
RUBAİ Divan edebiyatında dört dizede tam bir anlam ifade eden, kendine özgü vezni olan nazım biçimidir.İran kaynaklıdır.
ÜZEYİR GARİH DOSTLUK İLKÖĞRETİM OKULU 1-A SINIFI SAKARYA/ ARİFİYE
İBRAHİM ŞİNASİ HAYATI VE ESERLERİ
I.BEYİTLERLE KURULAN NAZIM BİÇİMLERİ
E Hazırlayan;Kapkara1980 Eğitimhane.
ŞİİRDE AHENK UNSURLARI ÖLÇÜ HECE ÖLÇÜSÜ
Nedim.
III. Ahmet LALE DEVRİ Yenilikleri Yenilikleri Nedim hazırlayıcısıdır?
   Halk edebiyatı -Halk edebiyatı adı üzerinde halkın yaşayışı,hayata bakışı,edebi zevkini yansıtan bir edebiyattır.
Pir Sultan Abdal.
KARACOĞLAN.  17'nci yüzyılda yaşadığı sanılıyor. Göçebe Türkmen obalarında yetişti. Asıl adının İsmail, Halil ya da Hasan olduğu yolunda görüşler var.
Ka y kay.
İBRAHİM ŞİNASİ.
Ziya Paşa (1825 – 1880).
 Türkî-î basit, basit türkçe demektir. Sadece Türkçe kelimelerden oluşmuş ya da ağırlıklı olarak Türkçe kelimelerden oluşan unsurlara denir. Türkçe kelimelerle.
ZIYA GÖKALP (23 MART EKIM 1924). Ziya Gökalp, özellikle Milliyetçilik ve Türkçülük üzerine kaleme aldı ğ ı eserleri ile ünlenmiştir. 18 yaşında.
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
ARUZ ÖLÇÜSÜ.
Lâle Devri, Osmanlı Devleti'nde, 1718 yılında Avusturya ile imzalanan Pasarofça Antlaşması ile başlayıp, 1730 yılındaki Patrona Halil İsyanı ile sona.
KARACAOĞLAN
Sunum transkripti:

NEDİM Asıl adı Ahmed'dir. İstanbul'da doğmuştur. İyi bir öğrenim görmüş; Arapça, Farsça öğrenmiştir. Nevşehirli Dâmâd İbrahim Paşa'nın özel kütüphanesinin müdürü olmuştur.

NEDİM Önceleri Sadrâzam Şehit Ali Paşa'ya sunduğu kasîdeleriyle kendini saraya tanıtmaya başlayan Nedîm, Dâmâd İbrahim Paşa devrinde şöhretinin ve ikbâlinin zirvesine ulaşmış; bir yandan saraydaki bilim kurullarında ve medreselerde, bir yandan da Lâle Devri eğlencelerinde yer almıştır.

NEDİM 1730 yılında patlak veren Patrona Halil ayaklanmasında : «Damdan dama kaçarken ayağının kayması yüzünden düşüp öldüğü»,

NEDİM «İçkiye fazlaca düşkün olması sebebiyle titreme hastalığına yakalanarak öldüğü»,

«Dâmâd İbrahim Paşa'nın ve yakınlarının başlarına gelenlerden korkarak NEDİM «Dâmâd İbrahim Paşa'nın ve yakınlarının başlarına gelenlerden korkarak vehim hastalığına tutulup öldüğü» gibi söylentiler tesbit edilmiş olmakla beraber, Nedîm'in gerçekte nasıl ve neden öldüğü kesinlikle bilinmemektedir.

öldüğünde elli yaş civarında olduğu sanılmaktadır. NEDİM Bilinen; Nedîm'in Patrona gürültüsü patırtısı esnasında 1730 yılında ölmüş bulunduğudur, öldüğünde elli yaş civarında olduğu sanılmaktadır.

NEDİM Nedîm, dîvân şiirimizin dar sınırları, kuralları içinde büyük sayılabilecek yeniliklere teşebbüs etmiş, «Nedîmâne» denilen yeni bir çığır açmış en büyük şâirlerimizden biridir.

NEDİM Nedîm şiirlerinde din ve tasavvufa yer vermemiş; samimî, coşkun bir dille aşkı, hayatı şakımıştır. Soyuta dönük dîvân şâirleri arasında, şahsının ve çağının somut yaşantısını Nedîm kadar başarılı biçimde, şiirleriyle yansıtan şâirimiz yoktur denilebilir.

Cedvel-i Sîm'i, Feyz-âbâd'ı, Asaf-âbâd'ı, Şeref-âbad'ı, Cisr-i Sürûr'u NEDİM Nedîm, Lâle Devri'nin ve İstanbul'un şâiridir. Şiirlerindeki dil İstanbul'un dilidir. Beşiktaş'taki evinden başlıyarak Sa'd-âbâd'ı, Hisar'ı, Göksu'yu, Kasr-ı Cinân'ı, Cedvel-i Sîm'i, Feyz-âbâd'ı, Asaf-âbâd'ı, Şeref-âbad'ı, Cisr-i Sürûr'u adlarıyla anan odur.

NEDİM Şiirlerinde halkın konuşma diline doğru yaklaşan, halk deyimlerini rahatça kullanan odur. Bilindiği kadarıyla, hece vezniyle şiir yazan ilk dîvân şâirimiz de odur..

NEDİM Dili kasidelerinde ağdalıdır. Fakat gazellerinde özellikle şarkılarında oldukça sadeleşir. Aslında kaside Nedim'in yaradılışına uygun bir tür değildir.

NEDİM Hayatı, zevk u safâyı, içkiyi, hattâ afyon'u seven Nedim'in en büyük özelliklerinden biri de samîmiyetidir.

NEDİM O, âdet olmuştur diye içkiden, güzellerden söz açmamıştır. Alkolik denecek kadar içkiye düşkün olduğu bazı belgelerden anlaşılmaktadır. Kendisi de Ramazan ayında içkiyi bırakmanın güçlüğünden bahsetmektedir.

NEDİM Şiirlerinde özelliklerinden söz açtığı sevgililerin tümünün, mavi gözlüsünün de, sarı saçlısının da peşinden koştuğu muhakkaktır.

NEDİM Nedim'in sevgilileri eti, kemiği olan canlı kişilerdir. Nedîm aşklarını şuh, açık bir dille anlatmış; fakat, bayağılığa düşmemiştir. Aşkı bir elem kaynağı olarak kabulden ziyâde aşkın zevklerini, neş'esini şakımayı tercih etmiştir.

orijinal bir edası, söyleyiş tarzı vardır. NEDİM Nedim'in hayalleri ince, zarif ve zengindir. Tamamen kendine has kişisel, orijinal bir edası, söyleyiş tarzı vardır. Yeni buluşlarla şiirlerini süslemeyi başarmış, yapmacıklı, soğuk ifadelerden kaçınmıştır.

şarkı Bir safa bahşedelim gel şu dil-i nâ-şâda Gidelim serv-i revanim yürü Sa'd-âbâd'a İşte üç çifte kayık iskelede amade Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

şarkı Bir safa bahşedelim gel şu dil-i nâ-şâda Gidelim serv-i revanim yürü Sa'd-âbâd'a İşte üç çifte kayık iskelede amade Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Gel, şu kederli gönle bir safâ (neş'e) bağışlayalım, Yürü ey serv-i revânim (yürüyen servim), (servi boylu, servi salınışlım), Sa'd-âbâd'a gidelim, İşte üç çifte (bir) kayık iskelede hazır, Yürü ey servi boylu, servi salınışlım, Sa'd-âbâd'a gidelim.

şarkı Gülelim oynayalım kâm alalım dünyâdan Mâ'-i Tesnim içelim Çeşme-i Nev-peydâdan Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

şarkı Gülelim oynayalım kâm alalım dünyâdan Mâ'-i Tesnim içelim Çeşme-i Nev-peydâdan Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Gülelim, oynayalım, dünyadan kâm (murâd) alalım, Nev-peydâ adlı çeşmeden Tesnim suyu içelim, Ejderhanın ağzından ab-ı hayât aktığını görelim, Yürü ey servi boylu, servi salınışlım, Sa'd-âbâd'a gidelim.

şarkı Geh varub havz kenarında hırâmân olalım Geh gelüb Kasr-ı Cinân seyrine hayran olalım Gah şarkî okuyub gâh gazel-hân olalım Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

şarkı Geh varub havz kenarında hırâmân olalım Geh gelüb Kasr-ı Cinân seyrine hayran olalım Gah şarkî okuyub gâh gazel-hân olalım Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Bazan gidip havuz kenarında salma salına dolaşalım, Bazan gelip Kasr-ı Cinân'ı seyredelim, hayran olalım, Bazan şarkı okuyalım, bazan gazel çekelim, Yürü ey servi boylu, servi salınışlım, Sa'd-âbâd'a gidelim.

şarkı İzn alub Cum'a namazına deyû mâderden Bir gün uğralayalım çerh-i sitem-perverden Dolaşub iskeleye doğru nihân yollardan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

şarkı İzn alub Cum'a namazına deyû mâderden Bir gün uğralayalım çerh-i sitem-perverden Dolaşub iskeleye doğru nihân yollardan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Valideden «Cuma namazına gidiyoruz» diye izin alıp, Zulmedici felekten bir gün çalalım. Gizli (tenhâ) yollardan iskeleye doğru dolaşıp, Yürü ey servi boylu, servi salınışlım,,Sa'd-âbâd'a gidelim.

şarkı İznin olursa eğer bir de Nedîm-i şeydâ Bir sen ü bir ben ü bir murib-i pâkîze-edâ İznin olursa eğer bir de Nedîm-i şeydâ Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

şarkı İznin olursa eğer bir de Nedîm-i şeydâ Bir sen ü bir ben ü bir murib-i pâkîze-edâ İznin olursa eğer bir de Nedîm-i şeydâ Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Bir sen, bir ben, bir temiz edâlı mutrib, İznin olursa eğer, bir de aşktan çılgına dönmüş Nedîm Ey şuh, diğer dostları bugünlük feda edip (feda edelim de), Yürü ey servi boylu, servi salınışlım, Sa'd-âbâd'a gidelim.

Şiirin birim değeri (nazım birimi) nedir? şarkı Şiirin birim değeri (nazım birimi) nedir?

Şiirin birim değeri (nazım birimi) nedir? şarkı Şiirin birim değeri (nazım birimi) nedir? Bir safa bahşedelim gel şu dil-i nâ-şâda Gidelim serv-i revanim yürü Sa'd-âbâd'a İşte üç çifte kayık iskelede amade Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

Şiirin birim değeri (nazım birimi) nedir? şarkı Şiirin birim değeri (nazım birimi) nedir? Bir safa bahşedelim gel şu dil-i nâ-şâda Gidelim serv-i revanim yürü Sa'd-âbâd'a İşte üç çifte kayık iskelede amade Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a DÖRTLÜK

Şiirin birim sayısı kaçtır? şarkı Şiirin birim sayısı kaçtır?

Şiirin birim sayısı kaçtır? şarkı Şiirin birim sayısı kaçtır? Gülelim oynayalım kâm alalım dünyâdan Mâ'-i Tesnim içelim Çeşme-i Nev-peydâdan Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Bir safa bahşedelim gel şu dil-i nâ-şâda Gidelim serv-i revanim yürü Sa'd-âbâd'a İşte üç çifte kayık iskelede amade Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Geh varub havz kenarında hırâmân olalım Geh gelüb Kasr-ı Cinân seyrine hayran olalım Gah şarkî okuyub gâh gazel-hân olalım Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a İzn alub Cum'a namazına deyû mâderden Bir gün uğralayalım çerh-i sitem-perverden Dolaşub iskeleye doğru nihân yollardan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Bir sen ü bir ben ü bir murib-i pâkîze-edâ İznin olursa eğer bir de Nedîm-i şeydâ Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

Şiirin birim sayısı kaçtır? şarkı Şiirin birim sayısı kaçtır? Gülelim oynayalım kâm alalım dünyâdan Mâ'-i Tesnim içelim Çeşme-i Nev-peydâdan Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Bir safa bahşedelim gel şu dil-i nâ-şâda Gidelim serv-i revanim yürü Sa'd-âbâd'a İşte üç çifte kayık iskelede amade Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Geh varub havz kenarında hırâmân olalım Geh gelüb Kasr-ı Cinân seyrine hayran olalım Gah şarkî okuyub gâh gazel-hân olalım Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a İzn alub Cum'a namazına deyû mâderden Bir gün uğralayalım çerh-i sitem-perverden Dolaşub iskeleye doğru nihân yollardan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Bir sen ü bir ben ü bir murib-i pâkîze-edâ İznin olursa eğer bir de Nedîm-i şeydâ Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a BEŞTİR

ilgili neler söyleyebiliriz? şarkı Şarkının içeriğini göz önüne alarak dönemin yaşayışı ile ilgili neler söyleyebiliriz?

şarkı Bir safa bahşedelim gel şu dil-i nâ-şâda Gidelim serv-i revanim yürü Sa'd-âbâd'a İşte üç çifte kayık iskelede amade Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

şarkı Gülelim oynayalım kâm alalım dünyâdan Mâ'-i Tesnim içelim Çeşme-i Nev-peydâdan Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

şarkı Geh varub havz kenarında hırâmân olalım Geh gelüb Kasr-ı Cinân seyrine hayran olalım Gah şarkî okuyub gâh gazel-hân olalım Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

şarkı İzn alub Cum'a namazına deyû mâderden Bir gün uğralayalım çerh-i sitem-perverden Dolaşub iskeleye doğru nihân yollardan Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

İznin olursa eğer bir de Nedîm-i şeydâ şarkı Bir sen ü bir ben ü bir murib-i pâkîze-edâ İznin olursa eğer bir de Nedîm-i şeydâ Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a şarkı Dizelerdeki söz sanatlarını bulun? Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ

Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a

Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a serv-i revânim: servi yürüyüşlü(salınışlı) Sevgilinin yürüyüşü servinin salınışına benzetilmiş fakat benzeyen söylenmemiş bu nedenle ………………………………. vardır.

Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a serv-i revânim: servi yürüyüşlü(salınışlı) Sevgilinin yürüyüşü servinin salınışına benzetilmiş fakat benzeyen söylenmemiş bu nedenle açık istiare vardır.

Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan

Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan

Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan âb-ı hayât : yaşam ejderhâ : ölüm

Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan âb-ı hayât : yaşam ejderhâ : ölüm Birbirine karşıt kavramlar kullanıldığı için ………………. sanatı vardır.

TEZAT sanatı vardır. şarkı Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan Dizelerdeki söz sanatları: Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan âb-ı hayât : yaşam ejderhâ : ölüm Birbirine karşıt kavramlar kullanıldığı için TEZAT sanatı vardır.

Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ

Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ

“ey” seslenme ünlemi kullanıldığından şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ “ey” seslenme ünlemi kullanıldığından …………… sanatı vardır.

NİDA sanatı vardır. “ey” seslenme ünlemi kullanıldığından şarkı Dizelerdeki söz sanatları: Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ “ey” seslenme ünlemi kullanıldığından NİDA sanatı vardır.

şarkı Şarkıda divan şiiri geleneğine ait hangi özellikler vardır?

Gay rı yâ râ nı bu gün lük e dib ey şuh fe dâ şarkı Şarkıda divan şiiri geleneğine ait hangi özellikler vardır? Gay rı yâ râ nı bu gün lük e dib ey şuh fe dâ Fâ i lâ tün fe i lâ tün fe i lâ tün fe’ ül ARUZ ÖLÇÜSÜ

SÖZ SANATLARI kullanılmıştır. şarkı Şarkıda divan şiiri geleneğine ait hangi özellikler vardır? Gidelim serv-i revânim yürü Sa'd-âbâd'a AÇIK İSTİARE Görelim âb-ı hayât akdığın ejderhâdan TEZAT Gayrı yârânı bugünlük edib ey şuh fedâ NİDA SÖZ SANATLARI kullanılmıştır.

ŞARKI türünde yazılmıştır. ŞARKI, divan şiirine ait bir türdür. Şarkıda divan şiiri geleneğine ait hangi özellikler vardır? ŞARKI türünde yazılmıştır. ŞARKI, divan şiirine ait bir türdür.

NEDİM *Divan şiirinin en büyük şairlerindendir. *Şiirlerinde İstanbul’u, devrinin olayları ve eğlence yaşamı görülür.. *Mahallileşme akımının öncülerindendir. *En çok şarkı yazan şairdir..