Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
Advertisements

Simülasyon Teknikleri
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Melike KUZUGÜDEN Havva KABALAK
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Problem Çözme.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
ROL OYNAMA.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Problem Çözme Süreci.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DİN HİZMETİNDE SORUN ÇÖZME BECERİSİ
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Problem Çözme Becerileri
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ETKİLİ OKUMA.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Çatışma ve Çatışma Çözme
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PEER SUPPORT TEAM.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
SINAV STRATEJİLERİ VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Düşünme Türleri ve Becerileri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
1 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. 2 İLK BAŞTA BİLMENİZ GEREKENLER.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
 REHBERLİK SERVİSİ YAVUZ ÖCAL REHBER ÖĞRETMEN.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
ETKİLİ TEST ÇÖZME STRATEJİLERİ
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
21. YY BECERİLERİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK

Din Hizmetlerinde karşılaşılan sorunlar nelerdir? Örnek ??? Sorun alanları nelerdir????

Sorun; BİREYİN KARŞILAŞTIĞI GÜÇLÜKLERDİR Sorun; BİREYİN KARŞILAŞTIĞI GÜÇLÜKLERDİR. Şüphe ve belirsizlik uyandıran herhangi bir şey. BİREY + DURUM + DENGESİZLİK = PROBLEM = ÖĞRENME

Din Hizmetlerinde “İyi sorun çözme becerisinde sahip birisinin özellikleri neler olmalıdır? DÜŞÜNELİM !!!!

Sorun çözme yaklaşımları nelerdir? Şu anda sorunlara nasıl yaklaşıyoruz? Örnek??? Sorunların çözümünde yapılan hatalar nelerdir?

PROBLEM ÇÖZME YAKLAŞIMLARI NELERDİR? Deneme – Yanılma Hazır modelleri kullanma Kavrayarak çözme

İYİ DÜŞÜNMENİN ÖZELLİKLERİ 1. Problemin varlığını sezme yeteneği 2. Problemin ne olduğunu anlama yeteneği 3. Problemi zihinde tutma yeteneği 4. hipotez kurma yeteneği ve hızlılığı 5. Varsayımları saptama ve çözüm yolunu kesin bir şekilde ifade etme yeteneği 6. çözüm yollarını etraflıca inceleyebilme yeteneği

7. Sağlam olmadığına kanaat edilen hipotezi atma yeteneği ve hızlılığı 8. Kararlarda acele etmeme durumu 9. Varılan kararları yeniden kontrolden geçirme yeteneği ve hızlılığı 10. uygulama becerisi ve hızlılığı

Problem çözmede izlenen yol 1. Problemi sınırlandırarak tespit etme (farkına varma), 2. Problem ve sebepleri hakkında bilgi toplama 3. Problemin çözümü için hipotezler (denenceler) oluşturma 4. Düşünülen çözüm yollarının probleme uygunluklarını araştırma 5.Denenceleri test edip kabul ya da ret etme 6. Uygulama, önerilerde bulunma.

Problem Çözme Yöntemini Uygulama Etkinlikleri Problemin Anlaşılması Bilginin Toplanması Problem Çözme Yönteminin Aşamaları Değerlendirme Bilginin Çözümü Ve Yorumu Uygulama Seçeneklerin Değerlendirilmesi En iyi Seçeneğin Bulunması

Eldeki bilgiler Gerekli olan bilgiler a) hazır olan b) aranması gereken

Karar verme: seçenekleri inceleme Karar verme ölçütü nedir? A) Mutlaka olmalı B) Gerekir: çok fazla istenen C) Olabilir: olsa iyi olurdu.

Sonuçları Değerlendirme: Açık sonuçlar --- Gizli/örtük sonuçlar Çözümler aynı zamanda yeni problemlerin de tohumlarıdır.

Sonuç Penceresi: Olumlu Olumsuz Siz Diğerleri

D.O.N ? Karar verme sürecinden sonra UYGULAMAya geçilir. Uygulamada DÖNÜŞÜ OLMAYAN NOKTA yı belirlemek çok önemlidir? Nerede, artık geri dönülemez?

Öneriler: A- Problem Çözümüne Başlama Neyi Çözmek isteğine karar vermek Problemle ilgili bilgileri açık ve seçik olarak zihne yerleştirmek Problem üzerinde değişik yollar kullanarak çalışma Her türlü eleştiriye açık olma

B- Değişik Fikirler Üretme Değişik yaklaşımlar üretme; çok sayıda fikir üretme Alışılmışın dışında fikirler üretme Muhtemel çözümleri düşünme Düşünürken zihni serbest bırakma, belli noktalara takılmama.

C – Fikirleri Değerlendirme Yeni fikirleri gerçek durumla karşılaştırma Probleme değişik açılardan bakmaya çalışma Yapılanları gözden geçirerek, unutulanlar olmadığından emin olma Problemdeki şaşırtıcı noktaları bulma ve ona göre düşünme

Dikkat Edilecek hususlar Din hizmetlerinde problemin çözümü için gerekli materyal ve kaynaklar kolaylıkla sağlanamayabilir. Çok zaman alan bir yöntemdir. Sürekli “Problem” üzerinde çalışmaktan dolayı din hizmetini yürüten idareci veya görevliler olumsuz tavır geliştirebilir.

Harcanan emek, enerji ve zamana değmeyebilir. Problem oluşturma bazen yöneticilerle, cemaat ile ya da diğer ilgililerle anlaşmazlığa neden olabilir. Önemli sosyal problemleri anlayacak olgunluğu erişmemiş cemaate bu yöntemi uygulamak güçleşir.