BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL 1125808090 BÜRO YÖNETİMİ-2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Yönetiminin 10 İlkesi
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
STRATEJİK PLANLAMA ve KURUMSAL YÖNETİM
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
3 Proje Yönetiminde Teknolojik Çıkmazlar workcube entire solution for e-business Oğuz
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
G İ R İŞ VE GENEL KAVRAMLAR Tıp, İnşaat, Elektronik, Eğlence, Alışveriş gibi bir çok sektörde kullanılır Analiz, tasarım, geliştirme, test, canlı ortam.
WEB 2.0 ARAÇLARI SABRİYE ESER TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
21. Yüzyıl becerileri.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
VERİMLİ SU KULLANIMI NE DEMEKTİR?
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
İNOVASYON.
STOK MALİYETİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 3
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL 1125808090 BÜRO YÖNETİMİ-2

İÇİNDEKİLER Bilgi Yönetiminin Temelleri Bilgi Yönetiminin Anlamı Bilgi Yönetiminin Temelleri Bilgi Yönetiminin Temel Adımları Bilgi Yönetiminin Temel Eylemleri Bilgi Yönetimi Çözümleri Kaynakça

BİLGİ YÖNETİMİNİN ANLAMI Bilgi yönetimi, rekabetçiliği arttırmak için bilgiyi yaratma, bulma, elde etme ve harekete geçirmeye yönelik süreçler bütünüdür. ( Manasco, 1996:13 ) Bilgi çok özel bir “mal”dır. Onu doğru bir şekilde ele almanın yolunu belirleyebilmek için bilginin niteliğini anlamak gerekir.

Bilgi; Diğer kaynaklardan yaratılır (insan/yapısal kapital gibi). Yaratıldığı yerde elde edilir ( ya da kaybedilir). Eğer gerekliyse depolanır (bazı sınırlamalarla). Dağıtılır insanlar arasında paylaştırılır. İstenilen bir biçime, kullanıcının anlayacağı değere dönüştürülür.

Fire olarak kayıp ve kaçakları vardır. Kendi başına değer yaratmak üzere bir süreçte kullanılır. Ya da bir değer zinciri içinde satılır. Kullanma başarısına bağlı olarak bir değer ifade eder. Yeni ihtiyaçlar yaratılır ve yeni satın almalar ortaya çıkarabilir.

Bilgi yönetiminin organizasyon açısından anlamı ise pazarda var olmak ya da olmamaktır. Bu, eğer memnun ve sadık müşterilerimiz varsa gerçekleşir. Müşterilerin memnuniyetini ve sadakatini sağlamanın yolu da onların beklentilerini aşacak ürünler ve hizmetler üretmemize imkan sağlayacak olağanüstü iş süreçleri geliştirmekten ve kullanmaktan geçer.

Uzun dönem sürdürülebilir büyüme ve karlılık Memnun ve sadık müşteri Müşteri Kapitali Olağanüstü iş süreçleriyle elde edilen ürünler ve hizmetler Açık Bilgi Yapısal Kapital Dünya standartlarında yetkinliklere sahip olağanüstü takımlar Örtülü Bilgi İnsan Kapitali Rehberlik eden yönetim tarzı Kolaylaştıran teknoloji

Bütün bunlar, dünya standartlarında yeniliklere sahip olağanüstü takımların oluşturulması ile sağlanır. Bunun için de en ileri takım oluşturma teknolojisini, rehberliği, kolaylaştırıcılık tarzında bir yönetim anlayışını benimsemek ve uygulamak gerekir. Bunların yanı sıra ne kadar iyi teknoloji kullanırsak kullanalım doğru takım ve insanlarla çalışmazsak çabalarımız sonuç vermez.

BİLGİ YÖNETİMİNİN TEMEL ADIMLARI Kavramlaştırma: Bir işletmenin herhangi bilgi varlıklarına sahip olduğunu belirlemek için araştırma sınıflandırma çalışması yapmaktır. Varlıkların nerede olduğunu, neleri içerdiğini, nasıl bir biçimde olduğunu, ne kadar ulaşılabilir olduğunu ve faydasının ne olduğunu araştırmaktır. Yansıtma: Bilginin organizasyona nasıl değer katabileceğini analiz etmek. Bilgi varlığının kullanmanın fırsatlarını neler olduğunu incelemek, kullanmanın etkisinin neler olduğunu araştırmak.

Eylem Planlama: Daha iyi kullanma ve daha fazla katma değer elde etmek için gerekli eylemleri belirlemek. Gözden Geçirme: Katma değeri sağlamak için bilgi kullanımı gözden geçirmek. Bilgi varlığının kullanımının katma değeri sağlayıp sağlamadığını gözden geçirmek ve tekrar kullanım için nasıl korunması gerektiğini belirlemek.

BİLGİ YÖNETİMİNİN TEMEL EYLEMLERİ Bilgiyi Yaratmak: Yaratmak bir bilim değildir, sanattır. İnsan konuları kendisi belirler, ancak bilgileri yaratamaz. Yaratma sürecinin sonuçlarını yönetmesi zordur. Bu konuda yalnızca çaba gösterebilir. Çünkü bu sabırlı bir çalışmayı gerektirir. Çekirdek Bilgiyi Ele Geçirmek: Gerek duyulan bilgi türleri hakkında giderek artan bilinçlenme olarak tanımlanabilir. Bu aşamada yoğunluk, bilginin tamamlanması, yerinin belirlenmesi ve ele geçirilmesini kolaylaştıracak teknik altyapının oluşturulmasındadır.

Bilgiyi Kullanıma Sokmak: Bilgi parçalarının ileride ki muhtemel kullanımları için hazır duruma getirilmesine yönelik çalışmadır. Güçlü ve ileri teknolojiler hizmete sunulur. Topluluklar Arası Paylaşım: Organizasyon ve uygulama topluluklarının bir araya gelmesi ve gerektiğinde dağılması için araçlar ve uyarıcı nedenler sağlamalıdır. Bu nedenle, periyodik veya bir kerelik projeler olduğu kadar açık uçlu, sürüp giden projeler de olmalıdır.

KAYNAKÇA İsmet Barutçugil, Bilgi Yönetimi, Sayfa 67-73 http://tr.wikipedia.org/wiki/Bilgi_y%C3%B6netimi http://www.uzbilgi.com/2014/01/bilgi-yonetiminin-temelleri-nelerdir.html http://www.ekodialog.com/makaleler/bilgi_yonetimi_genel.html

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…