Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – IV
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – III
Lojistik Yönetimi Ders – V
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Strateji Tasarımı İlker acar.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael.
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
YÖN339 Ders - I Taşımacılık Yönetimine Giriş
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Lojistik Yönetimi Ders – II
Envanter. Envanter Envanter bir Mali Yatırımdır Sonuçları: Talep Tahmininde Hata Planlama Hataları Kayıt Kusurları Kalite, İşgücü, Makine Problemleri.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Lojistik Yönetimi Ders – I
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Sağlık Provizyon Sistemleri SASDER 1. Ulusal Kongresi Kasım 2012.
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
Süreç Yönetimi.
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Pi Magic — İş Uygulamaları Yatay Çözümler Endüstri Çözümleri Yönetim.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Alacak ve Stok Yönetimi
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
SAĞLIK ÇALIŞANLARI: TEST İLAÇLARI. SAĞLIK ÇALIŞANLARI: TEST İLAÇLARI (13 Nisan 2015) 2 SAYI, HIZ VE KARMAŞIKLIK BÜYÜYOR Eczacılık sektörü, yeni ilaçların.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
LOJİSTİK PERFORMANS DEĞERLERME
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
MM-Malzeme Yönetimi Genel Sunumu
TNT VİTRİNİ YÜKSEK TEKNOLOJİ ÜRETİCİSİ
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders - IX Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ

Giriş “Bir işi yapan birey ya da grubun konulan hedefe nicel (miktar) ve nitel (kalite) olarak ne derece ulaşabildiğinin belirlenmesi” performans yönetiminin temel konusudur. Örgütsel performans da farklı değildir. Bu anlamda, örgütsel performans, işletme için belirlenmiş amaçların ne derece yerine getirildiğinin bir ifadesidir.

Neden Ölçmeye Gerek Var? Ölçmediğiniz şeyler, kontrol edilemez. Kontrol edemediğiniz şeyler yönetilemez. Hedefsiz gemiye hiçbir rüzgâr yardım etmez. Ölçmeye başladığınız anda, çevrenizdeki bir şeyler iyileşmeye ve düzelmeye başlar!

Performans Ölçüm Yasaları Ölçmediğiniz şeyler, kontrol edilemez. Ölçüm hedefleriniz SMART olmalıdır: Specific-Kesin, Measurable-Ölçülebilir, Achievable-Başarılabilir, Realistic-Gerçekçi, Time Framed-Zamanı Belirlenmiş Mükemmel bir ölçme ve değerlendirme sistemi yoktur. Sürekli eleştiri gerektirir.

Performans Ölçüm Yasaları Ölçüm ile strateji arasındaki ilişki belirsizdir. İşlevler ve süreçler karmaşıktır ve sıklıkla uyumlu değildir. Ölçülen hedef doğrultusunda çalışan bireyler bilgiyi paylaşmakta isteksizdir. Terminolojide uzlaşma eksikliği vardır.

Performans Ölçüm Yasaları Performans ölçümü tüm ülkelerde, sektörlerde ve iş süreçlerinde geçerlidir. Temel performans ölçümleri oluşturmak konuya bakış açınızı ortaya koyar. Lojistik ise işletme sınırlarını aşar. Lojistik işletmeleri, tedarik zincirinin tüm işletmeleri ile etkileşim halindedir. Bu nedenle, lojistik performans ölçümü zordur. Lojistik akışların iç ve dış koordinasyonu getiri ve maliyet yönetimi açısından kritiktir.

Neden Performans Değerleme? Konu Avrupa Kuzey Amerika Asya - Pasifik İşbirlikleri – İlişki Yönetimi 4 3 7 Çevresel Duyarlılık 9 10 Küreselleşme 8 IT 1 Stok Yerleştirme 5 Lojistik Ağ Tasarımı 6 2 Örgüt Tasarımı Performans Ölçümü Zaman-Temelli Lojistik Stratejileri Müşteriye Özel Eşsiz Dağıtım Stratejileri

Performans Değerleme Amaçları Performans yönetim sistemlerinin geliştirilmesinin ve uygulamaya geçirilmesinin üç ana amacı vardır: İzleme, Hizmet düzeyi, lojistik maliyet unsurları, vb. Denetleme, Süregelen performansı izleme ve standartları aştığında kontrol etme. Örneğin, taşıma sırasında karşılaşılan zararlar, vb. Lojistik operasyonları yönlendirme Çalışanların etkinlik ve verimliliğini yükseltmek amacıyla performansa dayalı ödeme sistemleri, vb.

Performans Değerleme Bakış Açısı Bakış açısı tamamen faaliyet temelliden tamamen süreç temelliye uzanan bir aralıkta yer alabilir. Faaliyet temelli, Sipariş başına sipariş giriş süresi, Sipariş başına teslimat süresi, Sipariş başına sipariş seçim süresi, vb. Süreç temelli, Toplam performans döngü süresi, Toplam hizmet kalitesi, “Mükemmel sipariş”, vb.

İçsel Performans Ölçütleri Maliyet Toplam maliyet, birim maliyet, satış/maliyet yüzdesi, giriş / çıkış navlunu, depolama, genel yönetim maliyetleri, sipariş işleme, direkt işçilik, vb. Müşteri Hizmetleri Karşılama oranı, yok satış, sevkiyat hataları, tam zamanında teslimat, müşteri geribildirimleri, müşteri araştırmaları, yeniden sipariş miktarları, vb. Verimlilik Çalışan başına sevkiyat miktarı, satış temsilcisi başına sipariş miktarı, vb.

İçsel Performans Ölçütleri Varlık Yönetimi Stok çevrim hızı, elde bulundurma maliyeti, modası geçmiş ürün miktarı, net varlık getirisi, yatırım kârlılığı, vb. Kalite Hasar sıklığı, hasar miktarı, iade miktarları, vb. Mükemmel sipariş: İstenilen tüm ürünlerin teslimatı, İstenilen zamanın en fazla +1 gün içerisinde ulaştırılması, Siparişe ilişkin tüm dokümantasyonun doğruluğu ve tamamlığı, Mükemmel “kondisyon”.

Dışsal Performans Ölçütleri Müşteri algı ölçümü, “En iyi uygulama” kıyaslaması, Varlık yönetimi, maliyet, müşteri hizmetleri, verimlilik, kalite, strateji, teknoloji, taşıma, depolama, sipariş işleme, vb. Müşteri tatmini / kalite, Zamanında teslimat, garanti maliyetleri, iade ve indirimler. Zaman, Çevrim süreleri, tedarik zinciri tepki süresi, üretim planı başarısı. Maliyet, Katma değer verimliliği.

Dışsal Performans Ölçütleri Varlıklar, Tahmin doğruluğu, kapasite kullanımı, stoktaki modası geçmiş ürünler. Geniş tedarik zinciri ölçümü, Müşteri tatmini / kalite, Zaman, Maliyet, Varlıklar başlığında geçen tüm ürünler.

Toplam lojistik maliyeti / Satış oranı 0.00 0.20 0.40 0.60 0.80 1.00 Toplam lojistik maliyeti / Satış oranı Toplam stok devrinin Satışlara oranı Stok yoğunluğu Müşteri sipariş süresi Zaman (günler) Araç kapasite Kullanım oranı Toplam mükemmel siparişler XYZ Şirketi Dünya Ortalaması

İdeal Ölçüm Sisteminin Özellikleri Maliyet / Hizmet Uzlaşısı, Belirli veri tiplerini toplamak ve neden-sonuç ilişkilerini koordine etmenin zorluğu nedeniyle, raporların büyük bir çoğunluğu belirli bir zaman periyodu içerisindeki lojistik harcamaları gösterir. Dinamik Bilgi Temelli Raporlama, Lojistik raporlamada en büyük sıkıntı, durağan yerine dinamik bilginin sunulmasıdır. Ayrıklık Temelli Raporlama. Lojistik ölçümü ayrıklık temelli olmalıdır.

Ölçüm Düzeyleri ve Bilgi Akışı Bilgi Seçicilik Düzeyi Veri Bankası Operasyonel Politika CEO Karar Başkan Yrd. Sapma Birim Mdr. Yön İlk Kademe Y.

Rapor Yapıları Durum Raporu ABC Dağıtım İşletmesi A. Ş. 03.10.2009 Depo Stok Durum Raporu A Kullanıcısı A B C D E F G H I J K L M Birim Stok Açık Alım Sipariş Detayları Stok Kodu Yer Durum Mevcut Miktar Sipariş Edilen Miktar Tahmini Haftalık Kullanım Birikmiş Sipariş Önerilen Sipariş Miktarı Stok Değeri Sipariş Stok Değeri Sipariş Tarihi Sipariş Teslim Tarihi Sipariş Miktarı 10-326 İst. Normal 183,00 - 25,00 457,50 Ank. Stok Dışı 365,00 40,00 45,00 912,50 15.09.2009 17.10.2009 İzmir Aşırı Stok 293,00 15,00 72,50 Adana Sipariş 55,00 30,00 75,00 737,50 Bursa 103,00   10,00 137,50 Toplam 634,00 120,00 1.405,00

Rapor Yapıları Eğilim Raporu 28 Kasım Haftası Performans Kriteri   28 Kasım Haftası Performans Kriteri 07 Kasım Haftası 14 Kasım Haftası 21 Kasım Haftası Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Stok Karşılama Oranı (%) 88,00 86,00 81,00 82,00 85,00 86,20 87,30 87,50 Stok Miktarı (TL) 121.614,00 119.381,00 111.843,00 95.417,00 98.106,00 96.412,00 110.807,00 113.706,00 Teslimat Yüzdesi (%) 99,00 97,00 98,00 96,00 Yeniden Sipariş Miktarları 365,00 691,00 780,00 193,00 217,00 238,00 165,00 101,00