İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZAMAN TUZAKLARI VE TUZAKLARIN YÖNETİMİ
Advertisements

Kadir YILMAZ Tepecik İlkokulu/Ortaokulu Müdürü
Kişisel Zaman Yönetimi
Zaman Yönetimi.
Zaman Yönetimi ve Yönetim Fonksiyonları ile İlişkisi
ZAMAN TUZAKLARI Plansızlık, düzensizlik,
ZAMAN YÖNETİMİ ve ETKİLİ KULLANMA YÖNTEMLERİ
Zaman Yönetimi Yazarı: Martin Scott Seda ERBİL.
BAŞARILI OLMAK ELİMİZDE
UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
Kişisel Zaman Yönetimi
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
STRES YÖNETİMİ.
Kişisel Zaman Yönetimi
İş Disiplini ve Zaman Yönetimi
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
İŞ DOYUMU VE İŞYERİNDE STRES Yard.Doç.Dr. Ayda Büyükşahin A.Ü. D.T.C.F. Psikoloji Bölümü
ZAMAN YÖNETİMİ hazırlayan sunan
ZAMAN YÖNETİMİ ZAMAN; YERİNE KONMASI, GERİ DÖNDÜRÜLMESİ, YENİLENMESİ, DEPOLANMASI, SATIN ALINMASI MÜMKÜN OLMAYAN BİR KAYNAKTIR. ZAMAN, ARKA ARKAYA DİZİLMİŞ.
ZAMAN YÖNETİMİ ©Elif Saral Mutlu-VKV Koç Özel İÖO, 2003.
KİŞİSEL ZAMAN YÖNETİMİ
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
Kişisel Zaman Yönetimi
Stres ve Stres Yönetimi
Etkili Zaman Yönetimi Biyomedikal Müh. İbraHİM PAY
STRES VE STRES YÖNETİMİ
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
STRES.
ÖRGÜTSEL STRES VE STRESLE BAŞETME YOLLARI
STRES & STRESLE BAŞA ÇIKMA
ZAMAN YÖNETİMİ.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ZAMANI VERİMLİ KULLANMA
KİŞİSEL ZAMAN YÖNETİMİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
Kişisel Performans ve Zaman Yönetimi
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
Sınav Kaygınızı Azaltın
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
STRES.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
ZAMAN YÖNETİMİ ve ETKİLİ KULLANMA YÖNTEMLERİ
ÇALIŞMA YAŞAMINDA SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ Dr.Nazım İ.AĞAOĞLU.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ. Amaç; İşyerindeki sağlığa zararlı psikososyal risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
İŞ STRESİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ İş hayatı çalışanın yaşamında önemli bir yer tutmaktadır. Kişi zamanının önemli bir kısmını iş ortamında ve çalışma arkadaşları.
ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
STRES YÖNETİMİ
Kadir YILMAZ Tepecik İlkokulu/Ortaokulu Müdürü
 Stresi yönetebilmek için önce yöneteceğimiz şeyin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
STRES. İçerik I. Stres Kavramı II. Yöneticilerde Stres III. Çalışma Yaşamında Stres Kaynakları V. Stresin Belirtileri ve Etkileri VI. Stresle Başa Çıkma.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
SPOR VE STRES.
Sunum transkripti:

İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ

Bu bölümde; İş disiplini Zaman tuzakları Zaman yönetimi Stres etkenleri Stres yönetimi

Disiplin: Konulan kuralların herkes için bir alışkanlık haline gelmesini sağlamaktır. İş Disiplini: Kurum ve işletmelerde düzeni sağlamak için kullanılan hem basit hem de kurumun küçük ayrıntılarının denetimini sağlayan ve diğer iyileştirme çalışmalarının temelini oluşturan bir sitemdir.

Yararları: Aksaklıkları azaltır Verimliliği artırır İsrafı azaltır Devamsızlığı azaltır Hizmetin sürekliliğini düzenler Çalışanlar kendilerini yönetebilir Sorunlar erken teşhis edilir Kurum-toplum ilişkisi iyileşir Topluma zamanında hizmet sunulur

ZAMAN YÖNETİMİ Zaman; Yerine konması, geri döndürülmesi, yenilenmesi, depolanması, satın alınması mümkün olmayan bir kaynaktır.

Yapılacak her iş için bir zaman gereklidir. Zaman pahalıdır.

Zaman Tuzakları Plânsızlık Öncelikleri belirleyememek ve sıralayamamak Ertelemek Kendini gereğinden fazla işe adamak Acelecilik Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma

Zaman Tuzakları Rutin ve gereksiz işler Açık kapı politikası (hayır diyememek) Gereksiz telefonlar Gündemsiz ve verimsiz toplantılar Kararsızlık Yetki verememek Dağınık masa ve büro düzeni

Planlama Dikkatli bir planlama iyi bir zaman yönetiminin temelidir. Yönetim planlama ile başlar. Ve en önemli aşamadır...

Planlama Planlamazsan bilemezsin, Bilmezsen Kontrol edemezsin, Kontrol edemezsen iyileştiremezsin.

PUKÖ-PUKİ döngüsü Planla Uygula Kontrol et Önlem al ( İyileştir)

Öncelikleri bilmek ve sıralamak... Hoşlandığımızı Çabuk bitecek olanı Kolay olanı Bildiğimizi Acele yapılanı Başkalarının isteğini Hoşlanmadığımızdan Uzun sürecek olandan Zor olandan Bilmediğimizden Önemli olandan Kendi seçtiğimizden ÖNCE YAPMAYA ALIŞMIŞIZDIR...

Ertelemek Gerçekten önemli ve yaşamsal işlerle uğraşmaktan alıkoyan erteleme; Kişinin kariyerini yıkabilecek, mutluluğunu bozacak ve hatta hayatını kısaltacak, her alanda başarıyı önleyen, gizli gizli zarar veren bir alışkanlıktır.

Gecikmelerle Mücadele Bitirme tarihini belirleyin. İlk önce sıkıcı olan işi yapın. Şimdi yapın! Ödüllendirme sistemi kurun. İşleri küçük bölümlere ayırın. Sizi uyaracak biriyle anlaşın.

Kendini Gereğinden Fazla İşe Adamak İşlerimizi verimli bir şekilde yapabilmemiz için fiziksel ve zihinsel olarak zinde olmalıyız. Bu da ancak düzenli bir çalışma ile olur. Kendini gereğinden fazla işe adayan insanların, ailesine, spora, gezmeye ve diğer sosyal faaliyetlere ayıracak zamanları yoktur.

Kendini Gereğinden Fazla İşe Adamak Plansız iş yaptıkları için işe yaramayan işler, işkolik insanların zamanında önemli bir yer tutar. En kötü zaman tüketicileri çoğunlukla en çok ve en uzun çalışıyor görünebilirler. Ancak çok etkili değildirler. Çünkü bunlar zamanlarını iyi yönetmezler.

Acelecilik Bazı insanlar zaman baskısından hoşlanırlar. Bunlar aceleci tavır takınarak kendilerini sürekli bir şeyler yapmak zorunda hissederler. Aceleci tavır zaman yönetimine ters düşer.

Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma Çalışma masalarının üzerinde o an çalışılan konu ile ilgisi olmayan değişik şeylerin bulunması, dikkati dağıtır ve işin yavaşlamasına neden olur.

Gündemsiz ve Verimsiz Toplantılar Yapılan her türlü toplantı zaman alıcıdır. Sorun, Gündemi belirlenmeden yapılan, Normal süresini aşan ve Amacına ulaşmayan toplantılardır.

Kararsızlık Kararsızlık, zaman ve para kaybına neden olduğu gibi, moralsizliğe de yol açar.

Hayır diyememek… Eğer ilgilenebileceğinizden fazlasını üstlenirseniz, kaliteniz zarar görecektir.

Devretmek Diğer insanlar çeşitli işleri sizden iyi değillerse bile sizin kadar iyi yapabilirler.Böylece siz de zamandan tasarruf edebilirsiniz. Gerektiğinde seçilmiş işleri belli kişilere tahsis etmelisiniz.

Dağınık masa; Yorgunluk, Verimsizlik, Baş edememe hissi, Stres ve hakimiyet yoksunluğu oluşturur, Ayrıca yaşamınızı kısıtlar.

Kendimizi değerlendirelim Enerjimin en yüksek zamanını biliyorum. Günlük çalışmamı buna göre ayarladım. Telefon görüşmeleri Sorumluluklarımı kapsayan bir özet yazdım. Zamanımı öncelikler sırasına göre planladım. Gelecek üç ay için amaç listesi hazırladım.

Kendimizi değerlendirelim Uygunsuz ve gereksiz bütün işleri ortadan kaldırdım. Etkinliği artırmak için yollar aradım. Her hafta neler başarmak istediğimi planladım. Günlük “yapılacaklar” listesi hazırladım. Ani işler için zaman bıraktım. Her işi yapamayacağımı ve en iyi alternatifleri seçmem gerektiğini fark ettim.

Zaman Yönetiminin yararları Kariyer planlaması Okumak İletişim Dinlenme Düşünme

STRES VE YÖNETİMİ

Stres; Tehdit edici durumlara yönelik bir tepkidir

Tehdit edici durumlar Örgüt içindekiler Örgüt dışındakiler

Örgüt içi stres etkenleri Bireyin rolü -Rol çatışması -Rol belirsizliği -Kararlara katılmama İşin yapısal özelliği -Çak fazla veya az iş -Kötü çalışma koşulları -Zaman baskısı Kariyer gelişimi -Güvenlik eksikliği -Yetersiz ödüllendirme

Örgüt içi stres etkenleri Kurum içi ilişkiler -Ast-üst ilişkisi -Çalışma arkadaşlarıyla ilişki -Yetki sorumluluk dağılımı Kurum-çevre ilişkisi -Kurumun istekleri ile ailenin isteklerininin çatışması -Kurumun bireyden beklentilerinin,bireyinki ile ters düşmesi

Örgüt dışı stres etkenleri Yaşam değişimleri Ekonomik sıkıntılar Aile içi ilişkiler Hastalık veya ölüm Evlen(eme)me Ülke sorunları

Tepki (Stres belirtileri) Bedensel tepkiler: Baş ağrısı,sırt ağrısı,kramplar,az uyumak,hazımsızlık… Psikolojik tepkiler:Yorgunluk,kaygı,gerginlik, depresyon,can sıkıntısı,kendine güven azalması Davranışsal tepkiler: sigara ve alkol kullanımı,duygusal ve fevri davranışlar Sosyal tepkiler: Diğer insanlarla kurulan ilişkilerde azalma,toplumsal yalıtım,sosyal rollerin yürütülmesinde isteksizlik ve beceriksizlik

Stresle başa çıkma

Bireysel başa çıkma yöntemleri Egzersiz Solunum egzersizleri Meditasyon Gevşeme Beslenme Toplumsal destek Sosyal ve kültürel etkinliklere katılma Masaj Zaman yönetimi

Kurumsal başa çıkma stratejileri Örgütsel iklim yaratmak İş zenginleştirme Rollerin belirlenmesi ve çatışmanın azaltılması Kariyer planlama Danışmanlık Sosyal aktiviteler

SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER