ASYA’dan AVRUPA’ya, AVRUPA’dan ASYA’ya

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
Advertisements


Yılın Bölümleri.
Selda Aydın Seyhan Kamçı
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
S O S Y A L V E İ D A R İ İ Ş L E R M Ü D Ü R L Ü Ğ Ü
 Denizli İlimizde 2012 Yılı Ocak ve Şubat aylarında 18 İlçe ve İl Merkezinde Av Komisyonu toplantıları tamamlandı.  Denizli İlimizde 2012 Yılı Ocak Şubat.
Servet BASOL Servet BASOL 2 Başıma gelen bir olay, bana şimdi anlatacağım bilgileri sizlerle paylaşmam gerektiğini hatırlattı.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Güney Cephesi
ÇANAKKALE ZAFERİ 18 MART 1915.
CUMHURİYETE NASIL KAVUŞTUK
Sarayköy Gazi İlköğretim Okulu
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Cumhuriyet’e Nasıl Kavuştuk?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük BÜYÜK TAARRUZ
T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI KARA ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Matematik 1 Takvim Nedir?.
2 dakikada hep beraber tus birikimi yapalım
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
2 dakikada hep beraber tus birikimi yapalım
Dünya hep dönüyor.
SAKARA ZAFERİ 23 Ağustos- 13 Eylül 1921
ZAMANI ÖĞRENELİM.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
GECE GÜNDÜZ Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle gece – gündüz oluşur.
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
Mevsim Şeridi
2011YILI BASIN HALKLA İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ FAALİYET RAPORU FAALİYET RAPORU.
Hazırlayan
BİRBİRİMİZİ FARKLI ANLADIĞIMIZ KİŞİYLE NASIL İLETİŞİM KURALIM Kocaeli Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Birimi ve Psikiyatri Anabilim Dalı sunuyor Kocaeli.
BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI
….. D A İ M A İ Z İ N D E Y İ Z … F İ KRET AKTAN.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
YARİM İSTANBUL.
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
Isı maddeleri etkiler.
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI 28 TEMMUZ 2009 TARİHLİ MECLİS TOPLANTISI.
ZAMANI ÖĞRENELİM.
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE. GİRİŞ. BÖLÜM 3. köprüler prof. dr
İSTANBUL’ UN FETHİ.
2016 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
KURTULUŞ SAVAŞI.
MİLLİ MÜCADELE.
MEVSİMLER.
Haydar KIRKBUDAK Şube Müdürü DEVLET SU İŞLERİ XIV BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOSMETROSTROY – ALKE – STFA ORTAK GİRİŞİM GRUBU Arif H. DURUKAN Şube Müdürü Serkan DAĞLIOGLU.
İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız.
İMAL USULLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ BÖLÜM 1 GİRİŞ.
Bir zamanlar, birbirine bitişik iki çiftlikte yasayan iki erkek kardeş vardı. Günlerden bir gün bu iki kardeş arasında bir anlaşmazlık baş gösterdi. İki.
CLK BOĞAZİÇİ ELEKTRİK Gayrimenkulün Enerjisi Raporu 2016 Yılı – İlk 9 Ay 24 Ekim 2016.
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Boğazın Gerdanlığı Boğaziçi Köprüsünün Yapılış Hikayesi
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
2014 Yeni Slayt Masa Takvimi
2017 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
2010 Aylık Takvim Bu şablonu, duvar takvimi olarak kullanmak için yazdırabilir veya kendi sununuza eklemek için herhangi bir ayın sayfasını kopyalayabilirsiniz.
2010 TAKVİMİ İYİ SENELER.
MEVSİMLER VE AYLAR SEASONS AND MONTHS.
II. DÜNYA SAVAŞINDA GÜNEY AFRİKA CEPHESİ.  10 Haziran 1940’ta savaşa giren İtalya’nın ilk amacı,güçlü bir donanmaya sahip İngiltere’nin Akdeniz’deki.
FOTOVOLTAİK GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ. GÜNEŞ ENERJİSİ Tükenmeyen tek enerji kaynağı güneştir. Güneş, hiçbir atığı olmayan temiz bir enerji kaynağıdır. İhtiyaç.
YARARLANILAN KAYNAK SOSYAL BİLGİLER DEV PAYLAŞIM ORTAMI
2016 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
CİHAD HARMANDAR Dünya Ticaret Merkezi Yükseklik: 1368 ve 1362 feet (412 ve 415 metre) Sahipleri: New York Port Authority ve New Jersey Mimar:
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
2018 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
TEFE MEKANİZMASI HAZIRLAYAN : FULYA DEMİRKOL
2019 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
Sunum transkripti:

ASYA’dan AVRUPA’ya, AVRUPA’dan ASYA’ya Hüsamettin Ataman ASYA’dan AVRUPA’ya, AVRUPA’dan ASYA’ya BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ

20 Şubat 1970 20 Şubat 2007 BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ inşaatının temeli tam 37 yıl önce atılmıştı… Bu SUNUM’un amaçları ; 1. “ASMA KÖPRÜ” teknolojisi konusunda bilgilendirmek. 2. “ÇEVRE YOLU” kenarlarının, “Yönetimlerin Göz Yummaları” sonucunda ve zaman içinde, ne hale gelebildiği konusunda uyarıda bulunmak. 3. Boğazda yapılan köprülerin ulaşım sorununa ne kadar ÇARE olduğunu düşündürmek. 4. PLANLAMA, TEKNOLOJİ, ULAŞIM, YAPILAŞMA, ÇEVRE KORUMASI konularını sorgulamak.

( Beylerbeyi / İstanbul ) 20 Şubat 1970 BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ temel atma töreni ( Beylerbeyi / İstanbul )

Ortaköy kulesinin İnşaatı…

Ortaköy çelik kulelerinin montajına Mayıs 1971’de, Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de başlandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de hazırdı…

Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel, Kuleler tamamlanınca, Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel, 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı. ( Ocak 1972 )

Taşıyıcı çelik halatların çekimi…

Taşıyıcı halatlarla ilk bağlantı…

Beylerbeyi kulesi…

Tellerin “gerilim-büküm” işlemlerine, 10 Haziran 1972’de başlandı ve köprünün açılışına kadar sürdü. İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, 60 adet içi boş kutu seklindeki tabliyeleri oluşturacak paneller, denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada bir araya getirilmeye başlandı...

Köprü Tabliyesi’nin kesiti…

Kuleler… (Köprü, henüz, tabliyesiz)…

köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle, Aralık 1972’de ilk tabliye, köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle, yerleştirilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler, askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine, köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla, iki uca doğru eşit sayıda çekildi.

Tabliyelerin, orta kesimden başlayan yerleştirilmeleri…

Tabliye yerleştirmesi devam ediyor…

yerine konulmak için getiriliyor… 26 Mart 1973 Son tabliye, denizden, yerine konulmak için getiriliyor…

26 Mart 1973 Son tabliye, yerine konulmak üzere…

Son tabliye de yerleştirildi. Ardından 60 adet tabliye 26 Mart 1973 Son tabliye de yerleştirildi. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez, yürüyerek, Asya’dan Avrupa’ya geçildi...

12 Nisan 1973 Kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı. 01 Haziran 1973 asfalt döküm işlemi tamamlandı.

Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla, dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi. 23 Temmuz 1973 Dönen levhaların yerleştirilme işlemi devam ediyor…

Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen, “Yaklaşım viyadükleri”nin inşasına, Şubat 1973’de başlandı ve Mayıs 1973’de bitirildi.

20 Temmuz 1973 Yaklaşım viyadüğü inşası…

geçiş tecrübesi yapıldı. 8 Haziran 1973 Köprü üzerinde, araçla, geçiş tecrübesi yapıldı.

Çevreyolu’nun önemli geçişlerinden olan, 15 Mart 1974 Çevreyolu’nun önemli geçişlerinden olan, Haliç Köprüsü’nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974 Haliç Köprüsü açıldı.

Haliç Köprüsü’nün inşaatı. (Yeni bitirilmiş ve çevre yolu bağlantısı tamamlanmış) Çevrenin boş olması dikkatinizi çekti mi ?

Köprü inşaatı bitmek üzere… Çevreye dikkat !...

Tüm çalışmalar tamamlandı köprü açılışa hazırlandı... ve köprü açılışa hazırlandı...

30 Ekim 1973 -Açılış Günü Hazırlıkları- Şeref Tribünü’nü taşıyan araçlar, tören yerine gidiyor.

Açılış töreni günü...

törenle hizmete açıldı... ( Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü ) 30 Ekim 1973 BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ törenle hizmete açıldı... ( Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü )

yayaların yürüyüşü başladı... 30 Ekim 1973 Tören alanına doğru, yayaların yürüyüşü başladı...

Köprünün açıldığı gün, halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde, Asya’dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da, her iki yakaya doğru, karşılıklı yürümeye başladı. Açılış şerefine, araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çokluğu ve bu yoğunluğun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda, rezonans artışı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya başladı. Daha ilk günden “köprümüz çökmesin” korkusuyla, yaya geçişine son verildiğini, gazeteler günlerce yazdılar... (Gerçekten de lastik tekerlekli araçların geçişleri yerine, onbinlerce adımın aynı anda zemine yaptığı darbesel etki, lastik tekerlekten çok daha büyük etkiye yol açar. Salınım artmaya başlayınca da bunun sönümlenmesi, hızla sallanan salıncağın uzun süre sonra yavaşlayarak durması gibi, oldukça zordur)... Hatta, gazetelerde, şu örnek verilmişti: “Köprüden arka arkaya tanklar geçse, o derece etki oluşturmaz ama, bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalışırsa, ayakların aynı anda yere vurması yüzünden, büyük bir tehlike oluşur.”

30 Ekim 1973 ……Yoğun Yaya Geçişi……. Karşı taraftaki araziye dikkat edelim. Bomboş değil mi ? Ya şimdi ?...

Çevre yolu etrafı, o zaman bomboş… Aradan geçen 35 yıl içinde talan edildi…

iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla, 2 Mayıs 1974’de, iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla, yayalara da Köprü’den geçiş izni, verildi. Geçiş ücreti 1.- lira idi. Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttur ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkabilirlerdi. Yürüyerek karşıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi. Ancak, köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden, birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar, yaya özürlü olarak hizmetine devam etti.

Çevrede, ne orman kaldı şimdi, ne toprak…..

Açılışın ertesi günü (31 Ekim 1973) yayınlanan Günaydın Gazetesi’nin ilk sayfası, tamamen köprünün açılına ayrılmıştı..

Hüsamettin Ataman BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ