YAZILI ve GÖRSEL MEDYANIN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küfür Nedir?.
Advertisements

Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Televizyon ve okul başarısı
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
Şİddet Muhammet GÜLER.
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Siyaset Bilimine Giriş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ADIYAMAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL HASTALIKLAR ŞUBESİ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR VE MADDE BAĞIMLILIĞI
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUK VE MEDYA.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
Teknolojinin hayatımıza etkileri
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
TELEVİZYON ve ZARARLARI. Akşamları evde ne yapıyorsunuz?
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SURRAM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Alkolsüz Bir Hayat İçin» adlı (Metin: Uğur Evcin, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır. Sunudaki.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
Okul Psikolojik Danışmanı Lale ŞENTÜRK
EKRAN BAĞIMLILIĞI SEMİNERİ
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
İnternet ! Dünyamızı değiştiriyor Eşsiz bir bilgi kaynağı, kütüphane Bir tıkla uzakları yakınlaştıran Bazen okul, bazen banka şubesi, bazen alışveriş.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Günün konusu Bağımlılık Bağımlılığın gelişimi 1.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Hep Birlikte Ünitesi.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
TELEVİZYONUN ZARARLARI
BÜTÜN ÜMİDİM GENÇLİKTEDİR M.KEMAL ATATÜRK
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sunum transkripti:

YAZILI ve GÖRSEL MEDYANIN OLUMSUZ ETKİLERİ ÖZNUR SEVENER İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ

Medyanın çocuklar üzerİnde bazı etkİlerİ bulunmaktadır Medyanın çocuklar üzerİnde bazı etkİlerİ bulunmaktadır.Bunlar çocukların hayatını Şu araçlar sayesİnde etkİlemektedİrler: Radyo,gazete, dergİ, sİnema vb. dİr      İyi hazırlanmış içerikli ve sunum biçimleriyle bireyleri etkisi altına alabilirler. Doğru olarak kullanıldığında iyi bir eğitim aracı ve kişilik gelişimi için önemli rol oynarken kötü amaçlarla kullanıldığında veya çocuğun gelişim dönemine uygun olmadığı taktirde bazı uyumsuz davranışlar oluşmasına neden olabilirler.

20. Yüzyılın icatlarından olan TELEVİZYON günümüzün vazgeçilmez görsel araçlarından olmuştur Ülkemizde televizyon yayınları aile üzerinde derin tahribatlar yapmaktadır. Televizyonları en fazla izleyen kesimin çocuklar ve gençler olması da tahribatın boyutunu arttırmaktadır.

Ülkemizde ailelerin büyük çoğunluğu salon ve odalarının en güzel köşelerine televizyonu yerleştirmişlerdir. Bu aralar o kadar önemsenmiş ve benimsenmiştir ki, geleneksel aile yapımızın ve kültürümüzün çok konuşan, evin buyüğü oldugu için sözü kesilmeyen yaşlı dedelerinin rolünü üstlenmişlerdir.

Televizyonlardaki saldirgan görüntülerin, siddet içerikli filmlerin, dizilerin ve eylemlerin , pornografik ögelerin yer alması çocukları ve gençleri olumsuz yönde etkilemekte, uzun süre televizyon izleyenlerin, izlemeyenlere oranla daha güvensiz, kuşkulu, kızgın ve öfkeli oldukları içine kapanık, kavgacı ve şiddet eylemlerine yatkın duruma getirdiği görülmüştür.

Diziden etkilenen çocuklar araç kundakladı. Kütahya'da yaşayan iki çocuk, televizyonda izledikleri bir diziden etkilenerek araç kundakladı.

Aynı zamanda televizyon başında saatlerini geçirenler daha çok yiyip, içmekte, beslenme dengeleri bozulmakta, iletişim düsünme, karar verme yetenegi, okuma ve tartışma alışkanlıkları KAYBOLMAKTADIR.

TELEVİZYONUN vücuda Zararları: Kana zararlı, damar, kara ciğere zararlı... Günde 3 saatten fazla izleyenlerin metabolizmaları bozuluyor...Metabolizmalarında lipitik değişiklikler hiperkolesterol oluşuyor. Körpe olan sırt omurgaları olumsuz biçim alıyor, artroz ve bel fıtığı tehlikesi artıyor, Adalelerin gelişmesi, kuvvetlenmesi önleniyor. Bedensel tembellik baş gösteriyor... Işınlar retinayı zedelediğinden miyopi oluşuyor. Vurdulu kırdılı çizgi filmleri ve dizilerle sinir sistemi bozuluyor, çocuklar hırçınlaşıyor’’

Çocuklardaki cinsel ve saldirgan davranış dürtülerinin küçük yaşta aşırı uyarılması olumsuz bir koşullandırma yaratıp, cinsel sapıklıklara ve sadist duyguların ortaya çıkmasına neden olmaktadır.

Öğrencilerin şiddet içerikli filmlerde gördüklerini okuldaki arkadaşları üzerinde uygulandığına tanık oluyoruz. Hemen bütün sorunlarını şiddet uygulayarak çözmeye çalıştıkları gözlenmektedir.

İlköğretİm okulunda Kurtlar Vadİsİ sIkandalI Şiddet içerikli diziden etkilenen ilköğretim okulu öğrencileri diziyi taklit ederek film çektiler.Okuldaki bir grup öğrenci ellerinde oyuncak tabancalar ve makineli tüfeklerle Kurtlar Vadisi’ni canlandırıyor. İlk önce küfürler edip birbirlerini boğazlıyorlar..

Ögrencilerin yaptıkları oyun araçlarında ve çizdikleri resimlerde bile bu filmlerin etkileri görülmektedir.

Bu tür filmleri izleyen çocukların Arkadaşlık kurmada güçlük çektikleri, Yalnız yaşamayı, Kendi dünyaları ile baş başa kalmayı yeğledikleri ve böylesi filmlerin bağımlılık oluşturduğu belirlenmistir.

Bursa'nın Karacabey ilçesinde, her gün bir televizyon kanalında defalarca tekrarlanan fantastik çocuk dizisindeki baş karekterin "iksir" içerek kaybolmasından etkilenen 5 yaşındaki bir kız çocuğunun, iksir niyetine bir şişe ateş düşürücü şurubu içmesi üzerine ölümden döndüğü iddia edildi.

Osmaniye'nin Kadirli ilçesinde, seyrettiği televizyon dizisinden etkilenerek kendini sihirbaz sanan, 11 yaşındaki Ferhat, yerden kalkmıyor; dizi kahramanının repliğini tekrarlıyor...

Çocuklar ve gençler gelişim dönemlerinde biri ya da birilerini kendilerine örnek model olarak seçer ve seçtikleri modelin hareketlerini kendi hayatlarında uygulamaya başlarlar. Televizyon kültürü edinmeyenler genelde annesini- babasını, aile içerisinden herhangi birisini ve yahut öğretmenini kendisine örnek aldığı gibi, Televizyon ile iç içe olan birey bu durumun aksine sürekli izlediği şarkıcıları, mankenleri, futbolcuları ve gerçek hayat ile alakası olmayan hayali film kahramanlarını kendisine model olarak alır .

GÖRSEL MEDYADAN İZLEDİKLERİ BU KİŞİLERİN HAYAT TARZLARI TOPLUMUN YARGI VE DEĞERLERİNİ TAŞIMADIĞI İÇİN MODEL EDİNMİŞ BİREYİ YANLIŞA SÜRÜKLER. Televizyonlarda yer alan bu kişilerin zenginlik, şatafat içerisinde geçen hayatlarının yanı sıra gayrı meşru ilişkileri ve her türlü ahlaksızlıkları izleyiciye normalmiş gibi sunulduğundan birey tarafından gerçek dünyanın bu olduğu sanılmakta ve genelde acı ile biten bir sona adım atılmaktadır. Görsel yayınlardan izlediği kişileri ve olayları hayatlarına geçirmeye başlayan gençler, sahte bir dünyaya adım attıkları için MUTLU olamamaktadırlar .

SAMAN ALEVİ GİBİ ŞÖHRET! Bir zamanlar popstar yarışmasında Ünlenen Abidin, Selçuk, Bahhan ve birçoğu bir anlık Şöhretin ardından ekranlardan yok olup gitti. Bugün nerde ve ne yaptıkları belli değil.

SAMAN ALEVİ GİBİ ŞÖHRET! BBG evinde yarışan kısa sürede unutulan Yamanoğlu aylar sonra bambaşka bir şekilde gazete sayfalarına taşındı.HÜLYA Yamanoğlu, Barbi adı verilen fuhuş operasyonunda gözaltına alındı Pop Star yarışmalarının en çok konuşulan katılımcılarından biriydi Firdevs Güneş Ama o da beklediğini bulamadı. Şöhretin bedelini 'unutuluş' olarak ödedi BBG evinde meşhur olan Tarık albüm yaptı ama tutulmadı. Sonunda gece kulüplerinde şarkı söylemeye başladı. Şimdi ise ne yaptığını bilen yok.

BENİMLE EVLENİR MİSİN? Bir TV programında başında bardak kırdıysa da bazı dedikodulara karıştıysa da kazandığı ani şöhreti istediği gibi sürdüremedi. Benimle Evlenir misin yarışmasının yıldızı bir türlü barışmayan aşıkları Tülin Koca ve Caner Toygar.

GELİNİM OLUR MUSUN ? Sinem Umaş pavyonlarda şarkıcılık yapmaya başladı. Adı "Barbie" operasyonunda gözaltına alınan kadınlar listesinde geçti ve hafızalara ani şöhretin yıprattığı genç kız olarak kazındı. Ata Türkoğlu aşırı uyuşturucudan Otelde ölü bulundu

Nelere dİkkat edİlmelİ ?      Sonuç olarak tv. modern yaşamın bir parçasıdır ve bunu olumlu olarak kullanmak, çocuklara yararlı bir iletişim aracı olmasını sağlamak, topluma yarar getirecektir İyi kullanılmadığı takdirde şiddet davranışını üreten; iyi kullanıldığında ise dayanışma ve yardımseverlik için iyi bir modeldir. Dil gelişimini hızlandırır, söz dağarcığını artırır . Çocukların bilgisini artırır, hayal alanını genişletir

Gerekli önlemler alınarak kültürel değerlerin korunmasına önem verilmelidir. Bu değerler, dil, din, gelenek, görenek ve dünyayı tanıtıcı çalışmalardır Model olarak alınan kahramanların, iyi niyetli olması, çocuğun kişilik gelişimi açısından önemlidir.Çocuk filmlerine seçilecek konular, toplumun sosyal ve kültürel gerçeklerini gösteren, eğitici ve uyarıcı nitelikte olmalıdır .

Çocuk kİtaplarI,Gazete ve Dergİler Çocuk büyürken, gelişiminin yeterince olabilmesi için yazılı kültür denilen kitap,gazete,dergi,vb.yayınları izlemesi ve okuması gerekmektedir.      

 Dünyanın birçok ülkesinde,kötü edebiyatın,eserlerin,suça yol açan bir etken olduğu,kanlı katilleri hikaye eden,müstehcen öykü ve resimleri içeren yayınların,polis hikaye ve romanlarının suçluların tavır ve hareketlerini öven yayınların suç işlemede önemli rol oynadığı ileri sürülmüş; Bu konuda özellikle cinsel merakları uyarmak suretiyle gençleri kötü yola sürükleyen müstehcen yayınlar olduğu görülmüştür.

Araştırmalar göstermiştir ki,uyumsuz,ruhen ve aklen sorunları olan çocuklar büyük bir olasılıkla bu tür kitap ve gazetelerin tutkunu olmaktadır.

RADYO Günlük hayatımızda televizyon ve bilgisayar çok yer aldığı için radyo dinleme alışkanlığı pek yaygın değildir.Buna rağmen, radyo her yerde kolaylıkla bulunması ve dinlerken başka faaliyetler yapılmasına imkan vermesi bakımından ayrı bir yer tutmaktadır . Radyo programlarını dinleyen çocuklar görüntülerini kendi hayal güçleri ile oluşturduklarından, zihin gelişimine olumlu etkisi vardır. 

Diğer kitle iletişim araçlarında olduğu gibi, radyo programlarında da konu ve sunuş biçimi önemlidir. Çocukların ruhsal ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunan eğitici ve eğlendirici programlar yararlı olur

6.7.8. sınıflardan 120 öğrenciye uygulanan anket sonuçları 1-Günde kaç saat televizyon izliyorsunuz? Ortalama 4-5 saat. 2-)TV. De hangi programları,dizileri izliyorsunuz?Neden? Ezel,Geniş aile,Smackdown,aşkı memnu,arka sıradakiler,kavak yelleri,adanalı,kurtlar vadisi,arka sokaklar,türk malı. Eğlenceli,aksiyon dolu olmaları ve hoşuma gittiği için. 3-)Televizyonda izleyip çok etkisinde kaldığınız hayatınızı olumsuz etkileyen bir olay,film,dizi vb. odlu mu? Smack dawn izleyip etkisinde kaldım ve oradaki hareketi kardeşimde denedim Aşkı memnu beni olumsuz etkiliyor. Arka sıralardaki tecavüz olayları ve yaşananlar. İnsan öldürmeleri beni etkiliyor.Üzücü olaylar etkiliyor Sigara ve alkol kullanımı etkiliyor.

4-) Televizyonda izleyip te ona benzemek istediğiniz,örnek aldığınız kişiler var mı?Neden onlara benzemek istiyor sunuz? Maraz ali,Polat alemdar.Ezel.Bilgili cesur. Futbolcu ve şarkıcılara çünkü zenginler ve hayranları var. Kişiliklerini ve yaşam tarzlarına özeniyorum. 5-)Sizce görsel medyanın çocuklar ve gençler üzerinde ki olumsuz etkileri neler? -TV dekilerin etkisinde kalıp,örnek alınması. -Çok televizyon izleyince Ders çalışmaya zaman zaman kalmıyor ders başarısı düşüyor. -Çocuklar kendilerini o kişilerin yerine koyarak kendilerine ve arkadaşlarına zarar verebiliyorlar. -Yaydığı radyason çok zararlı. -Televizyondaki her şeyin çok açık saçık olması ve gençleri etkilemesi. -Olayı gerçek sanıp etkisinde kalmak. -Çocukları ve gençleri kötü davranışlara yönlendiriyor. -Televizyona yakın bakınca gözlerimizi bozuyor. -Aile ve komşu muhabbeti kalmadı.Herkes televizyon izliyor. -Çocukların ve gençlerin akıllarını bulandırıyor,insanları rabot gibi yaşamaya zorluyor.Çocuğunu.anne babasını kaybedenler TV lerdeki olumsuzluklardan etkilenir.

6-) Görsel medyadan olumsuz etkilenmemek için neler yapabilir,ne gibi önlemler alabiliriz? -Rütük ‘ e şikayet edebiliriz. -Olumsuz örnek olan televizyon programları izlememek. -Bize uygun programlar izlenmeli. -Akıllı işaretlere uyulmalı. -Televizyon izleme saatleri azaltılabilir. -Kendi yaş grubumuza göre programlar izlemeliyiz.Her şeyi terinde ve saatinde yapabiliriz.Televizyona yakın bakmamalıyız. -Ailelerde dikkat etmeli ve çocukların yanında bazı programları izlememeli. -Açık filimler kapatılmalı,güvenlik kodu konmalıdır. -Aileler bazı kanallarla aile koruması koydurması.Dizilerde uygunsuz görüntüler olduğunda kanal değiştirmeli. -Daha farklı şeylerle ilgilenilebilir. -Bizlere kötü örnek olacak şeyleri izlemeyerek olumsuz etkilenmeyebiliriz.