B E N L İ K kavramının inşa edilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

“ÖZGÜVEN-ÖZSAYGI-SOSYAL BECERİ” -TEMATİK YAKLAŞIM-
Değerler Eğitimi Özgüven.
AİLE ve ERGENLİK Kişilik Oluşumunda Ailenin Etkisi
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ANNE BABA TUTUMLARI.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Kişilik Gelişimi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
AHLAK NEDİR?.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Kişilerarası iletişim çatışmaları
MOTİVASYON.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Kültüre dair Örgüt kültürü, işletme kültürü, toplum kültürü ya da firma kültürü şeklinde adlandırılan değerler toplamı, çeşitli yönetim ve organizasyon.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sahne Işıkları Ve Yanılsama Benlik Kavramı: Ben Kimim? Özsaygı Algılanan Öz Denetim Kendine Hizmet Eden Yanlılık.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
B E N L İ K kavramının inşa edilmesi
PSİ 353 Sosyal Psikoloji - Prof. Dr. Hacer HARLAK
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
TUTUM VE DAVRANIŞLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Toplumsal KİMLİK Prof Dr Süheyla Ünal.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
GRUP İLETİŞİMİ.
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Sunum transkripti:

B E N L İ K kavramının inşa edilmesi Nasıl uyum sağlayacağım? B E N L İ K kavramının inşa edilmesi Nereye aitim? Ben kimim? Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

sorular – sorular - sorular Siz diğerlerinden farklı mısınız, yoksa benzer mi? Herkes için aynı kişi misiniz? (Eğer öyle değilseniz siz bu farklı benlerinizi nasıl bütünleştiriyorsunuz?) Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

sorular – sorular - sorular Kendini değersiz gören insanların saldırgan olma eğiliminde oldukları, bu yüzden çocukların kendini değerli görmelerinin sağlanması gerektiği düşünülür. Sizce kendini olumlu algılayan insanların yaşadığı bir toplumda toplumsal sorunlar daha az mı olacaktır? Farklı kültürlerden insanların kendi benliklerini algılama ve kurgulama tarzları farklı mıdır? Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Bu derste, Benlik kuramları Kendimizle ilgili bilgileri ayırdetme Benlik ve kimlik türleri, tutarlı bir benlik kavramı oluşturma Sosyal kimlik ve kişisel kimlik Benlik bilgisi edinmeyi etkileyen güdüler Benlik-kimlik-kültür konularını konuşacağız. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Ben kimim? “ben .... im.” “ben ... bir insanım.” Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik, Kendimiz hakkında bildiklerimiz veya bilebildiklerimizdir; kişiliğimiz hakkındaki teorilerimizdir. Çeşitli yaşam durumları ve sonuçları ile ilişkilidir. Herkesin benlik kavramının karmaşıklık düzeyi farklıdır. Benlik kavramı ilgili enfo.nu işlemeyi, genel yaşam motivasyonunu, doyumu, umutsuzluğu etkiler. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Diğerlerinin bizi nasıl gördükleri hakkındaki ALGIMIZ bizim kendimizi nasıl gördüğümüzü biçimlendirir. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I DİKKAT! Bazen aynaların düşüncelerini ve sözlerini içselleştirebiliriz. Birilerinin söyledikleri ile kendimizi görmeyi de öğrenebiliriz. Pygmalion etkisi Çocuklara tertiplisiniz desek tertipli olurlar mı? Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Öğretmenlerin düşünceleri öğrencileri daha çalışkan, yetenekli yapar mı? Rosenthal ve Jacobson (1968) Öğretmenlere bazı öğrencilerin daha iyi/başarılı olacağının söylenmesi, öğretmenlerin bu öğrencilere, söylenenleri doğrulayacak şekilde farklı davranmalarına neden olmaktadır. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Kendinin farkında olma (öz-farkındalık) Her zaman kendimiz üzerinde düşünüp durmayız. Bu nedenle öz-farkındalık bazen yüksek bazen düşüktür. Nesnel öz-farkındalık  gerçek ben-ideal ben karşılaştırması Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Benlik bilgisi (self-knowledge) Diğerlerini “bilme” yolu ile kendini “bilme” yolu aynı Benlik şemaları Benliğe ilgili bilgilerin, değerlendirmelerin bellekte saklandığı yapı. Şematik size önemli gelen boyutta, ortalamadan daha ileride olduğunuz düşündüğünüz boyutta ve tersi bir durumun geçerli olmadığı durumda. Nezaket önemlidir, ben naziğim  nazik davranıyorum Aşematik  tersi Nezaket önemli bir şey değil! Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik şemaları birbirinden çok farklı (olumlu ve olumsuz uçlarda) ise  bireyde sıkıntılara sebep olabilir. Benlik şemaları kendinizle ilgili enformasyonun alınmasını, işlenmesini ve değerlendirilmesini etkiler. Benim sorunum ne? Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Higgins (1987) “Benlik Uyuşmazlığı Kuramı” 3 tür benlik şeması Gerçek Benlik İdeal benlik Zorunlu benlik Bu üç tür benlik şeması arasındaki mesafe ne kadar fazla ise kişi o kadar zor duygu yaşar (örn. kaygı, keyifsizlik). Zıtlığında memnuniyetsizlik Zıtlığında kaygı Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Davranıştan hareketle yapılan çıkarımlar Kendini algılama kuramı (Bem, 1967; 1972) Kendi davranışlarımızla ilgili de nedensel açıklamalar yaparız. Davranışlarımızın nedenini kendimizin bazı özelliklerine atfedecek şekilde çıkarımda bulunuruz. Dolayısıyla kendimizi davranışlarımızdan hareketle “biliriz”. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Sosyal karşılaştırma ve benlik bilgisi Kendimizi diğerleriyle karşılaştırarak da “bilebiliriz” Sosyal Karşılaştırma Kuramı (Festinger, 1954) Diğerleri bir referans noktası oluşturur. Kanaatlerimizi ve yeteneklerimizi diğer insanlarınki ile karşılaştırarak değerlendiririz. Karşılaştırma için genellikle benzerleri seçeriz. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Aşağı doğru karşılaştırma o özellik/davranış için kendinizden daha “kötü” olanlarla karşılaştırma  benlik saygısı yükselir Yukarı doğru karşılaştırma  o özellik/davranış için kendinizden daha “iyi” olanlarla karşılaştırma  benlik saygısı düşer “Altın ve bronz madalya kazananlar gümüş madalya kazananlardan daha memnundur.” Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Aşağı doğru gruplar arası karşılaştırmalar biz onlardan daha “iyiyiz” duygusu yaratır. Bu karşılaştırmalar bir grup üyesi olarak benlik kavramını etkiler. Kendini kategorilendirme kuramına göre “biz” iyi isek ben de “iyiyim” demektir. Birey kendisini bir şekilde ilişkilendirdiği kişilerin elde ettiği başarılardan haz duyar  YANSIYAN ZAFERDEN MEST OLMA (Cialdini ve ark., 1976) Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik ve Kimlik Benlik aslında ayrı ayrı ve çeşitli kimliklerden oluşan bir repetuvardır. İnsanın kim olduğu hakkında kafasında varolan imajları kapsamaktadır. Bireyin kendisinin saydığı ve sosyal ve duygusal bir değer atfettiği özellikler bütünü olarak “kim olduğunu” tanımlama biçimini ifade eder. “Benlik karmaşıklığı” bireysel farklılık gösterir. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik ve kimlik türleri Sosyal kimlik  grup aidiyetleri yoluyla edinilen kimlik Kişisel kimlik oldukça kendine özgü kişisel ilişkiler ve özellikler Bireysel-ilişkisel-kollektif benlik Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I SOSYAL KİMLİK Sosyal Kimlik Kuramı (Tajfel ve Turner, 1979) Sosyal ve Kişisel kimlik Kişisel kimlik  benliği kendine özgü kişisel ilişkiler ve özellikler açısından tanımlanan yönü Sosyal Kimlik  benliği grup üyeliği açısından tanımlanan yönü Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Sosyal kimlik, grup ve gruplararası olgularla (etnosentrizm, iç grup tarafgirliği, grup dayanışması, gruplararası ayrımcılık, normatif davranış, stereotipleme ve önyargı) ilişkilidir. Sosyal kimliğin zenginliğini ait olduğumuzu hissettiğimiz grupların sayısı belirler. Bunlardan bazıları benlik kavramımızda daha merkezi olabilir. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Sosyal kimliğin belirginliği Belirli bir sosyal durumda sosyal kimlik mi yoksa kişisel kimlik mi ön planda olacak? Bu, belirginliğe bağlı. Belirginliği yaratan ise: Kategorilendirme süreci Belirsizliği azaltma motivasyonu Olumlu duygu yaşama motivasyonu Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Sosyal kimliğin belirginleşmesinin sonuçları İnsanların kendilerini algılamaları kişisellikten uzaklaşır. Prototip temelli düşünme, hissetme ve davranma Grup  sosyal kimlik benlik  grubun saygınlığı benlik saygısı Grup üyeliği eğer benlik saygısını yükseltmiyorsa üyelik sona erdirilebilir mi? (etnik gruplar???) Grubun statüsünün düşük olması  haksızlık  grup statüsünü yükseltme çabaları  rekabet, terör, savaş Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik güdüleri Kendini değerlendirme ve doğrula(t)ma (Swann, 1983) İnsanlar mevcut benlik kavramlarını doğrulamak, geçerlemek ve sürdürmek isterler. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik güdüleri Kendini kayırma Kendini olumlama kuramı (Steele, 1988) Kendileriyle ilgili olumlu yanları çeşitli yollarla olumlama, “iyi dans edemem belki, ama iyi yemek yaparım” Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik saygısı İnsanların niye kendini kayırıp durduklarının cevabı Benliğin duygusal yönü. Benlik içeriğine (özelliklerimize) yönelik iyi-kötü değerlendirmesi yaptığımızda hissettiğimiz duygu. Ben zekiyim- “ne güzel!” Ben zekiyim- “keşke olmasaydım!” Kişisel ve kollektif öz-saygı Durumsal ve eğilimsel öz-saygı Global ve alana özgü (çok boyutlu) özsaygı Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik yüceltme Benlik niteliklerini (genel yeteneklerini ve sosyal ve zihinsel becerilerini) olduğundan çok görme ya da abartarak algılama ve değerlendirme. “Kontrol yanılsaması”: olaylar üzerinde kendi kontrolünü gerçekte olduğundan daha yüksek algılama Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik sunumu Diğerinin gözündeki imajımızı kendi haline bırakmak yerine kontrol etmeye çalışırız. Benlik sunumunun 2 türü: Otantik benlik sunumu Stratejik benlik sunumu Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik sunumu stratejileri Olumlu izlenim oluşturma Olumlu bir izlenim oluşturarak ya da Başkalarını kötü göstererek iyi görünmeye çalışma Olumsuz izlenimden kaçınma Olumsuz izlenimlerden kaçarak ya da Olumsuz izlenimle savaşarak kötü görünmemeye çalışma Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Kendini ayarlama Bazı kişiler ilişkilerini, diğer insanların ifade ve hareketlerine dikkat ederek, kendini farklı şekillerde sunarak ve bunu kontrol ederek davranışlarını farklı sosyal durumlara göre ayarlayarak sürdürürler. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Benlik enformasyonu işlemede, bellek süreçlerinde, duygularımız ve ruh sağlığımız üzerinde, motivasyonumuz ve performansımız üzerinde kişilerarası ilişkilerimiz üzerinde etkilidir. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Benlik ve kimliğe ilişkin kültürel farklılıklar Bireyci-Toplulukçu kültürler Bireyci ve toplulukçu kültürlerde benlik yapıları Bağımsız ve karşılıklı bağımlı benlik (Markus ve Kitayama, 1991) İlişkili-özerk benlik (Kağıtçıbaşı, 2005) Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Markus ve Kitayama (1991) Bağımsız ve karşılıklı bağımlı benlik İçsel benlik evrenseldir. Ancak, hem içsel benliğin hem de benliğin diğer birçok yönü kültüre özgü. Markus ve Kitayama’nın (1991) yaklaşımı insanın kendisi (self) ve diğerleri arasındaki ilişki, özellikle kendisini diğerlerinden ne kadar ayrı veya ne kadar diğerlerine bağlı gördüğü hakkındaki inançlarıyla ilgilidir. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Arkadaş Anne Baba Kardeş İş arkadaşı X X X X X X X X Benlik Bağımsız benlik bakış açısı Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Kardeş İş arkadaşı Anne X X X X X X X X Baba X X Arkadaş Benlik Karşılıklı bağımlı benlik bakış açısı Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Bağımsız kurgu Birçok Batı kültüründe kişiler tek tek öz olarak da ayrıdır. Bağımsızlık kültürel bir hedeftir. Hedefin başarılması, kendini, kendi davranışını kendi içsel düşünce, duygu ve eylem dağarcığına referansla düzenleyen veya anlamlı kılan birey olarak kurgulamakla mümkündür. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Karşılıklı Bağımlı Kurgu Batılı olmayan birçok kültürde insanlar birbirine temelden bağlı. bireyler arasında karşılıklı bağımlılığı korumak  normatif bir zorunluluk Kişi, kendini sosyal ilişki ağının bir parçası olarak görür. Davranışı büyük ölçüde ilişki içinde olduğu diğerlerinin düşünce duygu ve eylemlerinden ne algıladığına göre belirlenir ve onlara bağlı olduğunun farkındadır. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I Kağıtçıbaşı (1996; 2005; 2008), özellikle aile içindeki etkileşimler ve çocuk yetiştirme tarzlarının bireylerin benlik oluşturma süreci üzerindeki etkilerini dikkate alır. Özerklik ve ilişkisellik iki temel ihtiyaç: doyurulmalı. Batı’da özerklik önemli, ilişkisellik önemsenmiyor. Özerklik başarılması gereken bir çaba olarak görülür. Bunlar iki ayrı boyut: Faillik ve kişilerarası mesafe İki boyut birbiriyle kesiştirildiğinde 4 tip oluşur. Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I

Farklı benliklerin kavramsal modeli (Kağıtçıbaşı, 2005’ten kısaltarak) Kendine güven yönelimi Özerk-ayrışmış benlik Düzeni kontrol etme ve özerklik yönelimi Özerk-ilişkili benlik Özerklik FAİLLİK İlişkililik KİŞİLERARASI MESAFE Ayrışma Heteronomy İlgisiz, farklılaşmamış yönelim Bağımlı-ayrışmış benlik İtaat yönelimi Bağımlı-ilişkili benlik Farklı benliklerin kavramsal modeli (Kağıtçıbaşı, 2005’ten kısaltarak) Doç.Dr. Hacer HARLAK - Sosyal Psikoloji I