Borusan Telekom ve İletişim Hizmetleri Şirket Tanıtımı 1
BORUSAN TELEKOM, 1996’DAN BERİ SEKTÖRDE AKTİF VE BİR ÇOK İLKE İMZA ATMIŞ OLAN BİR ALTERNATİF OPERATÖRDÜR Borusan Telekom YAPA ve VAE sözleşmelerini imzaladı B-net, Borusan Telekom adını aldı AloPratik lansmanı yapıldı Borusan Telekom, A Tipi Lisans alarak ses hizmetleri sunmaya başladı Borusan Telekom fiber altyapı çalışmalarına başladı Borusan Telekom toptan satışta 1 numaralı alternatif operatör oldu B-net, Comnet’i satın aldı B-net kuruldu 1996 2002 2004 2006 2008 2000 2003 2005 2007 AloDSL lansmanı yapıldı Borusan Teknoloji ve Bnet birleşti B-net Equant’ın yerel omurgasını satın aldı Capital 500 listesindeki firmaların 167’si Borusan Telekom’u tercih etti Bnet Türkiye’nin ilk özel ATM omurgasını kurdu Global operatörlerle stratejik iş ortaklıkları kuruldu Borusan Telekom, Altyapı İşletmeciliği lisansı aldı 2
BORUSAN TELEKOM’UN HIZLI BÜYÜMESİ DELOITTE FAST 50 VE EMEA FAST 500’DE ÖDÜLLER KAZANMASINI SAĞLAMIŞTIR Borusan Telekom Gelirleri ($, milyon) # 2, Türkiye Deloitte Fast 50 # 100, EMEA Deloitte Fast 500 63 CAGR* 113% 33 12 7 2003 2004 2005 2006 * Compounded annual growth rate 3
BORUSAN TELEKOM %20 PAZAR PAYI İLE ALTERNATİF TELEKOM OPERATÖRLERİ ARASINDA LİDERDİR BÜYÜK ÖLÇEK 2007 GELİRLERİ YAKLAŞIK TAHMİN $ 70-100 M ORTA ÖLÇEK $ 20-40 M KÜÇÜK ÖLÇEK $ 5-15 M
MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIMIMIZ VE GENİŞ ÜRÜN YELPAZEMİZ İLE KURUMLARIN TELEKOMÜNİKASYON İHTİYAÇLARINI TEK ELDEN KARŞILIYORUZ 5 5
ALTYAPIMIZI ONLINE VE GERÇEK ZAMANLI OLARAK GÖZLER ÖNÜNE SEREREK BİR İLKE DAHA İMZA ATTIK Türkiye’deki POP Noktaları Kırmızı: Hat kesik Sarı: Gecikme süresi eşik değerinin üzerinde Mor: Jitter eşik değerinin üzerinde Altyapı ölçümlerimizi web sitemizde anlık olarak kullanıcılarla paylaşıyoruz Türkiye'de bu şeffaflığı sağlayabilen ilk ve tek operatör, dünyada ise sayılı birkaç operatörden biriyiz 6 6
FİBER ALTYAPI YATIRIMLARIMIZLA BERABER REKABET GÜCÜMÜZÜ ARTIRIYORUZ Maslak Esentepe Taksim Güneşli Ümraniye Airport Bostancı Kozyatağı
BAĞIMSIZ ŞİRKETLERCE YAPILAN MÜŞTERİ MEMNUNİYET ÖLÇÜM SONUÇLARINA GÖRE DÜNYA ORTALAMALARININ ÜZERİNDEYİZ 77 69 52 Borusan Telekom (Stratejik Müşteriler) Dünya Ortalaması (Telekom) Avrupa Ortalaması (Sabit Hat) 8 8
TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 500 ŞİRKETİNDEN 167’SİNE HİZMET SUNUYORUZ Borusan Telekom’un Capital 500 Penetrasyonu Borusan Telekom’un erişebildiği hedef kitledeki penetrasyonu yaklaşık olarak %50 (erişilemeyen firmalar rakiplerin bağlı olduğu grup şirketleri) 50% Penetrasyon Oranı 40% 35% 29% 30% 20% 20% 10% 0% 2004 2005 2006 Years 9 9
REFERANSLAR (1/4) – FİNANS KURULUŞLARI “Capital 500”de yer alan firmalardan 167’si Borusan Telekom ile çalışıyor
REFERANSLAR (2/4) – ULUSLARARASI FİRMALAR
REFERANSLAR (3/4) – YERLİ FİRMALAR
REFERANSLAR (4/4) – YERLİ FİRMALAR
Ek : Ürünler 14 14
KURUMLARIN VE BİREYLERİN TELEKOMÜNİKASYON İHTİYAÇLARINA TEK ELDEN ÇÖZÜM SUNUYORUZ Kiralık Hat Internet xDSL Data Hizmetleri Metroethernet Dial-up ISDN Global Link Veri Akış Erişimi Global IP-MPLS Sanal Ağ VPN (MPLS) Global Internet Global Data Premium Internet Sunucu Bulundurma Sunucu Kiralama Borusan Telekom Sanal Sunucu Data Center Hizmetleri Web Sitesi Barındırma Kurumsal Ses E-mail Barındırma Alan Adı Kaydı Ses Hizmetleri Toptan Ses Donanım Destek Katma Değerli Hizmetler Video Konferans SSL VPN IPS + Firewall Virus Wall, Spam Gateway Geniş Alan Ağ Yönetimi&Hat Bakımı Yönetilen Güvenlik Hizmetleri Yönetilen Sunucu Hizmetleri Tele Konferans
İNTERNET : TÜM LOKASYONLARINIZ İÇİN GÜVENLİ VE YEDEKLİ İNTERNET ERİŞİMİ SAĞLIYORUZ Güçlü ve modern MPLS (Multiprotocol Label Switching) altyapı sayesinde hızlı ve kesintisiz bağlantı Kurumunuza tahsis edilmiş bağlantı ile uçtan uca gecikmesiz erişim Yedekli donanım ve iletişim olanakları ile yüksek servis kalitesi 7 gün 24 saat ‘Özel Müşteri Hizmetleri Hattı’ ve uzaktan teknik destek Yüksek kapasiteli global internet bağlantıları sayesinde hızlı internet erişimi Yerel internet servisleri ile yük dengelemeli (BGP kullanarak) erişim alternatifleri 1 2 3 4 5 6
GLOBAL DATA: BORUSAN TELEKOM OLARAK TÜRKİYE PAZARINDA TEK ELDEN GLOBAL DATA ÇÖZÜMLERİ SUNAN İLK ÖZEL KURULUŞUZ 1 Frankfurt ve Viyana’daki POP noktalarımız üzerinden sunulan Global Data Servisleri Gelişmiş teknik altyapı ve yurtdışındaki lider global operatörler (T-Systems, Telekom Italia, OTE, Belgacom, Memorex vb.) ile iş ortaklıkları Yerel ağ tarafında değişik teknolojiler (LL,Metroethernet, ATM) kullanarak bağlantı alternatifleri sunma Müşteriye özel olarak tahsis edilmiş uluslararası devreler üzerinden veri, ses ve görüntünün yüksek kalitede dijital aktarımı 2 3 4
VPN: BU HİZMETİMİZ SAYESİNDE OFİSLERİNİZ ARASINDA BİLGİYİ EN GÜVENLİ ŞEKİLDE PAYLAŞABİLİRSİNİZ Güçlü ve modern MPLS altyapı sayesinde hızlı ve kesintisiz bağlantı Yedekli donanım ve omurga ile yüksek servis kalitesi Yaygın altyapı sayesinde, kurumunuzun tüm lokasyonlarını kapsayan komple çözüm Kurumunuzun ihtiyaçlarına uygun servis seviyeleri ve önceliklendirme olanakları Altyapı yönetimi programları ile müşteri bağlantısı ve hizmet performansını 7 gün 24 saat izleme ve performans takip imkanı 1 2 3 4 5
KURUMSAL SES: GÜÇLÜ ALTYAPIMIZ ÜZERİNDEN, KURUMUNUZA ÖZEL ÇÖZÜMLERLE KALİTELİ VE UYGUN FİYATLI SES HİZMETİ SUNUYORUZ 1 Özel tahsis edilmiş hatlar üzerinden yedekli, önceliklendirme yapılabilen MPLS omurgamız üzerinden ses trafiği taşıma Uluslararası lider operatörlerle yaptığımız işbirliği sonucunda, dünyada aranan her noktaya en güçlü altyapı üzerinden sorunsuz ulaşım Şehirlerarası, uluslararası, Turkcell, Avea ve Vodafone telefon görüşmelerinde kolay anlaşılır ve şeffaf bir tarife ile avantajlı fiyatlar 2 3 4 Tarife Danışmanlığı hizmeti ile kurum ihtiyaçlarına en uygun ses çözümü tasarımı, hızlı projelendirme ve kurulum Tüm görüşme detaylarının takibi için, kuruma özel şifre ile internet üzerinden gerçek zamanlı takip imkanı SesMS sayesinde müşterilerinize istediğiniz mesajı dinletebilme ve müşterilerinizi farklı opsiyonlara yönlendirerek iletişim kurma fırsatı 5 6
DATA CENTER: YÜKSEK GÜVENİLİRLİK ÖZELLİKLİ SİSTEMLERİMİZDEN FAYDALANARAK BİLGİLERİNİZİ YEDEKLEYEBİLİRSİNİZ Ulusal ve uluslararası internet omurgalarına güçlü bağlantılar, alternatif peering bağlantıları ve yedekli omurga üzerinden kesintisiz erişim Sunucular arasında trafik paylaşımı, dengeleme ve yönetilebilir yedekleme sistemi Opsiyonel olarak, güvenlik için firewall ve encryption (şifreleme) seçenekleri İhtiyaca göre hızlı bir şekilde uyarlanabilir, esnek kapasite olanağı İsteğe bağlı donanım tedariği, kiralama ve kurulum sonrası teknik destek hizmeti 1 2 3 4 5
KATMA DEĞERLİ HİZMETLER: ANA İŞ KOLUNUZA DAHA RAHAT ODAKLANMANIZ İÇİN HAYATINIZI KOLAYLAŞTIRAN ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ İhtiyaca uygun çözüm: İhtiyacınızın tam olarak anlaşılmasından sonra yapılan projelendirme ile sunulan çözümler Yenilikçi: Mevcut katma değerli ürünlerin sürekli geliştirildiği ve ihtiyaçlarınıza uygun yeni katma değerli ürünlerin ürün portföyüne eklendiği yenilikçi ürün geliştirme anlayışı Esnek ve Kaliteli: İhtiyaca göre hızlı bir şekilde uyarlanabilir çözümler, servis seviyesi taahhütleri ile detaylı servis tanımı Tek elden çözüm: Uygun maliyetlerle, tüm telekomünikasyon ihtiyaçlarınıza komple çözüm imkanı 1 2 3 4
Sabit Telefon Hizmeti Geliri BORUSAN TELEKOM SABİT TELEFON VE İHRACAT GELİRİNE GÖRE TÜRKİYE’NİN LİDER ALTERNATİF OPERATÖRÜDÜR Sabit Telefon Hizmeti Geliri (Milyon YTL)* İhracat Geliri (Milyon YTL)* 6,227 221 Borusan Telekom ihracat gelirine göre Nortel, Ericsson, Alcatel gibi firmalardan önde yer alarak 4. büyük bilişim firması oldu Borusan Telekom, sabit telefon gelirine göre Türkiye’nin en büyük alternatif operatörü Borusan Telekom, 2006 yılında toptan satışta 1 milyar dakika sonlandırdı * Kaynak: Interpromedya tarafından yapılan “Bilişim 500” araştırması 2006 yılı sonuçları 22
BORUSAN TELEKOM YENİLİKÇİ KÜLTÜRÜ İLE TÜRKİYE’DE TELEKOM SEKTÖRÜNDE BİRÇOK İLK’E İMZA ATMIŞTIR Alternatif telekom sektöründe Türkiye’de müşterilerine markası ile Türkiye’de müşterilerine ADSL üzerinden ses servisi sunan ilk operatör servisi sunan ilk operatör uygulayan tek operatör Türkiye’de kendi altyapısının gerçek zamanlı performansını web sitesinden yayınlayan ilk ve tek operatör markası ile Türkiye’de A tipi uzak mesafe ses hizmeti lisansı alan ilk operatör sonuçlarına göre Türkiye’nin en hızlı büyüyen operatörü. Deloitte’un Avrupa araştırmasına göre Avrupa’nın en hızlı büyüyen ilk 100 bilişim şirketinden biri TRIM anket sonuçlarına göre Türkiye’de en yüksek ve dünya ortalamalarının da üzerinde müşteri memnuniyetini sağlayan alternatif operatör Müşterilerine ITIL servis kurulum ve destek süreçleri ile uyumlu hizmet sunan Türkiye’nin ilk ve tek alternatif operatörü 23 23
Ek : Borusan Telekom Altyapısı 24 24
YEDEKLİ OMURGAMIZ İLE TÜM TÜRKİYE’DE HİZMET VERİYORUZ 25
3 FARKLI ULUSLARARASI BAĞLANTI İLE TAM YEDEKLİLİK SAĞLIYORUZ Bostancı Esentepe Atina Viyana Frankfurt 1 Frankfurt 2 STM-1 MAVİ : Karasal - Yedekli YEŞİL : Denizaltı– fiber (MedTurk) KIRMIZI : Karasal (OTE) TURUNCU : Frankfurt ve Viyana arası karasal – fiber Talep doğrultusunda SMW3 ve Memorex devreleri üzerinden kapasite sağlanabilir
BORUSAN TELEKOM’UN ANA FİBER ÇIKIŞI İKİ FARKLI GÜZERGAH ÜZERİNDEN YEDEKLENMİŞTİR Borusan Telekom HQ Fiber-1 Fiber-2 Turk Telekom Gayrettepe 27
Home - IT Management Dashboard ana sayfası ARAYÜZÜMÜZ ÜZERİNDEN SİZ DE BAĞLANTI PERFORMANSINIZI ONLINE OLARAK GÖZLEMLEYEBİLİRSİNİZ Home - IT Management Dashboard ana sayfası Reporting – Saatlik / günlük / aylık / yıllık SLA raporlarınızı üretebilirsiniz GoogleMap – Borusan Telekom’un yerel ve uluslararası omurgasını GoogleMap ile entegre olan arayüzümüz aracılığı ile gözlemleyebilirsiniz Service Incident – Doğru SLA raporlaması için tüm planlanmış bakım operasyonlarının girişini bu arayüz aracılığı ile gerçekleştiriyoruz Global View – Tüm mevcut bağlantıları yönetmek için sadece Borusan Telekom’un kullandığı arayüzdür CI Update – Müşterilerimizin konfigürasyon nesnelerini (örnek: data hattı) bu ekran aracılığı ile güncelliyoruz Admin Entrance –Taleplerinizi müşteriye özel bu ekran aracılığı ile yerine getiriyoruz Monitoring – Data hattınızın performansını online olarak takip edebilirsiniz 28
Kritik bağlantıların sayısı GELİŞMİŞ AĞ YÖNETİM ARAYÜZÜ İLE MÜŞTERİLERİMİZE TAKİP OLANAĞI SUNUYORUZ Jitter, gecikme, paket kaybı ve erişilebilirlik durumu gibi SLA parametrelerinin ölçümlenebilmesi amacı ile ağımızı gerçek zamanlı olarak gözlemliyoruz Paket kaybının değeri Gecikme değeri Arıza olan bağlantı Kritik bağlantıların sayısı 29 29
AĞ YÖNETİM YAZILIMIMIZ, SERVICE DESK UYGULAMAMIZ İLE ENTEGRE EDİLMİŞTİR Bu yazılım, Service Desk uygulamamız ile entegre edilmiştir, böylece otomatik olarak arıza kaydı açılabilmektedir Bu arıza kayıtları, müşteriye özel olarak belirlenen jitter, gecikme, paket kaybı ve erişilebilirlik parametrelerinden herhangi biri için hizmet seviyesine ulaşılamaması durumunda açılmaktadır 30 30
ÖZEL RAPORLAMA SİSTEMLERİMİZDEN ALINAN VERİLERLE, DETAYLI VE MÜŞTERİYE ÖZEL SLA RAPORLARI ÜRETEBİLİYORUZ Müşterilerimize jitter, gecikme, paket kaybı ve erişilebilirlik parametrelerinin yanı sıra müşteri lokasyonu ve POP noktası bazında kesintiyi de içeren detaylı SLA raporları sunabiliyoruz Interruption – Customer Location Interruption – PoP 31 31