İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Advertisements

Dale Carnegie “ Dost kazanma Ve İnsanları Etkileme sanatı”
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM SORUNLARI.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İletişim ve Empati.
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
Hekim-Hasta İletişimi
Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
BEDEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
İLETİŞİM.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu ve düşüncelerin,kişiler arası sözlü veya sözsüz aktarımıdır.

İletişimde en az iki kişi söz konusudur İletişimde en az iki kişi söz konusudur.Karşı tarafa verilmek istenen MESAJ iyi düzenlenirse İLETİŞİM etkili olur

İYİ DÜZENLENEN MESAJIN ÖZELLİKLERİ Anlaşılır Kısa Dikkat çekici Hatırlanabilir İnandırıcı Pratik ve herkes tarafından kabul edilir Dinleyici ile ilgili-teknik yönden doğru

İLETİŞİM TEKNİKLERİ Uygulama Vaka çalışması Gösteri Hikaye anlatma Büyük grup tartışması Küçük grup tartışması

Grup çalışması Anlatma Tartışma Örnek olay Rol yapma (Rolpley) Saha ziyareti

İLETİŞİMDE 10 SORU Ne söylemek istiyorsunuz?Mesajınız ne? Neden söylemek istiyorsunuz? Nerede/kime söylemek istiyorsunuz? Kimle söylemek istiyorsunuz? Nasıl söylemek istiyorsunuz?

Hedefinizdeki kişinin sizce değeri var mı? Mesajınız nereye gidiyor? Yarın ne olacak? Yaptıklarınızla söyledikleriniz uyuyor mu? Anlaşıldınız! Peki anladınız mı?

GÖRÜŞTÜĞÜNÜZ KİŞİLERLE İYİ İLETİŞİM KURMAK İÇİN Konuşmaya dostça başlayın Kişilere saygı gösterin Dürüst olun Kişilerin anlayacağı dil kullanın Sağlık alışkanlıklarını öğrenin

“Evet” ve “Hayır” şeklinde cevaplanacak sorular sormayın. Gülümseyiniz ve göz kontağınızı sürdürünüz. Kişileri dinleyiniz. Verdiğiniz bilgiden emin olun. Fikirlerine önem verin. Dost gibi davranarak konuşmasının değerli olduğuna inandırınız. Kısa notlar tutunuz.

OLUMSUZ MESAJ Tek yönlü mesaj Karmaşık mesaj Küçümseme Yönlendirme Başkası adına karar verme Yanlış sorular

Sorumluluğu paylaşma Ama; Olumsuzların tekrarı Hemen sonuca varma Genelleme yapma Dinlememek,dinlenmemek Fazla ve uzun konuşmak Hep aynı şeyleri konuşmak

KABUL VE SAYGI NASIL HAYATA GEÇİRİLİR Her kişinin kendine özgü ve yaratıcı olduğunu kabul ederek Diğer insanları değiştirmeye çalışmayarak İnsanları yargılamayarak ve onları anlamaya çalışarak

ETKİLİ SÖZLÜ İLETİŞİM İÇİN NELER YAPABİLİRİM? Sözlü davranışlarla teşvik edici olun İnsanlara isimleriyle hitap edin Olumsuzlar üzerinde değil olumlu üzerinde yoğunlaşın Empati gösterin

Kişilerin söylediklerine katılıyorsanız,bunu,açıkça söyleyin Kişilerin söylediklerine katılıyorsanız,bunu,açıkça söyleyin.Nedenini belirtin. Yargılayıcı,dalgacı bir dil kullanmayın Hiçbir zaman anlaşıldığınızı varsaymayı kontrol edin Karmaşık terimler kullanmayın Hitap ettiğiniz kişi veya kişilerin bilgi seviyesini göz önünde tutarak konuşun Bilginizle kişiler üzerinde iktidar kurmaya çalışmayın.

SÖZSÜZ DAVRANIŞ Uzmanlar,iletişimin %90 nından fazlasının sözsüz olduğunu belirtiyor Bundan kastedilen karşımızdaki kişiden aldığımız mesajın en temel kısmı aslında söylenmeyende yatmakta Bu yüzden söylediklerimizi,söyleyiş biçimimizle uyum içinde kılmak zorundayız

SÖZSÜZ DAVRANIŞ NELERİ İÇERİR? Yüz ifadeniz El, kol hareketleriniz Vücut hareketleriniz Duruşunuz Ses tonunuz Görünüşünüz Alanı kullanma biçiminiz

SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ Sözsüz iletişim etkilidir. İki kişinin var olduğu her ortamda vardır. Duyguları anlatmak için kullanılır. Sözsüz iletişimde belirsizlik derecesi yüksektir.

UNUTMAYINKİ ! Davranış davranışı doğurur! Davranışlarınızı,ilişkilerinizi geliştirmek ya da zedelemek için kullanabilirsiniz. DAVRANIŞLARINIZI –SİZ SEÇERSİNİZ

Sağlık eğitiminde İLETİŞİM durgun suya atılan bir taş gibidir. Sudaki halkaları giderek etrafa yayılması gibi bir kişiye yapılan doğru eğitim ve kurulan doğru İLETİŞİM de toplum içine yayılır.

“Ne kadar bilgece şeyler söylersen söyle,anlattıklarının değeri; Karşındakinin anlayabildiği kadardır” Hz.MEVLANA