ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu ANA SINIFI VELİ PAYLAŞIMI ‘’Aydınlık Yarınlar ENVAR demektir’’
ANA SINIFI YAŞAMIN TEMELİDİR Çocukların kişilik gelişimlerinin yüzde 70’i 0-6 yaş arasında tamamlan maktadır. Bu süre içinde kazanılan davranış biçimleri tüm yaşam boyunca devam etmektedir.
3-6 yaş bilimsel olarak eğitim yaşıdır ve bu yaşlarda öğrenme çok hızlıdır.
Yapılan araştırmalar okul öncesi eğitim alan çocukların,ilk okulda okuma yazmayı,bu eğitimi almayan çocuklara göre yüzde yüz daha çabuk öğrendiklerini göstermiştir, ve bu öğrenme hızı da yaşam boyu sürer.
BLOOM(1964)’ün yaptığı bir çalışmaya göre; 17 yaşına kadar olan zihinsel gelişmenin %50’si 4 yaşına, %30’u 8 yaşına, %20’si ise 17 yaşına kadar tamamlanmaktadır. Ayrıca okul başarısının %33’ü 0-6 yaşında temelleniyor.
Bu nedenle eğitime anne babayı dahil etmek çok önemlidir. 0-6 yaş çocuğun eğitiminde anne-babaya da önemli roller düşmektedir. Bu nedenle eğitime anne babayı dahil etmek çok önemlidir.
Bu yüzden anne babalar çocuklarını iyi gözlemlemeli, yaş özelliklerini iyi bilmelidirler. Ayrıca 3-6 yaş dönemi çocukları oldukça meraklıdırlar.Bu nedenle zaman zaman bu durum ailelere sıkıntı verebilir ancak aileler bu durumda çocukların sorularına masalsı ve geçiştirici cevaplar vermemelidirler.
Ayrıca bu dönemde çocuk okulda öğrendiği en ufak bir şeyi anne babasıyla paylaşmak isteyecek, en küçük şeyler bile onlara çok ilginç gelecektir, bu durumda anne babalar da çocukların bu ilgisine ilgiyle yaklaşmalıdırlar.
ANASINIFI ÇOCUĞA NELER KAZANDIRIR?
Çocuğun havaya, suya, besine,iyi bakıma ihtiyacı olduğu kadar, karşılıklı olumlu ilişkiler sağlayacak düzenli ve sağlıklı bir toplum yaşantısına ihtiyacı vardır Okul öncesi eğitim de çocuklara genel kültür değerlerine duyarlı sosyal bir ortam içinde eğitilerek toplumun kültür değerlerini özümsemesine yardımcı olur.
ÖĞRENCİ OLMA DUYGUSU Ana sınıfında çocuklar aktivitelerden,oyuncaklardan ve oyun arkadaşlarından istediklerini seçmekte özgürdürler,ancak rahat atmosferin altında çocuklara bir taraftan da bir sınıfta nasıl davranması gerektiği geliştirilmiş pek çok kuralla onlara kazandırılır.
Çocuklar isteklerini kontrol etmek zorunda olduklarını öğrenirler,örneğin hikaye saatinde gruptan ayrılıp gidemezler ya da evde annelerinin yanında olduğu gibi rahat davranamazlar.
ARKADAŞ EDİNMEK
BAĞIMSIZ OLMAK
BİR HİKAYE ANLATMAK
YARDIM İSTEMEK
KESMEK YAPIŞTIRMAK
SEMBOLLERİ VE KAFİYELERİ TANIMAK
SIÇRAMAK, ATLAMAK, ZIPLAMAK
ARAŞTIRMAK VE KEŞFETMEK
OKULA YENİ BAŞLAYAN ÇOCUĞA NASIL DAVRANILMALI?
Okula başlayan çocuğa anne-baba, önce okula ve öğretmene saygı duyarak çocuğun öğrenme faaliyetini önemseyerek ve değer vererek katkıda bulunmalıdırlar. Çocuklarını oyuna ve çalışmaya ayrı zaman ayırtarak Programlı Çalışmaya yönlendirmelidirler. Çok çalışmak yerine verimli çalışmaya özendirmelidirler.
Okuldan gelen çocuğa ‘Bugün Derste Başarılımıydın Okuldan gelen çocuğa ‘Bugün Derste Başarılımıydın?’ sorusu yerine ‘Hoş geldin,Günün nasıl geçti?’ gibi sorular sorulmalı,çocuğun akademik başarısı değil, KENDİSİ ilgi alanı olmalıdır. Kitap okumak çocuğa özendirilmelidir. Çocuk özgüvenini kazanması için ders dışı etkinliklere(bale,gitar,tenis…) yönlendirilmelidir.
GAZALİ; okula yeni başlayan anne babalara şu önerilerde bulunur: ‘’ Okuldan döndükten sonra çocuğun oynamasına ve okul yorgunluğunu gidermesine izin verilmelidir.Çocuğun oyundan alıkonması ve devamlı öğretim yükü altında ezilmesi onun kalbini öldürür,zekasını köreltir’’
ÇOCUKLARIMIZ İSTEDİĞİMİZ GİBİ DEĞİL, YETİŞTİRDİĞİMİZ GİBİ OLUR…
İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR ÖZEL ENVAR KOLEJİ EDERİZ… Rehber Öğretmen ESRA AYŞE ARIKAN