Yrd. Doç. Dr. Birkan TAPAN, Yrd. Doç. Dr. Melek ASTAR Mehmet KARAKAYA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
DÜŞME RİSKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
Ürolojide Uzmanlık Sonrası Doktora Eğitiminin Yararları
ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
HASTA HAKLARI.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
KLİNİK BAKIM HARİTALARI VE ÖZEL BİR HASTANEDE BİR UYGULAMA
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
HASTA GÜVENLİĞİ.
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
TRANSFÜZYON GÜVENLİĞİ
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
20. Sağlık insangücü planlaması
ÇALIŞAN SA Ğ LI Ğ I B İ R İ M İ Akdeniz Üniversitesi Hastanesi.
AMAÇ Fonksiyonel sağlık durumu hakkında genel bilgi sahibi olmak
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
AŞI SONRASI İSTENMEYEN ETKİ (ASİE) İZLEME SİSTEMİ
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
Hasta ve Çalışan Güvenliği
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Saldırgan/Psikiyatrik Hastada Triyaj
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
AMELİYATHANEDE RİSK YÖNETİMİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
23. Klinik bilgi sistemleri
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
Panel Enfeksiyon kontrol mevzuatında güncel durum
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
Önemlilik Testleri Örnekleme yoluyla sağlanan bilgiden hareketle; Kliniklerde hasta hayvanlara uygulanan yeni bir tedavi yönteminin eskisine kıyasla bir.
E.Ü.T.F. ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OLAY BİLDİRİMİ VE ANALİZİ İŞLEYİŞİ
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
HASTA GÜVENLİĞİ PATIENT.
HASTANE ENFEKSİYONLARI
Yrd.Doç.Dr.Özgür ALDEMİR TIBBİ GENETİK AD.
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI VIII.Zonguldak Oftalmoloji Kursu.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI
Özel Körfez Marmara Hastanesi
6.2. Personel Sağlığı ve İş Güvenliği
GRİP VE GRİP AŞISI   Grip nedir?
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
Farmakovijilans Sorumlusu
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Birkan TAPAN, Yrd. Doç. Dr. Melek ASTAR Mehmet KARAKAYA SAĞLIK ÇALIŞANLARININ (DOKTOR, HEMŞİRE VE İDARİ PERSONEL) ÇALIŞTIKLARI KURUMLARIN KURUM KÜLTÜRLERİNİ TOPLAM KALİTE, HASTA GÜVENLİĞİ VE HASTA HAKLARI KAVRAMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRMELERİ Yrd. Doç. Dr. Birkan TAPAN, Yrd. Doç. Dr. Melek ASTAR Mehmet KARAKAYA

Sağlık hizmetlerinin sunumu dört temel unsuru içermelidir. Bu unsurlar ulaşılabilirlik, faydalı olma, zarar vermeme ve hakkaniyet şeklinde açıklanır. Bu noktadan hareketle sağlık hizmetlerini sunan sağlık profesyonellerinin sağlık hizmetlerinde kalite, hasta güvenliği ve hasta hakları konusunda bilgi sahibi olmaları, kurumların ise bu uygulamaları ve kavramları kurum kültürleri ile özdeşleşmiş olmaları bir zorunluluktur.

1964 yılında Schimmel bir üniversite hastanesine başvuran 240 hastanın %20’sinin bir şekilde yaralandıklarının, hatta bu yüzde %20’nin %20’sinde ciddi ve ölümcül yaralanmaların oluştuğunu tespit etmiştir. 1974 yılında California’da hastaneye yatırılan yaklaşık 20.000 hastanın kayıtlarına dayanan bir çalışma yapmıştır. Hastaların %4,5 oranında başlarına istenmeyen olaylar geldiğini, %1’inin başına gelen olayların ihmal nedeniyle oluştuğu sonucunu ortaya koymuştur (Mills, 1978)

1981’de Steel’in bir eğitim hastanesine başvuran hastaların %36’sının yaralandığını, yaralananların %25’inin ölüm tehlikesi taşıdığını, bu vakaların %50’sinde hataların ilaç uygulama kapsamında gerçekleştiğini ortaya koymuştur. 1989’da Gopher her hasta için ortalama 1, 7 hata yapıldığını belirlemiştir. 1991 yılında Harvard Practice Study adlı çalışmada New York eyaletinde hastane başvurularının %4’ünün yaralanma ile sonuçlandığını ancak bunların %69’unun önlenebilir olduğunu ifade etmiştir.

İNSTİTUTE OF MEDİCİNE 2000 YILI RAPORU Ölüm Nedenleri Kalp hastalıkları 726,974 Kanser 539,577 Serebrovasküler hastalık 159,791 KOAH (COPD) 109,029 Tıbbi hatalar 44,000-98,000 Kazalar 95,644 Pneumonia/influenza 86,449 Diabetes 62,636 İntihar 30,535 Böbrek hastalıkları 25,331 Karaciğer hastalıkları 25,175

Ek bir tedaviye ihtiyaç gösterebilmekte NEDEN ÖNLEM? Ek bir tedaviye ihtiyaç gösterebilmekte Hastanın kalış süresini uzatmakta Maliyetleri attırmakta Kalıcı ve ağır hasar bırakabilmekte Hastanın ölümüyle sonuçlanabilmektedir.

HASTA GÜVENLİĞİ Süreçlerdeki basit hataların, hastaya zarar verecek şekilde ortaya çıkmasını engelleyecek yeniden tasarımlar yapmak, hatalar hastaya ulaşmadan önce yakalanmasını ve düzeltilmesini sağlayacak önlemleri almaktır.

Tıbbi Hataların Gruplandırılması Tanıda hatalar Yanlış tanı veya tanı koymada gecikme Uygun ve gerekli tetkiklerin yapılmaması Güncel olmayan tanı ve tedavi yöntemlerinin kullanılması Testin uygulanmasında hata yapılması Tetkik sonuçlarına uygun hareket edilmemesi Tedavi hataları Cerrahi bir girişim, işlem ya da tetkikin yanlış uygulanması Tedavinin verilişinde hata yapılması İlaç doz veya veriliş yönteminde hata yapılması Tedavinin uygulanmasında gecikme Uygun olmayan tedavi yapılması

Tıbbi Hataların Gruplandırılması Koruyucu tedavi hataları Tedavide yetersiz izlem Diğer hatalar İletişimde yetersizliğe bağlı hatalar Kullanılan ekipmanda yetersizlik/eksikliklere bağlı hatalar Diğer sistem yetersizlikleri

SENTİNEL OLAY 2003 YILI 2008 YILI Hasta ve ailesinin başına gelebilen, gelişmesi durumunda ölüm, ciddi fiziksel ya da psikolojik hasar meydana getirebilecek olaylardır. Sentinel Olaylar 2003 YILI 2008 YILI Açıklanmadık ve beklenmedik ölümler Doğrulanmış transfüzyon reaksiyonları Önemli ilaç yan etkileri Önemli ilaç uygulama hataları Pre-op ve post-op tanı uyumsuzluğu Ciddi anestezi reaksiyonları Açıklanmadık ve beklenmedik ölümler Hastalık ile ilişkili olmayan majör organ kayıpları Yanlış organ yanlış alan cerrahisi

JCI SENTİNEL OLAY İSTATİSTİKLERİ Toplam 5565 sentinel olay 3855 ölüm 508 organ ve fonksiyon kaybı 1202 diğer zararlar

JCI 2009 ULUSLARARASI HASTA GÜVENLİĞİ HEDEFLERİ Hasta kimliğinin doğrulanması Çalışanlar arasındaki iletişimin etkinliğinin geliştirilmesi Yüksek riskli ilaçların güvenli kullanımı Enfeksiyon riskinin azaltılması Yanlış alan, yanlış hasta ve yanlış operasyonun engellenmesi Düşme riskinin azaltılması

Bu çalışma ile sağlık çalışanlarının (doktor, hemşire ve idari personeller) toplam kalite, hasta güvenliği ve hasta hakları konularında çalıştıkları kurum uygulamalarını nasıl algıladıklarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada sağlık çalışanlarının (doktor, hemşire ve idari personeller) toplam kalite, hasta güvenliği ve hasta hakları konularında çalıştıkları kurum uygulamalarını nasıl algıladıklarının değerlendirilmesi için İstanbul ilinde bir özel hastanede görev yapan 75 sağlık profesyoneline anket uygulanmıştır. Ankette 20 adet 5li likert soru bulunmaktadır.

BULGULAR “İyileştirme faaliyetleri ile ilgili kararlar problemin ortaya çıkması beklenmeksizin alınır.” ifadesine %16’lık kısmı katılmazken, %25.3 lük kısmı bu konuda kararsız olduğunu ifade etmiştir. “Tüm çalışanlar kuruluşun başarısı için bölümler arası çalışmalar yapmaya isteklidir” ifadesine çalışanların %20 si katılmazken, %20 sinin ise kararsız olduğunu belirtmiştir.

“hastaların güvenli bir sağlık bakım hizmeti almaları daha fazla iş yapmaktan daha öncelikli bir ilkedir.” ifadesine %26.7’lik kısım katılmazken %20’lik kısım karasızlığı ifade etmiştir. “Kurumda hasta hasta güvenliği ile ilgili problemler vardır” ifadesine çalışanların %61.3’ü katılırken, %21.3 ü kararsız olduklarını ifade etmişlerdir.

Çalışanların ölçekten aldığı toplam puanın mesleğe göre farklılık yaratıp yaratmadığını incelemek için yapılan ANOVA testinde fark istatistiki olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Farklılığın hemşirelerden kaynaklandığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca Toplam Kalite ve Hasta Güvenliği ile ilgili eğitim alıp almamanın ölçek puanında etkili olup olmadığı incelenmiş ve eğitimin farklılık yarattığı gözlenmiştir (p<0,05) ve bu farklılık daha önce bu eğitimi alan personellerden kaynaklanmaktadır.