Değişkenler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSMİN HALLERİ 1.YALIN HAL 2.YÖNELME HALİ 3.BULUNMA HALİ 4.AYRILMA HALİ
Advertisements

HTML.
Ahmet YAVAŞ Türkçe Öğretmenliği TÖP
KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ.
ASIL EKSİKLİK Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti. Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.
PHP ile Lab Örnekleri Lab Çalışması.
KÜME DÜNYASINA GİDELİM
Tarafından yayınlanmaktadır
Bu 10 arkadaş en güzel fikrin Eğitim Fakültesinin ön kapısında fotoğraf çekinmek olduğunu düşünürler ve okul bitmek üzere olduğundan bu işi her hafta yapmaya.
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Wordpress 2. Not
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
Simdi bu oyunu ciddiye al ve sakın oyun bozanlık yapma!!!!
ZAMİRLER.
Javascript Oğuz İNAL.
1/10 Zamir A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir olan kelime, nesne görevindedir? Bahçede hepimiz oturuyorduk. Sınıfta kimseyi bulamadı. Hayatı.
Yaşasın İnternet !... Çağın ihtiyaçlarına ve şartlarına uygun haberleşme, bağlantıları devam ettirme, unutmadığını gösterme, unutulmayı haketmediğini hatırlatma.
Çerez(Cookie) Kullanımı Oturum Yönetimi
ZAMİRLER.
Dizi (ARRAY) Diziler grup halindeki değişkenler olarak tanımlanabilir. Dizi içersinde yüzlerce değişken olabilir. Dizi elemanları index adı verilen sıra.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
İnternet Programcılığı II
Records Manager’a çift tıkladığınızda bu ekran gelir.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ DERLEYENLER: Ahmet Can ÇAKIL Ali Murat GARİPCAN Özgür AYDIN Şahin KARA KONTROL : Prof. Dr. Asaf VAROL KONU : KAPSÜLLEME.
WİNDOWS 7 KURULUM.
İnternet Programcılığı II
Bir kuşun cinsiyetini nasıl tayin edersiniz? Bu sunumu görene kadar hiçbir tahminde bulunamıyordum...
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
Akış Kontrol Mekanizmaları
Profili ve gizlilik ayarlarını güncelleştirme j ardından kursu başlatmak için F5 tuşuna basın veya Slayt Gösterisi > Baştan'ı tıklatın. İleti çubuğunda.
Dosya, Klasör ve Sürücüler
DEĞERLENDİRME SORULARI
1 İNTERNET PROGRAMLAMA - 1 Bağlantılar Öğr.Gör. Serkan KORKMAZ Harran Üniversitesi Birecik Meslek Yüksekokulu.
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
KARAGÖZ İLE HACİVAT MEKTUP HÜSEYİN ÖZDEMİR 6/B 1230.
İnternet Programcılığı II
ZAMİR (ADIL).
ÖLÜMCÜL HASTALIK... Doğan Cüceloğlu'nun eğitimindeki katılımcılarla bir konuşmasından: Doğan Cüceloğlu: - Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var.
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
C# Veri Tipleri ve Değişkenler
Oturum aç butonuna tıklayın.
1 Ykrş çıktığı günden itibaren en fazla kaç kere gördünüz ….???
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
ADILLAR (ZAMİRLER) BURAK SÖKÜCÜ
Bir bilgeye sormuşlar:
YAZIM KURALLARI.
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
Göğüşhan KILIÇ twitter.com/gogushan_kilic OLMAYA HAZIR MIYIZ?
PHP Programlama Dili GİRİŞ.
Göğüşhan KILIÇ twitter.com/gogushan_kilic PHP IF OLMAYA HAZIR MIYIZ?
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
WORDPRESS TE WEB TASARIM. Aşağıdaki linke gidin:
Dyned sunusu.
Python Programlama Dilini Oyun Oynayarak Öğreniyorum
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
NOT TUTMA.
Karışık olarak verilen kelimeleri anlamlı cümle olarak yazalım …
Adım Adım Algoritma.
Yeni Sayfa Oluşturma ve Buton, EditText, TextView Kavramları Uygulamamıza yeni bir sayfa eklediğimizde bu sayfa için bir java sınıfı da oluşturmamız gerekiyordu.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
PHP'de Program Denetimi
ADILLAR (ZAMİRLER).
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - VII
Tasarım: Ali Topal.
Sunum transkripti:

Değişkenler

Önemli: Php öğrenmek istiyorsanız değişken kavramını çok iyi anlamalısınız. Bu konu birçok derste kısaca birkaç cümle ile anlatılıp geçilmektedir. Fakat iyi bir programcı değişkenlere hakim olan kişidir. Özellikle diziler konusuna gelince beni daha iyi anlayacaksınız.   Php de her programlama dili gibi bilgisayar hafızasındaki bilgilerle çalışır. bunun sunucu makinelerde olması farketmez, durum aynıdır. En basit hali ile değişkeni bir kutu olarak düşünebiliriz. Kutu ne işe yarar içine eşyalar koymaya yarar.

Şimdi evinizde böyle bir kutu olduğunu düşünün Şimdi evinizde böyle bir kutu olduğunu düşünün. içersine eşyalar koyuyorsunuz. ve üzerindeki bu ismi değiştirebiliyorsunuz. Herhalde evinizde böyle bir kutu olsa üstüne "Değişken" yazmayacaktınız. Diyelim ki içine Oyuncaklarınızı koymak istediniz bu durumda kutunun üstüne ne yazardınız. şunlardan birini seçin. Plastik ördek Oyuncak Gereksiz eşya

ve işte ilk php kodumuz geliyor. Ben olsam Oyuncak yazardım. çünkü daha kısa ve içindekileri doğru temsil ediyor. Plastik ördek diyenler büyük hata yapmış oldu çünkü kutuya sadece ördek koymayacağız. Bu sebeple daha genel bir isim yazmamız gerekiyor. Gereksiz eşya yazabilirsiniz ama buradaki sorun da şu: kutuyu kapatırsanız içinde ne oldğunu hatırlamak zor olacaktır.   Eğer burdaki mantığı anladıysanız Php programlama da bundan daha karışık değil. Fakat ille de kutuya "Arabam" yazmak isteyenler okumayı bırakıp bir oto tamircisinde işe girebilir. daha kısa yoldan para kazanmış olurlar ve sevdikleri işi yapmış olurlar Şimdi gelelim işin Php kısmına. Php ile değişken yaparken başına $ harfi yazmak gerekiyor (bakıyorum paryı gördünüz gözünüz açıldı, işte php böyle birşey daha öğrenmeden paranın ucunu gösteriyor). yukarıdaki örneğe uygun olarak oyuncak isimli bir değişken yazarsak. $oyuncak şeklinde yazmamız gerekiyor. ve işte ilk php kodumuz geliyor.

Bunu açıklarsak, oyuncak isimli değişkene Ördek koymuş olduk Bunu açıklarsak, oyuncak isimli değişkene Ördek koymuş olduk. Yukarıdaki kutuda sadece ördek olduğunu düşünürseniz kolayca anlarsınız. üstünde Oyuncak yazan kutuya ördek koyduk. Şimdi örneğimizi biraz geliştiriyoruz Şu anda kutuya Araba koyduk. burada dikkat edeceğiniz nokta artık kutuda ördek yok. peki ördek nereye gitti diyeceksiniz. ördek öldü. uçtu. kayboldu. Yani kutuya yeni birşey koyunca eskisi kaybolur. eskisi size lazımsa kendinize başka bir kutu yapmalısınız. şöyle ki: Gördünüz mü bilgisayarda kutu üretmek çok kolay (yani değişken) Ufak ufak sizi değişken demeye alıştıralım.

Örnek: Diyelim ki web sitemizde birsürü çocuk üyemiz var Örnek: Diyelim ki web sitemizde birsürü çocuk üyemiz var. ve bu üyelerin hangi tür oyuncak sevdiğini kaydettikleri bir bölüm yaptık. sonra biz bunları üye profili sayfasında göstermek istiyoruz. (Kaydet tuşuna falan kafayı taklayın. onları da kolayca öğretecem)   Örneğin: Ali diye bir üyemiz var. ve Araba seviyor. profili de şöyle görünmeli üye adı: Ali Ali, Araba ile oynamayı seviyor. Alinin profiline giren herkes yukarıdaki gibi bir yazı görüyor. şimdi bu yazıyı kim hazırlayacak. tabii ki siz. Bunu yazdırmak için şöyle bir kodlama yapmış olmamız gerekiyor. Burada print komutuna kafayı takmayın. sadece tırnak içindekileri gösteriyor, kendisi görünmüyor. yani siteye girenler Print kısmını görmüyor sadece tırnak içindekini görüyor. bakalım ne var tırnak içinde. $isim ve $oyuncak diğerleri aynen ekranda görünüyor. bu ikisi ise bildiğiniz gibi hayali kutular. içinde ne varsa onu gösteriyor.

Bilin bakalım bu sayfaya biri girdiğinde ne görecek:   üye adı: Ayşe Ayşe, Bebek ile oynamayı seviyor.

Önemli: Bu ders program okuma açısından öğrenmeniz gerekli en önemli derstir. Nasıl ki okulda Alfabeyi veya sayıları öğrenmek önemliyse sizin için de program okumak o kadar önemlidir. Değişkenler içersinde bilgi depolandığını öğrendik. Birde değişkenler arasında bilgi alış-verişi yapılabilir. fakat bu konu gerçek hayattaki alışverişten biraz farklıdır.   Şöyle ki: diyelim elimizde $oyuncak isimli bir değişken var. Bu değişken içine "Araba" konulmuş durumda. Şimdi biz $oyuncak kutusuna başka birşey koymak istiyoruz ama elimizdeki Araba´yı da kaybetmek istemiyoruz. Bunun için "Araba"yı , $yenikutu isimli bir değişkene aktaracağız. Şu durumda $yenikutu="Araba" yazmakla aynı şeyi yaptık denebilir. Burada dikkat etmeniz gereken konu yenikutu=oyuncak olmuyor. yani içindeki bilgi aktarılmış oluyor. Diğer bir önemli nokta ise $oyuncak isimli kutu boşalmıyor. yani bu işlem sonunda print $oyuncak şeklinde bir komut verirsek ekranımızda Araba ismini görürüz.   Şimdi olayı bir adım daha ilerletelim.

Soru şu: Son durumda $yenikutu içinde ne var ? cevap: Bebek Program okuma sırasında her satıra tek tek bakıyoruz. ve hiçbir zaman yukarıdakilere dikkat etmiyoruz. Az önce içine başka birşey gelmiş olabilir ama son durumda yenikutu içine ne gelmişse o mevcuttur. Diğleri kaybolup gider. Yeni kutuya iki eşya konuldu diye düşünmüyorsunuz. Yeni bir eşya konulduğunda diğeri kaybolur.   Şimdi de matematiksel bir işlemle bir örnek yapalım. Soru şu: Son durumda kutu içinde kaç sayısı var ?