TARİHÇE
Carrefour şirketi Fournier ve Defforey aileleri tarafından kuruldu.
İlk mağazasını 15 Haziran 1963’te Fransa’da açan Carrefour bugün 33 ülkede yaklaşık 16 bin mağazasıyla hizmet vermektedir. Türkiye’de ilk mağazasını 1993 yılında İçerenköy, İstanbul’da açmıştır. 1996 yılında Sabancı Holding ile iş ortaklığı yaparak CarrefourSA ismini almıştır.
YÖNETİM YAPISI
Adı Soyadı Görevi Haluk Dinçer Başkan Guillaume Jacques Edgard Laffont de Colonges Üye Kutay Kartallıoğlu Thomas Martin Hübner Faruk Bilen Pierre Jean Jérome Sivignon Merter Özay Franck Emile Tassan Mehmet Tevfik Nane Zeynel Korhan Bilek
ORTAKLIK YAPISI
CarrefourSA’nın ödenmiş sermayesi 113. 421 CarrefourSA’nın ödenmiş sermayesi 113.421.625 TL olup Ortaklık yapısı aşağıdaki gibidir. Ortaklar (%) 30 Eylül 2008 31 Aralık 2007 Carrefour Nederland BV 58,2 65.997.666 Hacı Ömer Sabancı Holding A.Ş. 38,8 43.998.444 Halka açık kısım 2,2 2.481.546 Diğer 0,8 943.969 Nominal Sermaye 100,0 113.421.625
MİSYON Kaliteli ürünlerden oluşan geniş bir ürün yelpazesini, mümkün olan en iyi fiyatlarla ve üstün kalitede hizmet anlayışı ile sunmaktır.
VİZYON Müşterilerilerimizin değişen yaşam şekilleri ve gereksinimlerine uyum sağlayan hizmet ve uygulamalar geliştirerek en yüksek katma değeri yaratmak, ek hizmetlerle Hipermarket ve süpermarket alışverişini gerçek bir zevk haline dönüştürmek ve müşterilerimiz için rahat, cazip ve sıcak bir alışveriş ortamı sunmaktır.
ÜRÜNLERİ
CarrefourSA Ürünleri Meyve Sebze Reyonu Bulunurluk Patates Yıl Boyunca Elmalar Ekim-Nisan Kiraz Haziran-Temmuz Portakal Aralık-Nisan Soğan Balık Reyonu Norveç Somon Çipura Levrek Alabalık Pasta Ekmek Reyonu Ekolojik Ekmek Şarküteri Reyonu Kangal Sucuk
RAKİPLERİ
PAZAR YAPISI (2005) Firmalar Organize Perakende Payı (%) Toplam Ticaret Payı Migros/ Tansaş 22,1 7,5 CarrefourSa/ Gima 15,0 5,2 Bim 10,1 3,4 Metro Grubu 6,7 Kiler/Canerler 5,0 1,7 Kipa 3,0 1,0
SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ
Prima’nın, UNICEF işbirliğinde, tüm dünyada gerçekleştirdiği "1 Paket=Hayat Kurtaran 1 Aşı" kampanyasına destek vermiştir. Bostancı Doğa Koleji öğrencileri, “Harekete Geç” projesi ile spor kültürünü oluşturmaya katkı sağlamak, spora ve sporcuya verilen önem hakkında farkındalık yaratmak amacıyla, Ataşehir Belediyesi ve Kozyatağı CarrefourSA sponsorluğunda harekete geçiyor… “Harekete Geç” projesi, Doğa Koleji, Ataşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ,Ataşehir Belediyesi ve Kozyatağı CarrefourSA ile birlikte yürütülüyor.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKALARI
CarrefourSA, dil, din, ırk, yaş, cinsiyet gözetmeksizin herkese eşit davranmayı temel prensip edinmiştir. Çalışanlar tarafından en çok tercih edilen şirketlerden biri olup ürün kalitesini artırmayı hedeflemektedir. Bunu yaparken “hedeflerini bilen ve yüksek motivasyona sahip en iyi ve uygun” kişilerle çalışmayı tercih ediyor. Düzenlediği eğitim programlarıyla kariyer planlamasına yardımcı olup, bireylerin hem profesyonel hem de bireysel gelişimlerine ortam hazırlamaktadır. Sürekli büyüme sonucu ortaya çıkan açık pozisyonlar, öncelikle şirket bünyesinde terfi yoluyla doldurulmaktadır.
ÖDÜLLER
Prima ve UNICEF’in '1 Paket = Hayat Kurtaran 1 Aşı' kampanyasına desteği için ABD eski başkanı Bill Clinton CarrefourSA’ya ödül verdi.
CarrefourSA Avrupa İş Dünyası Ödülleri’nde finale kaldı Bağımsız bir ödül programı olan Avrupa İş Dünyası Ödülleri, Avrupa iş dünyasında mükemmellik, en iyi uygulama ve yenilik konularını desteklemesiyle tanınıyor. İki aşamadan oluşan yarışmanın son bölümünde, şirketlerin kendi hikayelerini anlatan video sunumları halk oyuna sunuluyor. http://www.businessawardseurope.com internet adresinde 17 Ekim 2012 tarihine kadar sürecek oylama sonucunda en çok oy alan şirket, Türkiye Ulusal Şampiyonu seçilecek.
SWOT ANALİZİ
Hipermarket zincirleri vardır. En yüksek gelir bakımından ikinci sıradadır. Çeşitli ülkelerde ortak girişimleri vardır. Yüksek faaliyet giderleri. Büyüme planları çok fazla zaman alıyor. Kötü E-ticaret performansı var. Daha fazla genişleme için ortak girişimlerde bulunuyor. İndirim mağazaları gelişiyor. Satış performansının artması. Walmart’ın düşük fiyatları Yeni rakipler Fransa dışında yavaş büyüme.
Kaynaklar: www.carrefour.com www.carrefour.com.tr www.sondakika.com www.slideshare.net www.businessawardseurope.com
Hazırlayan: Nilüfer ÜÇTEPE