İŞ GÖRÜŞMELERİ VE MÜLAKAT

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARİYER YOLCULUĞUNDA İLK ADIMLAR
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Bireysel Çalışma Teknikleri
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
Akran baskısı denince ne anlıyorsunuz?
Geleceğinizi İnşa Edin
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
ETKİLİ İŞ GÖRÜŞMESİ TEKNİKLERİ
SUNUM.
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
MÜLAKAT TEKNİKLERİ VE İŞ GÖRÜŞMELERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR 24 Mayıs 2010 ESKİŞEHİR.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
İŞ GÖRÜŞMESİ.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
İletişim Sanatı 1.
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
DENİZLİ ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
 Öncelikle iş başvurusu yaparken nasıl bir işte çalışmak istediğinize karar vermelisiniz.  Bu işle ilgili bilgi sahibi olmalı ve ona göre bir öz geçmiş.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İŞ ARAMA YOLLARI ROJE REVŞAN AYDıN-G GÜLEÇ ERTURAN-G
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
Sorumlu Mahalleler Projesi Etkin Dinleme ve İletişim Eğitimi Bu proje T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı tarafından desteklenmektedir.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
İŞ HAYATINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR HAZIRLAYAN İLAYDA DEMİR 9/C 194.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

İŞ GÖRÜŞMELERİ VE MÜLAKAT Doç. Dr. Ahmet KOLUMAN Ankara 2014

YUYU Paşa Kimdir

Sunum özeti İletişim bilgisi İş görüşmeleri İlk izlenim

İletişim Duygu, düşünce veya bilgilerin her türlü yolla başkalarına aktarılması iletişim olarak tanımlanır.

İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi Madde 19 Herkesin düşünce ve anlatım özgürlüğüne hakkı vardır. Bu hak düşüncelerinden dolayı rahatsız edilmemek, ülke sınırları söz konusu olmaksızın, bilgi ve düşünceleri her yoldan araştırmak, elde etmek ve yaymak hakkını gerekli kılar.

Mesaj Kirliliği Herkesin anlatmak istediği birşey var…

İletişim engelleri Korku Tecrübe edilmiş başarısızlık Kendine aşırı güven Dinlemeyi bilmemek Nezaketsizlik Küstahlık

İletişim araçlarının etkinliği

Konuşmanın etkinliği

Etkin dinleme Konsantre olarak Tez+Antitez=Sentez Dinlediğini belli ederek (İlgili) Önyargısız Kendini kapatmadan (Göz teması) Yansılamayla Tez+Antitez=Sentez

Yanlış dinleme türleri 1.Görünüşte dinleme 2. Seçerek dinleme 3. Saplantılı dinleme 4. Savunucu dinleme 5. Tuzak kurucu dinleme

Etkin konuşma Dik durun Göz teması (ilk 15 saniye kişiyi bağlar) Gülümseyin Tanımadığınız bir ortama giriş cümleniz olsun

Yanlış konuşma türleri Öfkeli, hırçın Kendini beğenmiş Karmaşık terimler Savunma halinde

Etkili İletişim için Konuşmayı kesmemek Karşınızdakini dinlemek Sorular sormak Dikkati dağıtmamak Empati Öfkeliyken iletişimi engellemek Tartışma, eleştirilerde ölçülü Tekrar etmek

İş görüşmeleri Facebook/YUYU-Pasa

Mülakat Öncesi Firma ve pozisyon hakkında detaylı bilgi sahibi olun. Başvurduğunuz firma ve pozisyonu tercih etme nedenlerinizi iyi belirleyin. Mümkünse geçmiş çalışmalarınızı özetleyen bir portfolio hazırlayabilirsiniz. Mülakat yerini ve adresi öğrenin. Mümkünse mülakat yapacak kişinin ismini ve pozisyonunu öğrenin. Mülakata geç kalmayın, mümkünse 10 dakika önce orada olun. Gelebilecek soruları düşünün ve hazırlanın.

Sıranızı beklerken Sükunetinizi koruyun Diğer rakipleriniz ile mesafeyi koruyun Sıvı alımını azaltın Çevrenizi izleyin ve fikir edinin

İçeri girdiğinizde El sıkışmak: Enerjik ve güçlü olmalı. El terli olmamalı. Göz içine bakmak: Konuşurken odanın çevresine değil göz içine bakın. Aksi kendine güvensizliğin göstergesidir. El kol hareketleri: Konuşmaya anlam katar. Aşırı olursa dikkati dağıtır. Saç kaşımak, kalem çıtçıtlamak, bacak sallamak olumsuz etkiler bırakır. İkramlara yönelik davranışlar önemlidir. İkram edilen bir şeyi içmemek ayıp sayılabilir ama konuşmanın akışını etkileyecek şekilde yiyip içmek doğru olmaz.

Oturmak Buyur edilmeden asla Unutulduysanız nazikçe izin isteyin oturmak için

İlk izlenim HALO EFFECT DEVIL EFFECT İyi dostunuz hata yaparsa Mülakata geç kalan bir aday (1-3 sn): Irk, cinsiyet, yaş, boy, kilo, yüz ifadesi, gözler ve saç, giysiler, hareket ve duruş. (3-5 sn): Çekicilik, kişilik, eğitim düzeyi, başarı derecesi, mali durumu, kıdem düzeyi, sosyal ve ahlaki değerleri, sosyal konumuyla ilgili ipuçları. (5-7 sn): Güvenip güvenmediğimiz, hoşlanıp hoşlanmadığımız, iş yapıp yapmayacağımız hakkında yargılar.

İlk izlenimde olumlu etki Zamanlama Kıyafet Bireysel ve Uygun Tokalaşma Duruş Açılış sözü Rahatlık Gülümsemek Etkin tanıtım Nezaket Kurumsal kimlik

İlk izlenim İlgi merkezi kurmak Yalnızca dinlemek Adları kullanmak Espri yaparken dikkat Görünüş önemli Belli bir konuşma üslubu

Dış görünüş Düzenli ve temiz giyimli (teyze-dayı-hanımefendi, beyefendi) Normlar Kendine güvenen duruş Uykulu, yorgun, bitkin

Kıyafet Kadınlar için Erkekler için Herkes için Geleneksel iş kıyafeti, takım elbise veya pantalon takım anlamına gelir. Fazla göze batan takı kullanmaktan ve ağır makyajdan kaçının. Tırnaklarınızın temiz olmasına, uzun olmamasına ve abartılı oje kullanmamaya dikkat edin. Erkekler için Geleneksel iş kıyafeti koyu renk takım elbise ile beyaz, uzun kollu, ütülü gömlekten oluşur. Kravatınız elbisenize uygun olmalıdır. Dikkati dağıtacak şekilde çok renkli / şekilli kravatlar kullanmayın. Herkes için Çok fazla parfüm kullanmaktan kaçının. Saçınızın temiz ve yüzünüz görünecek şekilde iyi taranmış olmasına özen gösterin. Ayakkabılarınızın temiz ve kıyafetinize uygun olmasına dikkat edin.

İmaj kırıcılar Aşırı süs Ayakkabıya özen Aşırı parfüm Özensiz kıyafet Eau de toilette (kıyafete) Eau de perfume (tene) Eau de cologne (tene erkekler için) Perfume (boyun bölgesi) Özensiz kıyafet Farklı giyim tarzı Ter kokusu, ağız kokusu Gevşek kravat Kaçık çorap

İş görüşmeleri Yanınızda bulunması gerekenler Özgeçmiş Bir paket kağıt mendil Tükenmez kalem Ceplerinizde bozuk para, anahtar olmasın Cüzdanınız kıyafetinizde potluk yapmasın Telefon sessizde olmalı

Bir Şirketin Adaylarda Aradıkları Özellikler Nelerdir? Eleştirel düşünme & sorun çözme becerileri Kendine güven & kendi kendini motive edebilme yeteneği Takım çalışması / iletişim becerileri Öğrenme hevesi Profesyonellik Liderlik Esneklik

Genel Sorular Bize kendinizi tanıtın (2 dakikayı aşmamalı) Neden bizim şirkete başvurdunuz? Neden sizi seçelim? Siz kendinizi nasıl tanımlardınız? Arkadaşlarınız sizi nasıl tanımlar?

Davranışsal Sorular Bir projeye lider olarak atandığınızda, nasıl bir yönetim gösterdiniz? İş planının gerisinde kaldığınız bir proje oldu mu? Anlatın.

Gerilim Soruları Gelir gider hesapları ile oynayan bir çalışanı keşfettiğinizde ne yapardınız? İş hayatınızda yaptığınız en büyük hata nedir? Bu hatadan edindiğiniz tecrübe? Çalışma grubundaki 5 kişiden 4’ü birbiri ile anlaşamıyor. Çözümünüz?

Öfke Öfke haklılığın intiharıdır

İleri Mülakat Soruları En zayıf yönünüz nedir? En güçlü yönünüz nedir? Stres ile nasıl başa çıkabiliyorsunuz? Neden bizim şirkette çalışmak istiyorsunuz? Bir önceki işinizden neden kovuldunuz? Günde en fazla kaç saat çalışabilirsiniz? (İşleri bir türlü yetiştiremiyor mu? Gizli sorusu) Eve iş götürür müsünüz? (Zor soru. Cevap uzadıkça zor durumda kalmak mümkün) İnsanlar en çok hangi yönünüzü eleştirir? (Acaba çok hassas mı? Gizli sorusu)

İş görüşmeleri PARA KONUSU

Yemek daveti Ölçülü Görgü kurallarına uyan Ortama uyan siparişler

İş görüşmeleri 1. Kendine Güven 2. Güler yüz 3. Tokalaşma 4. Göz Teması 5. Eller 6. Oturma Şekli 7. Mesafe 8. Dikkat 9. Uyum 10. Nezaket 11. Doğal olun

Sakın yapmayın Konuşurken ASLA Vücudunuzu anormal şekillere sokmayınız Eller göğüs üzerinde bağlanmamalı Aşırı rahat hareketlerden kaçınılmalı Tehditkar duruş sergilenmemeli El hareketleri kontrol altında olmalı Özel bilgiler vermek Geçmiş problemlerden bahsetmek Ücreti tartışmak. (İşe alındıktan sonra tartışılan bir konudur.) Mülakatçının sözünü kesmek Sorulara evet, hayır gibi çok kısa cevaplar vermek Aile sorunlarını açmak

Mutlaka yapın Kendinize güvenin Ortama hakim olun Dinleyicinizle göz teması Gülümseyin Dürüst cevaplar verin. Karşı sorular sorun. Motivasyonunuzu belli edin. Grup oyuncusu olduğunuzu vurgulayın. Profesyonelliğinizi sarsmayın. (Aşırı şaka vb.)

Akılda kalmak için Yanıtlarınızı üç aşamalı, Durum-Eylem-Sonuç [Situation-Action-Result] [S-A-R] adı verilen bir teknikle veriniz Durum Yaşamış olduğunuz bir durumu veya başarmanız gereken bir görevi anlatın. "Belirli" bir olay veya durumu anlatmalısınız, geçmişte yaşadığınız genel bir olaydan bahsetmeyin.Olay hakkında uygun ve yeterli bilgi verin. Eylem Bu durumda yaptığınız eylemi anlatın. Bir takım çalışmasını anlatıyorsanız, bu ekibin hedeflerini belirtin, ancak başkalarının yaptıklarını değil, sizin yaptıklarınız üzerine yoğunlaşın. Sonuç Ne sonuç elde ettiniz? Belirtin. Neler başardınız? Açıklayın. Neler öğrendiniz? İrdeleyin.

Mülakat Sonunda Mülakat sonunda teşekkür ederek el sıkışın. Mülakatı yapan kişiden kartvizitini isteyin ve mülakat sonrasında bir teşekkür notu gönderin.

İş Takibi Mülakat sonucunun size iletilmesini bekleyin. Bu konuda aceleci davranmak uygun bir davranış değildir. İşyerini sık sık aramak yerine, size belirli bir tarih verilmemişse, üç gün süre tanıyın ve sorun. Mülakatı yapan kişi/ kişilere bir teşekkür mesajı göndermeyi unutmayın. Bu kısa mesajda başvurduğunuz konum hakkındaki istekliliğinizi yineleyin. Başvurduğunuz iş konusunda istekli değilseniz, incelik olarak mülakatı yapan kişilerin konukseverliğini ve ilgisini takdir ettiğinizi belirtin.

TEŞEKKÜRLER ahmetkoluman@hotmail.com www.facebook.com/YUYU-Pasa