HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
ÖRNEK SUNUM HAZIRLAMA ŞABLONU
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Tatilde Yapılacaklar.
Eğitim Öğretimde Planlama
HALKA İLİŞKİLER VE FAALİYETLERİ
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
MERHABA.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
Proje Web Sitesi ve IPPC Envanter Veri Tabanı Onur Mat
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
HAYAT KAYNAĞIMIZ SU Etkili Sunu Hazırlama.
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA VII.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
Halkla İlişkiler Sürecinde Kullanılan Yöntem ve Araçlar
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
… Bölümü Öğretim Elemanının İsmi Sunum tarihi../../2016 … Bölümü Erasmus+ Öğretim Elemanı Hareketliliği Faaliyet Rapor Sunumu Gidilen Kurumun Fotografı.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
CRM Mehmet Batuhan Ülper
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
Tanıtım Çalışma Grubu
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ HAFTA I HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ Hafta V

HALKLA İLİŞKİLERDE İLETİŞİM ARAÇ VE YÖNTEMLERİ HALKLA İLİŞKİLER ARAÇLARI DOĞRUDAN HİTAP EDEN ARAÇLAR KİŞİLER ARASI PR ARAÇLARI KATEGORİK PR ARAÇLARI DOLAYLI OLARAK HİTAP EDEN ARAÇLAR

HALKLA İLİŞKİLER ARAÇLARI DOĞRUDAN HİTAP EDEN ARAÇLAR KİŞİLER ARASI PR ARAÇLARI Kişisel Mektuplar Görüşme Toplantı Seminer Eğitim Telefon görüşmeleri Video konferans KATEGORİK PR ARAÇLARI Çalışan Dergileri Faaliyet Raporu Müşteri Yayınları İşletme Portreleri Görsel ve İşitsel Gösteriler Film/Video Kapalı Devre TV Videoları Genel Toplantılar Yıl Dönümleri Sempozyumlar

HALKLA İLİŞKİLER ARAÇLARI DOLAYLI OLARAK HİTAP EDEN ARAÇLAR KİŞİLER ARASI PR ARAÇLARI Doğrudan hitap eden PR araçları gibi ancak kamuoyu önderleri üzerinden dolaylı dağıtım KİTLE İLETİŞİM SİSTEMİNİNARAÇLARI Basın Dosyası Makale yazma Basın Konferansı Medya Röportajları Radyo ve TV için bülten ve makalelerin redaksiyonu

BASINLA İLİŞKİLER Basınla ilişkiler şunları kapsar: Yazılı basın, radyo, televizyon ve haber değeri taşıyan güncel olaylarla ilgili kısa filmler yaratmak Kuruluş hakkında bilgi ve anlayış sağlamak PR uzmanın görevi, bağlı bulunduğu kuruluş hakkında medya ilişkileri, medya ihtiyaçları, kuruluşun ihtiyaçlarına göre bilgi yardımı sağlamaktır. BASINLA İLİŞKİLER

PR UZMANI AÇISINDAN GAZETECİ KİMDİR?

Halkla ilişkiler uzmanı açısından gazeteci, PR uzmanının ve dolayısı ile kuruluşun hedef kitlesine ulaşmasını sağlayan, hedef kitlenin bilmesi gerekenleri veren ve onları temsil eden eşik bekçisidir. BASINLA İLİŞKİLER

EŞİK BEKÇİSİ NE DEMEK?

Medyanın içeriğini belirleyen ve hangi konuların ve unsurların bu içeriğe girmesi gerektiğine karar veren muhabirler, editörler, yapımcılar gibi kişiler eşik bekçisidir. Eşik bekçisi şu hususlara karar verir: Hangi tür haber ve program malzemesi toplanacak ve işlenecek Toplanan bilgiler hangi biçimde işlenecek Film Kitap Tv programı Mesaj hangi yolla dağıtılacak Sinema Televizyon Eşik Bekçisi

Eşik bekçisi görevini yürütürken mesleksel ve örgütsel normlara bağlı kalır. PR uzmanları ve eşik bekçileri iyi niyet ve güvene dayalı bir dostluk geliştirmelidirler. Eşik Bekçisi

PR Uzmanı Medya İlişkileri Kuvvetlendirmek İçin Neler Yapabilir?

BASINLA İLİŞKİLER Basınla ilişkileri kuvvetlendirmek için: Gazeteci, o kurumun sorumlu işletmecisiyle tanışmalıdır. Kurum yöneticisi gazetecilerin çalışmaları hakkında daha fazla şey öğrenmeye istekli olmalıdır. Kurumlar, medyada yer alacak haberlerini o gazetenin/basın kuruluşunun hedef kitlesini gözeterek hazırlamaları gerekmektedir. Yazım diline önem verilmelidir. Gazetecilerin zaman problemleri dikkate alınmalı ve onlardan gelen talepler derhal değerlendirilmelidir. Medyaya gönderilen bültenler haber değeri taşımalıdır BASINLA İLİŞKİLER

BASIN BİLDİRİSİ BASIN BÜLTENİ Basın bildirileri kurumların kendilerinde veya ürettikleri üründe, hizmette bir yenilik ya da gelişme olduğu zaman veya kurumla ilgili ilginç bir gelişme yaşandığında basına ilettikleri ve basında yer almasını istedikleri haberlerdir. Basın bültenleri de aynı hedefi olan ancak basın bildirilerinden farklı olarak periyodik ve düzenli bir biçimde hazırlanan çalışmalardır. Basın bültenleri bir kuruluş hakkında haber veren bültenlerdir. BASIN BİLDİRİSİ BASIN BÜLTENİ

Basın Bülteni Basın bültenleri şu konularda yazılabilir: Bir işletmenin kurulması Yeni bir şubenin açılması Kuruluş yönetiminde meydana gelen değişiklik Yeni modellerin tanıtılması Ürün çeşitlerinin arttırılması Kuruluş yıldönümü Kuruluşun ödüllendirilmesi Kuruluş çalışanlarının ödüllendirilmesi Araştırma sonuçlarının kamuya bildirilmesi Tanınmış kişilerin ziyareti Diğer kuruluşlarla işbirliği Diğer Basın Bülteni

Basın Bülteni Yazılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Yabancı kelimeler ve zor anlaşılır kavramların kullanımından kaçınmalı Kısa olmalı Objektif olmalı Sayfanın tek yüzüne yazılmış olmalı Somut veriler iletilmeli Geçerli nedenlerden ötürü uzun bir basın bülteni hazırlanacaksa ara başlıklarla metne nefes aldırılmalı

Basın Bülteninde İçerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar Basın bülteni ibaresi metnin üzerinde mutlaka yer almalıdır. Bülten başlıkları dikkat çekici olmalıdır. Başlıklar iki satırı geçmemelidir. Pasif ve sıkıcı anlatım tarzından kaçınılmalıdır. Metin içerisinde dikkat çekmek amacıyla büyük harf kullanımından kaçınılmalıdır. Kısaltmalarda araya nokta konulmamalıdır. TBMM gibi. Basın Bülteninde İçerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar

Basın Bülteninde İçerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar Basın bülteninin yazımı bittikten sonra, eğer anlatılacak konu bitti ise metnin sonuna son-bitti ifadesi konulmalıdır. Bülten devam ediyorsa devam ediyor ibaresi yazılmalıdır. Basın bülteninin sonuna konu hakkında kim ile irtibat kurulması gerektiği yazılmalı, telefon ve adres bilgileri yer almalıdır. Ambargo bilgisi mümkünse verilmemelidir. Basın Bülteninde İçerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar

Basın Bülteni Yazma Basın bülteninde şu bilgilere yer verilmelidir: Olay nedir? Kuruluşun adı nedir? Kuruluş nerededir? Kuruluş tarafından sunulan olanaklar, yenilik ve avantajlar? Ürün ve hizmetten kimler yararlanacak? Ürünle ilgili ayrıntılar? (renk, performans vs.) Haber kaynağı neresi? Basın Bülteni Yazma

Basın Bülteni Çeşitleri Klasik basın bülteni Öncesi basın bülteni Sonrası basın bülteni Arka plan bilgilerinin verildiği bülten (amaç doğrudan haber olmak değildir). Özetin eklendiği teknik bülten Rapora ya da konuşma metnine eklenen özet bülten Resimler hakkında bilgi veren bülten Kuruluşa ilgili kısa duyurular. Basın Bülteni Çeşitleri

Hadi Basın Bülteni Yazalım

Gerekli Bilgiler Sektör: Kuyum Firma: Atasay Konu: Atasay 70. yılında kadınlara yönelik bir kampanya yaparak, pırlanta satışlarını arttırmak amacındadır. Pırlantada 36 aya kadar çeşitli vade imkanı sağlanmaktadır.