© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Asıl yararlanıcılar için daha fazla para nasıl sağlanır? T.C.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyazlar / Kamu Özel Ortaklıklarının Eşgüdümü ve Desteklenmesi.
Advertisements

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Rekabetçi Diyalog Usulünün Uygulaması Glenn Fletcher Achilles.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU e–licitatie.ro Romanya eİhale deneyimi e–licitatie.ro Romanya.
Meriç Belediyeler Birliği
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Proje/İmtiyazlarında Özel Sektör.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AB’ye Giriş Süreci - ROMANYA PERSPEKTİFİ – Gheorghe Cazan.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kaliteli PPP Projeleri Yapmak Martin Darcy "İmtiyazlar ve.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyaz / PPP Projelerinin seçimi ve tasarlanması Martin Darcy.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU « Yeni Kamu İhale Prosedürleri ve Araçları” Ankara 5-6 Şubat.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mag. Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA "İmtiyazlar ve Kamu Özel.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
Üye Paylaşım Toplantısı 11 Kasım Misyon Bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon sektörlerini ülkemizin büyümesinin temel bileşeni olarak konumlandırırken,
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Danimarka İnceleme ve İhtilafların Çözümü Sistemi Jens Fejoe.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanında görülen başlıca içtihat davaları Jens.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY ORTAK İZLEME.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Bilgilendirici Not: AB’de Kamu İhale Düzenlemeleri ve Uygulamaları.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Dağıtım Şirketleri ARGE Öncelikleri ve İşbirliği Beklentileri
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Toplam Kalite Yönetimi
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Temel Bilgi Teknolojileri
“innovation and future”
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Asıl yararlanıcılar için daha fazla para nasıl sağlanır? T.C. Maliye Bakanlığı ve OECD/SIGMA işbirliği ile düzenlenen seminer Yeni kamu ihale usulleri ve araçları Çerçeve anlaşmalar, merkezi ve ortak alım alanlarında Danimarka sistemi Mr. Søren Jakobsen, CEO, SKI A/S Ankara, Türkiye, 5-6 Şubat 2008

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Çerçeve anlaşmalar, merkezi ve ortak alım alanlarında Danimarka sistemi Gündem l SKI şirketi hakkında bazı bilgiler l Şirketin yeni stratejisi l SKI’nin gelecekteki stratejisi •SKI – interaktif bir şirket… •Bir “Kamu İhale Merkezi” yönündeki vizyonumuz •Yetkinliklerin geliştirilmesi üzerine düşünceler

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI Şirketi hakkında bazı bilgiler Şirket, Kopenhag’da liman bölgesinde yer almaktadır 1994’te kurulan bir limited şirket İş Modeli Cironun bir kısmı (genellikle %1) satıcılarla olan sözleşmelerden Faaliyet alanı Dikkat çekici çerçeve anlaşmalar hazırlayıp devam ettirerek, kamu alımları alanında daha fazla etkinliğin sağlanmasına katkıda bulunmak Çalışan sayısı: yaklaşık 60 Çerçeve anlaşma sayısı: yaklaşık 50 Sahipleri • Maliye Bakanlığı (55%) • KL - Ulusal Yerel Yönetimler Birliği (45%)

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKİ Şirketi hakkında bazı bilgiler- Mevcut faaliyetler l Çerçeve anlaşmalar (büyük ve “standartlaştırılmış” ihale alanlarında) l Kamu ihale alanında danışmanlık (ihale hacminin tahmininde kullanılan araçlar, veri toplama ve işleme, tedarikçi ve çözümlerin seçimi, ihale politikası ve stratejisi, yeşil ihale, vb.) l Yeterliklerin oluşturulması (kullanıcı ve network grupları, kurslar, seminerler ve konferanslar, tedarikçilerin satışla ilgili çalışanları için eğitim programları) l Yayınlar ve bilgi iletim araçları (rehberler, en iyi uygulamalar, makaleler, Halkla İlişkiler, iç iletişimle ilgili tavsiye ve yardım) l Araçlar (elektronik ihale sistemi, mini-ihaleler, e-azaltma) l E-ticaret girişimleri (müşteri bazlı fiyat listeleri, e-ticaretin uygulanmasına yönelik danışmanlık) l Dış danışmanlardan yardım (ne ve nasıl alınacağına dair tavsiyeler, harcama analizi, vb)

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Şirket hakkında bazı bilgiler. Müşteri tipine göre SKI’nin cirosu. +18% +26% +17% +19% -9% Merkezi yönetim Belediyeler Yarı kamu işletmeler Bölgeler (milyon Danimarka Kronu) MA 50% 28% 11% +20% m.DKK (=1.250 m.Euro)

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU IT Enerji Tele iletişim & veri iletişimi Seyahat Gıda Mobilya Ofis malzemeleri ve kitaplar Taşıtlar Araştırma & bilim araçları Çeşitli elektronik & el aletleri Mutfak malzemeleri Diğer Şirket hakkında bazı bilgiler. Başlıca ürün sınıflarına göre SKI’nin cirosu

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Şirket hakkında bazı bilgiler. SKI’nin ürün ve hizmetlere bakışı Potansiyel ciro Standardizasyon seviyesi Çok Yüksek Az Düşük SKI 2003 hedef alanları SKI 2006 hedef alanları IT-standart donanım IT-standart yazılım Tele ve veri iletimi Taşıtlar Gıda Seyahat hizmetleri Ofis malzemeleri Elektrik Gas IT- ve yönetim danışmanlık hizmetleri Açık kaynak Basılı malzemeler Eğitim için IT Yapım ve inşaatYol yapımı Temizlik Zanaat hizmetleri Hastane malzemeleri Medikal Yaşlı bakımı Özel yazılım Özel donanım Ambulans hizmetleri & haztaların taşınması İş süreci hizmetleri Kıyafet Pencere temizliği Avukat ve muhasebeci hizmeti Engellilere yardım Temizlik malzemeleri Beyaz eşya Mali hizmetler Gazete ve dergiler Reklam Ofis makinaları 8 milyar DKK 4 milyar DKK 132 Milyar DKK Mobilya Yakıt Hastane araçları IT-dış kaynaklı Yapım çizimlerinin taranması Posta ve paketler IT-dış kaynaklı: -Ana çerçeve & orta büyüklük -Dağıtılmış çevre ve başvuru işleme Mühendislik hizmetleri Ders & konferanslar İşitme yardımı Yemekhane hizmetleri Güvenlik hizmetleri SKI 2009 hedef alanları Geçici işçi

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin yeni stratejisi Geri plan l 20022de belirlenen ve şu an uygulanmakta olan stratejinin hedeflerine ulaşılmıştır. l Danimarka devleti, kendi ihale programını oluşturmuştur. l Danimarka kamu sektöründe geniş çaplı yeniden yapılanma – daha az ama daha büyük yerel yönetimler – 1 Ocak 2007’den itibaren uygulanmaktadır l Yerel ihale ağları oluşturulmuştur.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin yeni stratejisi Genel bakış SKI’nin stratejisinde yeni olan ne? 1. İhale hacmini bir havuzda toplayıp koordine ederek ve müşterinin ihale süreciyle daha yakından ilgilenerek ihaleden daha çok fayda elde etme yolunda bir altyapı oluşturmak. 2. Yeler yönetime daha güçlü bir bakış. 3. Hem ürün grubu hem de müşteri bazında tasarrufların daha iyi belgelendirilmesi. 4. SKİ faaliyetlerinin daha dinamik finansmanı. 5. Önde gelen ve ilgili müşterilerle ortaklıklar 6. Sözleşmenin içeriği, bağlantısı ve erişilebilirliğinin daha da geliştirilmesi ile SKİ çerçeve anlaşmalarının daha kolay kullanımı. 7. Tedarikçilerin aktivasyonunun güçlendirilmesi. Hem yerel hem de uluslararası düzeyde. 8. SKİ’nin tutarlı çözümler sunabilmesi ve müşterinin politik gündemini karşılayabilmesi için, dolayısıyla da yönetim etkisi ve desteğini güvence altına alabilmesi için, çerçeve sözleşmelerin, hizmetlerin ve iletişimin “paket” halinde sunulması. 9. Gerçeklerin belgelendirilmesi ve sunumu yoluyla daha kalifiye bir ihale gündeminin güvence altına alınması. 10. Yeniliğe yatırım.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin yeni stratejisi Misyon SKI, müşterilerinin yararına, hacim, yeterlik ve sistem gelişimini bir araya getirerek kamu ihale alanında belgelendirilmiş ölçeğe göre artan oranda getiri oluşturur. Müşterileri ve tedarikçilerle yakın işbirliği yoluyla SKI, dikkat çeken çerçeve anlaşmaları garanti eder. SKI’nin çerçeve anlaşmaları, kamu sektörü için, ihtiyaç duyulan çözümlerin, ürünlerin ve hizmetlerin, bir yandan da çevresel, enerji ile ilgili ve sosyal sorumluluk göstererek, en ucuz yollarla alınmasını kolaylaştırır. SKI’nin kazançları, yeni ihale girişimlerine yatırımları mümkün kılmak için kullanılmalıdır. Girişimlerin ticari açıdan öncelik sırasına sokulması gerekir.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin yeni stratejisi Vizyon SKI, kamu ihaleyi daha etkin hale getiren ve geliştiren bir merkezi organ olmaya çalışmaktadır. SKI, etkili ihale yoluyla fayda elde etmeleri için kamu kuruluşlarına ve çalışanlarına önayak olmaya ve destek vermeye ve etkin bir kamu idaresinin geliştirilmesine yardımcı olmaya çalışmaktadır. Açık olma, eşitlik ve yeterliklerine dayanarak, SKI, kamu ihalede rolü olan bütün aktörler için doğal ve ilham veren bir merkez olmaya çalışmaktadır. Dolayısıyla, SKI’nin, en iyi çalışanları çeken ve onları geliştiren, yenilikçi, etkili ve mücadeleye iten bir çalışma ortamı olması gerekmektedir.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin yeni stratejisi Hedefler l Büyüme •SKI’nin cirosu, 2012 yılına kadar 13 milyar DKK’ye yükselmelidir •Belediyelerden elde edilen ciro, 2012’ye kadar %50 oranında arttırılmalıdır. •Büyüme ve yeni girişimlerin işletmenin kendisi tarafından finanse edilebileceği bir ortam yaratılmalıdır – 2012 yılları arasında vergi öncesi ortalama getiri, yılda 1 milyon DKK olmalıdır. l Güven •Her ihale için, ortak ciro en az %25 olmalıdır. •Her ihale için, müşteriler tarafından da kabul edilen bir tasarruf belgesi hazırlanmalıdır. •2008’de müşterilerle SKI arasında en az 5 ortaklık oluşturulmalıdır ve takip eden her yıl, bu sayı 2 daha arttırılmalıdır. l Yeterlikler •Her çalışan için bir yetkinliklerde gelişim planı olmalıdır. •Değişen personel oranı (yeni başlayanlar) yılda %10’u geçmemelidir.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU 1. Dikkat çeken çerçeve anlaşmalar 1. Dikkat çeken çerçeve anlaşmalar 2. Müşteriler arasında yeni öncelik sırası 2. Müşteriler arasında yeni öncelik sırası 3.İşbirliği 4.İhale alanları arasında yeni öncelik sırası 5. İlgi çekici ve profesyonel çalışma ortamı 5. İlgi çekici ve profesyonel çalışma ortamı 6.Tedarikçilerle sinerji 7.Elektronik alım 8.Başlıca hususlar •Ürün ve piyasa anlayışı •Ortak hacim •Yabancılar da dahil olmak üzere, tedarikçiler arasında rekabetin yoğunlaştırılması •Fiyat ve tasarrufların gelişmiş bir şekilde belgelendirilmesi •Öncelikli ve organize satış gücü •Kilit müşteriler ve yerel ihale ağları ile ortaklık kavramı •SKI mali modelinin geliştirilmesi •Müşteri grupları •Deneyim grupları •Kamu ihale merkezi •Sahipler ve politik destek •İhalelerin öncelik sırasına sokulması •En satılabilir ihalelere odaklanma •Yeni sözleşme hazırlamaktansa, mevcut sözleşmelerin kullanılması •Sağlık sektörü •İhale modellerinin daha da geliştirilmesi •Danimarka Maliye Bakanlığı’nda olduğu gibi standardizasyon •Bölgesel alt ihaleler •Müşterinin bireysel veya sektör odaklı ihalelerinde yardımcı olmak •Çalışanların dikkatini çekmek ve onları geliştirmek •Kurum içi bilgi paylaşımı ve yeterliklerin değişimi •Sıkı proje planlama •Güçlü mali kontrol •Tedarikçilerin satış organizasyonlarının geliştirilmesi •Tedarikçi izleme sistemi •Tutarlı IT stratejisi •E-kataloglar •E-azaltma, mini ihaleler ve dinamik alım sistemi •İlgili bilgilere kolay erişim •MHY-hizmetleri •Çevre •Enerji •Sosyal konular •KOBİler Neden? Nasıl? Öncelik SKI’nin yeni stratejisi. Vizyon, alt stratejiler ve belirli eylem planları arasındaki ilişkiler - SKI, kamu ihaleyi daha etkin hale getiren ve geliştiren bir merkezi organ olmaya çalışmaktadır - SKI, etkili ihale yoluyla fayda elde etmeleri için kamu kuruluşlarına ve çalışanlarına önayak olmaya ve destek vermeye ve etkin bir kamu idaresinin geliştirilmesine yardımcı olmaya çalışmaktadır. - Açık olma, eşitlik ve yeterliklerine dayanarak, SKI, kamu ihalede rolü olan bütün aktörler için doğal ve ilham veren bir merkez olmaya çalışmaktadır. - Dolayısıyla, SKI’nin, en iyi çalışanları çeken ve onları geliştiren, yenilikçi, etkili ve mücadeleye iten bir çalışma ortamı olması gerekmektedir

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin yeni stratejisi Önceliğin 8 boyutu Tutarlı çözümler Diyalog Dikkatli ol Bire çok Bilgi ve belge Biz İş Mevcut girişimlerin daha verimli kullanımı Bütün girişimlerin, aşağıdaki ölçek kullanılarak değerlendirilmesi gerekmektedir: Tek tek çözümler Monolog Kendin yap Bire bir Duygular ve inanışlar Ben ”Vitrin süsleme” Yeni girişimlerin başlatılması

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU III. Ortak hacim l Çerçeve anlaşmada, müşteriler, belli bir tedarikçiden belli bir miktarda alım yapmayı taahhüt eder. Tedarikçi fazladan indirim yapar. Alt stratejiler ve belirli eylem planları Dikkat çeken çerçeve anlaşmalar Taahhütlü ve koordineli hacim Bugün Gelecekte Zaman İhaleye girmeSatın alma İhaleden önce Müşteri, çerçeve sözleşmedeki tedarikçilerden birini seçer Müşteri, çerçeve sözleşmedeki tedarikçiler arasında tam tedarikçi bağımsızlığı sunar I. Sözleşmenin kullanılmasına dair taahhüt l Özellikle de belli müşteri gruplarından gelen müşteriler, çerçeve sözleşme oluşturulduğunda, sözleşmedeki tedarikçilerden birini kullanmayı taahhüt eder. Bu durum, ihale sürecindeki materyale not edilir. II. Ortak hacim l Çerçeve anlaşmada, müşteriler, belli bir tedarikçiden belli bir miktarda alım yapmayı taahhüt eder. Tedarikçi fazladan indirim yapar III. En düşük günlük fiyat l Müşteri çerçeve sözleşmede, belli bir ürün için bir tedarikçiden günlük fiyat alır. l SKI diğer müşterilerden destek alır. IV. E-azaltma / Mini-ihale l Müşteriler belli miktardaki belli bir ürün/hizmet için süresi belli olacak şekilde fiyat alır. (Bugüne kadar sadece Danimarka devletinin ihale programında ve SKI’nin kantin hizmetleri ihalesinde kullanılmıştır) I. Sözleşmenin kullanılmasına dair taahhüt l Özellikle de belli müşteri gruplarından gelen müşteriler, sözleşmenin kapsamındaki bütün ihalelerde çerçeve sözleşmedeki tedarikçilerden birini kullanmayı taahhüt eder. II. Bir tedarikçiden standart bir çeşidin kullanılmasına dair taahhüt l Müşteriler, sadece bir tedarikçiden daha önceden belirlenmiş bir ürün/hizmet çeşidini kullanmayı taahhüt eder. Tedarikçi, müşteri grubu tarafından seçilir V. E-azaltma / Mini-ihale l Müşteriler belli miktardaki belli bir ürün/hizmet için süresi belli olacak şekilde fiyat alır. l SKI diğer müşterileri koordine eder ve onlardan destek alır. l Mini ihalelerin karmaşık olduğu durumlarda dışarıdan danışmanlık hizmeti kullanılabilir. IV. En düşük günlük fiyat l Müşteri çerçeve sözleşmede, belli bir ürün için bir tedarikçiden günlük fiyat alır. l SKI diğer müşterilerden destek alır. Anlaşılan hacme ulaşıldığında, müşterilere yıllık bonus +0,05% 0,10% +0,15%

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin gelecek stratejisi Başlıca odak alanları 1. dalga2. dalga 3. dalga •Piyasa yönelimi •Kuruluşun yeniden canlandırıl- ması •Süreçler ve sistemler •Yetkinliklerin oluşturulması •Ortaklıkların derinleştirilmesi ve yaygınlaştırılması •Bilgi paylaşımı & değer-odaklı liderlik

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin gelecek stratejisi SKI – interaktif şirket. SKI İnteraktif şirket Dışarıdan İçeriden Değer ekleyen Üretkenlik Yetenekli çalışanlar Destek teknolojileri Eşsiz kuruluş İyi yönetim •MHY •ETİK DEĞERLER •ERP (kurumsal kaynak planlama) •Elektronik arşivler •Ortaklıklar •Yapısal çerçeve •Yapı •Kültür •Değerler •Bilgi paylaşımı •Büyüme •Sadeleştirme •Öncelikleri belirleme •Yönetim eğitimi •İlgi çekici çalışma ortamı •Yetkinlik oluşturma •İşe alım •İş değerlendir me görüşmeleri •Merak •Sosyal beceri

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU SKI’nin gelecek stratejisi SKI’nin vizyonu: ”Kamu İhale Merkezi” l Hedefler: •Açıklık •İşbirliği–içeride ve dışarıda •Esneklik •Yakınlık – müşterilere, tedarikçilere ve işbirliği yapılan ortaklara Vizyon: SKI, kamu ihale alanında rolü olan bütün kişi ve kuruluşlar için doğal ve ilham verici bir merkez olmayı hedefler. - güzel bir fiziksel ortamda l Kavramın unsurları •Diğer kuruluşlar kiracı olarak davet edilir. •Proje tesisleri •Seminer ve konferans tesisleri •Showroom tesisleri •Ziyaretçi hizmetleri

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Alt stratejiler ve belirli eylem planları İlgi çekici ve profesyonel bir çalışma ortamı Yetkinliklerin geliştirilmesi SKI için neden bu kadar önemlidir? l Müşterilerin beklentileri l Müşterilerin profesyonelleştirilmesi l Müşteriler başarılarını SKI’ye yatırır l Piyasa yaklaşımı, üst yönetimle diyalog ve çözüm satışı ile ilgili hedefler vardır (ürün/hizmet yerine) l İhaleden yapılan tasarrufun azalması nedeniyle, yetkinliklerden beklenitlerin artması l Müşteriler içi doğru çözümler, kuruluşlar arası yakın işbirliği sayesinde bulunur Yetkinlik talepleri Yetkinlik gelişimi 2002’deki stratejinin başlangıcı Bugün Zaman l SKI, muhteşem bir geri dönüş yapmıştır… l Yönetimin ve çalışanların becerilerinden tam olarak yararlanılmaktadır l Giderek daha da artan sayıda yeni proje ve faaliyetler, yetkinliklerin geliştirilmesi gereğini bir kez daha vurguluyor

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Dikkatiniz için teşekkürler! Yorumlar ve sorular…