David S. Bolden a; Lynn D. Newton a a School of Education,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Algoritmalar DERS 3 Böl ve Fethet(Divide and Conquer) İkili arama
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PROTOKOL.
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Anadolu Öğretmen Lisesi
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Mukavemet II Strength of Materials II
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Sunum transkripti:

David S. Bolden a; Lynn D. Newton a a School of Education, Primary teachers' epistemological beliefs: some perceived barriers to investigative teaching in primary mathematics David S. Bolden a; Lynn D. Newton a a School of Education,

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları İçerik Makale hakkında genel bilgiler Literatür Taraması Epistemolojik İnançlar Matematiği Anlama Araştırmacı Yaklaşım Sonuçlar Epistemolojik Dünya Görüşleri Epistemolojik İnançları (Araştırmacı yaklaşıma engel) Tartışma ve Yorum İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Makale hakkında genel bilgiler Yazarlar : David S. Bolden & Lynn D. Newton School of Education, University of Durham, İngiltere İlk yayımlanma tarihi : Aralık 2008 İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Makale hakkında genel bilgiler Makalenin Amacı: İlköğretim öğretmenlerinin, matematik eğitimi ve öğretimi hakkındaki epistemolojik inançlarının doğasını tanımlamak; Öğretmenlerin epistemolojik dünya görüşünün, son araştırmada açıklandığı gibi sadece bir dünya görüşüyle uyumlu olduğu varsayımını araştırmak; Matematik eğitimi ve öğretimi hakkındaki epistemolojik inançlarının teorik ve pratik sonuçlarını düşünmek. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Makale hakkında genel bilgiler Yöntem- Veri Toplama: Sınıf gözlemleri ve yarı yapılandırılış röportajlar Gözlemler ve röportajlar eş zamanlı olarak 6 ayda gerçekleştirilmiştir. Ekim-Mart ayları arasında her öğretmen için dörder gözlem ve röportaj yapılmıştır. Gözlemler sırasında araştırmacı sınıfta öğrencilerin arkasına oturmuştur. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Makale hakkında genel bilgiler Yöntem- Örneklem: Çalışmada 3 gönüllü öğretmen yer almıştır. Öğretmenler İlköğretim 5. ve 6. sınıflarda ( 9-11 yaş grubu ile) ders işlemektedirler. Bu çalışmada öğretmenler Lisa, John ve Mary olarak adlandırılmıştır. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Makale hakkında genel bilgiler Yöntem-Örneklem-Lisa ve okulu hakkında 29 yaşında Pure math derecesine sahip 6 yıllık tecrübe OFSTED (Office for Standards in Education) raporu okulun ortalamadan biraz küçük olduğunu söylüyor Sosyo-ekonomik durumu düşük öğrenciler İngilizce az sayıdaki öğrencinin ikinci dili İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Makale hakkında genel bilgiler Yöntem-Örneklem-John ve okulu hakkında 32 yaşında 11 yıllık öğretmen OFSTED raporuna göre okul ortalama büyüklükte Öğrencilerin çoğu beyaz Biritanyalı ve ikinci dili İngilizce olan yok Okulun sosyo-ekonomik durumu orta seviye İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Makale hakkında genel bilgiler Yöntem-Örneklem-Mary ve okulu hakkında 31 yasında Öğretmen sertifikası var ama matematikte belgesi yok OFSTED raporuna göre okul küçük Sosyo-ekonomik seviye düşük İkinci dili İngilizce olan yok İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Epistemolojik İnançlar Epistemoloji, insan bilgisinin açıklaması ve doğası ile ilgili, felsefeye ait bir alan olarak tanımlanmıştır (Hofer and Pintrich, 1997) . Epistemolojik inanç, böyle bir bilgi hakkında, bireyin benimsediği doğrulardır. Epistemolojik dünya görüşü, bilgi hakkında bireysel inançları aşan bir dünyayı inceleyen entelektüel bakış açısıdır. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Epistemolojik İnançlar Epistemolojik Dünya Görüşleri: Gerçekçi (realist), Bağlamsal (contextualist) Göreli (relativist) İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Epistemolojik İnançlar Gerçekçi Dünya Görüşü: Bilginin mutlakçı olduğunu varsayar Epistemoloji ile ontoloji (varlık bilimi) arasında direkt bire bir bir ilişki vardır Bilgi kendisine sahip olandan bağımsız, tarafsız ve değişmeyen bir yapıdadır Bu görüş matematik eğitiminde davranışçı model ile ilişkilidir İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Epistemolojik İnançlar Gerçekçi Dünya Görüşü: Öğretmen merkezli bir yaklaşım Bilgi uzman öğretmenden pasif bireye aktarılır Kavramsal anlamadan çok prosedürel anlamaya odaklanılır Bol alıştırma yapılır, yöntem üzerinde durulur Değerlendirmede gözlemlenir davranışlar tercih edilir Bağıl değerlendirme, dışardan üretilmiş standart testler tercihtir İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Epistemolojik İnançlar Bağlamsal (Contextualist) Dünya Görüşü: Epistemoloji ile ontoloji arasında direkt, 1-1 bir ilişki yoktur. Bilgi topluluklar arasında konsensüs yoluyla kabul edilir, paylaşılır ve zamanla değişebilir. Sosyal yapılandırmacı model ile ilişkilidir. Kavramsal anlamaya daha çok yer verilir Öğretmen sınıfta bir yardımcı gibi davranır. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Epistemolojik İnançlar Bağlamsal (Contextualist) Dünya Görüşü: Öğretmen, öğrencilerinin konuyu tartışması ve ilişkileri fark etmesini sağlayabilir Öğretmen, öğrenciler tarafından yapılandırılan bilginin belirgin olmayan süreçleri ile daha çok ilgilenir. Öğretmen öğretirken araştırmacı yaklaşımı ve değerlendirmelerinde mutlak değerlendirmeyi tercih eder İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Epistemolojik İnançlar Göreli (Relativist) Dünya Görüşü: Epistemoloji-ontoloji ilişkisi açısından bağlamsal görüşe benzer. Farklılığı şudur: her öğrencinin bilgi tabanının tek bir (kendine özgü) temsilini yapılandırdığı varsayılır. Matematik eğitimi ve öğreniminde radikal yapılandırmacı model ile ilişkilidir. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Epistemolojik İnançlar Bu çalışmada, bağlamsal ve göreli dünya görüşleri birleştirilmiştir çünkü öğretmenin sınıfta öğretirken bu dünya görüşlerinden hangisini benimsediği belirsizdir Daha önceki bir çalışmaya göre, herhangi bir anda, bir öğretmenin dünya görüşü, bahsettiğimiz dünya görüşlerinden biri ile uyumludur ve karışık durumlar (melez durumlar) nadirdir. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Matematiği Anlama Matematiği anlamak neden önemlidir? Anlama öğrenmeyi kolaylaştırır, Yeni durumlarda eylem ve düşünce esnekliği üretir (Newton,2000). Matematiği anlayarak öğrenen çocuklar, bilgileri daha uzun süre saklayabiliyorlar ve yeni matematik problemleriyle uğraşırlarken sonraki yaklaşımları daha esnek olabiliyor (Winkles,1986), (Hiebert & Wearne,1996). İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Matematiği Anlama Ajdukiewicz’e göre anlama, bir konuyu anlamak için başka bir konuyla yapılan zihinsel bir eylemdir (akt.Sierpinska,1994). Anlamanın merkezinde zihinsel düzen ve ahenk vardır. Matematiksel anlama daha çok kavramsal ve prosedürel anlama olarak tartışılır. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Matematiği Anlama Prosedürel anlama (ABD’de hesapsal anlama /computational understanding), öğrenenin matematiksel hesaplamaları kavraması ile ilgilidir. Kavramsal anlama, bu hesaplamaları alttan destekleyen fikirler ile ilgilidir. Anlama aktarılamaz ama kişiler arasında zihinsel bağlantılar kurulmasını gerektirir. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Araştırmacı Yaklaşım Sosyal yapılandırmacılığın temel iddiası: Bilgiler pasif öğrenme ile alınamaz, aktif yapılandırma ve deneyim süreciyle elde edilir. Araştırmacı yaklaşım, sosyal yapılandırmacılığa dayanır. Araştırmacı yaklaşımda, öğrencilerin bir problemle veya kavramla ilgili kendi anlamlandırmalarını yapılandırmaları ve geliştirmeleri için daha fazla özgürlük sunulur. Öğretmen konuyu empoze etmez, müzakere eder. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Araştırmacı Yaklaşım Açık uçlu etkinlikler yapılır farklı sonuçlar üzerinde durulur Öğrenme bireysel ve özel bir etkinlik olarak görülürken, eğitim/öğretme sosyal ve kamusal bir etkinlik olarak görülür. Öğretmenlerin sınıftaki araştırmacı bakış açısı, öğrencilerin daha derin matematiksel anlama yapmalarını sağlamaktadır (Woods&Sellers,1996),(Woods,1996a,1996b, 1999),(Wilson&Cooney,2002) … İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Sonuçlar Öğretmenlerin Epistemolojik Dünya Görüşleri Epistemolojik İnançlar: Araştırmacı Yaklaşım için Engeller Müfredat ve Zaman Okul/Öğretmen Değerlendirmesi SAT Testleri İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Öğretmenlerin Epistemolojik Dünya Görüşleri Yapılan mülakatlara göre öğretmenlerin tek bir epistemolojik dünya görüşüne sahip olmadıkları anlaşılmıştır. Örneğin John’un bir mülakatta göreli (relativist) dünya görüşünü benimsediği görülmüştü ama başka bir mülakatta SAT testlerinin kullanımını desteklediği görülmüştür. Bu testlerin öğrencinin ne aşamada olduğunu gösterdiğini söylüyor. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Öğretmenlerin Epistemolojik Dünya Görüşleri Bu standart testler, standart cevaplar gerektirir. Bu ise bilginin mutlakçı olduğunu söyleyen gerçekçi dünya görüşüne uygundur. Fakat bu çalışmaya katılan tüm öğretmenlerin göreli dünya görüşünde olduğuna dair bir çok kanıt vardır. Dolayısı ile öğretmenlerin dünya görüşü melezdir. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Sonuçlar Öğretmenlerin Epistemolojik Dünya Görüşleri Epistemolojik İnançlar: Araştırmacı Yaklaşım için Engeller Müfredat ve Zaman Okul/Öğretmen Değerlendirmesi SAT Testleri İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Müfredat ve Zaman Öğretmenler müfredatı yetiştirmek için daha az pratik ve araştırmacı çalışmalar yapıyorlar (Askew ve diğerleri,1993). Son araştırmalara göre müfredatı yetiştirme anlamadan daha önceliklidir (Dadds,1994, 2001), (Pollard&Triggs 2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Müfredat ve Zaman John’un Görüşleri: Öğretmenlikte en iyi döneminde daha bol zamanım vardı Çok pratik yapabiliyordum Çocuklar konuları tekil olarak değil birbirleri ile ilişkili olarak öğreniyorlardı Eğer yine zamanım olsaydı, izlenmeseydim, … İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Müfredat ve Zaman Mary’nin Görüşleri: Belli bir sürede öğretmem gereken konular var bu nedenle yılda sadece 5 defa araştırmacı yaklaşım ile öğretim yapabiliyorum Eğer üzerimdeki tüm kısıtlamalar kaldırılsaydı daha çok araştırmacı yaklaşımı kullanmak isterdim. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Müfredat ve Zaman Lisa’nın Görüşleri: Araştırmacı yaklaşımı daha çok yaz döneminde kullanıyorum çünkü bu dönemde SAT testleri bitmiş oluyor. Araştırmacı yaklaşım için, açık uçlu öğretim için daha çok zaman olmalı bu nedenle SAT testlerinden önce bunu yapamıyorum. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Sonuçlar Öğretmenlerin Epistemolojik Dünya Görüşleri Epistemolojik İnançlar: Araştırmacı Yaklaşım için Engeller Müfredat ve Zaman Okul/Öğretmen Değerlendirmesi SAT Testleri İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Okul/Öğretmen Değerlendirmesi Son 30 yılda İngiltere’de müfredat büyük oranda merkezden yönlendirilmiştir. Okulların ve öğretmenlerin değerlendirilmesi hususu önemsenmiştir. Son araştırmalara göre öğretmenlerin değerlendirmeye tutulması öğretme becerilerini köreltiyor ve müfredatı daraltıyor. Bu çalışmadaki öğretmenler izlenmelerinin araştırmacı yaklaşımlarını sınırladığını belirtiyorlar. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Okul/Öğretmen Değerlendirmesi Lisa’nın Görüşleri: Çok dikkatli olmalısın çünkü kitapta ne görseler “Bu öğretildi mi?” , “Bu öğretildi mi?” , “Bu öğretildi mi?” diye sorarlar ve sonunda “Bu konu öğretilmemiş” derler. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Okul/Öğretmen Değerlendirmesi John’un Görüşleri: Dersin sonunda öğrencilere o gün işlediklerimiz ile ilgili bir şeyler sorarız. Yazılı bir şeylere ihtiyaç vardır çünkü onlar gelir ve “Bugün öğrenciler ne yaptı?”, “Neden bu gün bir şeyler yapılmamış?” der ve ben “Pratik aktivite yaptık” dersem “Kanıtını gösterin” derler. Bu yanlış bir uygulama. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Okul/Öğretmen Değerlendirmesi Mary’nin Görüşleri: Kitap üzerinde yazılı bir şeylerin olmaması beni rahatsız etmez. Gençken, tecrübesiz iken rahatsız ederdi ama şimdi tecrübeliyim ve gelenlerden rahatsız olmuyorum. Ben bunun sebeplerini açıklayabiliyorum ve dersimin hedeflerini gösteriyorum. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Sonuçlar Öğretmenlerin Epistemolojik Dünya Görüşleri Epistemolojik İnançlar: Araştırmacı Yaklaşım için Engeller Müfredat ve Zaman Okul/Öğretmen Değerlendirmesi SAT Testleri İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları SAT Testleri İngiltere’de belli yıllarda okuyan öğrencilerin değerlendirilmesini sağlayan testlerdir. Bu test sonuçlarına göre okullar değerlendiriliyor ve bu durum halka açıklanıyor. Veliler bu notlara göre çocuklarını kayıt ettirebiliyorlar. Shepard, bu tarz değerlendirmelerin yapılandırmacılık fikirlerine engel oluşturduğunu belirtiyor (Shepard,1991,2002). İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları SAT Testleri Bu testlerin değerlendirme yaklaşımları, müfredatın daha önceki biçimleri ile tutarlıdır ve rasyonalizm ve davranışçılıkla ilişkilendirilebilir. Mülakatlardan, bu testlerin araştırmacı yaklaşıma engel oluşturduğu ortaya çıkmaktadır. Test sonuçlarının açıklanması belki de öğretmenleri, o testlerden daha başarılı olmalarını sağlayacak tekniklere itiyordur… İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları SAT Testleri John bu testlere karşı olmadığını bunların öğrencilerine hangi konuların üzerine gitmeleri hususunda bir fikir verebileceğini düşünüyor. Ancak bu testlerin yayımlanmasına karşı. John en iyi değerlendirmenin, eğer yapılandırmacı yaklaşımın öğrenci için en iyisi olduğunu düşünüyorsak, portfolyo-tabanlı olduğunu söylüyor. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları SAT Testleri John bu testlere karşı olmadığını bunların öğrencilerine hangi konuların üzerine gitmeleri hususunda bir fikir verebileceğini düşünüyor. Ancak bu testlerin yayımlanmasına karşı. John en iyi değerlendirmenin, eğer yapılandırmacı yaklaşımın öğrenci için en iyisi olduğunu düşünüyorsak, portfolyo-tabanlı olduğunu söylüyor. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları SAT Testleri Lisa da SAT testlerinin yapılandırmacılık için iyi olmadığını düşünse de genelde her bir birey ve konu için ayrı ayrı değerlendirmeler yapılmasının (bu sistemde) mümkün olmadığını düşünüyor. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Tartışma ve Yorum Daha önce yapılan araştırmaların aksine öğretmenlerin epistemolojik inançları tek bir dünya görüşünü yansıtmıyor. Bir karışım söz konusudur. Zaman ve müfredatın genişliği, araştırmacı yaklaşım için klasik engeller olarak görülmektedir. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Tartışma ve Yorum Yerel yönetimler tarafından yapılan denetimlerde öğretmenlerin ne öğrettiklerinin verilen doğru cevaplar üzerinden yapılması bir engel olarak karşımıza çıkmaktadır. SAT testleri de, öğretmenler üzerinde baskı oluşturduğundan ve verilen doğru cevaplara dayandığından, araştırmacı yaklaşım için engel oluşturmaktadır. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Araştırmanın Yansımaları Eğer araştırmacı yaklaşımın gelişmesini istiyorsak, tartışılan engelleri kaldıracak şekilde müfredatımızda bazı değişiklikler yapmamız öğretmenleri, öğrencilerin daha çok kavramsal öğrenmelerini sağlamak için istedikleri biçimde eğitim yapmaları hususunda özgür kılmamız gerekir. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Araştırmanın Yansımaları Okullar ve öğretmenler SAT kaynaklı baskının farkındalar Bu nedenle öğretmenlerin kavramsal anlamadan çok prosedürel anlamaya yöneliyor Değerlendirme sisteminin, araştırmacı yaklaşıma uygun hale getirilmesine ihtiyaç vardır. Amerika’da tasarlanmış bazı alternatif değerlendirmeler dikkate alınabilir. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

Araştırmanın Yansımaları Öğretilecek konuların azalması ve SAT baskısının kalkması, öğretmenlere araştırmacı yöntemi benimsemeleri için daha çok zaman bırakacaktır. Öğretmenlerin epistemolojik görüşleri hakkındaki farkındalıkları ve potansiyel tutarsızlıklarının eğitimlerine etkisi olacaktır. Bu konular otoritenin kuracağı öğretmen forumlarında tartışılabilir ve öğretmenler için kurslar düzenlenebilir. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları

İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları Dinlediğiniz için teşekkürler…. İlköğretim Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları