AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Advertisements

Google Analytics Nedir?
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
District 2420 Liderlerin Liderliğine Hoşgeldiniz H.Tahsin Tuğrul GDG, Liderlik Eğitimi.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Müşteri Temsilcisi Nedir?
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Yeni Pazarlama Teknikleri
E-TİCARET.
Yavuz Seyhan Adem Ertaş Mustafa Tanış Zekai Çalışkan.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
Modül 5 FACEBOOK.
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
T.C. KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
Modül 5 FACEBOOK. Profil ve gizlilik Gizlilik ayarları Şimdi de Facebook hesabınızın gizliliğini koruma yollarını öğrenelim. Daha önce “Ben kimim” modülünde.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama İletişimi Araçları
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
İZİNLİ PAZARLAMA.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
WEB TABANLI DESTEK.
21. Pazarlama Kongresi - Kütahya
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
Tüketici Karar verme Süreci
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Ask Question.
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
RENAULT CLIO ‘ANNE BEN VARDIM’ TEKNOLOJİSİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ – AĞIZDAN AĞIZA ( WOM ) PAZARLAMA.
Sunum transkripti:

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA

Ağızdan ağıza pazarlama nedir? Ağızdan ağıza pazarlama yeni dönemin en etkili hizmet ve ürün pazarlama yollarından biridir. Bu yöntem müşteriler, ürün ve ya hizmet satın aldıktan sonra hakkında olumlu söylemlerde bulunmaları ile başlar ve ücretsiz, güvenilir ve odaklı pazarlama mesajı verirler. Sözcükler genellikle çok hızlı yayılırlar ve neredeyse önüne geçmek imkansızdır. Başka hiçbir pazarlama taktiği, tek pakette böylesine bir avantaj sunamaz.

Ağızdan ağıza pazarlama, geleneksel pazarlamadan çok daha etkili bir yöntemdir. Bunun sebebi ise değişen dünyada yeni müşteri profilinin oluşmasıdır. Bu yeni müşteri profili daha eğitimlidir ve satın alma işleminde ipleri eline almış durumdadır yani artık firmalar satış yapamıyor, insanlar kendileri alıyorlar ve firmalar onlara sadece yardımcı olabiliyorlar.

Ağızdan ağıza pazarlamanın temel mantığı hizmeti ve ya ürünü kullanan kişinin çevresine tavsiye etmesidir. Bir ağızdan ağıza pazarlamasının başlaması kategoriye uygun bilgi ileticisinin seçilmesidir. Daha sonra yapılması gereken çevresi geniş olan ve “chat leader” diye adlandırılan bu insanlara ücretsiz numuneler göndererek kullanmalarını ister ve memnuniyetleri karşısında ürünü çevrelerine tavsiye etmeleri istenir. Bu durum tamamen dürüst bir ikili ilişkiye dayanmaktadır.

Firmalar ağızdan ağıza pazarlama yöntemini para karşılığı insanların kendi ürünleri tavsiye etmesi şeklinde kullanmaya kalkarlarsa çok büyük bir yanlış yapmış olurlar. Çünkü uygulanan bu yöntem etik olmamakla beraber tüketici ile firma arasındaki ilişkiyi zedeler. Ayrıca yapılan bu uygulama asla ağızdan ağıza pazarlama olarak adlandırılmaz. 

Tüm ağızdan ağıza pazarlama teknikleri, müşteri memnuniyeti, iki taraflı diyalog ve dürüst&şeffaf iletişimi esas alıyor. İşte, bu stratejinin temel maddeleri: İnsanları ürün veya hizmetiniz hakkında eğitmek Fikirlerini paylaşma ihtimali yüksek insanları saptamak Bilgi paylaşımını kolaylaştıracak araçlar sağlamak Fikirlerin nerede, ne zaman ve nasıl paylaşıldığını öğrenmek Destekleyici, olumsuz ve tarafsız yorumları dinlemek ve cevaplandırmak

Bazı WOM çeşitleri; Buzz Marketing: İyi tanınan eğlence veya haberleri kullanarak marka hakkında konuşturan pazarlama. Viral Marketing: Çoğunlukla elektronik ortamı kullanan ve katlanarak elden ele dolaşan eğlenceli ya da bilgi içeren mesajlarla yapılan pazarlama. Community Marketing: Marka hakkında ortak merak ve ilgi alanlarının oluşmasını destekleyen, bunun için çeşitli araçlar sağlayan, içerik ve bilgi sunarak insan topluluklar ı oluşturan pazarlama tekniği.(kullanıcı grupları, forumlar, fan kulüpler ) Brand Blogging: Kullanıcıların marka ile olan deneyimlerinin paylaştığı blog sayfalarının yönetimi, izlenmesi. Referral Programs: Memnun tüketicilerin arkadaşlarına deneyimlerini tavsiye ederek aktarmasını sağlayan araçların oluşturulması

Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Felsefesi; Gücünü insanoğlunun doğasından alan uygulama; insanların yaşadıklarını, aile ve arkadaşlarıyla paylaşma dürtüsünü yöneten doğal ve samimi bir pazarlama taktiği... Amerika’nın Chicago şehrinde bir sene önce kurulan Ağızdan Ağıza Pazarlama Derneği’nin yayınladığı tanımlar şöyle:

Ağızdan Ağıza: • Tüketicilerin kullandığı ürün, hizmet veya markalar hakkındaki konuşmalarıdır • İnsanların birbirlerinden cevap aradığı doğal bir süreçtir

Ağızdan Ağıza Pazarlama ise: Memnun müşterinin, “mümkün olan en yüksek ciro” anlamına geldiğini anlamaktır Pazarlama mesajlarını benimsetmeye çalışmaktan çok, insanlarda heyecan uyandırmayı hedefler. Tüketicinin sesidir İnsanlara konuşmaya değer hikayeler sunar. Fikirlerini ve tecrübelerini paylaşmayı kolaylaştıracak araçlarla donatır.

Tüketiciyi dinlemektir. Doğal, tüm içtenlikleriyle konuşturur Tüketiciyi dinlemektir Doğal, tüm içtenlikleriyle konuşturur. Olumlu, olumsuz veya tarafsız her türlü tüketici fikrine değer verir. Toplumu cezbetmektir Doğru insanları bulup, iletişime geçmelerini sağlar Var olan topluluklara dahil olur ve destekler, yenilerinin kurulmasını sağlar.

ESRA ŞARLAK 12860271002 TANSU CANDAN 12860271009 Hazırlayan: ESRA ŞARLAK 12860271002 TANSU CANDAN 12860271009