Müşteriyi Gerçek Zamanda Keşfetmek

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bankacılık ve Teknoloji
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
BİR BAŞARI ÖRNEĞİ Aktek Bilgi İletişim Teknolojileri Dr. Reha Çetin
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Müşterilerinizi Altyapı Sektöründeki Dönüşümünüzün Merkezine Alma Mike Ballard Sektör Stratejisi Kıdemli Direktörü (EMEA) Birleşik Krallık.
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
Çevik Kurumlar Oluşturabilmek İçin Bulutta İş Uygulamaları Kutlay E. Şimşek Genel Müdür İstanbul, 12 Şubat 2013.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
YENİ MOBİL YAZICILAR. Mobil Yaşam Gittikçe Büyüyor • çeyrekte toplam akıllı telefon kullanımı 1 milyar cihaza ulaştı. • 2015 yılında bu rakamın.
© 2011 Adobe Systems Incorporated. Cep Telefonu Değeri Belirlemek için Mobil Uygulama Sabri Dündar / Volkan Altuntaş Celal Bayar Üniversitesi.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Serdar GÜNİZİ TBD İstanbul Finansal Şirketlerde Teknoloji Nereye Gidiyor ?
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
HP HAVEn Herşeyin Analizi
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Akıllı Şebekelerde İletişim Teknolojileri
242/102/49 0/51/59 181/172/166 Primary colors 248/152/29 PMS 172 PMS 137 PMS 546 PMS /206/ /227/ /129/123 Secondary colors 114/181/204.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
SAP Türkiye penceresinden 2010 ve 2011’e bakış! Cem Yeker SAP Türkiye Genel Müdürü
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
Bu müşterilere %5 indirim ve sepette bıraktığı ürünlere göre ilgi duyacakları ilave ürün önerileri sunarak, alışverişlerini tamamlamaya yönlendirdik.
Isınma, Güvenlik ve Barınma
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
GLOBALCV İŞTESOSYAL PROJESİ İLE ARADIĞINIZ ADAYA ULAŞIR Türkiye’nin ilk sosyal kariyer sitesi İŞTESOSYAL ve en güncel dataya sahip portalı GLOBALCV ’nin.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Havayolu Gelir Yönetimi: Akademi Pratiğin Neresinde?
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Use this title slide only with an image SAP İNOVASYON FORUM Eski Köye Yeni Adet Barış Güneş – Kıvanç Oktaş.
Çok Kanal, Çok Ekran, Çok Marka
Introduction to Business Process
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
İş Zekası Business Intelligence Sunum
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
Bekir Sami NALBANTOĞLU
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
SAP HALİDİN SÖNMEZ
SENİ TANIYORUM ve NEYE İHTİYACIN OLDUĞUNU BİLİYORUM!
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
SAP Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
haZIRLAYAN: ELİF KARAOĞLU
Hazırlayan: BÜŞRA BARDAK
AMAÇ ÇÖZÜM SONUÇ koctas.com.tr üzerinden sepetine ürün ekleyip satın
Hazırlayan: GÖZDE BOZ.
İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Müşteriyi Gerçek Zamanda Keşfetmek Erdem AKSAKAL – SAP Türkiye Pazarlama Direktörü

Bir Bakışta SAP 1972’de kuruldu 65.000+ çalışan ve 180+ ülkede 232.000+ müşteri ile dünyanın en büyük kurumsal yazılım firması 25 endüstrinin tamamında küresel pazar lideri

Web ve mobil devriminin müşteri beklentilerine etkisi Bilgiye Anında Erişim Kişiye Özel Deneyim Farklı Kanallar Sosyal Bağlantı Anlık Memnuniyet Mobility is at an inflection point There are now more smartphones being purchased vs feature phones…in the US and globally Retail is the 2nd fastest growing use for smartphones….healthcare is the 1st 75% of mobile users are more likely to take an action after seeing a location specific message

Müşteri Beklentileri Uzay Yaptı Fayda Tepki Hayatımı kolaylaştır Basit ve hızlı etkileşim Her zaman, her yerden, her cihazdan Problemlerimi kendiliğinden tespit edip, çözse Hızlı servis, hızlı aksiyon İhtiyaçlarıma anında yanıt gelsin İlgi Bana özel teklifler Tarzıma uygun ürün ve hizmetler Benim ihtiyacıma uygun bilgi Güven Yüksek kalite Sıradışı müşteri hizmeti Doğru ve zamanında teslim © 2012 SAP AG. All rights reserved. 3

Müşteri Her Kanalı Deniyor Müşterilerin %79’u alışveriş sürelerinin en az yarısında ürünler hakkında online araştırma yapıyor Müşterilerin %53’ü mağaza içindeki alışveriş esnasında yaptığı online araştırmadaki bulduğu negatif bir yorumla satın alma kararını değiştirdi.

Müşteri Bilgiyi Nasıl Kullanıyor

Müşteriye odaklanmak dengeleri değiştirecek “2017 itibariyle CMO’ların IT harcaması CIO’ları geçecek.” “Analitik pazarlama harcamalarının üç yıl içinde pazarlama bütçelerinin %13,5’ine ulaşması bekleniyor.” “Beş yıl içinde pazarlama bütçelerinin %18,8’inin sosyal medyaya harcanması öngörülüyor.” Source: Gartner; The CMO Survey.org

BÜYÜK VERİ Facebook’ta 40 milyardan fazla fotoğraf var, Youtube’a her dakika 60 saat uzunluğunda film ekleniyor Walmart’ın bir saatte ürettiği müşteri datasının büyüklüğü 2,5 petabyte ABD Kongre Kütüphanesi’ndeki kitapların tümünden 167 kat fazla 2012 yılında üretilen data miktarı, tarih boyunca üretilenden fazla

BİLGİ

Kademeye Doğru Zamanda Girmek Üç boyutlu müşteri memnuniyeti Para tasarrufu Zaman tasarrufu Müşterinin doğru ürünü alabilmesine yardım «Precision Retailing» 1’e 1 kişiselleştirme Tam karar noktasında Lokasyon bazlı teklifler “Müşterilerimin nerede olduğunu biliyorum ama herkese aynı teklif gidiyor.” Zamanlama CRM-bazlı teklifler “Müşterilerimi çok iyi tanıyorum ama doğru zamanda ulaşabiliyor muyum?” Kişiselleştirme

Gerçek zamanlı bir oyun platformu Bigpoint için ilave gelir anlamına geldi +10% Yıllık gelir artışı 5,000 SAP HANA’ya Yüklenen saniyelik event sayısı “ ” Bigpoint’teki Battlestar Galactica online oyununda saniyede 5000 aktiviteyi SAP HANA’ya yüklüyoruz. Bu sayede her bir oyuncu için kişiselleşmiş teklifler önerebiliyoruz. Gerçek Zamanlı Teklif Yönetimi kullanarak SAP ile yürüttüğümüz bu ortak inovasyon projesi sayesinde %10-13 arasında bir gelir artışı hedefleyebiliyoruz. Claus Wagner, Bigpoint Kıdemli GMY

Müşteri için gerçek zaman ne demektir? Müşterilerimiz tarafından 4 yıldız alan ve bugün sadece sizin için %10 indirimli kurabiyelerimizden tattınız mı? Müşterilerimiz tarafından 4 yıldız alan ve bugün sadece sizin için %10 indirimli kurabiyelerimizden tattınız mı? Coffee and Cookies… Imagine you’re shopping in a hypermarket and you have a hand held scanner or mobile device that you are using to shop with. You’re infront of the Biscuit display and you take and scan a box of Cookies. Immediately, your device displays a message: « Have you thought about buying our private label Cookies? They are 10 cents cheaper and shoppers in this store gave them 4 out of 5 stars ». There is a chance that you will unscan the national brand Cookies and change to the private label – you save money as a consumer and the retailer makes a better margin. Everyone’s happy. That’s real-time in retail. Now, let’s run the scenario again without real time. We scan the Cookies and put them into the caddy, then continue shopping. We are in front of the Coffee display when suddenly our device displays : « Have you thought about buying our private label Cookies? They are 10 cents cheaper and shoppers in this store gave them 4 out of 5 stars ». It is highly unlikely that the consumer will return to the biscuit section and the shopper is likely to become irritated by these irrelevant messages and switch the service off. The retailer does not improve the basket and the consumer is dissatisfied with the shopping experience. Kurabiye Kahve Gerçek zamanlı değilse, faydasızdır!

SAP Gerçek Zamanlı Perakende Daha eğlenceli bir alışveriş deneyimi Tekliflerin kabul oranında artış Daha fazla mağaza trafiği Daha büyük sepet hacimleri Pazarlama yatırımlarında artan dönüşler Daha fazla müşteri memnuniyeti ve sadakat

SAP 360 Customer Yaklaşımı Enterprise Content Management and DMS App Stores SAP Audience Discovery and Targeting SAP JAM Customer Value Intelligence Account Intelligence Mobile Apps ERP SAP Contact Centre CRM Sales Diary & Customer Briefing SAP Sentiment Intelligence with SAP HANA Real-Time Business Email Cloud (Private & Public) Other business systems Service Delivery Social Foundation Systems of Engagement Systems of Record