İş Yaşamında Paradigma Değişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
GİRİŞ BÖLÜM:1-2 VERİ ANALİZİ YL.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
Diferansiyel Denklemler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
May 1, 2009© Copyright SMUH®, Katma Değer. May 1, 2009© Copyright SMUH®, Katma Değer Nedir? “Bir mal veya hizmetin alıcısını, daha yüksek.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
BASİT MAKİNELER.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
Diferansiyel Denklemler
Algoritmalar DERS 2 Asimptotik Notasyon O-, Ω-, ve Θ-notasyonları
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Hatalar için niceliksel hesaplar
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Başabaş ve Kaldıraç Analizi
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
PİYASA DENGESİ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Sunum transkripti:

İş Yaşamında Paradigma Değişimi © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Bu seminerden neler beklenmeli; neler beklenmemeli? © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Şunları beklemeyiniz! Size iş bulmasını, İşinizi kurmak için finansman desteği sağlamasını, Mülakat teknikleri, CV yazım teknikleri gibi konularda ipuçları verilmesini, Buna benzer “doğrudan destekler” sağlanmasını © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Şunları bekleyebilirsiniz! Düşünce sisteminize eklediğinizde sorunlarla daha kolay başedebileceğiniz kimi kavram ve teknikleri öğrenmek, Artı ve eksilerinizi daha net görerek onları değiştirebilmenin yollarını öğrenmek, Böylece, sorunlar karşısında daha donanımlı olmak şeklindeki “dolaylı destekler”. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Dünün koşullarına göre düşünüp bugün iş bulamazsınız! Bugünkü yüksek oranlı işsizliğin en önemli nedeni, geçen yüzyılın düşünce biçiminin bugün de geçerli olduğunu varsaymaktır. İşte size kimi farklar! © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Eski Paradigma Yeni Paradigma Kişinin zamanı satın alınır; o zaman süresi içinde işler verilir. İstihdam edilmek için diploma yeterlidir Kişinin performansının, yapılacak işin gerektirdiği kadarı kullanılır. İşin gerektirdiği performans kişinin sahip olduğunun ya altında ya da üstündedir. Çok nadir olarak tam o düzeydedir. Altında ise kişi gelişemez, işten tatmin alamaz. Üzerinde ise başarısız olur; bu defa hem kendi hem de işveren tatmin olmaz. İşveren, bu olumsuzluklardan en az zarar görebilecek düzeyde ücret verir. Yeni Paradigma Kişilerden “değer” satın alınır. İşveren, ödediği ücret karşılığında kendisine en yüksek değeri sunandan satın alır. Böylece tüm değer sunanlar, kendilerini zorlayarak daima daha yüksek değer üretmeye çalışırlar. Bu onları giderek geliştirir. Bu süreç hem işverenin hem de değer sunucunun avantajına işler. “Değer sunucular” (çalışan), tüm zamanını satmadığı için kendine kalan zamanı kendi için özgürce kullanır. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Değişimin sonuçları Kişiler, zamanlarını satmaya alışmış olduklarından, satılık zaman konusunda bir arz fazlası oluşur. İşverenler ise değer satın almaya yöneldikleri için zaman arzı fazlası giderek artar. Bu işsizlik demektir. Yakınma, tepki vs yoluyla çözülemez. Hükümetler bu paradigma değişiminin farkına varmazlarsa onlar da ancak bu yakınma ve tepkilere karşı koymaya çalışırlar. Yapılması gereken ne olup bittiğini anlamaya çalışmaktır. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Soru 1: “Değer” sunmak, ama nasıl? Değer ne demek? “Bir mal veya hizmetin alıcısını, bir bedel ödemeye ikna edecek herhangi bir neden…” Dünyada tüm alıcılar sadece bir “neden” için bedel öderler: ihtiyaçları için! © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Katma Değer Nedir? “Bir mal veya hizmetin alıcısını, daha yüksek bedel ödemeye ikna edecek herhangi bir neden…” © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

KD örnekleri Kurşun kalem > üstü resimli > silgili KK > üstü resimli > kokulu > çeşitli yumuşaklıklarda > bitmiş kalemler için uzatıcılı > silinir / sabit seçenekli > bir tarafı sabit bir tarafı silinebilir > bir tarafı siyah – bir tarafı renkli…. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

KD örnekleri (devam) Meyva > organik meyva > full org. meyva > TSE kalite güvenceli > uluslar arası kalite güvenceli > vakum paketli (bozulması geciktirilmiş) > ayıklanmış > kurutulmuş > üzerinde AR-GE yapılarak hangi hastalıklara iyi gelebileceği belirlenmiş > aktif maddesi belirlenmiş > aktif maddesi sentetik olarak üretilmiş > ilaç haline dönüştürülmüş > satışından belirli bir payla toplumsal sorumluluk projeleri desteklenerek markaya güven pekiştirilmiş > firma eskiyerek güven pekiştirmiş > güvenilir kişilerin bu markayı tercih ettiklerinin bilinir kılınması > …. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

KD örnekleri (devam) Wolfram (RoM) (~$60/ton) > taş-topraktan ayıklanmış (~$150/ton) > yıkanmış (~$400/ton) > sinterize edilmiş (~$1000/ton) > karbonla tungsten-carbide hale getirilmiş (~$4000/ton) > delici-kesici uç haline getirilmiş (~$10/gr) … © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Zenginlik ancak KD ile olur.. Her ne üretiyorsanız mutlaka rakipleriniz vardır. Hepsinin de amacı aynıdır: Pazar payınızı elinizden almak. Bunun yolu tektir: sizinkinden daha yüksek katma değer yaratmak! © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Peki şu mümkün müdür? Tüm potansiyel rakiplerinizin hiçbirisi size yetişip geçemeyecektir!! Bu, istatistik olarak imkansız olmasa da ona yakındır. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Yani… O halde sonuç bellidir: önünde-sonunda pazar payınızı kaybedeceksiniz! Dünyanın bir yerlerinde birileri mutlaka sizden daha iyi / daha ucuz (yani daha yüksek KD) yapacaktır. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Nasıl korunacaksınız? Eğer, mal / hizmet üretiminize paralel olarak, sürekli biçimde KD de üretiyor iseniz, size yetişilme şansını azaltabilirsiniz. Ne kadar hızlı ve derinlikli KD artışı sağlarsanız bu şansı da o kadar azaltırsınız © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Yeni paradigma’nın simgesi: Sörf! Geçmişin şekillendirdiği kalıplarınız, bu yeni gerçekliğe karşı direnebilir; ama bunu altetmeye çalışınız. Yeni paradigmaya uyum gösteriniz. Sörf yapar gibi! © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

İşler -mutlaka- “ihtiyaçlar”ın çevresinde oluşurlar! Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi: Fizyolojik, güvenlik, ait olma, sevgi-sevecenlik, saygınlık, kendini gerçekleştirme ihtiyaçları… Nerede bir “ihtiyaç” varsa orada mutlaka bir “iş” vardır. Nerede bir “iş” varsa onu yapacak birisine (çalışan, işçi, memur, hizmetli vb) gerek vardır. İnsanların gelirleri arttıkça, işleri başkalarına yaptırarak artan zamanı kendileri kullanmak isterler. Gelirleri yetmezse kendileri yapmaya çalışırlar. Başkasına yaptıramadığı, kendilerinin de yapamadıkları Işlere karşılık gelen ihtiyaçlarını gidermekten -geçici veya sürekli- vazgeçerler. O halde iş=ihtiyaç’tır. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

İşler -mutlaka- “beceriler”in çevresinde oluşurlar! Her ihtiyacın giderilmesi, güçlüğü ile orantılı bir beceriyi gerektirir. Bir ihtiyacın bulunması o becerinin de bulunacağı anlamına gelmez. Beceri yetmezse ihtiyaç giderilemez, dolayısıyla iş de söz konusu olmaz. Beceri ve geçerli beceri ! O halde iş= G. beceri’dir. Gelir, G. beceri karşılığında ihtiyaç sahibinin ödemeye razı olduğu bedeldir. İhtiyacın güçlüğü, riski, yasallığı, ahlakiliği, sürekliliği vb gereken G. beceriyi belirler. O halde gelir = G.beceri’dir. İş karşılığındaki gelir, o işe talip insan sayısına bağlıdır. O halde, basit G.beceriler için talip çok, gelir azdır. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Bir kısır döngü! Düşük beceri > …………. düşük gelir > düşük ihtiyaç tatmini > az sayıda iş > çok sayıda talibin rekabeti > düşük ücret > daha da düşen gelir …….. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

G.Beceri arttıkça gelir artar! Geleneksel “iş” paradigması Yeni “değer” paradigması G.beceri Asgari ücret © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

İşsizlik ve giderilemeyen ihtiyaçlar (yani iş) aynı anda var olabilir mi? Az sayıda ihtiyaç = iş = beceri için çok sayıda kişiyle yarışmak yerine rakip sayısını azaltıp daha yüksek becerili işlere yönelmek! Bu ne demek? Yüksek öğrenim? (zaten onlar işsiz) Hayır! Diploma ve beceri ve geçerli beceri farkına dikkat.. Diploma beceri demek olmayabilir. Ayrıca da geçerli beceri, beceriden farklıdır. Beceri yetmezliğinden dolayı (iş)e dönüşmemiş ihtiyaçlar “geçerli beceri” bekliyor. Yani iş ve işsizlik birlikte! © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

O halde sorun, beceri edinmeye geliyor… Peki bu nasıl olacak? Tam geçerli olmayan bir beceriyi o da güçlükle edinilirken, yeni beceriler nasıl edinilecek? Beceri ve G. Becerinin çok farklı oldukları, Diplomanın mutlaka beceri kazandırmayabileceği, İşsizlik varsa giderilemeyen ihtiyaçlara olduğu, Koyulacak her sınırlamanın şansı daha azalttığı, G.becerilerin ancak yeni paradigma olan “öğrenme” yoluyla kazanılacağı, Nerede bir sorun varsa orada mutlaka bir öğrenme yetersizliği olduğu ve Her insanın dünyaya bir öğrenme makinesi olarak geldiği iyi anlaşılacak! © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

İş (istihdam) için altın denklemler! İş = Gelir = Giderilmesi beklenen bir ihtiyaç = G.beceri = ∑ öğrenme(ler) © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Soru 2: Size “yeterli gelir” sağlayabilecek “ihtiyaçlar” nelerdir? Diplomalar, ihtiyaçların neler olduğunu söylemez. İhtiyaçlar yaşam içinde ve/ya özel çabayla öğrenilebilir. İhtiyaçların en somut şekillendiği yerleri bulun, oralarda bir süre karşılıksız çalışmayı deneyin, Ticari yaşamın içinde bulunanlara sorun (iki mektup). © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Soru 3: ihtiyacın ve sizin durumunuz! Her nerede bir ihtiyaç varsa orada bir “iş”, nerede bir iş varsa, orada “size” ihtiyaç vardır. Ama acaba, ihtiyaç ile sizin durumunuz ne kadar uyumlu? © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Örneğin! Acaba, benim arzu ettiğim geliri sağlayabilen “ihtiyaçlar”, benim giderebileceğim ve de gidermek isteyebileceğim ihtiyaçlar mı? Örneğin, hasta bakımı bir ihtiyaçtır ama ben o ihtiyacı gidermek istemiyorum (ayrıca, nasıl giderileceğini de bilmiyorum).. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

kullanilmayan potansiyel Çeşitli boyutlar açısından “ihtiyaçlar” ve “sizin özlemleriniz” arasındaki farklar şansınızı belirler! Yer Uzaklık İklim Değişkenlik, mobilite Yasal normlara uyum Kültürel normlara uyum Dil İnanç Ahlaki değerler Diğer değerler Güçlük Öğrenme ihtiyacı Değişkenlik Mükemmeliyet Zaman kullanımı (tam veya kısmi zamanlılık) 4 İhtiyacın gerektirdiği alan 5 3 6 kullanilmayan potansiyel 2 7 1 8 12 9 Girişimcinin hareket alanı 11 10 © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

O halde! Bir girişimcinin: Gidebildiği uzaklık, Katlanabildiği güçlük, Gösterebildiği uyum, İhtiyaçlarını tahminleyebileceği zaman arttıkça başarısı da artar. Evinin yanıbaşında ihtiyaç (iş=gelir=başarı) bekleyenlere, diğerlerinden sonra sıra gelir. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

İhtiyaçların gerektirdiği becerileri nasıl edineceksiniz? Yanıt çok net ve de basittir: öğreneceksiniz! Ama bu zaten tüm canlıların en iyi bildiği şeydir. Okullarda, karşılaşılan zorluklar öğrenmek nedeniyle değil, öğretilmek istenilenlerle algıladığınız ihtiyaçlarınızın aynı olmadığından kaynaklanır. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Her sorun (işsizlik dahil) öğrenme yetersizliği sonucunda doğar.. Soru 4: Peki nasıl “öğreneceğiz”? Her sorun (işsizlik dahil) öğrenme yetersizliği sonucunda doğar.. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

“Öğrenme”yi somuta getirmek! Öğrenmek denilince akla önce okul ve oradaki dersler gelir. Şimdi lütfen öğrenmeyi okul duvarlarının dışına çıkarıp düşününüz! Ve örneğin, en önemli sorunlardan birisi olan “işsizlik” ile “öğrenme” arasında bir bağlantı olup olmadığına bakınız.. Ama önce “iş” kavramı hakkında birkaç hatırlatma yoluyla “işsizlik” olgusunun tam kavranması… © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

İş = bir dizi ‘öğrenmek’ Sorular sormayı öğrenmek: Çeşitli uzaklıklardaki ihtiyaçları öğrenmek, Bir ihtiyacı gidermenin olası düşük prestijlerine aldırmamayı öğrenmek, İşler arasında kolay-zor farkı gözetmemeyi öğrenmek, Düşük gelir sağlayabilen ihtiyaçlar halinde düşük gelirle -ama yaşam kalitesini çok düşürmeden- yaşayabilmeyi öğrenmek, O bilgi becerilerin neler / nasıl edinileceğini öğrenmek, © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

İş = bir dizi ‘öğrenmek’ (devam) O bilgi-becerileri öğrenmek, Yaşam alanının sınırlarını genişletebilmeyi öğrenmek, Öğrenmeyi öğrenerek daha tatminkar Işler edinmeyi öğrenmek, Herhangi bir yerde yaşamını sürdürebilmek için zihinsel zincirlerinden kurtulmayı öğrenmek, Bağımlılıklarını farkedebilmeyi öğrenmek, Kendini değiştirebilmeyi öğrenmek, Risk alabilmeyi öğrenmek. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Daha da genelleştirirsek: Tüm sorunları, çeşitli öğrenmelerin toplamı halinde ifade edebilirsiniz! İster ekonomik ister sosyal tüm sorunlar bir dizi öğrenmenin toplamı halinde ifade edilebilir. İnsan bedenindeki hastalıklar dahi, organlarımızın ve ruhumuzun öğrenemediklerinin toplamıdır. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Öğrenmek için sadece: Soluma, sindirme, boşalma, üreme… Bunlar dünyaya gelirken öğrenmiş olarak getirdiklerinizden birkaçı. Ama hepsinden daha üstün bir başka şeyle birlikte geldiniz: ÖĞRENME! Kendi yaptıklarınızdan, başkalarından (atalarınız dahil), her an öğreniyorsunuz. Öğrenemeyeceğinizi de öğrenmiş olabilirsiniz. Şimdi yapmanız gereken bunu unutmanızdır (unlearn). Bir şeye ihtiyacınız olduğunu TAM kabullenirseniz onu kolayca öğrenebilirsiniz. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Nitekim şunları kolayca öğrendiniz.. Islık çalmak Espri yapmak, fıkra anlatmak vb Yükseğe (örn. Ağaca) tırmanma Yüzmek Futbol / tenis / basketbol Tasarruf yapmak İltifat etmek Kavgada kendini korumak Zaman hırsızlarından kornmak Kendini iyi ifade etmek Diş fırçalalamak Takla, halata tırmanma Gider ve gelirlerini planlamak Yürümek Ana dilini konuşmak Derdini anlatabilecek kadar yabancı dil konuşmak Google'da arama yapmak Bilgisayarla e-posta yollamak İnternetten alış-veriş Üremek (türünün devamını sağlamak) © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Nitekim şunları kolayca öğrendiniz.. (devam) Diş ipi kullanmak Bir müzik aleti çalmak Özür dilemek, gönül almak Birisine, yapılacak bir işi tarif etmek, izlemek İş yaşamında sorun çözme Yaşamına yol gösteren değerler belirlemek Çıkan bir yangını söndürmek Otomobil kullanmak İşe yarayan bir insanı ayırdetmek Girişimcilik Vizyon geliştirmek © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Bunun için şunları öğrenmelisiniz! Doğru sorular sormayı, Yaşam alanınızın sınırlarını keşfetmeyi. © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®

Teşekkür ederiz www.tinaztitiz.com © Copyright M.Tınaz Titiz, 2010, SMUH®