ULUSAL RENKLİ KODLAR MART 2014 Powerpoint Templates.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ
RENKLİ KODLAR.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Merkezi Randevu Sistemi
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Nazmi Zengin, Yasemin Durduran, Hamdi Arbağ, Sevda Yavuz, Ayfer Erdoğan NEÜ Meram Tıp Fakültesi ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ BİRİMİNDE ÇALIŞAN HAKLARI İLE İLGİLİ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
TSK TIBBİ KBRN SAVUNMASI Dr.Hv.Tbp.Bnb.Sermet SEZİGEN
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
MAVİ –PEMBE KOD UYGULAMASI
SHKS DE HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Hastane acİl kod sİstemlerİ
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Hazırlayan Göknil KONGURTAY
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ Uyum Eğitimi Hazırlayan Eğitim Komitesi Kontrol Funda BATMAZOĞLU Kalite Koordinatörü Onaylayanlar Doç.Dr. Murat.
 MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI  1. AMAÇ: Kardiyopulmoner arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından,
Sunum transkripti:

ULUSAL RENKLİ KODLAR MART 2014 Powerpoint Templates

YASEMİN SET HAZIRLAYAN SAĞLIK ALANINDAKİ RİSKLERİN ÖNCEDEN TESPİT EDİLMESİ GERÇEKLEŞMESİ DURUMUNDA NELER YAPILMASI RİSK YÖNETİMİNİN NASIL SAĞLANMASI GEREKTİĞİNİN BELİRLENMESİ ÖNEMLİDİR. HAZIRLAYAN YASEMİN SET

ACİL DURUMLARI YÖNETMEK İÇİN UYARICI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMİŞTİR.

Önemli olan acil durumlarda hastanenin ortak dili konuşabiliyor olmasıdır.

RENKLİ KODLAR BELİRLENMİŞ ACİL DURUMA GÖRE; ÇALIŞANI HABERDAR ETMEKTE, RİSK DURUMLARINDA İLETİŞİMİ SAĞLAMAKTA, KISA VE NET MESAJ VERMEKTE, DOĞRU MÜDAHALE İÇİN ZAMAN KAZANDIRMAKTA, PANİK HALİNİ ENGELLEMEKTE, ACİL DURUMA HAZIR OLMAYI MÜMKÜN KILMAKTA, HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİNİ SAĞLAMAKTADIR.

ÜLKEMİZDE ; 2008 yılında MAVİ KOD 2009 yılında PEMBE KOD 2011 yılında BEYAZ KOD uygulaması başlatılmıştır.

NEREDE VE NE ZAMAN Tüm kod olaylarının nerede olacağı belli değildir, kurum içerisinde herhangi bir noktada yaşanabilir.

HASTANE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ŞİDDET İHBARI VE MÜDAHALE UYGULAMASI… BEYAZ KOD HASTANE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ŞİDDET İHBARI VE MÜDAHALE UYGULAMASI…

AMAÇ Hastanede hasta ve çalışanların fiziksel saldırı, cinsel taciz ve şiddete maruz kalmalarına karşı gerekli güvenlik tedbirlerinin alınması için, bir tehlike anında güvenlik personelinin en hızlı biçimde durumdan haberdar edilmesi ve olay yerine yönlendirilerek oluşan tehdidin önüne geçilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, tüm Beyaz Kod olaylarının bilgilerinin kayıt altına alınması amaçlanmaktadır.

SORUMLULAR TIBBİ, İDARİ VE HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDEN BİR TEMSİLCİ, PSİKOLOG VEYA SOSYAL HİZMET UZMANI, GÜVENLİK AMİRİ

BEYAZ KOD İÇİN “HASTALARLA İLETİŞİM” EĞİTİMLERİ SIKLAŞTIRILMALI, SONRASINDA ÇALIŞAN İÇİN PİSİKOLOJİK DESTEK VERİLMELİ. GEREKİRSE DÜZELTİCİ ÖNLEYİCİ FAALİYETLER YAPILMALIDIR.

BEYAZ KOD SONRASI UYGULAMA FORMU DOLDURULUR, GEREKLİ TUTANAKLAR TUTULUR, KİŞİLER İFADE VERİR, BEYAZ KOD (113) WEB SİTESİ GİRİŞİ YAPILIR. HUKUKSAL SÜREÇ TAKİP EDİLİR.

Beyaz kod yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 00 01 49 Ç Beyaz kod yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 20 Beyaz kod yönetimi ile ilgili;   o Uyarı sistemi oluşturulmalı, o Sorumlular belirlenmelidir. Sorumlular; ▪ Tıbbi, idari ve hemşirelik hizmetleri yöneticilerinden bir temsilci, psikolog veya sosyal hizmet uzmanı ve güvenlik amirinden oluşmalıdır. 02 Yapılan beyaz kod müdahalesi ile ilgili kayıtlar tutulmalı, o Olayın olduğu tarih ve saat, o Olayın olduğu yer, o Olay anında yapılan iş, o Olayın başlama nedeni, o Olayın oluş şekli, o Olayda varsa kullanılan nesne, o Olayda çevrede oluşan olumsuzluklar, o Olaya karışanların yaş, cinsiyetleri, varsa kişisel bilgileri, o Olayı görenlerin kişisel ve iletişim bilgilerini kapsamalı, o Kayıtlar kalite yönetim birimine gönderilmelidir. 03 Beyaz kod uygulamasına yönelik olarak her dönem tatbikat yapılmalıdır. 04 Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmalıdır. 05 Olaya maruz kalan çalışanlara gerekli destek sağlanmalıdır. 06 Çalışanlara beyaz kod ile ilgili eğitim verilmelidir.

ORDU İLİ HASTANELERİN BEYAZ KOD VERİLERİ 2012 yılında 44 2013 yılında 86

MAVİ KOD Acil durumlarda MAVİ KOD müdahale ekibine hızla haber verilmesini sağlayan, ekibin olay yerine en kısa zamanda ulaşmasına yardımcı olan erken uyarı ve yönlendirme sistemidir.

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE MAVİ KOD DÜNYADA İLK KEZ DEVLET BÜYÜKLERİ İÇİN KULLANILAN MAVİ KOD UYGULAMASI SİSTEMİ ŞİMDİ HASTANELERİMİZE KURULDU.BÖYLELİKLE ÇOK KISA SÜREDE ACİL DURUMLARDA TEK TUŞA BASILARAK ACİL EKİBİ BİRARADA TOPLANILYABİLİYOR.

MAVİ KOD durumu müdahalesinde zaman çok önemlidir MAVİ KOD durumu müdahalesinde zaman çok önemlidir. Kalp ve solunum fonksiyonlarının uyumlu bir şekilde sürdürülmesi için kaybedilen her saniye, hastanın yaşamını riske eder.

MAVİ KOD UYGULAMASI VERİLİNCE BİR DOKTOR BİR SAĞLIK ÇALIŞANI MUTLAKA ÜÇ DAKİKADA OLAY YERİNE VARMIŞ VE MÜDAHALEYE BAŞLAMIŞ OLMALIDIR.

NEDEN HIZ HASTAYA MÜDAHALEDE SÜRATLE AZALTILABİLEN HER BİR DAKİKA KURTULMA ŞANSINI % 7 -10 DÜŞÜRÜR.

MAVİ KOD AMAÇ; HASTA, HASTA YAKININA (HASTANE ÇALIŞANINA) EN KISA SÜREDE ACİL TEDAVİ SUNMAKTIR. Acil tedavi; Solunumsal veya kardiyak arrest durumunda, eldeki çok kısıtlı zamanı hastaya en hızlı ve verimli resüsitasyonu sağlamayı amaçlar.

NEREDE VE NE ZAMAN TÜM KOD OLAYLARININ NEREDE OLACAĞI BELLİ DEĞİLDİR, KURUM İÇERİSİNDE HERHANGİ BİR NOKTADA YAŞANABİLİR.

MAVİ KOD durumunda, Öncelikle MAVİ KOD müdahale ekibi, Hastanın servis doktoru, Hemşiresi ve sırasıyla tüm personel sorumludur.

MAVİ KOD SONRASI ilgili kayıtlar tutulmalıdır MÜDAHALE EDİLEN KİŞİYE AİT BİLGİ (AD SOYAD TC NO) YAPILAN UYGULAMA ( RESÜSİTASYON VE UYGULANAN İLAÇLAR) ÇAĞRI YAPILAN YER, MÜDAHALE YERİ ÇAĞRININ YAPILDIĞI ZAMAN (09:05:38) MAVİ KOD EKİBİNİN ULAŞTIĞI ZAMAN (09:07:20) SONUÇ İKİ NÜSHA OLARAK HAZIRLANIP BİRİ MAVİ KOD EKİBİNDE KALMALI, DİĞERİ KALİTE BİRİMİNE VERİLMELİDİR.

TÜM ÇALIŞANLARA MAVİ KOD HAKKINDA EĞİTİMLER DÜZENLENMELİ EKİP ELEMANLARI MUTLAKA KARDİYO PULMONER RESUSİTASYON EĞİTİMİ ALMALI.BU EĞİTİM YILDA BİR DEFA TEKRAR EDİLMELİDİR. TATBİKATLAR HER DÖNEM EN AZ 1 KEZ OLMAK ÜZERE MUTLAKA YAPILMALIDIR. GERÇEKLEŞEN OLAYLAR TATBİKAT SAYILMAMALIDIR.

2013 YILI ORDU İLİ MAVİ KOD SAYILARI

00 01 47 G Mavi kod yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 20 Mavi kod yönetimi ile ilgili;   o Uyarı sistemi oluşturulmalı, o Sorumlular belirlenmelidir. Sorumlular; ▪Tıbbi, idari ve hemşirelik hizmetlerinden birer temsilci bulunmalı, ▪Mavi kod ile ilgili tatbikat ve eğitimlerin organizasyonunu yapmalı, ▪Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyet başlatmalıdır. o Her vardiya için ekipler belirlenmeli, o Uygulamalarda kullanılmak üzere acil müdahale seti bulunmalı, ▪Acil müdahale setinin miat ve kritik stok seviyeleri takip edilmelidir. 02 Mavi kod uygulamalarını yapmak üzere; o Her ekipte; en az bir hekim, bir sağlık çalışanı bulunmalı, ▪Hekim ve sağlık çalışanı CPR eğitimi almış olmalıdır. 03 Mavi kod ekibi en geç üç dakika içerisinde olay yerine ulaşmalıdır. 04 Yapılan müdahale ile ilgili kayıtlar tutulmalı, o Müdahale edilen kişiye ait bilgiler, o Yapılan uygulama, o Müdahalenin yeri, o Çağrının yapıldığı zaman, o Ekibin olay yerine ulaşma zamanı, o Müdahalenin sonucu, o Müdahale ekibinde yer alanların bilgilerini kapsamalı, o Kayıtlar kalite yönetim birimine gönderilmelidir. 05 Mavi kod uygulamasına yönelik olarak her dönem tatbikat yapılmalı, o Tatbikatta ne kadar süre içinde olay yerine ulaşıldığına dair kayıt tutulmalıdır. 06 Çalışanlara mavi kod ile ilgili eğitim verilmelidir.

PEMBE KOD 3333

GÜVENLİK BEBEK VE ÇOCUKLARIN HASTANEYE KABULÜNDEN HASTANEDEN ÇIKIŞINA KADAR GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASIDIR.

BEBEK VEYA ÇOCUK KAÇIRMAYA KARŞI ÖNLEM VE MÜDAHALE… ÖZELLİKLE… ÇOCUK HASTANELERİNDE DOĞUM HASTANELERİNDE KADIN DOĞUM VE ÇOCUK KLİNİKLERİNDE

SORUMLULAR İDARİ VE HEMŞİRELİK HİZMETLERİ, YÖNETİCİLERİNDEN BİRER TEMSİLCİ, TEKNİK SERVİS ELEMANLARI, GÜVENLİK AMİRİ, KADIN DOĞUM VEYA ÇOCUK SERVİSİ HEMŞİRELERİ.

GÜVENLİK EĞİTİMLER YAPILMALI, RİSKLİ ORTAMLAR BELİRLENİR, RİSK DURUMLARI BELİRLENİR, MÜDAHALEDE ADIMLAR BELİRLENİR TATBİKATLAR YAPILIR. EĞİTİMLER YAPILMALI,

GÜVENLİK AİLEDE HUZURSUZLUK ŞİDDET AYRILIK HİKAYESİ, ŞÜPHESİ… VAR İSE GEREKLİ ÖNLEMLER ALINMALIDIR.

ALINACAK TEMEL ÖNLEMLER -Özellikle anne ve bebek hemşire deskine en yakın odaya alınabilir, -Odaya giriş çıkışları kontrol altına almak için ziyaret yasaklanabilir, -Hastanın transferi yapılması gerekiyorsa personel mutlaka tanıtılmalı, -Çocuk/bebek kesinlikle yalnız bırakılmamalıdır. -Nöbet devir teslimlerinde pembe kod olasılığı nöbetçilere teslim edilmelidir.

BEBEK ÇALAN KİŞİLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ Genellikle bebek çalan kişiler bayan olup 15-48 yaşları arasındadır. Şişman görünüşlü ve genellikle normalden kalın giyinmiş, hızlı ve telaşlı hareket eden kişilerdir. Ellerinde genellikle bir çanta veya torba vardır. Daha önce mutlaka hastane işleyişini öğrenmek için çaba göstermişlerdir. Eski bir hastane personeli olabilirler. Sık sık hastane ziyaretleri yapmış olabilir. Hastane personeli ile arkadaşlık kurma gayreti göstermişlerdir. Genellikle sabıkaları yoktur.

PEMBE KOD SONRASI MÜDAHALE EDİLEN OLAYDA KİŞİLERE AİT BİLGİ (AD SOYAD TC NO) OLAYA MARUZ KALAN YENİDOĞAN, BEBEK VEYA ÇOCUĞA AİT BİLGİ OLAY YERİ, MÜDAHALE YERİ OLAYIN BAŞLADIĞI ZAMAN OLAYIN BİTTİĞİ ZAMAN SONUÇ İKİ NÜSHA OLARAK HAZIRLANIP BİRİ PEMBE KOD EKİBİNDE KALIR, DİĞERİ KALİTE BİRİMİNE VERİLMELİDİR.

Pembe kod yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 00 01 48 H Pembe kod yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 20 Pembe kod yönetimi ile ilgili;   o Uyarı sistemi oluşturulmalı, o Sorumlular belirlenmelidir. Sorumlular; ▪ İdari ve hemşirelik hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci, teknik servis elemanı, güvenlik amiri ve pediatri servis hemşiresinden oluşmalı, ▪ Pembe kod ile ilgili tatbikat ve eğitimlerin organizasyonunu yapmalıdır. o Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyet başlatılmalıdır. 02 Pembe kod uygulamaları ile ilgili kayıtlar tutulmalı, o Olaya maruz kalan kişiye ait bilgiler, o  Olayın gerçekleştiği bölüm, o  Başlangıç-bitiş zamanı, o  Olayın sonucu ile ilgili bilgileri kapsamalı, o  Kayıtlar kalite yönetim birimine gönderilmelidir. 03 Pembe kod uygulamasına yönelik olarak her dönem tatbikat yapılmalıdır. 04 Çalışanlara pembe kod ile ilgili eğitim verilmelidir.

KODLAR İÇİN ORTAK UYGULAMALAR KOD UYGULAMALARI İÇİN UYARI SİSTEMİ OLMALI, SORUMLULAR BELİRLENMELİ(MESAİ VE MESAİ DIŞI) UYGULAMAYA YÖNELİK PROSEDÜRLER GELİŞTİRİLMELİ, KAYITLAR TUTULMALI, KAYITLARIN ANALİZLERİ YAPILMALI, DÖF LER BAŞLATILIP, FAALİYETLER SONLANDIRILMALI, EĞİTİMLER YAPILMALI, TATBİKAT YAPILMALI,

TATBİKATLARDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR İYİ BİR SENARYO HAZIRLANMALI, UYGUN YER VE UYGULAMAYA KATILACAK KİŞİLER İYİ SEÇİLMELİ, TATBİKAT İYİ GÖZLEMLENMELİ, TÜM ÇIKIŞ KAPILARI TANIMLANMALI TATBİKAT TUTANAĞINDA TÜM SÜREÇLER (olayın seyri, anonsun ne zaman yapıldığı, ekip üyelerinin geliş zamanları vb. ) AYRINTILI OLARAK KAYIT ALTINA ALINMALIDIR. GERÇEKLEŞEN OLAYLAR TATBİKAT SAYILMAMALIDIR.

KRİZ ANINDA DAĞILIM UNUTMAYIN… AYNI ANDA 2 KOD VERİLEBİLİR… DAĞI

Dinlediğiniz için teşekkürler…