TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇANKAYA IMKB OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’YE DOĞRU MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIN’DA TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TKY
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİ GELİŞTİRME
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GAZİANTEP TEL: ++
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
ERK İSG&İK – –
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Temel İlkeleri
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Toplam Kalite Yönetimi
Toplam Kalite Yönetimi
HİZMET KALİTESİ.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
MODERN YÖNET İ M VE ORGA İ ZASYON - KAL İ TEL İ YÖNET İ M S İ STEM İ.STRAT İ J İ k YÖNET İ M.SÜREÇ YÖNET İ M İ.PROJE YÖNET İ M.B İ REYSEL FAAL İ YET YÖNET.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Toplam Kalite Yönetimi Kuruluşa sistem bütünlüğü içinde yaklaşmayı, Paylaşılan vizyon oluşturmaya dayalı liderliği, İnsanları değil, süreçleri sorgulayan süreç yönetimi anlayışını Kapsamaktadır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY’DE TEMEL FAKTÖRLER 1-Müşteri odaklılık. 2-Süreç yönetimi 3-Hedeflere yönlendirme 4-Verilerle yönetim 5-Önlemeye dönük yaklaşım 6-Sürekli iyileştirme (Kaizen) 7-Katılım ve sinerji 8-İletişim 9-Tedarikçilerle ilişkiler 10-Sürekli eğitim, öğrenen örgüt 11-Liderlik TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Hangi müşteri bizi bıraktı? Niçin gittiler? Nereye gittiler? Müşteri odaklılık Hangi müşteri bizi bıraktı? Niçin gittiler? Nereye gittiler? Nasıl geri getiririz? Mevcudu nasıl elde tutarız? TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Patron aslında müşteridir. Müşteri yoksa kurum da, patron da yok. Müşteri odaklılık Patron aslında müşteridir. Müşteri yoksa kurum da, patron da yok. Ücretleri patron değil müşteri verir. Müşteri yoksa çalışan da yok. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Müşteri Odaklılık Kaliteyi müşteri belirler. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Kurum içinde: (İç müşteri) Bir sonraki bölüm veya süreç. Müşteri odaklılık Kurum içinde: (İç müşteri) Bir sonraki bölüm veya süreç. Kurum dışında:(Dış müşteri) Ürün veya hizmeti kullanan TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sorunların %80’inin çözümü olası sebeplerin %20’sinde aranmalıdır. Müşteri odaklılık 80/20 Kuralı Sonuçların büyük bir çoğunluğu, sebeplerin küçük bir yüzdesi yüzünden ortaya çıkar. Sorunların %80’inin çözümü olası sebeplerin %20’sinde aranmalıdır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Müşteri tatmini hedeflemesiyle: Hiyerarşi yönetim, Müşteri odaklılık Müşteri tatmini hedeflemesiyle: Hiyerarşi yönetim, Performans değerlendirme, Suçlama, Kota koyma, Rekabet vb. olumsuzluklar kendiliğinden çözülecektir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Daha fazla istekte bulunandır. Nazlıdır. Eleştirendir. Müşteri odaklılık Müşteri: Hızla değişendir. Daha fazla istekte bulunandır. Nazlıdır. Eleştirendir. Memnun edilmesi gereken tek unsur. MÜŞTERİ KRALDIR TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

mm=a.k > b.k mm=a.k = b.k mm=a.k < b.k Müşteri memnuniyetinde Müşteri Odaklılık Müşteri memnuniyetinde ise iki unsur bulunmaktadır: Beklenen Kalite Algılanan kalite mm=a.k > b.k mm=a.k = b.k mm=a.k < b.k TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Yönetimde kalite: Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle oluşur. Süreç Yönetimi TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Süreç Yönetimi 5N1K Kim yapıyor? Kim yapmalı? Kim? Ne yapılıyor? Ne yapılmalı? Ne? Nerede yapılıyor? Nerede yapılmalı? Nerede? Ne zaman yapılıyor? Ne zaman yapılmalı? Ne zaman? Niçin yapılıyor? Niçin yapılmalı? Niçin? Nasıl yapılıyor? Nasıl yapılmalı? Nasıl? TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Süreç Yönetimi İş yapış biçimlerini, kurumun fonksiyonel, hiyerarşik yapısına göre değil; süreçlerin akışına göre düzenleyen bir yönetim tarzıdır. Operasyonları ve performansı, kurum süreçlerinin bütünlüğü içerisinde değerlendirir; süreç başarısını bireysel ve fonksiyonel başarının önünde tutar. Kurumun etkinliğini ve verimliliğini artırmak ve yönetim hedeflerine ulaşmak için en etkili enstrümandır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Süreç Yönetimi Süreç yönetiminin temel noktaları: İçeriye değil dışarıya odaklıdır. Bireysel ve fonksiyonel performans değil süreç ve ekip performansına dayanır. Yetkiyi yukarıda toplamaz, dengeler. Standartlara uymayı değil, aşmayı hedefler. Bürokratik değil, yalın ve esnektir. Hızlı ve doğru iletişim sağlar. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Herkes çalışıyor, çok iyi çalışıyor... Hedeflere yönlendirme Herkes çalışıyor, çok iyi çalışıyor... İyi niyetli çabalar yeterli değildir. Çabalar bilgi yardımıyla yönlendirilmelidir. (Dr.Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Amaç tutarlılığı oluşturun. Hedeflere yönlendirme Amaç tutarlılığı oluşturun. (Dr.Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Hedeflere yönlendirme Paylaşılan vizyon: Paylaşılan vizyon bir fikir değildir. Çalışanların yüreklerinde tutuşan bir güçtür. Bir defa tutuşturuldu mu, elle tutulur, hayal olmaktan çıkar ve somutlaşır. Hedefe odaklaşmayı ve ona ulaşmak için gerekli enerjiyi sağlar. Birbirine güvensizlik duyan insanları birlikte çalışmaya başlatır. Ortak bir kimlik oluşturur. Risk almayı ve denemeyi teşvik eder. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Verilerle Yönetim Ölçemediğiniz şeyi: Yönetemezsiniz. İyileştiremezsiniz. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Verilerle Yönetim Neler Ölçülür: Müşteri memnuniyeti. Çalışanların memnuniyeti. Toplum üzerindeki etki. İletişimin etkinliği. Sonuçlar ve hedefler. Öz değerlendirme. Kalite maliyetleri TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Testi kırıldıktan sonra... TKY'de esas olan Önlemeye dönük yaklaşım Hata Ayıklamak Değildir Testi kırıldıktan sonra... TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY'de esas olan Hata yapmamayı sağlamaktır. Önlemeye dönük yaklaşım TKY'de esas olan Hata yapmamayı sağlamaktır. Planlamalarda olabilecek aksaklıklara karşı alınması gereken önlemlere (Kritik başarı faktörleri) yer vererek, Hata kaynakları kurutularak, Süreç bazında kontrol ve iyileştirmeler yapılarak, Hata oluşması engellenmelidir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sürekli İyileştirme Kaizen Üretim ve hizmet sistemini sürekli olarak ve sonsuza kadar iyileştirin. (Deming-5) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sürekli iyileştirme anlayışının 3 şartı: Sürekli İyileştirme Kaizen Sürekli iyileştirme anlayışının 3 şartı: Var olan durumu yetersiz bulmak, İnsan faktörünü geliştirmek, Problem çözme tekniklerini kullanmak. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

STATUKO Hiç Bir Şey Mükemmel Değildir Sürekli İyileştirme Kaizen Bu işi nasıl daha mükemmel yapabilirim? STATUKO Hiç Bir Şey Mükemmel Değildir TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

İlerleme Yenilik Tek büyük adımda ilerleme (buluş) Kaizen Sürekli İyileştirme Kaizen Yenilik (buluş) Kaizen (İyileşme) Tek büyük adımda ilerleme Küçük ve sürekli adımlarla kademeli ilerleme İlerleme TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Gerçekte Buluş Yaklaşımı Sürekli İyileştirme Kaizen Bir organizasyon, yapısını bir kez oluşturduktan sonra gerileme başlar. (Parkinson Kanunu) Zaman Gerçekte Buluş Yaklaşımı TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Buluş + KAİZEN Buluş Buluş Sürekli İyileştirme Kaizen KAİZEN KAİZEN Yeni Standart KAİZEN Buluş Yeni Standart KAİZEN Buluş Zaman Buluş + KAİZEN TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sürekli İyileştirme Kaizen KARŞILAŞTIRMA GELİŞME KAIZENYAKLAŞIMI BULUŞ YAKLAŞIMI ZAMAN TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

İnsanları yönetmek değil, İnsanlarla yönetmektir. Katılım ve sinerji Toplam Kalite; İnsanları yönetmek değil, İnsanlarla yönetmektir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Bölümler (departman) arasındaki engelleri ortadan kaldırın. Katılım ve sinerji Bölümler (departman) arasındaki engelleri ortadan kaldırın. (Dr.Deming-9) Bütün parçaların toplamına eşit değildir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Katılım ve sinerji SNERJİ ETKİSİ TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Tedarikçi İlişkileri Tedarikçi: Kendilerine girdi, mal ve hizmet sunan herhangi bir kişi,süreç,bölüm veya kurumdur. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Süreçlerin tanımlanmasında ve yönetimin şekillendirilmesinde: Tedarikçi İlişkileri Süreçlerin tanımlanmasında ve yönetimin şekillendirilmesinde: Bölümün/sürecin/Kurumun tedarikçileri kim? Bunların en önemlileri hangileridir? Bunlar bizim işimizi daha iyi yapmamız için nasıl yardımcı olabilir? Bu öneriler arasında nasıl öncelik sıralaması yapılır? TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Sürekli Öğrenme Kişilerin eğitimini ve kendilerini geliştirmelerini sağlayan programlar oluşturun. (Deming-13) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Öğrenen organizasyon: Sürekli Öğrenme Öğrenen organizasyon: Geleceğini oluşturma kapasitesini durmadan genişleten, Ayakta kalmayı, adapte olmayı, üretici öğrenmeyi öğrenen Organizasyondur. (Senge) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Öğrenen organizasyon: Sürekli Öğrenme Öğrenen organizasyon: Bireylerin öğrenmesine ortam oluşturan, onların öğrenmesinden yararlanarak, bilgisini, anlayışını ve çevresini geliştiren bir organizasyondur. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Liderliği benimseyin ve kurumsallaştırın. (Deming-7) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Liderliğin amacı: Bireylerin hatalarını bulmak ve kaydetmek değil, hataların nedenlerini ortadan kaldırmaktır. (Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

İnsanları suçlamayınız. Süreçleri sorgulayınız. Liderlik İnsanları suçlamayınız. Süreçleri sorgulayınız. Lider sistemin iyileştirilmesinden sorumludur. (Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Lider sistem dahilinde gittikçe artan performans tutarlılığını sağlamakla sorumludur. İnsanlar arasındaki farklılık ancak böyle azaltılabilir. (Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Liderlik; güçten çok bir vizyon anlayışı ve işbirliği ruhu üzerine kurulmalıdır. Başarısızlıkları gelişim için birer fırsat olarak görmek, gerçek bir lideri denetçiden ve yöneticiden ayıracaktır. (Senge) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Kalite Yolculuğunda Başarılar TKY Felsefe ve Temel İlkeleri