İslam felsefesinin temel Özellikleri ve öne Çıkan problemleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
Advertisements

FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
EMPİRİZM.
KÜRESEL ORTAM:BÖLGELER VE ÜLKELER
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
İSLAM MEDENİYETİNDE TIP
YÖNTEM BİLGİSİNİN ANLAMI NEUMAN (2000), CHP-4 The Meanings of Methodology.
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
ÖĞRENME ALANI:İNANÇ 11.SINIF I.ÜNİTE: KAZA ve KADER
DİN FELSEFESİ ÇIKMIŞ SINAV SORULARI MURAT YILMAZ EGE ANADOLU LİSESİ.

I. ÜNİTE: DİN KAVRAMI VE İSLAM DİNİ
Epistemolojiye Genel Bakış
ESKİ ÇAĞDA ETİK.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
İslam’da Bilginin Kaynakları
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
DİN FELSEFESİ A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU
AHLAK FELSEFESİ (ETİK).

1 C. FELSEFİ METOD  4. Felsefeciler  İslâm Tarihinde Ernevilerin son dönemlerinde ulûm-i kadîme adı verilen felsefî bilimler arabçaya terceme edilmeye.
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
SİYASET FELSEFESİ İNSANLARIN YÖNETİMİYLE İLGİLİ, İKTİDARLARIN NASIL OLUŞTUĞU, İÇİNDE YAŞANILAN DURUMDAN DAHA İYİ BİR DURUM MÜMKÜN OLUP OLMADIĞINI SORGULAYAN.
Tanri nin varligini kabul eden görüsler
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
Ortaçağlarda Bilim Ortaçağ düşüncesinin belirgin özelliklerinden birisi, dinî öğretilere dayanan dinsel bakışın ön plana çıkmasıdır. Ancak düşüncede.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Pozitivizm A. Comte.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
Felsefe Ve Hikmet. Sorular: Görseldeki insan neler düşünüyor olabilir? CEVAP: Kendini düşünüyor olabilir. Bu soruya her ö ğ rencinin farklı cevabı olabilir.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
ETİK KAVRAMI VE TÜRLERİ
A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU B) TANRININ VARLIĞINA İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR C) TANRININ VARLIĞINI KABUL EDEN YAKLAŞIMLARIN İLERİ SÜRDÜKLERİ DELİLLER D) TANRININ.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
ÜTOPYALAR Ahmet Taşer 11-A Ütopya Ne Demektir ? Ütopya, aslında olmayan, tasarlanmış olan ideal toplum ve devlet şekli anlamı taşır. Ütopyalar,
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
1. FELSEFE, DİN VE DİN FELSEFESİ
İNSAN HAKLARI KONU VI HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİN GELİŞİM SÜRECİ-
REFAH SİSTEMLERİ DERS 1 DR. BANU METİN.
DİN FELSEFESİ A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU
EVRENSEL AHLAKİ İLKELER VAR MIDIR?
2. AKIL VE İMAN: GİRİŞ Akıl ve iman ilişkisi su sorular bağlamında ele alınabilir: İman akla dayandırılabilir mi? İmanın doğruları ile aklın doğruları.
TANRI TASAVVURLARI Din ile Tanrı kavramları arasında çok sıkı bir ilişki vardır. Ancak yine de dinler Tanrı kavramı ile ilişkileri bakımından önemli ölçüde.
M.S 2. YÜZYIL-M.S 15. YÜZYIL FELSEFESİ
ARGÜMANTASYON.
AHLAK KANITI -Bu kanıtın çeşitli türleri vardır.
Antik Yunan’da Felsefe (Mitos’dan Logos’a)
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
DİN FELSEFESİ.
18.yy ve 19.yy FELSEFESİ (AYDINLANMA FELSEFESİ)
DİN FELSEFESİ VI. Ünite.
İnsanın duyumsanabilir veya düşünülebilir olanlara dair sezgi, gözlem veya akıl yürütme etkinlikleriyle ulaştığı betimlemeler veya yaptığı belirlemeler.
Jean Jacques ROUSSEAU. 1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının.
Sunum transkripti:

İslam felsefesinin temel Özellikleri ve öne Çıkan problemleri

İslam felsefesinin genel özellikleri 1) Antik yunan felsefesinden etkilenmiştir 2) akıl, iman ve inanç gibi konular tartışılmıştır 3) Önceki dönemin felsefi problemleri tartışılmıştır 4) Çeviri faaliyetleri yapılmıştır. 5) Felsefenin gelişimine katkı sağlanmıştır 6) Batı felsefesini etkilemiştir İslam felsefesinin bazı problemleri 1)Yaratıcının varlığını kanıtlama problemi 2) İrade özgürlüğü problemi 3) Toplumsal yaşama dayalı problemler

1)Yaratıcının varlığını kanıtlama problemi eş’ari: yaratıcının varlığına yönelik kanıtlarını doğada gözlenen değişimlere dayanarak açıklar insan akıl ile yaratıcını varlığını bilebilir eş’ari olanların meallerini örnekler üzerinden anlatarak yaratıcının varlığına ilişkin deliller sunar İbn sina: varlığı üçe ayırır zorunlu mümkün olan ve mümkün olmayan zorunlu varlık;varlığın başka bir varlığa ihtiyacı olmayan edebi ezeli varlıktır. Mümkün varlıklar zorunlu varlıktan taşma sonucunda çıkmıştır

El kindi: birçok islam filozofu gibi yaratıcının varlığını kanıtlamak için hudus deliline başvurur. Hudus:sonradan yaratılış demektir. Hudus delili ise sonradan yaratılanın zorunlu Olarak bir yaratıcıyı gerektirmesi mantığına dayanır.

İdare özgürlüğü problemi Cebriye hariç diğer tüm kelamcılar Cebriye hariç diğer tüm kelamcılar İnsanın eylemlerinde özgür olduğunu savunmuştur. Probleme islam filozoflarının bakışı ise akıl ekseninde şekillenir. İnsanın eylemlerinde özgür olduğunu savunmuştur. Probleme islam filozoflarının bakışı ise akıl ekseninde şekillenir. Farabi’ye göre insan akıl ve iradesiyle kendi davranışlarını seçebilme özgürlüğüne sahiptir ve bu aynı zamanda onun davranışlarından sorumlu olduğunu’da gösterir Farabi’ye göre insan akıl ve iradesiyle kendi davranışlarını seçebilme özgürlüğüne sahiptir ve bu aynı zamanda onun davranışlarından sorumlu olduğunu’da gösterir

Toplumsal yaşama yönelik problemler farabi (el-medinet’ül fazıla): adaleti’de ancak güçlü bir örgüt olan devletin sağlayabileceğini ifade eder erdemli devlette insanların mutlu olacağı fikrindedir. Bilgili yetkin ve sorun çözücü gibi özellikleri bulunan kişi tarafından yöneltilmesi gerek İbn haldun(mukaddime): güvenlik kaygısı ve insanların birbirine ihtiyaç duymalarından devlet doğmuştur.devleti yönetenler toplumun faydası için hareket etmelidir. Devletler doğar büyür ve ölür her yıkılan devletin yerine başka bir devletin