NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ pazarlama yönetimi Pazar bölümlendirme-konumlandırma NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
Pazar bölümleme kavramı Pazar bölümleme kavramının tanımlanması, Pazar bölümlendirmenin yarar ve sakıncalarının ortaya konulması, Pazar bölümlendirme kriterleri nelerdir? -tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarların bölümlendirilmesi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Pazar bölümlendirmenin değişkenleri Coğrafi değişkenler, Demografik değişkenler, Psikografik değişkenler, Ekonomik ve Davranışsal değişkenlerin belirtilmesi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
hedef Pazar seçimi ve konumlandırma Hedef Pazar kavramının tanımlanması, Hedef Pazar seçim stratejilerinin belirlenmesi, Konumlandırmanın tanımlanması Konumlandırma stratejileri, Algılama haritaları, NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © büyüme stratejileri Pazara sokulma stratejisi, Pazar geliştirme stratejisi, Hizmet geliştirme stratejisi, Çeşitlendirme stratejisi Satış tahminlerinin yapılması Potansiyel Pazar kavramı incelemesi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu’nun Sağlık Hizmetleri Pazarlaması kitabından ve Prof.Dr.İsmet Mucuk’un Pazarlama İlkeleri kitabından yararlanılmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©