Bilgi Yönetimi ve Matematik Kümeler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ -1.HAFTA-
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
Lojik Kapılar ve Lojik Devreler (Logic Gates And Logic Circuits)
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
OLASILIK TEOREMLERİ Permütasyon
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Tayyip Özen.
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
12.SINIF MATURA TOPLANTISI NOTLARI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Yaratıcı Proje Fikirleri
KÜMELR Kümelerin çeşitleri.
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
Problem Çözme ve Algoritmalar
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Ünite 8: Olasılığa Giriş ve Temel Olasılık Hesaplamaları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
Dijital kütüphanelerin değerlendirilmesi nedir?
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Elektronik Mühendisliği Tanıtımı
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar
İleri Algoritma Analizi
Akademik yılı MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Uygulamalı Örneklem Seçimi BBY606 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
Bilgi Yönetimi ve Matematik Giriş
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Sunum transkripti:

Bilgi Yönetimi ve Matematik Kümeler Güleda Doğan

Bu iki dersten yalnızca birini alan öğrenci sayısı Soru? Bilgisayar Yazılımı ve Bilgi Yönetimi ve Matematik derslerini birlikte alan öğrenci sayısı Bu iki dersten yalnızca birini alan öğrenci sayısı Excel ile bulmanın kısa yolu nedir? Küme mantığına göre çizerek ifade ediniz. - Evren nedir?

Veri sayısı çok fazla ise! 7 uluslararası üniversite sıralama sisteminin 2015 yılı sıralamalarında ortak olan üniversite sayısı Bu sıralamalardan yalnızca birinde geçen üniversite sayısı

BBY 156 Bilgi Erişim (http://bby156.blogspot.com.tr/) Mantık ve kümelerden yararlanarak aşağıdaki 4 soruyu formüle etmeye çalışın

BBY 156 Bilgi Erişim (http://bby156.blogspot.com.tr/) Soru 1. İçinde “yaşam” ve “hayal” sözcüklerinin geçtiği, ancak “güç” sözcüğünün geçmediği metinler

BBY 156 Bilgi Erişim (http://bby156.blogspot.com.tr/) Soru 2. İçinde “yaşam” veya “hayal” sözcüklerinin geçtiği, ancak “güç” sözcüğünün geçmediği metinler

BBY 156 Bilgi Erişim (http://bby156.blogspot.com.tr/) Soru 3. İçinde “yaşam”, “taht”, “aşk” sözcüklerinin geçtiği, ancak “intikam” sözcüğünün geçmediği metinler

BBY 156 Bilgi Erişim (http://bby156.blogspot.com.tr/) Soru 4. İçinde “deniz” veya “sabah” sözcüklerinden en az biri ile “aşk” veya “intikam” sözcüklerinden en az birinin geçtiği, ancak “masal” sözcüğünün geçmediği metinler

YÖK Ulusal Tez Merkezi / Tarama Ekranı-1

YÖK Ulusal Tez Merkezi / Tarama Ekranı-2

Ödev: Mantık ve/veya küme bilgilerinizi kullanarak aşağıdaki ekrandan yapacağınız bir taramayı formüle edin.

Kümeler, Boş küme, Eşit Küme, Denk küme H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi 1. sınıf öğrencileri Meslek Etiği dersini alan 1. sınıf öğrencileri Bilgi Yönetimi Kavramları dersini alan öğrenciler - 32 kişi Bilgisayar Yazılımı dersini alan öğrenciler 32 kişi Bu iki küme denk/eşit küme ? Boş küme

Liste/Venn şeması ile gösterme 1. sınıf 1. dönem seçmeli dersler Bilgi Yönetimi ve Matematik İletişim ve Toplum Bilgisayar Yazılımı Bilgi Yönetimi Kavramları S={Bilgi Yönetimi ve Matematik, İletişim ve Toplum, Bilgisayar Yazılımı, Bilgi Yönetimi Kavramları} Bilgi Yönetimi ve Matematik İletişim ve Toplum Bilgisayar yazılımı Bilgi Yönetimi Kavramları

Her öğrenci 2 seçmeli ders alıyor! Alt küme Her öğrenci 2 seçmeli ders alıyor! 2 seçmeli ders sınırı olmasa alınabilecek farklı seçmeli ders grupları nelerdir ve kaç tanedir? - Seçmeli dersler kümesinin alt küme sayısı ve elemanları Alınabilecek farklı ders ikilileri kaç tanedir? 2 elemanlı alt küme sayısı Boş küme: Hiç almayabilir

4. sınıf 1. dönem seçmeli dersleri Alt küme 4. sınıf 1. dönem seçmeli dersleri Proje Yönetimi Akademik Yazma Becerileri Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Öğrenim Yönetim Sistemleri Bilgi Okuryazarlığı Eğitimi Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanıcı Arayüz Tasarımı Bilgi Hukuku

4. sınıf 1. dönemde seçmeli ders sınırı olmasa Alt küme 4. sınıf 1. dönemde seçmeli ders sınırı olmasa Kaç farklı şekilde ders almak mümkün? Bunların kaçında Bilgi Hukuku dersi eleman olarak bulunur? Kaçında Bilgi Hukuku ve Proje Yönetimi dersleri birlikte yer alır? Kaçında Proje Yöntemleri veya Coğrafi Bilgi Sistemleri yer alır? Kaçında Bilgi Hukuku dersi yer alırken Coğrafi Bilgi Sistemleri dersi yer almaz? 4 ve daha fazla ders kaç farklı şekilde alınabilir?

Alt küme 4. sınıf 1. dönemde 9 seçmeli ders içinden 4 tanesi kaç farklı şekilde seçilebilir? Bunların kaçında Akademik Yazma Becerileri dersi yer almaz? Kaçında Akademik Yazma Becerileri dersi yer alır? Kaçında Akademik Yazma Becerileri dersi bulunur, Proje Yönetimi dersi bulunmaz? Kaçında Akademik Yazma Becerileri ve Proje Yönetimi dersi birlikte bulunur? Kaçında Akademik Yazma Becerileri veya Proje Yönetimi dersleri bulunur?

Günlük hayatta kümeler Ders programını küme mantığı ile ilişkilendirelim 2015 yılı üniversite sıralamaları örneğini küme mantığıyla ilişkilendirelim ARWU  URAP nedir? Eleman sayısı kaçtır? ARWU  URAP nedir? Eleman sayısı kaçtır? ARWU-URAP ya da ARWU\URAP? (A-B ya da A\B) URAP-ARWU ya da URAP\ARWU? (B-A ya da B\A) Sadece URAP ve sadece ARWU’da sıralanan üniversite sayısı nedir? URAP’ın tümleyeni nedir? Eleman sayısı kaçtır? ( 𝐴 ′ 𝑦𝑎 𝑑𝑎 𝐴 )

Kaynak: http://matematikgezegen.blogspot.com.tr/

https://www.coursera.org/learn/mathematical-thinking