Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Advertisements

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Kayna ş tırma Uygulamaları ve Ö ğ retmen Yeterlilikleri: Ö ğ retmenler Yeti ş tirilmeli mi? Geli ş tirilmeli mi? Doç.Dr. Hasan Gürgür Bu çalı ş ma Türkiye.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Entegre Müfredat Modeli
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Bir psikolojik yapı olarak "kaygı" ve madde geliştirme süreci
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Psikolojik testlerin geliştirilme süreçleri
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Test ve ölçeklerde yer alan maddelerin kuramsal boyutla ilişkisi
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Bir psikolojik yapı olarak "tutum" ve madde geliştirme süreci
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU

Öğrencilerin kendi bilişsel süreçlerine ilişkin farkındalıklarının kendi öğrenmelerini düzenlemeleri, yönetmeleri ve iyileştirmeleri bakımlarından oldukça önemlidir. Yapılandırmacı kuramla birlikte önem kazanan öğrencilerin nesnel bir gözle kendi bilişsel süreçlerine ilişkin ürünleri ile arkadaşlarının ürünlerini değerlendirmesi de eğitim öğretim sürecinin bir parçası olmuştur. Bu bağlamda öz değerlendirme, akran değerlendirme ve grup değerlendirme süreçleri öne çıkmıştır.

Öz değerlendirme Öz-değerlendirme öğrencilerin, öğrenme sürecinde gerçekleştirdikleri çalışmaları, öğretmen ya da öğrenciler tarafından belirlenmiş ölçütler doğrultusunda değerlendirmelerini ve öğrenmeleri hakkında kendi kararlarını vermelerinin içerir (Noonan ve Randy, 2005; Ross, 2006).

Kutlu, Doğan ve Karakaya, 2014

Akran Değerlendirme Akran değerlendirme, katılımcı bir değerlendirmedir ve öğrencilerin birlikte etkin olarak çalışmalarına olanak sağlar. Akran değerlendirme, öğrencilerin sınıf arkadaşlarının çalışmalarının belirli ölçütler doğrultusunda değerlendirmesiyle gerçekleştirilir (Boud, Cohen ve Sampsom, 1999).

Kutlu, Doğan ve Karakaya, 2014

Grup Değerlendirme Öğrencilerin değerlendirme sürecine katıldığı bir diğer yöntem ise grup değerlendirmedir. Grup değerlendirme, bir grup öğrencinin, işbirliği içerisinde yürüttükleri çalışmalar kapsamında yapılır.

Kutlu, Doğan ve Karakaya, 2014

Öz, akran ve grup değerlendirme uygulamalarının üç temel amacı vardır: Öğrencilerin duyuşsal özelliklerini geliştirmek Öğrencilerin çalışmaları nesnel gözle değerlendirmelerini sağlamak Öğrencilerin başarılarını algılamasını sağlamak

Kaynakça Boud, D., Cohen, R. ve Sampson, J. (1999). Peer learning and assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 24 (4), 413-426. Kutlu, Ö., Doğan, C. D., & Karakaya, İ. (2014). Ölçme ve Değerlendirme: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Akademi Noonan, B. ve Randy, D. (2005). Peer and self-assessment in high school. Practical Assessment Research & Evaluation, 10 (17), 1 -8. Ross, J. A. (2006). The realibility, validity and utility of self-assessment. Practical Assessment Research & Evaluation, 11 (10), 1-13.