Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Girişimcilik.
“We set the standards” Bill GATES
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Uluslararası İşletmecilik Kısım 1 Bölüm 5 – Uluslararasılaşma
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ YÖNETİMİ DIŞ TİCARETTE BAŞLICA RİSKLER 1. ALICI RİSKİ: Mal bedelini kasıtlı olarak ödemez, ödeme güçlüğüne düşebilir,
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım I Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 12. Hafta Çokuluslu Şirketlerde Stratejik Yönetim ve Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uluslararası İşletmecilik Kısım 1 Bölüm 5 – Uluslararasılaşma
İşletme Yönetimi.
Pazarlama İlkeleri.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
BÜYÜME: ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Uluslararası İşletme Yönetimi
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri Bölüm 7 Mehmet Marangoz

Pazara Giriş Kavramı ve Pazar Seçme Kararı Bir firma dış pazara açılmaya karar verirken öncelikle şu soruların cevaplarını aramalıdır. Hangi pazarlara girecek? ve Seçtiği pazarlara hangi yolla girecek?

Pazara giriş kavramı, bir firmanın yeni uluslararası pazarlara ne kadar kolay ya da ne kadar zor girdiğini gösteren bir kavramdır. Pazara giriş, rekabet gücü açısından verilebilecek en zor sınavlardan biridir. Burada önemli olan hangi pazar/pazarlara girileceği kararının doğru bir şekilde verilmesidir.

Pazar Potansiyeli Göstergeleri

Pazara Giriş Şeklinin Seçimini Etkileyen Faktörler Ülke özellikleri Ekonomik Koşullar İklim ve Coğrafya Sosyal ve Kültürel Etkenler Politik Etkenler Ticari Engeller ve Hükümet Düzenlemeleri Gümrükler Kotalar Kambiyo sınırlamaları Boykotlar Diğer Engeller Ürün Özellikleri Rakipler ve Rekabet Durumu Pazarın Boyutları ve Gelişmesi

Pazara nüfuz etmede istenilen düzey. Küresel Pazarlara Giriş Yönteminin Belirlenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Firmanın finansal kaynakları ve yabancı organizasyonları kurmak, kullanmak veya satın almak için kapasitesi, Ürünün fiziksel ve teknik özellikleri (basit ürünlerin yurtdışında üretimi daha kolaydır, Hedeflenen yabancı pazarda pazarlama ve genel işletme hizmetlerinin bulunabilirliği, Belirli ülkelerde aracılar ile (acenteler, müşteriler vb.) iletişim kolaylığı, Yabancı bir ülkede lisans verme veya firmaya sahip olabilme (firma satın alma, ortak olma vb) gibi konularda yerel kural ve sınırlamalar, Pazara nüfuz etmede istenilen düzey.

Firmanın yabancı bir ülkede satış yapma ve faaliyet göstermedeki tecrübesi, Belirli ülkelerde aracıların aldığı kar marjları, Belirli bir pazarda tarife düzeyi, kotalar ve tarife dışı sınırlamalar, Yabancı ülkede istihdam edilecek eğitimli, yeterli ve uygun işgücünün bulunabilirliği, İlgili ülkelerdeki rekabetin durumu, Entelektüel sermayenin korunabilmesindeki kolaylık (özellikle lisans verme ve ortak girişim için).

Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri Yeni dış pazarlara girmek için, ihracat yapmak ve farklı ihracat biçimlerini kullanmak, işbirliği anlaşmaları yapmak, lisans ve franchising vermek, ortak girişimler yapmak gibi çeşitli stratejik ortaklıklar kurmak, yurt dışında doğrudan yatırım yapmak ve girilecek pazarda doğrudan şirket satın almak gibi yollara başvurulabilir. Bu dış pazarlara giriş yollarının her biri, firmanın örgütsel ve finansal kaynakları açısından birtakım koşulların sağlanmasını gerektirmektedir.

Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri; İhracata Dayalı Giriş Stratejileri Sözleşmeye Dayalı Giriş Stratejileri Yatırıma Dayalı Giriş Stratejileri

İhracata Dayalı Giriş Stratejileri Günümüzde firmaların büyük çoğunluğu, uluslararası pazarlardaki faaliyetlerine ihracat ile başlar. Bu yöntem uluslararası pazarlara girmenin en kolay ve en hızlı yöntemidir. İhracat ülke ekonomisi ve firmalar açısından büyümeyi sağlayan en önemli unsurdur.   İhracat ile dış pazarlara girmede, risk ve pazara ayrılan kaynaklar asgari düzeydedir. Çünkü yönetsel ve finansal kaynaklar açısından yatırımın miktarı görece olarak düşüktür.

Şu koşullar söz konusu ise, çoğunlukla ihracat yoluyla pazara giriş yapılır: Firma küçük ölçeklidir ve yurtdışında ortak girişim ya da doğrudan uluslararası yatırım yapmak için gereken kaynaklara sahip değildir. Siyasi risk, ya da belirsizlik veya diğer koşullar nedeniyle cazip olmayan pazarlara büyük miktarda yatırım yapılması tavsiye edilmez. Yurtdışında üretim yapmayı gerektirecek siyasi ya da ekonomik baskı yoktur.

Firmalar, organizasyon yapılarında ve mamul bileşimlerinde çok fazla değişiklik yapmak zorunda kalmaksızın ihracata yönelerek üretim ve pazarlamada ölçek ekonomileri oluşturabilmektedirler. Bu yönüyle, makro açıdan ülke ekonomilerinin ve mikro açıdan da firmaların gelişmesi için çok stratejik bir role sahip olan ihracat, en az riskle uluslararası pazarlara açılma stratejisidir. Özellikle dış pazarların iç pazarlara göre karşılaştırılamayacak ölçülerdeki büyüklüğü, yüksek kar potansiyeli, farklı dış pazarlara yönelmenin firma için riskleri azaltması ve küresel pazarlardaki doymamış pazarların varlığı ihracatı ön plan çıkaran faktörlerin başında gelmektedir.

İhracat Yöntemini Seçen Firmalar İçin İki Alternatif: Dolaylı İhracat Doğrudan İhracat

Dolaylı İhracatta; Üretici firma malını yurtiçinde faaliyet gösteren çeşitli aracılardan yararlanarak ihraç eder. Firmanın kendi ülkesinde aracıları kullanmasını ifade eder.

Uluslararası pazarlama için yeterince isteği ve kaynağı olmayan firmalar için en basit ve en düşük maliyetli pazara giriş yöntemi, ürünlerinin yurt dışında satılmasını sağlayan dolaylı ihracat yöntemidir. Bu yöntemi kullanan firmaların amacı, yerel pazarda değerlendiremedikleri ve satamadıkları fazla kapasitelerini yabancı pazarlara satarak değerlendirmek, herhangi bir maliyete ve yatırıma neden olmadan, risklere katlanmadan fırsatlardan faydalanmaktır. Bu yöntem ile firma çok kısa sürede yurt dışı pazar ile ilgili bilgi ve deneyim sahibi olur. Risk oldukça düşüktür. Fazla bir kaynak tahsisi ve bağlılık gerektirmez.

Bu avantajları yanında bazı dezavantajları da vardır. Firmanın ürünlerini sattığı yurt dışı pazar üzerinde kontrolü yoktur veya çok azdır. Uygun satış desteğinin olmaması, yanlış fiyat kararları, zayıf dağıtım kanalları vb. satışların da düşük olmasının nedenleridir. Aracılar tarafından alınan yanlış pazarlama karması kararları, firmanın kurumsal ve marka imajını zedeler. Ayrıca aracı, ürün hattını yönetmede yetersiz ve çok az tecrübeye sahip olabilir. Dolaylı ihracat, ihracata yeni başlamış firmalar için en uygun alternatif olarak görülmektedir.

Dolaylı ihracatta kullanılan aracılar; Ticaret firmaları, İhracatçı birlikleri, İhracat yönetimi firmaları, Yabancı tüccar ve temsilciler, Piggyback ihracatı (ihracatçı firmanın uluslararası dağıtım faaliyetini yürüten kuruluş), Komisyoncular Yerli tüccarlardır.

Doğrudan İhracat Doğrudan ihracatta firma veya ihracatçı kendi ihracat organizasyonunu kurar ve yabancı pazarda bir ithalatçı veya bir başka aracıya ürünlerini satar. Bu yöntemde dolaylı ihracata göre yurtdışı faaliyetlerde daha fazla kontrole sahip olunur. Bu nedenle daha fazla satış potansiyeli ve kar söz konusu olur.

Doğrudan İhracatta Kullanılan Aracılar; Yurt Dışı Satış Büroları, Gezici Satıcılar, Yurt Dışı Satış Temsilcilikleri, Acente ve Distribütörler, Toptancı ve Perakendeciler, Elektronik Ticaret, Doğrudan Pazarlama Araçları

Sözleşmeye Dayalı Olarak Uygulanan Giriş Stratejileri Lisans verme, Franchising, Sözleşmeli üretim Yönetim sözleşmesidir.

Yatırıma Dayalı Giriş Stratejileri Ortak Girişimler (Joint Ventures) Stratejik Birleşmeler (Strategic Aliances) Doğrudan Yatırım Firmanın Satın Alınması (Acquisitions) Birleşme (Mergers) Yeni Firma Kurma (Greenfield Investment)

GELECEK KONU Bölüm 8: Küresel Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması

TESEKKÜRLER A. ÖZMEN