Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYLERLE SOSYAL HİZMET Ön Değerlendirme
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Özge Buket Cesim. , Burak Aşık. , Merve Çerçi. , İlke Önal
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Kaynak Gösterme Teknikleri
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri ve Literatür Araştırması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Bireylerle Sosyal Hizmet Sorumlu Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Veli DUYAN Konu: Bireyle sosyal hizmet müdahalesi ve sorun çözme süreci

Sosyal tedavi; müracaatçının sorununa yönelik verilen tüm hizmetler ve eylemlerin toplamıdır. Odak noktası sorunun ivedilikle çözümlenmesi ve eğer mümkünse bu soruna katkı sağlayan zorlukların değiştirilmesidir.

Pratik Hizmetlerin Yönetimi Müracaatçıya toplum tarafından sunulan sosyal kaynaklardan seçim yapması ve kullanması için yardım eder. Sosyal hizmet uzmanı müracaatçının kurum tarafından sunulan hizmetler ya da sosyal kaynaklardan bir seçim yapmasına yardım eder. Sosyal hizmet uzmanı, toplumun kaynaklarını tam anlamıyla bilmeli ve onları seçerek ve ekonomik olarak kullanmalıdır.

Dolaylı Tedavi Kişinin sosyal koşullarını değiştirerek yaşadığı yoğun stres ve baskıdan kurtulmasını amaçlar.

Örneğin; ebeveynlere, öğretmenlere, eşlere, arkadaşlara ve akrabalara yönelik tutumların değiştirilmesi, yaşam için gerekli eğitim ve iş imkânlarının sağlanması, grup deneyimi kazandırılması olabilir. Çevrenin değiştirilmesi, stresin ve baskının azaltılması için içinde bulunulan durumun geliştirilmesi veya düzeltilmesi konusundaki tüm girişimlerdir.