4. HAFTA TUR182 TÜRK DİLİ II.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
Advertisements

1.Yüklem: Cümlede yapılan işi, oluşu ya da eylemi bildiren kelimeye yüklem denir. Yüklem cümlenin temel öğelerinden biridir. Genellikle cümlenin sonunda.
CÜMLE ÖGELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi veya olayı anlatan sözcük ya da sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Cümlede görevli.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
Varlıkların Özelliklerini Belirten Kelimeler (Sıfat – Ön Ad)
Cümlenin Öğeleri Bir duygu, düşünce veya durumu tam olarak anlatan sözcük ya da söz öbeklerine cümle denir. Şimdi birbirini tamamlayan öğeleri inceleyeceğiz.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Yıl Ocak gece yarısı. Mustafa Kemal’in özel treni Eskişehir’e doğru gidiyor. Bu yolculuk bir kamuoyu yolculuğu olacak ve Gazi, savaş sonrası.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde genel anlamlı bir sözcük kullanılmıştır? A) Kamyonu buradan çekiniz. B) Otobüs öneki durakta bozulmuş. C) Araba insan yaşamını.
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
Cümlenin öğelerini temel ve yardımcı olmak üzere iki grupta inceleyebiliriz. Temel öğeler Yardımcı öğeler yüklem özne nesne Z.T. D.T Edat tamlayıcısı.
CÜMLEDE YAPI.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
NOKTALAMA İŞARETLERİ. 1.NOKTA(.) 1.NOKTA(.) Bitmiş cümlenin sonunda kullanılır: Okula geldim. Bitmiş cümlenin sonunda kullanılır: Okula geldim. İsimlerin.
TANIMI: TANIMI: Görevdeş sözcükleri,söz öbeklerini veya cümleleri birbirine bağlayan sözcüklere bağlaç denir. Genel olarak söylenirse ya görevdeş öğeleri.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
EK FİİL (EK EYLEM). İsim soylu sözcüklere eklenerek onları cümle içinde yüklem yapan; basit zamanlı fiillere gelerek de onları birleşik zamanlı olmasını.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
TAMLAMALAR.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
ZARFZARF (BELİRTEÇ) ZARF yer zamanölçüniteliksoru belirteçBir fiilin, bir fiil şeklinin (fiil ismi, sıfat-fiil, zarf-fiil), sıfatın veya kendi türünden.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır? A)Ahmetlerden kitabımı aldım. B)Adana’nın kuzey batısı karlıdır. C)Onu Nisanın 13’ünde.
FIRAT OZTURK Konu: Basit Cümle.
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
FİİLLERDE SORU Fiile "mi" soru eki getirilerek soru çekimi sağlanır.
ZARFLAR (BELİRTEÇLER).
Mert ÇELİKTOPUZ Türkçe / Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
İşlev Açısından Kelime Türleri
İSİM-FİİL GRUBU ve SIFAT-FİİL GRUBU
Metinlerin Sınıflandırması
KEVSER KURNAZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF - II. ÖĞRETİM
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
10. HAFTA TUR181 TÜRK DİLİ l.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
FİİLLERDE ÇATI.
BİLGİSAYAR 1 AD: MÜRŞİDE SOYAD: EREN BÖLÜM: TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Adlar (İsimler) Ad soylu sözcükler Fiiller
Fiilimsiler (Eylemsiler)
Fiilimsiler (Eylemsiler)
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
SORU ZARFLARI: eylem ve eylemsilere gelerek onları soru yoluyla belirtirler. Ne zaman döneceksin? - bu kıyafetimi nasıl buluyorsun? - ne kadar uğraştınız?
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
CÜMLE TÜRLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE Fiil Cümlesi
10. HAFTA TUR181 TÜRK DİLİ l.
Kedi, köpek, tarak, çekiç, anne, dayı, ayak,
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
ZAMİRLER (ADILLAR).
CÜMLENİN YAPISI (SIRALI CÜMLE)
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
"Merhaba sevgili izleyiciler. İşte size ilginç bir yarışma haberi daha
Fiilimsiler Fiillerden türemiş oldukları halde bir fiil gibi çekimlenemeyen, cümlede isim, sıfat, zarf görevlerinde kullanılan ve yan cümleciklerin yüklemi.
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
TÜRK DİLİNDE HAL KATEGORİSİ I
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
7. HAFTA TUR182 TÜRK DİLİ II.
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
Sunum transkripti:

4. HAFTA TUR182 TÜRK DİLİ II

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Temel Kavramlar Bir cümlenin kaç kategoride incelenmesi gerektiği hakkında bilgiler verilecek. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Cümle Bilgisi Bir duygu, düşünce, olay, durum, hareket, fikir veya bir dileği tam bir yargı halinde bildiren kelime ya da kelime gruplarına cümle denir. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Cümlenin Özellikleri 1-Cümlenin kurulabilmesi için, yargı bildiren bir fiil veya ek fiil ile çekimlenmiş bir isim gereklidir. Yürüdüm. , Okuldaymış. , … 2-Cümlede yargı bildiren unsur yüklemdir. Bu yüzden cümle, yüklem üzerine kurulur. Ancak bu öğe ihtiyaca göre başka öğelerle desteklenir. Gidiyorum. Okula gidiyorum. Arkadaşımla beraber okula gidiyorum. Arkadaşımla beraber okula yürüyerek gidiyorum. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Cümlenin Özellikleri 3- Cümlenin ikinci derecede önemli unsuru öznedir. Özne şahıs zamirleri veya şahıs ekiyle cümlede mutlaka yer alır. Yemeği yedik, işe gittim. 4- Türkçede yüklem genellikle sonda bulunur. Diğer unsurların yeri sabit değildir. Devrik cümlede ise yüklem başta veya sonda olabilir. Sırrımı seninle paylaştım. Seninle paylaştım sırrımı. Paylaştım seninle sırrımı. 5- Cümle vurgusu yüklem üzerindedir. Ancak vurgu, gerektiğinde belirtilmek istenen unsur üzerine çekilebilir. Abim geliyor. Abim yarın Ankara’dan geliyor. Abim Ankara’dan yarın geliyor. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Cümlenin Öğeleri Cümleyi meydana getiren, cümlede görev yüklenmiş olan kelime ve kelime gruplarına cümlenin öğeleri denir. Cümlenin öğeleri; yüklem, özne, nesne, dolaylı tümleç ve zarf tümlecinden meydana gelir. Yüklem ve özne cümlenin asıl, tümleçler ise yardımcı öğeleridir. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Cümlenin Öğeleri CÜMLENİN ÖĞELERİ Temel Öğeler Yardımcı Öğeler Özne Yüklem Nesne Zarf Tümleci Dolaylı Tümleç Belirtili Nesne Belirtisiz Nesne KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Yüklem Cümledeki yargıyı bildiren öğedir. Yüklem, ya çekimli fiil ya da isimdir. Türkçenin yapısı gereği yüklem genellikle cümlenin sonunda bulunur. Ancak üslup gereği ya da günlük konuşmalarda şiir dilinde yüklemin yeri değişebilir. Bir cümlede tek bir yüklem bulunur. Tek yüklem tek yargı demektir. Bir söz dizisi içindeki yüklem sayısı cümle sayısını gösterir. Yüklem, tek bir sözcük olabileceği gibi kelime grubu da olabilir. Bazı cümlelerde ise yüklem bulunmaz. Kesik (Eksiltili) cümle denilen bu tür cümlelerde cümlenin anlamı metinden anlaşılır. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Yüklem Örnekler: Küçük çocuk, arabanın camına taş attı. (yüklem = attı) Bu memlekette yetenekli adam çokmuş. (yüklem = çokmuş) Siz bu konuda bir şeyler yapabilirsiniz. (fiil = yüklem) Hayatta en çok kıymet verdiği kişi annesiydi. (isim = yüklem) Evden çıktığında barut fıçısı gibiydi. (edat = yüklem) Yıldız nedense geçen akşam çok neşeliydi. (adlaşmış sıfat = yüklem) Hayallerimi süsleyen, unutulmaz, nadide bir çiçeksin. (cümle = yüklem) KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Özne Cümlede, yüklemin gösterdiği işi, oluşu yapan kişi veya varlık öznedir. Bir cümlede özneyi bulmak için yükleme “kim?” veya “ne?” sorularından uygun olanı sorulur. Bir cümlede özne, birden fazla olabilir. Özne tek bir sözcükten oluşabileceği gibi bir kelime grubu da olabilir. Bazen de cümlelerde özne açıkça yer almaz, yüklemin işaret ettiği şahıs eklerinden anlaşılır. Bu tür özneler “gizli özne” diye adlandırılır. Ünlem grupları özne olamaz, bunlar cümle dışı unsurdur. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Özne Örnekler: Avcı, çalıların arkasına saklandı. Yüksek sesle konuşmak yasaktır. Yanımda oturan adam, otobüs Kırşehir’e varıncaya kadar konuştu. Çocukların yaptığı deneyler öğretmenini mutlu etmişti. Zamanla ortaya çıkan bu durum beklenen bir sonuçtu. Babamın yorgun bakışları, gününün nasıl geçtiğini anlatıyordu. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Nesne Yüklemin gösterdiği iş, hareket, oluş ve kılışta etkilenen varlık nesnedir. Nesne, fiile yükleme hâli ile bağlanır. Yükleme eki (-ı, -i, -u, -ü) taşıyan nesneler “belirtili nesne” olarak bilinen bir varlığı karşılarken, yükleme eki almayan nesneler “belirtisiz nesne” dir ve genel bir varlığı karşılar. Belirtili nesneleri bulmak için yükleme “neyi”, “kimi” soruları, belirtisiz nesneyi bulmak için ise “ne” sorusu sorulur. Belirtisiz nesnenin cevabının özne ile karışmaması için yüklemden sonra özne, ondan sonra nesne bulunmalıdır. Belirtili nesnenin cümle içinde belli bir yeri yokken belirtisiz nesne daima yüklemin önünde yer alır. Nesne, tek bir sözcük olabileceği gibi gibi bir kelime grubu da olabilir. Bir cümlede birden fazla nesne bulunabilir. Ancak bunlar, belirli veya belirsiz aynı cinsten olmak zorundadır. Hem belirtili hem belirtisiz nesne aynı cümlede bulunmaz. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Nesne Örnekler: Ayşe yüzmeyi çok seviyordu. Bu sıkıntıları zamanında biz de yaşadık. Eksi konuları tekrar etmemizi istedi. Bitkilerin çoğu doğrudan gelen güneş ışığını sevmez. Film, eski bir destan kahramanının başından geçenleri anlatıyor. Artık, hormonsuz yetiştirilen bir meyveyi kolay kolay bulamıyoruz. Okulun duvarını bir hayırsever vatandaş yaptıracak. Mahmut gitar kursuna kardeşini de götürecekti. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Dolaylı Tümleç Cümlede yüklemin gösterdiği iş, hareket ve oluşun yerini, yönünü bildiren öğe dolaylı tümleçtir. Bu unsur yükleme, yaklaştırma (-a, -e), bulunma (-da / -de, -ta / -te), uzaklaşma (-dan / -den, -tan / -ten) ekleriyle bağlanan bir kelime veya kelime grubudur. Dolaylı tümleç hem sorusunda hem de cümle içindeki öğesinde bu eklerden birini taşımalıdır. Bu durumda dolaylı tümleci bulmak için yükleme, kime, kimde, kimden; neye, neyde, neyden; nereye, nerede, nereden sorularından uygun olanı sorulmalıdır. Bir cümlede birden fazla aynı veya ayrı cinsten dolaylı tümleç bulunabilir. Yaklaşma, bulunma ve uzaklaşma eki almış kelimeler yer-yön bildirmiyorsa, tarz, zaman ve miktar zarflarıysa dolaylı tümleç olamazlar, zarf tümleci olurlar. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Dolaylı Tümleç Örnekler: Toplantıda olanları eşine bir bir anlatmıştı. Meydana yeni satıcılar gelmiş. Ağır iş makineleriyle bozuk arazide çalışıyorlar. Aldığım enstrüman Ankara’da yalnızca sende var. Kötü sözden hiçbir şey elde edemezsiniz. Düşmanım benden daha akıllı olmamalı. Kaza haberi bize sonradan ulaştı. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Zarf Tümleci Yüklemdeki iş, hareket ve oluşu zaman, tarz, sebep, miktar, yön, şart ve vasıta bildirerek tamamlayan kelime veya kelime gruplarına zarf tümleci denir. Bir cümledeki zarf tümlecini bulmak için yükleme “ne zaman, nasıl, ne şekilde, ne derece, niçin, hangi şartlarda, ne ile, kim ile” sorularından biri sorulur. Bu soruların kendisi de cümlede soru ifade eden zarf tümleci olabilir. Bir cümlede aynı ya da ayrı türden birden fazla zarf bulunabilir. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Zarf Tümleci Örnekler: Ahmet Bey’i çarşıdan çıkarken görmüştüm. Her yıl birçok meteor taşı dünyamızın atmosferini geçerek yeryüzüne düşmektedir. Görevliler hepimizin evraklarını tek tek inceledi. Kursta öğrendiklerini evde iki saat tekrar etti. Akşama kadar pencerenin kenarında eve gelmeni bekledim. Öfkesinden etrafındaki insanlara ağır sözler söylüyordu. Tüm kuvvetini toplayarak elindeki çuvalı yukarı taşıdı. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Cümle Dışı Unsurlar Cümlenin kuruluşuna katılmayan ancak cümlenin anlamına dolaylı olarak yardımcı olan kelime, kelime grubu veya cümleler cümle dışı unsur olarak kabul edilir. Bunlar açıklama, pekiştirme gibi işlevlerle cümlede yer alırlar ve cümlenin her tarafında görülebilirler. Bağlama edatları, ünlemler, hitaplar anlam grupları, ana sözler, açıklama cümleleri cümle dışı unsurlardır. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Cümle Dışı Unsurlar Örnekler: Hiç olmazsa onu bugün göreyim. Fakat bu durum babamı daha çok yıprattı. Eyvah, şimdi işimiz daha zorlaştı. Gidelim artık, haydi. Hey! Seni bir daha burada görmeyeyim. Bana bir tane simit sarıver simitçi. Efendiler, bugün bayram günüdür. Sayın Başkanım, bugün sizi aramızda görmekten onur duyduk. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi 1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde öğelere ayırmada bir yanlışlık yapılmıştır? A) Semavi Bey / bir sabah / babasının kahvaltıya inmemiş olduğunu / gördü. B) İçine / yağmurlu bir günde birdenbire / açan güneş gibi doyumsuz bir sevinç / doldu. C) Hiç kurtulamayacağını sandığı adam / sonunda / ölmüştü. D) Babasının ölümünü takip eden bir hafta boyunca / bunları / anlattı. E) Uzak akrabaların yalancı gözyaşlarıyla dolu geçen bir hafta / onu / çok / yormuştu. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Bana yabancılaşmış olan şeyleri nasıl birbirinden ayırıp mühürlenmiş odalara kapatacağımı öğrendim. 2. Bu cümlenin öğeleri ve öğe dizilişi aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir? A) Dolaylı tümleç – Nesne – Yüklem B) Nesne – Yüklem C) Özne – Yüklem D) Özne – Nesne – Yüklem E) Zarf tümleci – Nesne – Yüklem KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi I. Kararsızlık ve tembellik, başarısızlığın kapısıdır. II. Düşüncesizlik ve üzüntü, yanlışlarımızın tek nedenidir. III. Kelimeler, köklerine inildikçe eşyayı ve insanı verir. IV. Bir insanın gerçek karakteri, eğlencesiyle anlaşılır. 3. Numaralanmış cümlelerin hangi ikisi öğeleri ve öğelerinin dizilişi bakımından özdeştir? A) I. ve II. B) II. ve III. C) II. ve IV. D) III. ve IV. E) I. ve III. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Kaynakça Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi Cümle Tahlilleri, Arkadaş Yayınları, 6. Baskı, Ankara, 1999. Editör Ceyhun Vedat Uygur, Üniversiteler İçin Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Kriter Yayınevi, İstanbul, 2007. Ertuğrul Yaman, Üniversiteler İçin Örnekli-Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon, Gazi Kitabevi, 2. Baskı, Ankara, 2000. KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Teşekkür Ederim Sağlıklı ve mutlu bir hafta geçirmeniz temennisiyle, iyi çalışmalar dilerim… KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi