GRAFİKLERİN KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

A2 LİLA SINIF ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN-Nilgün ÖNCÜ BARAK
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Eğitim sisteminin olmazsa olmazlarından, temel öğelerinden biri, belki en önemlisi olan matematik ve öğretimi her geçen gün daha önemli hale gelmektedir.
Matematiksel Kavramların Gelişimi
Excel 2007 Uzm. Murat YAZICI.
Bilimsel Süreç Becerileri
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
POSTER.
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
İŞLEM KAVRAMI.
Doğal Çocuk/Çevre (ortam)
BİLİŞSEL GELİŞİM BİLİŞ; düşünme, öğrenme ve hatırlama süreçlerine denir. “BİLİŞSEL” sözcüğü, akıl ve bilgi, bellek, akıl yürütme, anımsama, unutma, sorun.
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Bilimsel içerik
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bilimsel Süreç Becerileri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
İŞLEM KAVRAMI.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Kaynaştırma Ortamında Kavram Öğretimi ve Öğretimsel Uyarlamalar
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
Başşliyoouu... Başlıyor....
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

GRAFİKLERİN KULLANIMI OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GRAFİKLERİN KULLANIMI

Grafikler çocuklar için hem eğlenceli hem de bilgilendirici bilimsel düşünme araçlarıdır. Grafik ve tablolar çocuklara bilgileri sunma, anlama ve analiz yapma yolu sunar, verilere dayalı tahminde bulunma ve çıkarım yapabilmelerini sağlar.

NCTM Veri Analizi Standartları Çocuklarda gelişmesi beklenen beceriler: 1. Nesneleri ayırma ve sınıflama 2. Gerçek materyalleri kullanarak grafik oluşturma 3. Nesne resimlerini kullanarak grafik oluşturma 4. Sembolleri kullanarak grafik oluşturma 5. Tek boyutlu grafikleri okuma 6. İki boyutlu grafikleri okuma 7. Bir durum ya da olaydaki verileri değerlendirme

Grafik Kullanımının Amaçları Eldeki bilgileri somut hale getirmek Bilgileri kaydetmek Bilgiler arasındaki ilişkileri yorumlamak Dil gelişimlerini desteklemek

Çocuklar grafik yaparken, SAYMA KARŞILAŞTIRMA EŞLEME GRUPLANDIRMA SIRALAMA yaparlar.

Bilişsel Gelişim Kazanım 20. Nesne/sembollerle grafik hazırlar. Göstergeleri Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur. Grafiği oluşturan nesneleri veya sembolleri sayar. Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.

Grafik çalışmalarında izlenecek aşamalar: Gerçek nesneleri kullanma Nesne resimleri kullanma Semboller kullanma

Grafikler için temel veri kaynakları çocukların soruları ve problem durumlarıdır. Okul öncesi dönemde, erkek ve kız kardeş sayısı, saç, göz ve giysi rengi, sahip olunan hayvan cinsleri, sınıftaki çocukların boyları, ayakkabı numaraları, en sevilen TV programları, en sevilen kitaplar, farklı kapları su veya kum ile dolduracak bardak sayısı, gibi bazı karşılaştırmalar çocuklar için ilgi çekici olabilir.

Çocuklar ile grafikler hakkında konuşulurken, daha az, daha fazla, en az, daha uzun, en uzun, daha kısa, en kısa, aynı, hiçbiri, hepsi, bazı, birçok, daha yüksek, daha kısa gibi ölçme/karşılaştırma kelimeleri kullanılır.

Bilişsel Gelişim Kazanım 17: Neden sonuç ilişkisi kurar. Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

İKİ RESİM ARASINDAKİ 10 FARKI BUL

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE OLASILIK

Şans, rastgelelik ve olasılık birbiriyle ilişkili olan ve çocukların mantık-matematiksel düşünüşlerini tanımlayan istatistiksel kavramlardır. Geleneksel teoriler, olasılıksal düşünmenin yedi yaşından sonra geliştiğini savunmaktadır. Ancak son zamanlarda yapılan araştırmalar çocukların zihinsel mekanizmalar ve/veya sezgisel süreçler yoluyla dört yaşından itibaren temel kavramlar geliştirebileceklerini göstermiştir.

NCTM Olasılık Standartları Değerlendirme sonucu elde edilen veriye göre olabilirlik durumunu sorgulama Durumsal ya da sayısal tahmin ya da tahminlerde bulunma

Her zaman Belki Asla – hiçbir zaman Mümkün-mümkün değil Olabilir-olası Olamaz Kesin-kesin değil

Bilişsel Gelişim Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

Arının hangi renk çiçeğe konma olasılığı/şansı daha yüksek?