GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Bireyi Tanıma Teknikleri I
EĞİTİMDE DRAMA.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Metinlerin Sınıflandırması
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
KENDİNİ TANIMA.
Geçerlik ve Kullanışlılık
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

GÖRÜŞME SÜRECİ Ayrı kültürlerde ve ayrı sosyo -ekonomik gruplarda, kişilerin iç yaşantılarına girmenin, onlardan özellikle duyarlığı yüksek konularda, gerçeği yansıtan cevaplar almak güçtür. Görüşmeci, görüşmeye başlarken kendisini tanıttıktan sonra kaynak kişiyi güdülemek için ondan beklenenleri anlatır.

Bu amaçla, görüşmenin amacı (kaynak kişinin bu konudaki bilgisine göre değişen ayrıntılarda), toplanacak bilgilerin kurumsal yada uygulama yönünden sağlayacağı olası yararlar ile bu oluşumda kaynak kişinin yeri, önemi ve olası kazançları açıklanmalıdır. Kaynak kişinin özgeçmişi, ilgi ve inançlarının görüşmeci tarafından bilinmesi bu amaca varmayı kolaylaştırır, güven duygusunun gelişmesine yardımcı olur.

Görüşme süresince, görüşmeci ile kaynak kişi arasında duygusallığa varmayan bir yakınlık korunmalı. Görüşmeci, çok bilir görünmekten olduğu gibi, konudan habersiz bir görünüme bürünmekten de özenle sakınmalıdır .

Görüşme süresince, görüşmeci hem kendisinin hem de kaynak kişinin kullanıldığı her sözcüğe, davranışa, ifadelerdeki içtenliğe ve tüm mimiklere dikkat etmelidir. Bunların her birinin ilettiği değişik “mesaj”lar vardır. Bunlar karşıdaki kişinin davranışlarını değiştiren yada pekiştiren etkiler de bulunur.

Görüşmeler, genellikle bir kişi tarafından yapılır. Birden çok görüşmecinin bulunması, aralarında iş bölümü yapılarak verilerin anında tutulacak notlarla kaydedilmesini kolaylaştırır. Bu durumu kendisine verilen önemi bir belirtisi sayan kaynak kişi iş birliği için güdüleyebilir, görüşme süresince ortaya çıkabilecek olası ipuçlarının daha kolay yakalanması ve bunlara dayalı ek soruların sorulabilmesini kolaylaştırır ve nihayet psikolojik nedenlerle, görüşmecinin birisi ile iyi ilişki kuramayan bir kaynak kişiye, bir başkasıyla görüşebilme seçeneği verir.

İyi hazırlanmış bir görüşme formu etkili bir görüşmenin gerçekleşmesi için gereklidir, fakat yeterli değildir. Görüşme boyunca araştırmacının bilinçli bir şekilde süreci kontrol etmesi ve görüşülen bireyin verdiği yanıtlara göre birtakım önlemler alması gerekir. Görüşmenin amaca uygun bir şekilde sürdürülmesi araştırmacının temel sorumluluğudur.

Görüşülen kişinin girdiği gereksiz ayrıntılar ya da anlattığı ilgisiz olaylarla, bu amacın dışına çıkması mümkündür. Bu tür durumlarda araştırmacının, olumsuz bir tepkiye yol açmayacak bir şekilde ve nazik bir tonda, görüşülen bireye müdahale etmesi gerekebilir.

Bunlara ek olarak araştırmacının, görüşmenin amacına ulaşması için aşağıda sözü edilen bazı stratejileri kullanması da uygun olacaktır; Görüşme ile ulaşılmak istenen amacın farkında olma ve verilen yanıtların görüşme amacına uygun olup olmadığına dikkat etmek gerekir. Görüşmenin amacına uygun sorular sormak önemlidir. Görüşülen bireye, verdiği yanıtlarla ilgili geri bildirimde bulunulmalıdır.

KISACA GÖRÜŞME SÜRECİNİN İŞLEYİŞİ: 1. Görüşme formunun hazırlanması, 2 KISACA GÖRÜŞME SÜRECİNİN İŞLEYİŞİ: 1.Görüşme formunun hazırlanması, 2.Görüşme formunun test edilmesi, 3.Görüşmelerin ayarlanması, 4.Hazırlıkların yapılması 5.Görüşmenin gerçekleştirilmesi