Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
 GELİŞMESİNE VE UYUMUNA YARDIMCI OLABİLMEK  EĞİTİM ORTAMINDAN YARARLANMASINI SAĞLAMAK
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Bireyi Tanıma Teknikleri
Bireyi Tanıma Teknikleri
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
BIÇAKÇI BEDRİYE BAYKAŞ ORTAOKULU OKUL KÜLTÜRÜ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitsel Rehberlik.
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTSEL OYUNLAR.
TEST DIŞI TEKNİKLER.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkileşime dayalı teknikler - I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Etkileşime dayalı teknikler II
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Etik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
YENİ KİŞİSEL GELİŞİM SİSTEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik

Bireyi Tanıma Bireyi tanımanın esas amacı elde edilen bilgileri bireyle paylaşarak kendini gerçekçi biçimde tanımasına yardımcı olmaktır. Nesnel bilgiler sağlık kararlar… Teknik ve araçların seçiminde en önemi nokta “amaca uygunluk”tur.

Bireyi Hangi Yönlerden Tanımak Gerekir? Bireyin fiziksel, biyolojik özelliklerini tanıma Beden yapısı (boy, kilo gibi) ve beden sağlığı gibi… Davranışsal özelliklerini tanıma Genel ve özel yetenekler, ilgiler, bilgi ve beceri düzeyi, tutum ve değerler, tercih ve beklentiler, benlik tasarımı, duygusal ve sosyal uyum gibi… Sosyo-kültürel ve ekonomik koşullarını tanıma Ailenin yapısı, ailenin eğitim anlayışı ve tutumları, çocuklarına ilişkin beklentiler, ailenin sosyo-kültürel, ekonomik durumu, çevredeki öğrenim olanakları, meslek alanları ve çalışma olanakları gibi…

Bireyi Tanımada Ekolojik Bakış Açısı

Bireyi Tanımada Bilgi Toplamanın İşlevi Nedir? Bireyi tanıma hizmetlerinde birey hakkında toplanan bilgiler okul ortamında bireye yardım etmeyi amaçlayan okul yöneticilerine, öğretmenlere, okul psikolojik danışmanlarına, anne ve babalara ve bireyin kendisine yarar sağlar. Sizce bu yararlar neler olabilir?

Bireyi Tanımada Uyulması Gereken İlkeler I Bireyi tanımanın asıl amacı, onun kendisine tanımasına yardımcı olmaktır. Okullarda tanıma hizmetleri tüm öğrencilere yönelik olmalıdır. Öğrenci tanıma hizmetleri mutlaka takım halinde çalışmayı gerektirir. Öğrencileri tanıma hizmeti süreklidir. Tanıma hizmetleri ile bireyler hakkında toplanan bilgiler geçerli ve güvenilir olmalıdır.

Bireyi Tanımada Uyulması Gereken İlkeler II Bireyi tanıma hizmetlerinde kullanılan psikolojik ölçme araçlarından elde edilen sonuçları birlikte değerlendirmek gerekir. Okullarda öğrenciler hakkında toplanan özel ve gizli olmayan bilgilerden öğrencilerin yanı sıra öğretmenlerin, yöneticilerin ve velilerin de yararlanması sağlanmalıdır. Tanıma hizmetlerinde bireylerin bütün yönleri ile tanınması bir ilke olarak benimsenmelidir.

Bireyi Tanımak Üzere Geliştirilen Teknik ve Araçlarda Temel Yaklaşımlar Bilgi kaynağı olarak bireyin kendisine başvurmak Örneğin; otobiyografi, görüşme, anket Bireyin başkaları tarafından incelenmesi yoluyla bilgi toplamak Örneğin; gözlem, kimdir bu, sosyometri Bir test durumu içinde belirli uyarıcılar karşısındaki tepkileri saptama yoluyla bilgi toplamak Örneğin; projektif ölçme araçları, genel ve özel yetenek testleri

Bireyi Tanıma Teknikleri Genel bir sınıflama olarak; Test Teknikleri Test-Dışı Teknikler

Test Teknikleri Yetenek Testleri Başarı Testleri İlgi Envanterleri Kişilik Envanterleri Tutum Ölçekleri Maksimum Performans Testleri: Yetenek testleri ve başarı testleri Davranış testleri: Kişilik testleri, ilgi envanterleri, tutum ölçekleri

Test Dışı Teknikler I Gözleme Dayalı Teknikler Gözlem listeleri, özellik kayıt çizelgesi, anektod kaydı, derecelendirme ölçeği Kendini Anlatma Teknikleri Otobiyografi, arzu listesi, cümle tamamlama, zaman cetveli, problem tarama listesi, soru listesi/anket Başkalarının Kanılarına Dayalı Teknikler Sosyometri, kimdir-bu, sosyal uzaklık ölçeği

Test Dışı Teknikler II Etkileşime Dayalı Teknikler Diğer Teknikler Görüşme, ev ziyaretleri, psikodrama, sosyodrama, drama ve oyun Diğer Teknikler Bibliyoterapi, vak’a incelemesi, vak’a konferansı, toplu dosya