Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi, Farmakoloji Anabilim Dalı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
** Natalie Portman (Haziran 1981 Kudüs, İsrail) Akademi Ödüllü aktris. 14 yaşında, Luc Besson'un Léon adlı filminde oynadığı rolle dünya çapında üne kavuşan.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Program Tasarım Modelleri
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Değişkenler ve Hipotezler
It’s My Life It’s My Choice
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Program Tasarım Modelleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİYOMİMETRİK (BİYOTAKLİT)
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi, Farmakoloji Anabilim Dalı ZEKAMIZA DOKUNANLAR Dr. Bekir Faruk ERDEN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi, Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi 03.06.2019

ZEKA NEDİR? ZEKA TİPLERİ ZEKA GELİŞTİRİLEBİLİR Mİ? ZEKA BAŞARI PARALEL Mİ?

Zeka, karşılaşılan problemleri çözme yeteniğidir

DOĞUŞTAN – ÇEVRESEL??? (Nature vs. Nurture???) Zekânın doğuştan mı yoksa sonradan çevresel faktörlerle mi oluştuğu konusundaki tartışma halen sürüp gitmekle birlikte her iki faktörün de son derece önemli olduğu ortaya çıkmış gibidir. Genlerin önemli olduğunu ileri sürenlerin verdikleri örneklerden bazıları şöyle sıralanabilir: Tek yumurta ikizleri üzerinde yapılan deneyler göstermiştir ki, tek yumurta ikizlerinin I.Q. leri çift yumurta ikizlerinkine göre birbirine daha yakindir. Aynı evde büyüyen kardeşlerin I.Q. leri, o eve evlatlık olarak alınan ve diğer kardeşlerle birlikte büyüyen çocuklara göre birbirlerininkine daha yakindir. Çevresel faktörlerin daha önemli olduğunu ileri sürenlerin verdikleri örneklerden bazıları ise şu şekilde sıralanabilir: Aynı evde büyüyen tek yumurta ikizlerinin I.Q. leri farkı evlerde büyüyen tek yumurta ikizlerinin I.Q. lerine göre birbirine daha yakindir. Okula düzenli devam ediş ile I.Q. testinde alınan not arasında doğru bir orantı vardır. Intraüterin beslenme / doğum ağırlığı ile IQ arasında kuvvetli bir ilişki vardır Anne sütü ile beslenen çocuklar, anne sütü emmemiş olanlara göre daha yüksek I.Q. notu almaktadırlar. DOĞUŞTAN – ÇEVRESEL??? (Nature vs. Nurture???)

ÇOKLU ZEKA KURAMI ( MI THEORY )

Zeka tipleri Mantıksı (Critical) zekâ Düşünceli (Caring / Emotional) zekâ Kıvrak / Buluşçu (Creative) zekâ

Zeka nasıl geliştirilebilir? Mantıksı (Critical) zekâ: Zengin ve uyarıcı çevre: beceri öğrenme, ikinci dil Destek olan mutlu bir aile: Doğum ağırlığı, anne sütü Kaliteli eğitim: internet Düşünceli (Caring / Emotional) zekâ Kıvrak / Buluşçu (Creative) zekâ

Zeka nasıl geliştirilebilir? Düşünceli (Caring / Emotional) zekâ Kendini bil: kuvvetli ve zayıf yönlerini bil, kendine güven Kendini kontrol et: ani refleksice hareket ve davranışlardan kaçın Kendini başkalarının yerine koy: Empati geliştir Kendini doğru anlat: İlişkilerinde açık ve dürüst ol

Zeka nasıl geliştirilebilir? Kıvrak / Buluşçu (Creative) zekâ Gereksinim olduğunu hissetmeliyiz Gözlem yapmalıyız Bilgi sahibi olmalıyız Beyin fırtınası yapmalıyız Buluşa hazır olmalıyız Empati kurmalıyız Hayalci olmalıyız Soru sormalıyız Bilineni ya da bilindiği sanılanı yıkmaya cesaretli olmak Sürekli olarak her konuda değişik bir alternatif üretmeyi denemek İş yerinizi yaratıcılığı özendirici bir hale getirmek

GELİŞİMSEL SÜREÇTE PFC OLGUNLAŞIYOR. BİLİNÇTE DE AYNI MEKANİZMA GEÇERLİ

Dentritik Bağlantı artışı Orman olma

PASİF SAKINMA CİHAZI

AKTİF SAKINMA CİHAZI

Üç panelli pist 25 cm 36 cm 175 cm A B B C Furuya Y, et al: Jpn J Pharmacol,46:183, 1988

Esas oğlan Dopamin

Kokainin etki mekanizması ALTI ADET LİMBİK HAZ SAĞLAYICI - HEDONİK KİŞİLER

BİLİMSEL ÇALIŞABİLMENİN ÖNÜNÜ AÇAN TEKNOLOJİK GELİŞME ÖRNEĞİ

Dopamin PFC üzerinde inhibitör. Şizofrenide bilinç düşük

DALGINLAŞTIRTIRICILAR BULANIKLAŞTIRANLAR YA DA KESİNTİYE UĞRATANLAR

Dikkat nasıl keskinleştirilir. Gereksinim olduğunu hissetmeliyiz Satranç oynamak Çengel Bulmaca çözmek Beyin fırtınası yapmalıyız Tempolu yürüyüşler yapmak Yeşillik yiyin

Diğer İnsanlarla konuşun Bilineni ya da bilindiği sanılanı yıkmaya cesaretli olmak Sürekli olarak her konuda değişik bir alternatif üretmeyi denemek İş yerinizi yaratıcılığı özendirici bir hale getirmek

HAFIZA DİKKAT DEMEKTİR. MEŞGUL YA DA KARIŞIK BEYİN BOŞ YERE OKUR HAFIZA DİKKAT DEMEKTİR. MEŞGUL YA DA KARIŞIK BEYİN BOŞ YERE OKUR. ÖĞRENEMEZ..

ÖZELLİKLE ADAPTASYON AĞIRLIKLI

UMUDU TÜKETMEYİN İYİ UYKU ÖNEMLİDİR GÜLÜMSEMEYİ UNUTMAYIN

Kaynaklar Howard Gardner: Multiple Intelligences The Theory in Practice Scientific American: Limits of our intelligence by Douglas Fox, July 2011. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence Evolution of the Brain and Intelligence. Gerhard Roth and Ursula Dicke in Trends in Cognitive Sciences, Vol. 9, No. 5, pages 250–257; May 2005. Cellular Scaling Rules for Primate Brains. Suzana Herculano- Houzel, Christine E. Collins, Peiyan Wong and Jon H. Kaas in Proceedings of the National Academy of Sciences USA, Vol. 104, No. 9, pages 3562–3567; February 27, 2007. Efficiency of Functional Brain Networks and Intellectual Performance. Martijn P. van den Heuvel, Cornelis J. Stam, René S. Kahn and Hilleke E. Hulshoff Pol in Journal of Neuro- science, Vol. 29, No. 23, pages 7619–7624; June 10, 2009.

Bazı slaytlarını kullandığım TEŞEKKÜR Bazı slaytlarını kullandığım Dr. Kerem DÜNDAR ve Prof. Dr. Kemal S. Türker’e İletişim için e-mail: farukerden@gmail.com berden@kocaeli.edu.tr