Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYARDA KLAVYE KULLANIMI
Advertisements

CEIT 101 Teorik Emrah Soykan - Konu 3 -.
SQL String Fonksiyonları
KLAVYE KULLANIMI.
Genel Klavye Kisayollari
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ MİCROSOFT WORD
KLAVYE KULLANIMI.
İSİM UZAYLARI.
WINDOWS ÖZET Klasöre girmek için veya dosya çalıştırmak için;
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Yollar ve Pen Aracı Çizim çalışmasında Yolların Kullanılması Arkaplan için Vektör nesneleri oluşturmak Tanımlanmış özel şekilllerle çalışmak Bir Akıllı.
TEKNİK RESİM 2. HAFTA.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
KLAVYE EĞİTİMİ.
1- Çalışma sayfasına dış çerçevesi olan bir oval ve bir dörtgen çiziniz. Dörtgeni seçili duruma getiriniz ve oval şeklin bir kısmını örtecek şekilde ovalin.
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
Bilgisayar Programlama (Yrd. Doç. Dr. İbrahim ASRİ)
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 2
Paralel Programlamaya Giriş
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
VİSUAL BASIC İLE GRAFİK ÇİZİMİ
Sesli Canlandırmalar Hazırlamak Flash çok farklı formatlarda sesleri çalabilme özelliğine sahiptir. Windows işletim sisteminin ses formatı olan.wav, Macintosh.
KLAVYE VE KISAYOL TUŞLARI Hazırlayan: Pınar KORKMAZ Bil.Tek.Öğretmeni.
Visual Basic Windows Programlama.
Değişken Türleri.
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
PowerPoint Konu Anlatımı
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Grafik ve Animasyon-II
Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş Bilgisayar Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş Bugün Neler Yapacağız? Tabloları yazıcıdan döküm alma Baskı ön izleme.
KELİME İŞLEMCİ PROGRAMI
COSTUMES KILIKLAR (KOSTÜMLER)
BİLİŞİM TEKNOLOJİ DERSİ KLAVYENİN TUŞLARI
Resimleri slayt olarak göstermek için  Resimlerim’i açın. Resimlerim  Resim Görevleri’nde Slayt olarak göster'i tıklatın.  Notlar  Resimlerim'i açmak.
Simulink Örnekleri Örnek1: Aşağıdaki denklemi simülasyonda çalıştırınız Kullanılacak Bloklar:
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
2. HAFTA 2. Hafta.
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hiiden Turtle = HT (Kalemi Gizle) Kullanımı HT.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 4. HAFTA. ÖĞRENİLECEK KOMUTLAR ARRAY: (AR): Dizi halinde kopyalama SCALE: (SC): Büyütme küçültme ALIGN: (AL): Hizalama EXTEND:
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Autocad Nedir? Autocad, standartlara ve teknik resim kurallarına göre çizim yapabilen gelişmiş bir bilgisayar destekli tasarım programıdır
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
ENGiNHoCa KLAVYE.
Bu Hafta Öğreneceklerimiz
KLAVYE TUŞLARI VE ÖZELLİKLERİ
Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST
Bu Hafta Öğreneceklerimiz KLAVYE.
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
1- SIT DOWN A. OTUR B. KALK GİT.
KLAVYEDE BULUNAN TUŞLAR
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
9. BİR ÇİZİM ORTAMININ YARATILMASI
Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST
Veri Tipleri 12/4/2018.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Bölüm 1 Genel Kavramlar Bilgi Saklama
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Bilgisayar Bilimi Fonksiyon Yazma.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
FİLLER.
Sunum transkripti:

Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hidden Turtle = HT (Kalemi Gizle) HT

Pen Up = PU (Kalemi Kaldır) Kullanımı PU (Kalemi kaldırır çizim yapmaz) Pen Down = PD (Kalemi kağıt üzerine indirir) PD (Çizim yapmak için kalemi kağıt üzerine bırakır)

Forward = FD (İleri Git) Kullanımı FD 100 (100 piksel ileri git) Backward = BK (Geri Git) BK 50 (50 adım geri git)

Right = RT (Sağa Dön) Kullanımı RT 45 (45 derece sağa dön) Left = LT (Sola Dön) LT 45 (45 derece sola dön)

Clear Graphics = CG (Çizilen grafiği siler ) Kullanımı CG (Grafiği Temizle) Clear Screen = CS (Görüntü alanını temizler ) CS (Görüntü alanını siler)

REPEAT (Komut dizininin kaç kez tekrarlanacağını belirtir) Kullanımı REPEAT 4[FD 50] (4 kez ileriye 50 adım atılmasını sağlar) SHOW (İşlemin sonucunu görüntüle) CHAR (ASCII kodu göster) SHOW CHAR 65 (65 nolu karakteri görüntüle)

CIRCLE (Daire çizmek için kullanılan komuttur) Kullanımı CIRCLE 50 (50 piksellik yarıçapında daire çizer)

LABEL (Metinsel ifade yazdırma) Kullanımı LABEL "METİNSEL İFADE VEYA LABEL [METİNSEL İFADE] Örnek1: Label [BÖTE] Örnek2: repeat 50 [label [Bilgisayar] rt 15 fd 10]

SETPENCOLOR = setPC (Kalem rengini değiştirme.)

SETPOS [n n] (Kaplumbağayı x, y koordinatlarına göre ayarlama) Örnek: SETPOS [50 5] SETHEADING n (Kaplumbağayı belirtilen derece yönüne döndürme) SETHEADING 30

Örnekler REPEAT 3[FD 100 RT 120] REPEAT 4[FD 100 RT 90] REPEAT 5[FD 100 RT 72] REPEAT 6[FD 100 RT 60] REPEAT 7[FD 100 RT 51] REPEAT 8[FD 100 RT 45]

Örnek : Ekran çıktısı: Editör menüsünde isim tanımlaması yaparak aşağıdaki kodları çalıştırın. repeat 12 [lt 30 circle2 100] repeat 12 [lt 30 circle2 110] repeat 12 [lt 30 circle2 115] repeat 12 [lt 30 circle2 120] repeat 12 [lt 30 circle2 125] repeat 12 [lt 30 circle 130] repeat 12 [lt 30 circle 135] repeat 12 [lt 30 circle 140] repeat 12 [lt 30 circle 145] repeat 12 [lt 30 circle 150] repeat 12 [lt 30 circle 95] repeat 12 [lt 30 circle 90] repeat 12 [lt 30 circle 85] repeat 12 [lt 30 circle 80] repeat 12 [lt 30 circle 75] repeat 12 [lt 30 circle 70] repeat 12 [lt 30 circle 65] repeat 12 [lt 30 circle 60]

Örnek animasyon (Helikopter – ANIMATE yazıp enter tuşuna basın) TO P :X :Y SETXY :D * 6 * :X + :A 6 * :Y + :B END TO COPTER PU P -1 3 PD P -6 3 P 4 3 P -1 3 P -1 2 P -2 1 P 2 1 P -7 1 P -2 0 P -1 -1 P 1 -1 P 2 0 P 2 1 P 1 2 P -1 2 PU P -8 2 PD P -6 0 PU P -8 0 PD P -6 2 END TO ANIMATE MAKE "D 1 FLYR -250 200 100 SPINLT 1 FLYL 200 30 100 SETPC [140 60 60] ALIEN -260 100 FLYL 30 0 100 SHOOT SETPC [200 180 120] ALIEN -260 100 DESTROY -260 100 SETPC [255 255 255] ALIEN -260 100 FLYD 100 -80 0 FLYL 0 -250 -80 FLYU -80 90 -250 SPINRT -1 FLYU 90 100 -250 ANIMATE END TO FLYR :X1 :X2 :Y IF :X1 > :X2 [STOP] MAKE "A :X1 MAKE "B :Y SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYR :X1 + 3 :X2 :Y END TO FLYL :X1 :X2 :Y IF :X1 < :X2 [STOP] MAKE "A :X1 MAKE "B :Y SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYL :X1 - 3 :X2 :Y END TO FLYD :Y1 :Y2 :X IF :Y1 < :Y2 [STOP] MAKE "A :X MAKE "B :Y1 SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYD :Y1 - 3 :Y2 :X END TO FLYU :Y1 :Y2 :X IF :Y1 > :Y2 [STOP] MAKE "A :X MAKE "B :Y1 SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYU :Y1 + 3 :Y2 :X END TO SPINLT :N IF :N < -1 [STOP] MAKE "D :N SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER SPINLT :N - 0.40 END TO SPINRT :N IF :N > 1 [STOP] MAKE "D :N SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER SPINRT :N + 0.40 END TO SHOOT MAKE "A 0 MAKE "B 100 SETPC [0 0 0] COPTER PU P 2.1 0.40 SETHEADING :D * 90 SETPENSIZE [2 2] SETPC [255 0 0] REPEAT 3 [OUT LASER IN] SETHEADING 0 SETPENSIZE [1 1] END TO OUT PD FD 220 END TO IN PE BK 220 WAIT 4 PPT PU END TO LASER PLAYWAVE "laser.wav 0 ;file must be present END TO EXPLODE PLAYWAVE "explode.wav 0 ;file must be present END TO ALIEN :X :Y MAKE "A :X MAKE "B :Y PU P -2 2 PD P -1.5 3 P 1.5 3 P 2 2 P 0.50 1.6 P -0.50 1.6 P -2 2 P -4 1 P -4 0 P -3 -1 P -1 -1.5 P 1 -1.5 P 3 -1 P 4 0 P 4 1 P 2 2 P 4 1 P 1 0 P -1 0 P -4 1 PU P -1 -2 PD P -1 -3 PU P 0 -2 PD P 0 -3 PU P 1 -2 PD P 1 -3 END TO BLAST :X :Y MAKE "A :X MAKE "B :Y PU P 0 0 PD REPEAT 12 [FD 24 BK 24 RT 30] PU P -1 -4 PD P -2 -5 PU P 0 -5 PD P 1 -6 PU P -2 -7 PD FD 2 PU P 0 -7 PD FD 2 PU P 1 -8 PD FD 2 PU P 2 -5 PD FD 2 END TO DESTROY :X :Y SETPC [255 0 0] BLAST :X :Y EXPLODE SETPC [255 255 255] BLAST :X :Y MAKE "A 0 MAKE "B 100 SETPC [255 255 255] COPTER END