MERKEZİ VE MAHALLİ İDARELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
BAKANLIKLAR İlk bakanlıklar II. Mahmut döneminde kurulmuştur yılında ilk bakanlık örgütü olarak Umur-u Mülkiye Nezareti kurulmuştur. Ayrıca Umur-u.
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA SUÇU (TCK 257. MADDE).
Sayılı Bankacılık Kanunu Kendisine Tabi Olan Kamu Görevlisini Daha Fazla Mı Koruyor? Hazırlayan ve Sunan : Başbakanlık Müfettiş Yrd. Ayhan KÜÇÜK.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
YONT221 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM KAMU YÖNETİMİN DENETLENMESİ VE ÖRGÜTLENMESİ Öğretim görevlisi. m.necati cizrelioğulları 1.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
KAMU ZARARI. Kamu zararı tanımı Türk mali sistemine köklü değişiklikler getiren “5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” ve bu çerçevede oluşturulan.
MERKEZ İ İ DARE (DEVLET İ DARES İ ) ÜÇÜNCÜ DERS. HEDEFLER Ülkemizde Cumhurba ş kanının seçimi, görev yetkileri ile sorumlulu ğ unun nasıl sa ğ lanaca.
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
9. Hafta KAMU HİZMETİ. HEDEFLER Kamu hizmeti kavramını tanımlayacak Kamu hizmeti türlerini öğrenecek Kamu hizmetine hakim olan ilkeleri öğrenecek Kamu.
Serhat Bahadır KERT. Uluslararası Medikal Bilişim Birliği 1.Profesyonellerin kendilerine etik rehberlik sağlamak, 2.Mesleğin yerine getirilmesinde ölçüt.
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
YONT221 İKİNCİ BÖLÜM KAMU YÖNETİMİN DENETLENMESİ VE ÖRGÜTLENMESİ Araştırma görevlisi ph.d. m.necati cizrelioğulları.
4734 SAYILI KANUN Musa GÜNDEN İDB Uzmanı.
KORUNMAYA MUHTAÇ ÇOCUKLARIN HAKLARI
Kamu Yönetimi 2. Kısm Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Prof.Dr.Zerrin Toprak ,Karaman MERSİN , 04 OCAK 2014
EVLAT EDİNME EVLAT EDİNME KÜÇÜKLERİN EVLAT EDİNİLMESİNİN KOŞULLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Belediye Bütçesi Süreç , 5393 sayılı kanun temelinde
MSB BAKANLIĞI HARİÇ TÜM BAKANLIKLAR KANUNLA KURULUR
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
REHBERLİK YÖNET.-6.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KURULLARI
BİLGİSAYAR AĞLARI.
Öğr.gör.idil yıldırım arı
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
1982 Anayasası’nda Yerel Yönetimler (V. Hafta)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
YÜRÜTME.
KENT KONSEYLERİ VE PARLAMENTO
Görev ve Sorumluluklar
Kamu tüzel kişiliği Kişi, hak ve borçlara sahip olabilen varlıklardır.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
Terör Suçları ve Türkiye
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dersi Planlama.
MÖHUK m.47 (Yetki Anlaşması)
Müracaat ve Şikayetler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE’DE SPOR ETKİNLİKLERİNİN ORGANİZASYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE’DE YEREL YÖNETİM YAPILANMASI VE MODERN YEREL YÖNETİMLERİN KURULUŞ FELSEFESİ Kent İşletmesi 2.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİGORTA SEKTÖRÜ DÜZENLEME VE DENETLEME İŞLEMİ
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

MERKEZİ VE MAHALLİ İDARELER

Merkezî idare MADDE 126- Türkiye, merkezî idare kuruluşu bakımından, coğrafya durumuna, ekonomik şartlara ve kamu hizmetlerinin gereklerine göre, illere; iller de diğer kademeli bölümlere ayrılır. İllerin idaresi yetki genişliği esasına dayanır. Kamu hizmetlerinin görülmesinde verim ve uyum sağlamak amacıyla, birden çok ili içine alan merkezî idare teşkilatı kurulabilir. Bu teşkilatın görev ve yetkileri kanunla düzenlenir.

Mahallî idareler; il, belediye veya köy halkının mahallî müşterek ihtiyaçlarını karşılamak üzere kuruluş esasları kanunla belirtilen ve karar organları, gene kanunda gösterilen, seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan kamu tüzelkişileridir. Mahallî idarelerin kuruluş ve görevleri ile yetkileri, yerinden yönetim ilkesine uygun olarak kanunla düzenlenir. (Değişik: 23/7/1995-4121/12 md.) Mahallî idarelerin seçimleri, 67 nci maddedeki esaslara göre beş yılda bir yapılır. (Mülga cümle: 16/4/2017- 6771/16 md.) Kanun, büyük yerleşim merkezleri için özel yönetim biçimleri getirebilir. Mahallî idarelerin seçilmiş organlarının, organlık sıfatını kazanmalarına ilişkin itirazların çözümü ve kaybetmeleri, konusundaki denetim yargı yolu ile olur. Ancak, görevleri ile ilgili bir suç sebebi ile hakkında soruşturma veya kovuşturma açılan mahallî idare organları veya bu organların üyelerini, İçişleri Bakanı, geçici bir tedbir olarak, kesin hükme kadar uzaklaştırabilir.

Merkezî idare, mahallî idareler üzerinde, mahallî hizmetlerin idarenin bütünlüğü ilkesine uygun şekilde yürütülmesi, kamu görevlerinde birliğin sağlanması, toplum yararının korunması ve mahallî ihtiyaçların gereği gibi karşılanması amacıyla, kanunda belirtilen esas ve usuller dairesinde idarî vesayet yetkisine sahiptir. Mahallî idarelerin belirli kamu hizmetlerinin görülmesi amacı ile, kendi aralarında Bakanlar Kurulunun izni ile birlik kurmaları, görevleri, yetkileri, maliye ve kolluk işleri ve merkezî idare ile karşılıklı bağ ve ilgileri kanunla düzenlenir. Bu idarelere, görevleri ile orantılı gelir kaynakları sağlanır.