Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MSB BAKANLIĞI HARİÇ TÜM BAKANLIKLAR KANUNLA KURULUR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MSB BAKANLIĞI HARİÇ TÜM BAKANLIKLAR KANUNLA KURULUR"— Sunum transkripti:

1 MSB BAKANLIĞI HARİÇ TÜM BAKANLIKLAR KANUNLA KURULUR

2 3046 sayılı KANUN-1984 İdare, kuruluş ve görevleriyle bir bütündür. Teşkilatlanmada görev ve yetkilerin tespitinde bu bütünlük bozulamaz Anayasa ve yasalar uyarınca yürütmenin görev alanına giren kamu hizmetlerinin belirli bir bölümünü yerine getiren ve bir başbakana. bağlı olarak çalışan merkezî yönetim örgütüdür EN FAZLA 5 BAŞBAKAN YARDIMCISI BULUNUR DİĞER BAKANLAR GİBİ BAŞBAKANIN TEKLİFİ VE CUMHURBAŞKANININ ONAYI İLE ATANIR.

3

4

5 KALKINMA BAKANLIĞI ​​​​​​Bağlı Kuruluşlar​  Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Doğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi​ Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi ​Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi  İlgili Kuruluşlar​ ​​ Kalkınma Ajansları​

6

7

8

9

10 KARAYOLLARI GM TAŞRA TEŞK,İLATI YOK
BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİ ŞEKLİNDE ÖRGÜTLENİYOR.

11 BAĞLI -İLGİLİ BAĞLI KURULUŞ
Bakanlığın hizmet ve görev alanına giren ana hizmetleri yürütmek üzere, bakanlığa bağlı olarak özel kanunla kurulan, genel bütçe içinde ayrı bütçeli veya katma bütçeli veya özel bütçeli kuruluşlardır. Bağlı kuruluşlar, merkez teşkilatı ile ihtiyaca göre kurulan taşra teşkilatından meydana gelecek şekilde düzenlenir. İLGİLİ KURULUŞ Özel kanun veya statü ile kurulan, iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların müessese ortaklık ve iştirakleri veya özel hukuki, mali ve idari statüye tabi, hizmet bakımından yerinden yönetim kuruluşları şeklinde düzenlenir. Bu kuruluşların ilgili olduğu bakanlık bu Kanunun koyduğu usule göre belirlenir

12 1. Adalet Bakanlığı 2. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı 3. Avrupa Birliği Bakanlığı 4. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 5. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 6. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 7. Dışişleri Bakanlığı 8. Ekonomi Bakanlığı 9. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı 10. Gençlik ve Spor Bakanlığı 11. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı 12. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı 13. İçişleri Bakanlığı 14. Kalkınma Bakanlığı 15. Kültür ve Turizm Bakanlığı 16. Maliye Bakanlığı 17. Milli Eğitim Bakanlığı 18. Milli Savunma Bakanlığı 19. Orman ve Su İşleri Bakanlığı 20. Sağlık Bakanlığı 21. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı

13 GENEL YAPI MÜSTEŞAR GENEL MÜDÜR DAİRE BAŞKANI ŞUBE MÜDÜRÜ ŞEFLİK
MEMURLUK

14 MERKEZE YARDIMCI KURULUŞLAR
MİLLİ GÜVENLİK KURULU SAYIŞTAY DANIŞTAY

15 MİLLİ GÜVENLİK KURULU Cumhurbaşkanının başkanlığında, Başbakan,
Genelkurmay Başkanı, Başbakan Yardımcıları (5 Bakan Yani) Adalet, Milli Savunma, İçişleri, Dışişleri Bakanları, Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanları ve Jandarma Genel Komutanından kurulur.

16 Rutin olarak 2 ayda bir, Gerek görülürse istenildiği zaman CB yoksa Başbakan başkanlık eder Gündemi CB belirler Kararları bağlayıcı değildir. Başbakan Yard ve Adalet Bakanı bu kurula 2001’de dahil oldu. Gerek görülürse kurula dışarıdan birileri çağrılabilir Devamlı bir teşkilatı var. Teşkilatın Başı MGK Genel Sekreteridir. Ve başbakanlığa bağlıdır

17 DANIŞTAY Şurayı Devlet 1868 de kuruldu, Fransa’dan örnek
Hem yüksek mahkeme hem de danışma ve inceleme mercii Danışataya bağlı bölge idare, idare ve vergi mahkemeleri vardır. İdari ve Yargılama görevleri vardır.

18 Görüş bildirir CB ve Başbakana,
Siyasiler gönderirse kanun tasarılarını inceler Tüzükleri, İmtiyaz Sözleşmelerini, Kamu Sözleşmelerini inceler En üst idari yargı organıdır. Bölge idare, idare ve vergi mahkemelerinin kararlarına karşı itiraz larını karara bağlar. Daireler şeklinde çalışır.

19 Danıştay İlk Derece Mahkemesi Olarak
1.  Bakanlar kurulu kararlarına karşı açılan davalar. 2.  Başbakanlık,bakanlık ve diğer kurum ve kuruluşların müsteşarlarıyla ilgili müşterek kararnamelere karşı açılan davalar. 3.  Bakanlıklar ile kamu kuruluşları veya kamu kurumu niteliğinde ki meslek kuruluşlarınca çıkarılan ve ÜLKE çapında uygulanacak düzenleyici işlemlere karşı açılan davalar.   4 Birden çok idare veya vergi mahkemesinin yetki alanına giren işlere ilişkin davalar.

20 5.  HSYK’nın meslekten çıkarma cezalarına karşı açılan davalar.
6.  Tahkim yolu öngörülmeyen kamu hizmetleri ile ilgili imtiyaz şartlaşma ve sözleşmelerinden doğan idari davalar. 7.  Belediyer ile il özel iderelerinin seçimle gelen organlarının organlık sıfatlarını kaybetmeleri hakkındaki davalar. 8. Özelleştirme uygulamalarına ilişkin idari davalar.

21 9. Eskiden üst kurulların kararlarına karşı açılacak davalarada danıştay ilk derece mahkemesi olarak bakıyordu ancak yapılan değişikliklerle; Rekabet kurulu, EPDK, Şeker kurulu, BDDK, BTK, Muhasebe ve denetim standartları kurumu, TMSF kararlarına karşı açılacak davaların ilk derece mahkemesi olarak idare mahkemeleri bakmaktadır.

22 SAYIŞTAY 1865 Divanı Muhasebat
Kamu Kaynaklarının verimli etkili kullanımını sağlamak, mali saydamlık Tbmm ye bağlıdır İki temel görev, TBMM ADINA MALİ DENETİM YAPMAK, SORUMLULARIN , KAMU ZARARINA YOL AÇAN HESAP VE İŞLEMLERİNİ YARGILAMA YOLUYLA KESİN HÜKME BAĞLAMAK

23 YETKİ ALANI TÜM KAMU KURUMLARINI DENETLER
AMA, SERMAYESİNDE %50 DEN AZ PAYI OLAN KİT, İŞLETME, BİT, VE TÜRKİYE VARLIK FONU HESAPLARINI DENETLEYEMEZ.

24 KAÇ TÜR DENETİM Düzenlilik denetimi Performans denetimini

25 Düzenlilik denetimi; a) Kamu idarelerinin gelir, gider ve malları ile bunlara ilişkin hesap ve işlemlerinin kanunlara ve diğer hukuki düzenlemelere uygun olup olmadığının tespiti, b) Kamu idarelerinin mali rapor ve tablolarının, bunlara dayanak oluşturan ve ihtiyaç duyulan her türlü belgelerin değerlendirilerek, bunların güvenilirliği ve doğruluğu hakkında görüş bildirilmesi, c) Mali yönetim ve iç kontrol sistemlerinin değerlendirilmesi, suretiyle gerçekleştirilir.

26 Performans Denetimi 1. Hesap verme sorumlluğu çerçevesinde idarelerce belirlenen hedef ve göstergelerle ilgili olarak faaliyet sonuçlarının ölçülmesi suretiyle gerçekleştirilir. Tüm denetimler sonucunda denetimle ilgili olan veya denetimden kaynaklanan ve açıklanması gerekli görülen diğer hususlar da rapor edilebilir. Yerindelik Denetimi yapamaz.

27 Sayıştay, denetimleri sonucu hangi raporları üretir?
- Genel Uygunluk Bildirimi - Dış Denetim Genel Değerlendirme Raporu - Faaliyet Genel Değerlendirme Raporu - Mali İstatistikleri Değerlendirme Raporu - Kamu İdarelerine İlişkin Sayıştay Denetim Raporları - Kalkınma Ajanslarına İlişkin Sayıştay Denetim Raporları - Kamu İşletmeleri Denetim Raporları - Kamu İşletmeleri Genel Raporu - Yargılamaya Esas Raporlar - Siyasi Partilerin Mali Denetim Raporları

28 RAPORLAR : KAMU İDARESİNE VEYA TBMM’YE SUNULDUKTAN 15 GÜN İÇERİSİNDE KAMUOYUNA AÇIKLANIR BU RAPORA 1 KEZ DÜZELTME İSTENEBİLİR. HER TÜRLÜ BİLGİ BELGEYİ İSTEYEBİLİR SAYIŞTAY DENETÇİLERİ İNVCELEMEYİ YAPAR

29 GÖREVLERİ İDARİ NİTELİKLİDİR
YARGISAL DEĞİLDİR ANCAK SAYMANLAR VE 2. DERECE AMİRLER HAKKINDA ZİMMET YADA BERAAT KARARI VERİR KENDİ İÇİNDE TEMYİZ DAİRESİ VARDIR BİR HESAP YARGISIDIR ASLINDA KARARLARINA KARŞI İDARİ YARGIYA BAŞVURULAMAZ


"MSB BAKANLIĞI HARİÇ TÜM BAKANLIKLAR KANUNLA KURULUR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları