YENİ KİŞİSEL GELİŞİM SİSTEMİ 08.05.2019 UZEM REHBERLİK S.
TANIMLAR ÖĞRETMEN : Yardımcı ve Grupların takibinden sorumlu yetişmeyi sağlayacak kontrol uzmanı. YARDIMCI : Öğretmenin istediği kişisel gelişim bilgilerinin grupta işlevi sağlayacak stajyer birim elemanı 08.05.2019 UZEM REHBERLİK S.
TANIMLAR GRUP: Öğretmen ve Yardımcının birlikte belirleyeceği öğrencilerin uyumlu çalışma gruplarıdır. Bu gruplar durumlarına ve gereken ihtiyaca göre (1*2) – (3)- (4*5) diye isimlendirilebilir. 08.05.2019 UZEM REHBERLİK S.
1-2 GRUBU öğretmen irtibatlı Yardımcı B1*4-5 1-2 GRUBU öğretmen irtibatlı B2*3-4 1*2 bireysel BİREYSEL REHBERLİK MODELİ 08.05.2019 UZEM REHBERLİK S.
Bireysel Rehberlik Grupların bireysel ilgilenmesi öğretmen tarafından kontrol edilirken 3 ve 4*5 grubunun bireysel ilgilenmesi Yardımcı eleman tarafından sağlanacaktır. Rehberlikte asıl sorunları olan 1-2 grubu öğretmen tarafından gruptan ziyade daha çok 1*1 ilgilenme esas alınacaktır. Yardımcı 1*1 ilgilenmesi öğretmen tarafından sağlanacak ve ders bazı rehberlik desteği ile öğrencinin ihtiyacı karşılanacak bu da öğrenciyi tanımayı kolaylaştıracaktır. 08.05.2019 UZEM REHBERLİK S.
Rehberlik Çalışmasında Öğrenci tanıma Çalışmanın esası öğrencinin tanınması olduğundan önceliği Bireysel anketler alır. Otobiyografi Sosyometri Problem Tarama Genel kültür ve ihtiyaca göre diğerleri…(mesleki eğilim gibi.) 08.05.2019 UZEM REHBERLİK S.