HUKUK BAŞLANGICI 4.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
Advertisements

Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Gülara Tırpançeker Bilişim Etiği Kuramlar.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
KİŞİSEL HİJYEN.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
VARLIKLARIN İZLENMESİ Menkul Kıymetler
FİNANSAL KARAR TÜRLERİ
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
FELSEFE KONU: BİLGİ FELSEFESİ VE BİLGİ ÇEŞİTLERİ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Tarım Hukuku 1.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
KONU:OKULUMUN TARİHİ SUNUSU
Bütünleştirme uygulamaları
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Adalet.
1. TEMEL HUKUK BİLGİLERİ.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Tanımlar-Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ayşe Kuzu.
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Sözleşme Sözleşme Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
TEBLİGATIN İŞLEVİ Tebligatın adil yargılama hakkının sağlanması ve adaletin gerçekleştirilmesi açılarından ÖNEMLİDİR.
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
KİŞİLER HUKUKU Kişiler hukukuna hakim olan temel ilkeler şunlardır:
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
Mevzuat AY. m. 12, 13, 17, 35, sayılı Türk Medenî Kanunu
Öğretmenlik Meslek Etiği
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
Ceza Hukukunun Temel İlkeleri
HUKUK BAŞLANGICI 2.
Sebeplerin Yarışması ve Müteselsil Sorumluluk
Öğretmenlik Meslek Etiği
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
. Modern devletin 16. yy’da ortaya çıkmaya başlaması
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Toplumsal Düzen Kuralları
Sunum transkripti:

HUKUK BAŞLANGICI 4

Norm Kavramı Normların Bilgiyle İlişkilendirilmesi İnsana ilişkin Bilgi İnsan Değeri İnsanın Olanakları Bilgisi İnsanın olanaklarını geliştiren normlar nasıl olabilir? Bilgiye Dayalı Temellendirme ÖRNEKLERLE TARTIŞMA

NORM KAVRAMI Toplumsal hayat içerisinde çeşitli türden kurallarla karşılaşırız. Belirli türden bir düzen kurma iddiasında olan bu kurallardan başlıcaları hukuk kuralları, ahlâk kuralları, görgü (nezaket ) kuralları, örf-adet kuralları ve din kuralları olarak sayılabilir.   İnsan davranışını düzenlemeye dönük bu kuralların birtakım ortak özellikleri bulunmaktadır. Bu kuralların hepsi de belirli bir düzen kurmayı hedeflerler.

NORM KAVRAMI - Her biri normatif niteliktedir. Bir şeyi emreder, yasaklar ya da izin verirler. - Din kuralları, hukuk kuralları, görgü kuralları, örf adet kuralları gibi kuralların hepsi insan davranışını konu edinirler. - Bu kuralların hepsi belirli bir tür müeyyideye (cebir, ayıplama, kınama, dışlanma gibi) sahiptir.

Hukuk kuralları genel ve soyut şekilde düzenlenirler Hukuk kuralları genel ve soyut şekilde düzenlenirler. Tek bir kişiye değil de kuralın belirlediği durum içinde bulunan bütün bireylere hitap ederler. Örneğin bir borç ilişkisinin hukuki çerçevesini ortaya koyan kanun hükümleri gibi. Bu hükümler belirli bir borç ilişkisine giren herkesin karşılaması gereken şartları dile getirecek şekilde kaleme alınırlar, yani soyutturlar. Bu sayede kuralın önceden belirlediği durumda olan herkes için geçerli olacak şekilde uygulanılırlar.

Hukukun Amacı Adalettir   aa.Adalet Kavramı: Platon’un Devlet isimli eserinde verdiği bir adalet tanımı şöyledir: “Her birine gerekeni, borçlu olunanı vermek”. Bu “borçlu olunan”ın nasıl iade edileceği, sahibine ne şekilde verilebileceği sorusu, farklı adalet tanımlarını, adalete ilişkin çeşitli ayrımları beraberinde getirmiştir. Hukukun yöneldiği temel amaç olarak adalete ilişkin yapılan ayrımlardan başlıcası dağıtıcı adalet ve denkleştirici adalet ayrımıdır.

Dağıtıcı adalet, paylaştırmada herkesin yeteneğine ve toplum içindeki durumuna göre payına düşeni almasını öngörürken; denkleştirici adalet, hukuki ilişkide taraf olanların eşit muamele görmesini gerektiren eşitlik türüdür.

Dağıtıcı adalette eşitlik ilkesine uygunluk, durumun ve tarafların özellikleri, içindeki bulundukları koşullar değerlendirilerek yerine getirilir. Kişinin sadece hakları değil ödevleri de yetenekleri ve toplumdaki durumuna göre farklılık arz eder. Herkesten kazancına göre vergi alınmasını öngören anayasa hükmü, dağıtıcı adalet için pozitif hukuktan verilebilecek bir örnektir.