Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Matematiksel Kavramların Gelişimi
Sınıf Koçluğu İçeriğinin Bir Kısmı NLP ile SINIF KOÇLUĞU Empatik Dinleme Temsil Sistemleri Vizyon – Misyon Oluşturma Negatif Çapa Kaldırma Pozitif.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Geometri Öğrenme Alanı Temel Beceriler
Çarpma İşlemi.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
KAVRAM HARİTALARI Doç. Dr. Ömer Faruk KESER.
BÖLÜM 6.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Probleme Dayalı Öğrenme
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Sembolik Düşünce Nedir
İŞLEM KAVRAMI.
Doğal Çocuk/Çevre (ortam)
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
BİLİŞSEL GELİŞİM BİLİŞ; düşünme, öğrenme ve hatırlama süreçlerine denir. “BİLİŞSEL” sözcüğü, akıl ve bilgi, bellek, akıl yürütme, anımsama, unutma, sorun.
GÖRME ENGELLİLER.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
ŞEKİLLER.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
İŞLEM KAVRAMI.
 Geometri, çocuklarda ispat ve muhakeme becerilerinin gelişimini sağlayan bir matematik alanıdır.  Geometri, geometrik şekillerin özelliklerini, geometrik.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi

Uzamsal Düşünme Uzamsal algı, sözel olarak ifade ettiğimiz nesneleri zihnimizde canlandırabilme, onunla ilgili şemalar oluşturma, yönergelere uyma, verilen bir tablodaki verileri değerlendirme ve yorumlama, rakamlar ve harfleri yazma gibi birçok beceriyi kapsamaktadır. Uzamsal algı dünyamıza doğal olarak değer verme, onu anlama ve yorumlama için gereklidir. Bunun yanı sıra uzamsal yetenek ve matematik başarısı birbiriyle ilişkilidir ve uzamsal yetenek matematiğin birçok öğrenme konusu için önemlidir. Uzamsal algı ve yapı oluşturma, sanat, bilim, sosyal çalışmalar, hareket, müzik ve okuma çalışmalarıyla gelişir.

Uzamsal Düşünme Uzamsal düşünme becerileri ve sosyal çalışmalarda önemli beceriler olan harita okuma ve oluşturma geometride kritik öneme sahip beceriler olarak vurgulanır. Çocuklar her türlü doğal objenin şekillerini fark ederler. Blok oyunlarında şekil ve geometri ile ilgili birçok şeyi keşfederler. Hatta şekil ve pozisyonlarına bakarak alfabeyi ve harfleri de ayırt ederler.

Mekanda Konum Çocukların geometriyi ve şekilleri anlaması ilk olarak bulundukları mekanı fiziksel olarak yaşayabilmeleri ile mümkündür. Yaşadıkları çevreyi gözlemleyerek ya da hareket ederek tanımaya çalışırlar. Öncelikle kendilerini sonra da nesneleri bulundukları mekan içinde incelerler. Keşifleri arttıkça kendileri ve çevrelerindeki nesneler arasındaki ilişkilerin farkına varırlar.

Mekanda Konum NCTM standartlarına göre okul öncesi dönemdeki çocuklar; Bulundukları yere göre konumlarını belirtmeli, konumunu isimlendirmeli, tanımlayabilmeli ve bunları uygulamalı olarak gösterebilmelidir, Gezindiği alanda uzaklığa ve yönüne ilişkin fikirlerini uygulayabilmeli, tanımlayabilmeli ve isimlendirebilmelidir, “Harita” gibi koordinat sistemlerini ve konumunu “yakınında” gibi basit bağlantıları kullanarak isimlendirmeli ve bulmalıdır

Mekanda Konum Çocuklar için geometri, şekil ve mekân çalışmasıdır. Yani şekiller, çizgiler gibi uzamsal nesnelerin, şekillerin döndürülmesi ve kaydırılması sonucu oluşacak dönüşümleri ile “paralel”, “eşit” gibi kavramlar arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Uzamsal akıl yürütme ise bu nesneler arasındaki ilişkilerin ve şekillerin dönüşümlerinin çocukların zihnindeki temsillerini ifade etmektedir.

Piaget okul öncesi dönemde çocukların uzaysal kavramları öğrenmelerini 4 topolojik (şekil-bilim) ilişkiyle açıklamıştır: Yakınlık Ayırma Sıralama Çevreleme

Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. Mekânda konum alır. Harita ve krokiyi kullanır.

Kazanım 15. Parça-bütün ilişkisini kavrar Göstergeler Bir bütünün parçalarını söyler. Bir bütünü parçalara böler. Bütün ve yarımı gösterir. Parçaları birleştirerek bütün elde eder.