AHMET HAMDİ TANPINAR ( )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Advertisements

CÜMLE ÖGELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi veya olayı anlatan sözcük ya da sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Cümlede görevli.
Can AKIN ŞAİR VE FOTOĞRAF SANATÇISI Müslüm ÖZCAN tarafından yapılan Külliyenin kurucusu Sultan II. Bayezid büstünün açılışı.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
Mısır danatında resim ve heykel
TANZİMAT EDEBİYATI 2. DÖNEM
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
Hayalle Gerçek Arasında Rumeli Hisar’ından Bir Boğaz Manzarası.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Çoşku ve Heyecanı Dile Getiren Metin : Şiir
$1,000,000 $500,000 $100,000 $50,000 $10,000 $5000 $1000 $500 $200 $100 Ülkemize Müzeciliği gerçek anlamda getiren kişi kimdir? SORU 1? Osman Hamdi Hoca.
SIFIRIN TAR İ HÇES İ NESL İ HAN KAPLAN Haluk Bingöl CMPE 220-Fall 2010/ /11.
iki Başlıkta İncelenir Yıllar arası Türk Edebiyatı ve sonrası Türk Edebiyatı.
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
Fikri haklar nedir Fikri hak fikir ürünlerini koruyan haklara verilen genel addır.Bu ürünler insan zekası ile ortaya çıkan edebiyat ve sanat eserleri.
ÖMER ERDEM. Ömer Erdem 1967 yılında Konya’nın Bozkır'a bağlı olan Harmanpınar köyünde dünyaya geldi. KİMDİR?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
EYÜP SULTAN. Medineli müslümanlardan ve hicret sırasında Hz. Peygamber'i evinde misafir eden sahâbidir... Bütün Müslümanlar Peygamber efendimizi kendi.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
GENEL TEKRAR - 02 TAMLAMALAR TÜRKÇE. SIFAT TAMLAMALARI sarı yapraklar güler yüz masmavi deniz birkaç soru bu ev hangi kitap kaçan balık ihtiyar adam.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU
Kitabın künyesi Editör:Ahmet Polat Yazan:Daniel Defoe Derleyen:Öykü Zerrem Kapak:Kenan Tunca Dizgi,sayfa ve kapak tasarım:Mat Yapım Redaksiyon-Düzelti:Şebnem.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
Tel: İstanbul'u Dinliyorum İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı; Önce hafiften bir rüzgar esiyor; Yavaş yavaş sallanıyor Yapraklar ağaçlarda;
METINLERIN SINIFLANDIRILMASI. Metinlerin Sınıflandırılması Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre gruplara ayrılır. Buna.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
Gezi Yazısı. Gezi yazısı bir yazarın gezdiği, gördüğü yerleri edebi bir üslûpla anlattığı bir yazı türü. Gezi yazılarından oluşan esere seyâhatnâme denir.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
Nurullah Ataç.  21 Ağustos 1898’de İstanbul Beylerbeyi’de doğdu. 1957’de Ankara’da yaşamını yitirdi. Türk edebiyatında modern anlamda deneme türünde.
 Orhan Bey'in ölümüyle yerine oğlu I.Murat (Hüdavendigar) geçti.
 Tac Mahal, Hindistan'ın Agra şehrinde, yıllarında inşa edilmiş anıt mezar.Hindistan  İslâm türbe mimarisinin en önemli eserlerinden birisi.
HAZIRLAYANLAR GÖZDENUR KAHRAMAN BETÜL SOLAKOĞLU MÜJGAN DİLEK.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU’NUN EDEBİ ŞAHSİYETİ
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
MEKTUP.
B E D İ A C E Y L A N G Ü Z E L C E "Devrim, kadınların gözlerinde başlar. Bir kadın gözlerini deviriyorsa, bir şeyler değişecektir.’’
Metinlerin Sınıflandırması
KEVSER KURNAZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF - II. ÖĞRETİM
AHMET HAMDİ TANPINAR ( )
AHMET HAŞİM ( ).
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNDE ROMAN
ANLATIM TÜRLERİ.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Şinasi Şair Evlenmesi.
İstiklâl Marşı şairi. Asıl adı Mehmet Ragif olan Mehmet Akif 1873 yılında İstanbul'da doğdu. Annesi Emine Şerife Hanım, babası Temiz Tahir Efendidir. İlk.
AY.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
William Shakespeare: Hamlet
Hazırlayan:Serap Çivioğlu
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
Erguvan ağacı İstanbul’un bir simgesidir. En azından geçmişte öyleydi Erguvan ağacı İstanbul’un bir simgesidir. En azından geçmişte öyleydi. Beton.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
CELİL OKER.
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ
SAHAFLAR DÜNYASINA YOLCULUK
Yazı Sistemleri.
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
EDEBİYAT EĞİTİMİNDE ROMANIN KULLANIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 13. Hafta: Dini Etkileyen Sosyal Hayat
Hayatta,birinin eksikliğini hissettiğimiz
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

AHMET HAMDİ TANPINAR (1901-1962) 1901 yılında İstanbul’da doğmuştur.Çeşitli liva ve vilayetlerde kadılık yapan Hüseyin Fikri Efendi ile Trabzonlu Nesibe Hanım’ın oğlu olarak Şehzadebaşı semtindeki evlerinde doğan Ahmet Hamdi’nin çocukluğu çok defa babasının kadılığı dolayısıyla onun bulunduğu yerlerde geçti.İstanbul’da ancak babasının yeni bir yere tayini sırasında kısa aralarla bulundu.

İlköğrenimini Anadolu’nun çeşitli yerlerinde tamamlayan A İlköğrenimini Anadolu’nun çeşitli yerlerinde tamamlayan A.Hamdi lise yıllarını Vefa , Kerkük ve Antalya Sultanilerinde tamamladı.Darülfünunun edebiyat şubesine kaydoldu.Fakülteden mezun olduktan sonra on yıl kadar lise öğretmenliği yaptı.Edebiyat Fakültesinde “19.Asır Türk Edebiyatı Kürsüsü” kurulmasıyla bu kürsünün başına getirildi.Güzel Sanatlar Akademisi ve Edebiyat Fakültelerinde “Yeni Türk Edebiyatı” profesörlüğü yap tı.

Şair , yazar , edebiyat tarihçisi Şair , yazar , edebiyat tarihçisi.Öykü , roman , deneme türlerinde eserler vermiştir.

Doğu ve Batı kültürlerinden bir sentez yapmayı başaran yenilikçi bir yazardır.Tanpınar , öykücülüğünde ve romancılığında da şairlik tarafı ağır basan bir yazardır.

Tanpınar’ın eserlerinde yer tutan en önemli kavram ZAMAN dır Tanpınar’ın eserlerinde yer tutan en önemli kavram ZAMAN dır.Bunda ustası olarak kabul ettiği Marcel Proust ‘un etkisi vardır.Zaman kavramı onda bir roman tekniği olarak önem kazanmıştır.Huzur adlı romanı olay olarak 24 saat içine sığdırılmış olduğu halde geriye dönüşlerle zamanın genişletildiği hacimli bir romandır.

Ölüm , tarih , felsefe üzerine düşünceleri hep zaman kavramının üzerinde şekillenir.Saatleri Ayarlama Enstitüsü adlı romanında da zaman temasını toplumsal bir hiciv malzemesi olarak kullanır.

Tanpınar’da “rüya ve geçmiş zaman” kavramlarının anahtar kelimeler olduğu görülür.İlk öyküsü olan “Geçmiş Zaman Elbiseleri” nde , öykü , rüya gibi bir dekor içinde garip insanlar , olaylar ve mekan içinde geçer ki okuyucu kendini bir rüya atmosferinde bulur.Tanpınar’ da rüyanın asıl trajik havası “Abdullah Efendi’nin Rüyaları” ve “Rüyalar” öykülerindedir.

Uyuyan insanın uzak ve derin görünüşü ölümü hatırlatır ve ölüm herşeyin üstünde bir kavram olarak ortaya çıkar.

Şiir görüşünde ve eserlerinde musikimizin etkilerini bulmak mümkündür.

Zaman temasını işleyen şiirlerinden biri Bursa’da Zaman şiiridir.

Bursa’nın doğal güzelliklerini tarihi değerleriyle kaynaştırmıştır.

BURSA’DA ZAMAN Bursa’da bir eski cami avlusu Küçük şadırvanda şakırdayan su; Orhan zamanından kalma bir duvar… Onunla bir yaşta ihtiyar çınar Eliyor dört yana sakin bir günü. Bir rüyadan arta kalmanın hüznü İçinde gülüyor bana derinden. Yüzlerce çeşmenin serinliğinden , Ovanın yeşili , göğün mavisi Ve mimarilerin en ilahisi. Bir zafer müjdesi burda her isim; Yekpare bir anda gün , saat , mevsim Yaşıyor sihrini geçmiş zamanın Hala bu taşlarda gülen rüyanın Güvercin bakışlı sessizlik bile Çınlıyor bir sonsuz devam vehmiyle. Gümüşlü bir fecrin zafer aynası , Muradiye , sabrın acı meyvası. Ömrünün timsali beyaz Nilüfer, Türbeler , camiler , eski bahçeler , Şanlı menkıbesi binlerce erin , Sesi arşa çıkan hengamelerin. Nakleder yadını gelen geçene Bu hayalde uyur Bursa her gece; Her sabah onunla uyanır , güler Gümüş aydınlıkta serviler, güller Serin hulyasıyla bahçelerinin. Başındayım sanki bir mucizenin Su sesi ve kanat şakırtısından Billur bir avize Bursa’da Zaman Yeşil türbesini gezdik dün akşam , Duyduk bir musiki gibi zamandan Çinilere sinmiş Kur’an sesini Fetih günlerinin saf neşesini Aydınlanır gördüm tebessümünle İsterdim bu eski yerde seninle Başbaşa uyumak son uykumuzu , Bu hayal içinde...Ve ufkumuzu Çepeçevre katlasın bu ziya , bu renk Havayı dolduran uhrevi ahenk Bir ilah uykusu olur elbette Ölüm bu tılsımlı ebediyette; Belki de rüyası eski cedlerin , Beyaz bahçesinde su seslerinin.

Eserleri