NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
15.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2014 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Advertisements

Önem Testleri. Örnekleme yoluyla sağlanan bilgiden hareketle; Kliniklerde hasta hayvanlara uygulanan yeni bir tedavi yönteminin eskisine kıyasla bir farklılık.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ 1. Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
İKİDEN ÇOK (K) ÖRNEKLEM TESTLERİ. BAĞIMSIZ GRUPLARA İLİŞKİN HİPOTEZ TESTLERİ.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
Çoklu Doğrusal Bağlantı X3X3 X2X2 r X 2 X 3 = 1 Tam Çoklu Doğrusal Bağlantı.
Regresyon Analizi Hanefi Özbek.
Istatistik I Fırat Emir.
HİPOTEZ TESTLERİ VE Kİ-KARE ANALİZİ
Yrd.Doç.Dr.İstem Köymen KESER
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Kategorik Veri İki Bağımlı Grup
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
Hatalarda Normal Dağılım
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Farklı Varyans Var(ui|Xi) = Var(ui) = E(ui2) = s2  Eşit Varyans Y X.
Kİ-KARE DAĞILIMI VE TESTİ
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri - 2.
Kütle ortalamasının (µ) testi
Parametrik Olmayan İstatistik
Farklı Varyans Var(ui|Xi) = Var(ui) = E(ui2) = s2  Eşit Varyans Y X.
KORELASYON VE DOGRUSAL REGRESYON
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Bağımlı (Eşleştirilmiş) Örneklerde t-Testi (Paried Sample t test) Menüsü Bağımlı örnekler için deney tasarımı iki farklı biçimde karşımıza çıkmaktadır.
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SPSS’TE ÇAPRAZ TABLO Çapraz tablo temel olarak, iki kategorik değişken arasındaki ilişkiyi analiz etmek için kullanılır. Örneğin cinsiyet ve oy verilen.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
SPSS’TE ÇAPRAZ TABLO Çapraz tablo temel olarak, iki kategorik değişken arasındaki ilişkiyi analiz etmek için kullanılır. Örneğin cinsiyet ve oy verilen.
Parametrik Olmayan İstatistik
İSTATİSTİK II Varyans Analizi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HİPOTEZ TESTLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dönem 2 Biyoistatistik Uygulama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Ekonometrı I Anakutle katsayılarının anlamlılığı testı,t test,f test ,hıpotezlerı oluşturma NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © 3.HAFTA : Anakütle Katsayılarının Anlamlılığı , t testi , F testi , Hipotezler İstatistikte bir tahminin güvenilirliliği (ana kütle değerine yakınlığı) onun standart hata veya varyansının küçüklüğüne bağlıdır. Buradan hareketle ana kütle parametrelerinin güvenilir tahminleri olup olmadıkları test edilmelidir. Tahmin edilen parametrelerin anlamlılık testleri güven aralığı yaklaşımı ve anlamlılık testi T testi ve tüm parametrelerin birlikte anlamlılığının testi olan F testi ile gerçekleştirilir. Bu derste parametre katsayılarının anlamlılığı testleri hipotezleri ile örnekler yardımıyla gösterilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Hafta 3: hıpotez oluşturma Hipotez Kurulur Ho: Parametre istatiksel olarak anlamsızdır yani Regresyon Katsayısı Önemsizdir (β1=0) Ha: Parametre istatiksel olarak anlamlıdır yani Regresyon Katsayısı Önemlidir (β10) Burada, regresyon katsayısının önemsiz olması demek; örneklemin çekildiği kitlede, bağımsız değişkende bir birimlik değişimin, bağımlı değişkende değişiklik yaratamayacağı anlamına gelir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Hafta 3: t testı Test istatistiği hesaplanır , NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Hafta 3: anlamlılık katsayısı Serbestlik derecesi (n-k) ve  anlamlılık düzeyinde, t(n-k; ) tablo değeri bulunur. K burada parametre sayısını vermektedir. N ise gözlem değeridir. Eğer th > t(n-k; ) ise yani hesaplanan t değeri tablo değerinden küçükse Ho Hipotezi RED edilir. Regresyon katsayısının önemli olup olmadığına karar verilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Hafta 3: f testı Değişken sayısı birden fazla olduğunda sözkonusu parametrelerin anlamlılığını tek tek yapmak yerine birlikte anlamlılığının testi olan F testine başvurulur . Hipotezler , Ho:B1=B2=…..Bk=0 H1:B1≠0 Veya B2≠ 0 Hepsi ya da En az biri sıfırdan faklı Şeklinde oluşturulur. F testi çeşitli şekillerde oluşturulur ve hesaplanan F değeri tablo değeri F ile karşılaştırılır ve buna göre Ho reddedilir yada Ho kabul edilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

12.HAFTA:OTOKORELASYON TESTLERİ DURBİN ALTERNATİF testi WALLIS Testi KING Testi VON NEUMAN ORAN TESTI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Kaynaklar: Prof Dr. Selahattin Güriş ,Prof Dr.Ebru Çağlayan ‘Temel Ekonometri’ kitabı Prof Dr.Recep Tarı ‘Ekonometri’ Prof.Dr.Selahattin Güriş ,Prof Dr. Ebru Çağlayan ‘Ewievs ile Temel Ekonometri’ kitapları kaynak olarak derste işlenmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©