ANAHTARLAR VE SES DEĞİŞTİRİCİ İŞARETLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
H01S09
Advertisements

TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
ÖLÇME TEKNİĞİ HAFTA 3. ÖLÇME TEKNİĞİ HACİM ÖLÇME Bir maddenin uzayda kapladığı yere onun hacmi denir. Hacim, ölçülebilen bir büyüklüktür. Cisimlerin hacimleri.
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan biridir ve bu özelliğiyle.
YAZIM KURALLARI.
ROBOTS.TXT NEDIR? PAGERANK NEDIR, NASıL ÇALıŞıR PR değerinin sitelere etkisi 4. hafta.
Lojik Kapılar ve Lojik Devreler (Logic Gates And Logic Circuits)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
…KEMAN… 8\F. KEMAN’IN YAPIMI ASLıNDA KEMAN BIR REZONANS KUTUSUDUR. BIR KOL, DÖRT TEL VE TELLERI TUTAN PARÇALARDAN MEYDA­NA GELMIŞ, BASIT YAPıLı BIR ÇALGıDıR.
KABAK KEMANE.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
TEMELLER.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
8.SINIF 4.ÜNİTE Hazırlayan: Arif Özgür ÜLGER. SES Katı, sıvı ve gaz halindeki maddelerin oluşturduğu maddesel (tanecikli) ortamlarda dalga şeklinde yayılabilen.
KEMENÇE. KEMENÇE NEDİR ? Kemençe, keman türü yaylı çalgılarla akraba olduğu sanılan, bir yay yardımıyla çalınan üç telli geleneksel halk çalgısının adıdır.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Alternatif Akım 1
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
PİYANODA NOTALAR Do ( C ) Notası Re ( D ) Notası Mi ( E ) Notası
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
NOKTA VE ÇİZGİ.
Çiti Kilim Örme.
Mikroişlemciler Temel I/O Arayüzleri.
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
HOŞGELDİNİZ ÜÇLÜ FAZ DİYAGRAMALRI PROF. DR. HÜSEYİN UZUN Malzeme
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
Ünite 8: Olasılığa Giriş ve Temel Olasılık Hesaplamaları
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
Mikroişlemciler Temel I/O Arayüzleri.
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
TEOG SINAVI.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Kırınım, Girişim ve Müzik
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
MUZAFFER SARISÖZEN GÜZEL SANATLAR LİSESİ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
KONUSU : HİCAZ MAKAMI HAZIRLAYAN: ŞEVİN KOÇ SINIF:10/B NO:31.
KALİBRASYON Tüm analitik metotlar kantitatif analiz amacıyla kullanıldıklarında kalibrasyona gereksinim vardır. Kalibrasyon, bir enstrüman çıkışında.
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
CİSİMLERİN GÖRÜNÜŞLERİNİ ÇIKARMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
ELEKTRİK DEVRE TEMELLERİ
WWW Tabanlı Çin'ce Yazma Sistemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
UZUN HECE –KISA HECE.
Değerler ve Değişkenler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
Işığın Kırılması.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İleri Algoritma Analizi
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
Hidrograf Analizi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ANAHTARLAR VE SES DEĞİŞTİRİCİ İŞARETLER ÜNİTE PLANI ANAHTARLAR VE SES DEĞİŞTİRİCİ İŞARETLER DERS : MÜZİK HAZIRLAYAN ARGUN YIDIRAN 617080642

SES DEĞİŞTİRME İŞARETLER Sesleri normal duyulan hallerinden ½ , 1 ton ince veya kalınlaştırmamıza yarayan işaretlerdir. Değiştirme işareti almış bir nota o işaretile anılır. Örneğin diyez almış bir Do notası, Do diyez diye okunur ve Do notasından ½ ses daha ince duyulur.

Değiştirme işaretleri portede notalardan önce, notaların tam önüne ve notanın yazıldığı yere konurlar. Örneğin Si notası portede 3’üncü çizgiye yazılıyorsa ve bu notaya bemol koymaya kalkarsak o da 3’üncü çizgiye yazılacaktır.

Bir tam perde iki adet yarım perdeden oluşmaktadır Bir tam perde iki adet yarım perdeden oluşmaktadır. Buna bağlı olarak Do – Re notaları arası 1 perde (ton) ise demek ki iki adet yarım perdenin birleşmesinden oluşuyor demektir. Do – Re notaları iki yarım perdeden oluşuyorsa Do – Re arasında:   “ Do – Do’dan ½ ses ince bir nota veya Re’den ½ ses kalın bir nota – ve Re notası vardır. ” O zaman Do’dan ½ ses ince olan nota ile Re’den ½ ses kalın olan nota aslında aynı nota oluyor. Yani “Do diyez” notası ile “Re bemol” aynı notalardır.Bu sistem diğer tüm tam aralıklarda da aynı şekilde işlemektedir. Ancak sesler yukarı doğru (inceye, tize) çıkarken diyez, sesler aşağı doğru (kalına,peste) inerken bemol kullanılmaktadır.

Çıkıcı bir dizide Diyez’in kullanımı ve görünüşü

İnici bir dizide Bemol’ün kullanımı ve görünüşü

Seslerle ilgili bazı kavramlar Diatonik: Sesleri de, isimleri de farklı olan tam aralıklardır. Örnek: Do – Re , Re – Mi , Sol – La gibi. Kromatik: İsimleri aynı sesleri farklı olan aralıklardır. Örnek: Do – Do# , Re – Reb , Sol – Sol# gibi. Sesdaş(anarmonik): İsimleri farklı sesleri aynı olan aralıklardır. Örnek: Do# – Reb , Re# – Mib , Sol#– Lab gibi.

Anahtar(Açkı) (ing. clef): Anahtar portenin temel elemanıdır Anahtar(Açkı) (ing. clef): Anahtar portenin temel elemanıdır. Portenin başına yerleştirilir. Notaların adlandırılmasını sağlar. Sol Anahtarı: Portenin alttan ikinci çizgisinden başlayarak çizilir. İkinci çizginin üzerindeki nota Sol adını alır. Sol anahtarı insan sesiyle yaklaşık frekanslarda ses veren enstrümanlar için kullanılır. Keman, gitar, flüt, bağlama, kaval, ud gibi enstrümanların notaları Sol anahtarı kullanılarak yazılır.

Fa Anahtarı: Portenin üstten ikinci çizgisinden başlayarak çizilir Fa Anahtarı: Portenin üstten ikinci çizgisinden başlayarak çizilir. Üstten ikinci çizginin üzerindeki nota Fa adını alır. Fa anahtarı pes frekanslardaki sesleri yazmak için kullanılır. Bu sesleri Sol anahtarıyla göstermek çok fazla ek çizgi kullanımı gerektireceğinden, pes frekanslarda ses veren bas gitar, çello, kontrbas, piyano (sol el) gibi enstrümanların notalarının yazımı için Fa anahtarı kullanılır. 

Do Anahtarları : En yaygın türleri portenin alttan üçüncü ve dördüncü çizgilerine konur ve konuldukları çizgiye yazılan notalar "Do" adını alır. Do anahtarı orta frekanstaki sesleri göstermek için kullanılır. Viyola gibi çalgıların notalarının yazımı için Do anahtarı kullanılır. En yaygın kullanılan Do anahtarları tenor ve alto anahtarlarıdır: